| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Temat: szkolenia

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu szkolenia. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące szkolenia.

Coaching zdrowia

Aktualizacja: 19.09.2013

W ostatnich 10 latach coaching znalazł się w głównym nurcie życia osobistego i pracy zawodowej w skali światowej. Jeśli kiedyś dotyczył dwóch głównych kategorii - life coachingu dla osób prywatnych i executive coachingu dla menedżerów w korporacjach, obecnie ewoluuje i rozprzestrzenia się w postaci setek wariantów i hybryd. Jednym z tych wariantów jest Coaching Zdrowia. »

Moda na coaching

Aktualizacja: 20.12.2012

Mamy do czynienia z prawdziwym boomem. Narastającą falą. Bez względu na to, jak opiszemy to zjawisko, od kilku lat obserwujemy znaczący wzrost popularności coachingu. Półki w księgarniach dosłownie uginają się pod stosem książek poświęconych temu zagadnieniu. Porusza się je w czasopismach, gazetach i programach telewizyjnych. »

W poszukiwaniu mistrza - mentoring

Aktualizacja: 25.06.2012

Już w mitologii greckiej pojawia się pojęcie mentora, pierwotnie oznaczało ono imię przyjaciela Odyseusza. Mentor pod nieobecność króla Itaki miał dbać o wykształcenie i wychowanie jego syna - Telemacha. Imię Mentor z czasem stało się synonimem życzliwego doradcy, opiekuna i nauczyciela, osoby godnej zaufania, będącej podobnie jak mistrz - wzorcem do naśladowania. Na tym rozumieniu pojęcia mentor opiera się definicja współczesnego mentoringu. »

Jak wybrać dobrego coacha?

Aktualizacja: 31.05.2012

Podjąłeś ważną decyzję - decydujesz się na współpracę z coachem. Teraz stoisz przed dylematem, którego wybrać, gdy na rynku tyle ofert. Stwarza to duże ryzyko, że wybierzesz osobę niekompetentną, bądź nieodpowiednią do twojego charakteru, problemu czy zawodu. W jaki sposób uchronić się przed niewłaściwym wyborem i jakimi kryteriami się kierować? Poniżej przedstawiam kilka wskazówek, które możesz wykorzystać przy wyborze coacha. »

Coaching dla młodych

Aktualizacja: 19.04.2012

Ciągłe poszerzanie swojej wiedzy, rywalizacja z innymi uczniami, trudny wybór zawodu, brak akceptacji rówieśników. Z tymi problemami musi borykać się młodzież, wkraczając niepewnym krokiem w dorosłość. Coaching dla młodzieży stara się pomóc im w tych najtrudniejszych życiowych wyborach, pomagając w dążeniu do spełnienia w samorealizacji. »

Jak menedżer może rozwijać zespół?

Aktualizacja: 15.03.2012

Zespół prowadzony przez menedżera powinien być stale przez niego rozwijany. Jakimi metodami może posłużyć się menadżer zespołu? »

Czy ego ma wpływ na styl coachingu?

Aktualizacja: 13.03.2012

Ego jest jedną ze struktur osobowości, często utożsamianą z poczuciem własnego „ja”. Jaki wpływ ma ego na coacha? »

Tutoring czyli szkolenie liderów

Aktualizacja: 13.03.2012

Tutoring jest pojmowany jako zaplanowany proces rozwoju lidera, który następuje we wspierającej relacji z drugą osobą – tutorem. Tutoring ponadto jest metodą elitarną. Nie opiera się na masowym kształceniu, może w niej uczestniczyć jedynie niewielka liczba uprzywilejowanych osób. Jak tutoring wygląda w praktyce? »

Coaching za pomocą pytań

Aktualizacja: 13.03.2012

Nieporozumienia i nieklejąca się dyskusja często może mieć przyczynę w nieodpowiednio stawianych pytaniach. Trafnie zadane pytanie może rozjaśnić dyskusję i załagodzić nieporozumienia. »

Czy integracja pracowników może zwiększyć zyski firmy?

Aktualizacja: 13.03.2012

Człowiek, by lepiej pracować, potrzebuje czegoś więcej niż tylko pieniędzy. Pracownik dużo bardziej docenia nagrodę w postaci pochwały od szefa, miłą atmosferę w pracy czy dodatkowe świadczenia, niż wzrost wynagrodzenia. Dlatego też bardzo trudno utrzymać najlepszych i najbardziej wydajnych pracowników. Menedżerowie poszukują nowych, innowacyjnych sposobów motywowania. Jednym z nich są imprezy integracyjne. »

Szkolenie poprzez gry symulacyjne

Aktualizacja: 13.03.2012

Współcześnie, w dobie wszechobecnego Internetu i powszechnego dostępu do różnorodnych źródeł informacji, szkolenia nie mogą już pełnić wyłącznie funkcji przekaźników teoretycznej wiedzy. Branżowe czasopisma, fachowa literatura, wartościowe publikacje – to wszystko jest w zasięgu ręki niemal każdego z nas. Dlatego spotkania z trenerem nie powinny ograniczać się do prezentowania podręcznikowych treści. »

Jak przeprowadzić ćwiczenie coachingowe „rozmowa re-autoryzująca”?

Aktualizacja: 27.10.2011

Celem tego ćwiczenia jest rozbudowanie umiejętności i wiedzy osoby coachowanej przez ponowne stworzenie historii odzwierciedlających jego życiowe doświadczenie. Rozmowy re-autoryzujące budują pomost, z którego uczestnik może wejść w najbliższą przyszłość pejzażu aktywności swojego życia. To ćwiczenie nie jest formalnym wywiadem, dlatego podane niżej pytania stanowią pewien punkt odniesienia. Należy rozmawiać naturalnie, bez pospieszania, a także bez powracania uporczywie do pytania, którego okazja zadania ewidentnie minęła. Najlepiej po prostu podążać tam, dokąd prowadzą odpowiedzi osoby coachowanej. »

Jak zbadać swoją gotowość na podjęcie coachingu?

Aktualizacja: 27.10.2011

Badanie polega na oszacowanie jak bardzo zgadzasz się lub się nie zgadzasz z kilkunastoma stwierdzeniami. Stwierdzenia te dotyczą otwartości na proces coachingu, otwartości na podjęcie roli coacha dla innego człowieka lub roli koordynatora coachingu (zlecasz coaching, ale go nie prowadzisz osobiście). »

Jak przeprowadzić analizę sytuacji problemowej metodą Empsy?

Aktualizacja: 27.10.2011

Metoda Empsy przyjmuje za punkt wyjścia szeroki kontekst sytuacyjny i wymaga wnikliwego zrozumienia związanych z nim kwestii. Zgodnie z metodą Empsy każda sytuacja problemowa składa się z czterech następujących po sobie elementów: źródła, czynników psychologicznych, wyniku, wzmocnienia. Po wzmocnieniu pętla może wrócić do nowego źródła lub do nowych czynników psychologicznych. »

Jak zwiększyć skuteczność rozwijania wiedzy i umiejętności?

Aktualizacja: 27.10.2011

Zwykłe uczenie się polega na słuchaniu, czytaniu i zapisywaniu – czyli w pewnym zakresie zachodzą procesy socjalizacji i kombinacji wiedzy. Aby nauka miała trwały efekt, potrzebne są jeszcze dwa dodatkowe procesy: eksternalizacja i internalizacja. »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Wernik

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »