| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Temat: prawa konsumenta

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu prawa konsumenta. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące prawa konsumenta.

Dochodzenie wierzytelności od zagranicznych dłużników

Aktualizacja: 21.11.2016

Rząd przyjął projekt ustawy, która ułatwi dochodzenie roszczeń pochodzących od zagranicznych dłużników. »

Na czym polega upadłość konsumencka?

Aktualizacja: 22.08.2016

Upadłość konsumencka jest postępowaniem sądowym skierowanym do konsumentów, którzy stali się niewypłacalni. Konsument może zostać całkowicie zwolniony z długów, pod pewnymi warunkami. »

Brak możliwości zwrotu - umowy, od których konsument nie może odstąpić bez podania przyczyny

Aktualizacja: 09.06.2016

Ustawa o prawach konsumenta określa rodzaje umów, od których Konsument nie może odstąpić. W porównaniu z poprzednim ustawodawstwem lista wyjątków została prawie o połowę wydłużona, jednocześnie zwiększyła się też ilość obowiązków po stronie przedsiębiorców, szczególnie obowiązków informacyjnych. Przy opisie wyjątków od prawa odstąpienia od umowy już na wstępie należy podkreślić, że prawo to z definicji nie dotyczy przedsiębiorców. »

Sejm przyjął ustawę o ochronie konkurencji i konsumentów

Aktualizacja: 06.08.2015

Nowelizacja ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów przewiduje więcej uprawnień UOKiK, tak by chronić konsumentów usług finansowych. Przedsiębiorca stosujący niedozwolone klauzule będzie miał możliwość uniknięcia kary, jeżeli sam zobowiąże się do zmiany praktyk. Ustawa została uchwalona przez Sejm. »

UOKiK przeprowadzi kontrole w firmach w 2016 r.

Aktualizacja: 24.07.2015

Na początku 2016 r. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ma przeprowadzić kontrole w związku ze zmianą ustawy o prawach konsumenta i zmian w kodeksie cywilnym. UOKiK sprawdzi jak w praktyce wygląda stosowanie nowych przepisów przez przedsiębiorców. W razie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów Urząd może nałożyć karę do 10 proc. obrotu. »

Przedsiębiorcy mają problem z nowym prawem konsumenckim

Aktualizacja: 21.07.2015

Przedsiębiorcy mają problemy z dostosowaniem się do nowych przepisów prawa konsumenckiego. Jednym z celów nowelizacji było wprowadzenie ograniczeń dla telemarketerów, bowiem klient musi wyrazić zgodę na przedstawienie mu oferty handlowej telefonicznie. Przedsiębiorca kontaktujący się z konsumentem w celach sprzedażowych musi udowodnić, że uzyskał taką zgodę. Często przedsiębiorcy nie stosują się do nowego prawa. »

Zmiana praktyk firm wypożyczających samochody

Aktualizacja: 14.07.2015

Wypożyczalnie samochodów zobowiązały się do dostosowania swoich obecnych praktyk do wymogów unijnych, zgodnie z którymi konsument otrzyma czytelniejsze warunki umów, zasad tankowania, przejrzystszą informację o wszystkich obowiązkowych opłatach i dodatkowych kosztach, a także mają być wprowadzone bardziej sprawiedliwe procedury w przypadku uszkodzeń samochodu. »

Najważniejsze zmiany w ustawie o ochronie konkurencji i konsumentów

Aktualizacja: 14.07.2015

Rząd przyjął nowelizację ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, której głównym celem ma być szybsze eliminowanie niekorzystnych praktyk dla konsumentów oraz usprawnienie kontroli klauzul niedozwolonych. »

Jakie obowiązki spoczywają na biurach podróży?

Aktualizacja: 18.06.2015

Mimo że Polacy coraz częściej korzystają z usług biur podróży, wciąż niewielu ma świadomość, jakie obowiązki ciążą na organizatorze wyjazdu. Na przykład, czy biuro podróży musi ostrzegać przed potencjalnymi niebezpieczeństwami, które mogą spotkać turystów w kraju, do którego się wybierają? »

Karta Ochrony Praw Konsumenta nie istnieje

Aktualizacja: 02.06.2015

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ostrzega przed firmami, które oferują przedsiębiorcom tzw. Karty Ochrony Praw Konsumenta. »

Polski a europejski konsument - gwarancja i reklamacja

Aktualizacja: 15.07.2016

Czy polski konsument rożni się od tego zagranicznego swoimi prawami w obszarze gwarancji i reklamacji? Informacje na ten temat można znaleźć w raporcie Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) „Warranty are they worth money?”. »

Klienci firm pożyczkowych bardziej chronieni

Aktualizacja: 20.05.2015

Projekt przepisów zwiększających poziom ochrony konsumentów korzystających z pożyczek od tzw. chwilówek zakłada wyeliminowanie pobierania nadmiernych opłat związanych z udzieleniem i obsługą pożyczek oraz zapobieganie wpadaniu przez klientów w spiralę zadłużenia. »

Paragon nie jest niezbędny do reklamacji - decyzja UOKiK

Aktualizacja: 20.05.2015

Prawo konsumenta do reklamacji nie może być w żaden sposób ograniczane. Według UOKiK paragon jest jednym z wielu możliwych dowodów zakupu, jaki konsument może przedstawić sprzedawcy zgłaszając reklamację. »

Opłaty za usługę Halo Granie niekorzystne dla klientów

Aktualizacja: 05.05.2015

Decyzją UOKiK, usługa Halo Granie dla osób posiadających karty pre-paid ma zostać wyłączona po bezpłatnym okresie, chyba że klient będzie chciał z niej korzystać odpłatnie. Dzięki temu praktyka polegająca na automatycznym przekształceniu po 30 dniach usługi bezpłatnej w płatną - zostanie wyeliminowana. »

Odpowiedzialność przedsiębiorcy za wady fizyczne po 25 grudnia 2014 r.

Aktualizacja: 02.03.2015

Przedsiębiorca odpowiada za wady fizyczne rzeczy sprzedanej. Od dnia 25 grudnia 2014r. wada fizyczna rzeczy doczekała się definicji legalnej zamieszczonej w Kodeksie cywilnym. »

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Röben

Jeden z czołowych producentów ceramiki budowlanej, w tym dachówek, cegieł i płytek klinkierowych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »