REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy Standard Usług Zdalnego Uczenia się będzie wsparciem dla firm szkoleniowych?

Subskrybuj nas na Youtube
Jak pokazało badanie „Potrzeby branży usług rozwojowych” 66% firm nie miało środków na dostosowanie się do warunków pandemii.
Jak pokazało badanie „Potrzeby branży usług rozwojowych” 66% firm nie miało środków na dostosowanie się do warunków pandemii.
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Standard Usług Zdalnego Uczenia się „SUZ” to rozwiązanie dla dostawców i odbiorców usług rozwojowych. Czym jest SUZ? Kto może z niego skorzytać?

Kondycja firm szkoleniowych

Pandemia z dużą siłą uderzyła w wiele branż. Ze względu na znaczącą skalę izolacji społecznej firmy świadczące usługi szkoleniowe niemalże z dnia na dzień straciły możliwość uzyskiwania przychodów. Wyjątkowa sytuacja wymusiła konieczność poszukiwania zupełnie nowych rozwiązań. Jednak nie dało się ich wdrożyć natychmiast. Jak pokazało badanie „Potrzeby branży usług rozwojowych” przeprowadzone przez MCM Institute na zlecenie Rady ds. Kompetencji Sektora Usług Rozwojowych 66% firm nie miało środków na dostosowanie się do warunków pandemii.

REKLAMA

REKLAMA

Sektorowa Rada podejmowała intensywne i szeroko zakrojone działania na rzecz ratowania sektora i w wyniku jej rekomendacji, pod koniec ubiegłego roku do polskich firm szkoleniowych trafiło 9 mln zł, z przeznaczeniem na szkolenia z projektowania, przygotowania i prowadzenia usług zdalnych (online) i doradztwo w obszarze digitalizacji i transformacji. Powołana została również platforma edTech Hub integrująca branżę usług rozwojowych. Równocześnie rozpoczęte zostały prace nad przygotowaniem Standardu Usług Zdalnego Uczenia się, w skrócie „SUZ”, który został właśnie opublikowany.

Czym jest SUZ?

Standard ten został opracowany w odpowiedzi na szybkie tempo przenoszenia się usług rozwojowych z klasycznego wymiaru stacjonarnego do internetu. Trudno jest obecnie powiedzieć, jak szybko te zmiany, możliwe do realizacji dzięki nowym technologiom przebiegałyby w rzeczywistości bez pandemii – pewne jest, że ta wyjątkowa sytuacja proces ten znacząco przyspieszyła. Podobnie zresztą stało się z całą branżą e-commerce, której rozwój przewidziany na dwa, trzy lata dokonał się już teraz.

Wsparcie rozwoju ludzi i organizacji jest bardzo odpowiedzialnym zadaniem, aby doprowadzić do osiągniecia założonych celów edukacyjnych niezbędna jest wysoka jakość świadczonych usług. Dlatego twórcy SUZ postanowili udzielić wsparcia w zakresie jakości usług rozwojowych realizowanych zdalnie.

REKLAMA

Z tego swoistego przewodnika, „manualu” z powodzeniem mogą korzystać dwie strony – dostawcy, jak i klienci firm szkoleniowych i doradczych, co stanowi o kompleksowości rozwiązania. W ten sposób jednocześnie realizowane są dwa podstawowe cele, czyli promowanie podnoszenia jakości świadczenia usług rozwojowych oraz dostarczanie wszystkim interesariuszom obiektywnych informacji na temat ich jakości i możliwości sprawnej ich weryfikacji – mówi Piotr Piasecki, Przewodniczący Rady ds. Kompetencji Sektora Usług Rozwojowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jakie obszary obejmuje SUZ?

Nowopowstały Standard Usług Zdalnego Uczenia się obejmuje trzy obszary usługi zdalnej: relacja z klientem, projektowanie usługi oraz realizacja usługi. Każda z tych części składa się natomiast z czterech elementów: definicji, założonego rezultatu spełniania standardu odnoszącego się do klienta, zakresu walidacji oraz możliwych źródeł dowodów spełnienia tej części standardu.

SUZ z premedytacją nie obejmuje np. elementów dotyczących tworzenia treści i pomocy dydaktycznych czy szczegółowych wymagań technicznych wiążących się z usługami, które rynek określa mianem e-learning. Aspekty te znajdą się natomiast w kolejnym dokumencie „Zbiorze dobrych praktyk usług zdalnego uczenia się”, nad którym obecnie trwają jeszcze prace i zgodnie z zapowiedzią już niebawem zostanie opublikowany.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA