REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy Standard Usług Zdalnego Uczenia się będzie wsparciem dla firm szkoleniowych?

Subskrybuj nas na Youtube
Jak pokazało badanie „Potrzeby branży usług rozwojowych” 66% firm nie miało środków na dostosowanie się do warunków pandemii.
Jak pokazało badanie „Potrzeby branży usług rozwojowych” 66% firm nie miało środków na dostosowanie się do warunków pandemii.
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Standard Usług Zdalnego Uczenia się „SUZ” to rozwiązanie dla dostawców i odbiorców usług rozwojowych. Czym jest SUZ? Kto może z niego skorzytać?

Kondycja firm szkoleniowych

REKLAMA

Pandemia z dużą siłą uderzyła w wiele branż. Ze względu na znaczącą skalę izolacji społecznej firmy świadczące usługi szkoleniowe niemalże z dnia na dzień straciły możliwość uzyskiwania przychodów. Wyjątkowa sytuacja wymusiła konieczność poszukiwania zupełnie nowych rozwiązań. Jednak nie dało się ich wdrożyć natychmiast. Jak pokazało badanie „Potrzeby branży usług rozwojowych” przeprowadzone przez MCM Institute na zlecenie Rady ds. Kompetencji Sektora Usług Rozwojowych 66% firm nie miało środków na dostosowanie się do warunków pandemii.

REKLAMA

Sektorowa Rada podejmowała intensywne i szeroko zakrojone działania na rzecz ratowania sektora i w wyniku jej rekomendacji, pod koniec ubiegłego roku do polskich firm szkoleniowych trafiło 9 mln zł, z przeznaczeniem na szkolenia z projektowania, przygotowania i prowadzenia usług zdalnych (online) i doradztwo w obszarze digitalizacji i transformacji. Powołana została również platforma edTech Hub integrująca branżę usług rozwojowych. Równocześnie rozpoczęte zostały prace nad przygotowaniem Standardu Usług Zdalnego Uczenia się, w skrócie „SUZ”, który został właśnie opublikowany.

Czym jest SUZ?

REKLAMA

Standard ten został opracowany w odpowiedzi na szybkie tempo przenoszenia się usług rozwojowych z klasycznego wymiaru stacjonarnego do internetu. Trudno jest obecnie powiedzieć, jak szybko te zmiany, możliwe do realizacji dzięki nowym technologiom przebiegałyby w rzeczywistości bez pandemii – pewne jest, że ta wyjątkowa sytuacja proces ten znacząco przyspieszyła. Podobnie zresztą stało się z całą branżą e-commerce, której rozwój przewidziany na dwa, trzy lata dokonał się już teraz.

Wsparcie rozwoju ludzi i organizacji jest bardzo odpowiedzialnym zadaniem, aby doprowadzić do osiągniecia założonych celów edukacyjnych niezbędna jest wysoka jakość świadczonych usług. Dlatego twórcy SUZ postanowili udzielić wsparcia w zakresie jakości usług rozwojowych realizowanych zdalnie.

Z tego swoistego przewodnika, „manualu” z powodzeniem mogą korzystać dwie strony – dostawcy, jak i klienci firm szkoleniowych i doradczych, co stanowi o kompleksowości rozwiązania. W ten sposób jednocześnie realizowane są dwa podstawowe cele, czyli promowanie podnoszenia jakości świadczenia usług rozwojowych oraz dostarczanie wszystkim interesariuszom obiektywnych informacji na temat ich jakości i możliwości sprawnej ich weryfikacji – mówi Piotr Piasecki, Przewodniczący Rady ds. Kompetencji Sektora Usług Rozwojowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jakie obszary obejmuje SUZ?

Nowopowstały Standard Usług Zdalnego Uczenia się obejmuje trzy obszary usługi zdalnej: relacja z klientem, projektowanie usługi oraz realizacja usługi. Każda z tych części składa się natomiast z czterech elementów: definicji, założonego rezultatu spełniania standardu odnoszącego się do klienta, zakresu walidacji oraz możliwych źródeł dowodów spełnienia tej części standardu.

SUZ z premedytacją nie obejmuje np. elementów dotyczących tworzenia treści i pomocy dydaktycznych czy szczegółowych wymagań technicznych wiążących się z usługami, które rynek określa mianem e-learning. Aspekty te znajdą się natomiast w kolejnym dokumencie „Zbiorze dobrych praktyk usług zdalnego uczenia się”, nad którym obecnie trwają jeszcze prace i zgodnie z zapowiedzią już niebawem zostanie opublikowany.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

REKLAMA

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA