REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy Standard Usług Zdalnego Uczenia się będzie wsparciem dla firm szkoleniowych?

Jak pokazało badanie „Potrzeby branży usług rozwojowych” 66% firm nie miało środków na dostosowanie się do warunków pandemii.
Jak pokazało badanie „Potrzeby branży usług rozwojowych” 66% firm nie miało środków na dostosowanie się do warunków pandemii.
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Standard Usług Zdalnego Uczenia się „SUZ” to rozwiązanie dla dostawców i odbiorców usług rozwojowych. Czym jest SUZ? Kto może z niego skorzytać?

Kondycja firm szkoleniowych

Pandemia z dużą siłą uderzyła w wiele branż. Ze względu na znaczącą skalę izolacji społecznej firmy świadczące usługi szkoleniowe niemalże z dnia na dzień straciły możliwość uzyskiwania przychodów. Wyjątkowa sytuacja wymusiła konieczność poszukiwania zupełnie nowych rozwiązań. Jednak nie dało się ich wdrożyć natychmiast. Jak pokazało badanie „Potrzeby branży usług rozwojowych” przeprowadzone przez MCM Institute na zlecenie Rady ds. Kompetencji Sektora Usług Rozwojowych 66% firm nie miało środków na dostosowanie się do warunków pandemii.

REKLAMA

REKLAMA

Sektorowa Rada podejmowała intensywne i szeroko zakrojone działania na rzecz ratowania sektora i w wyniku jej rekomendacji, pod koniec ubiegłego roku do polskich firm szkoleniowych trafiło 9 mln zł, z przeznaczeniem na szkolenia z projektowania, przygotowania i prowadzenia usług zdalnych (online) i doradztwo w obszarze digitalizacji i transformacji. Powołana została również platforma edTech Hub integrująca branżę usług rozwojowych. Równocześnie rozpoczęte zostały prace nad przygotowaniem Standardu Usług Zdalnego Uczenia się, w skrócie „SUZ”, który został właśnie opublikowany.

Czym jest SUZ?

Standard ten został opracowany w odpowiedzi na szybkie tempo przenoszenia się usług rozwojowych z klasycznego wymiaru stacjonarnego do internetu. Trudno jest obecnie powiedzieć, jak szybko te zmiany, możliwe do realizacji dzięki nowym technologiom przebiegałyby w rzeczywistości bez pandemii – pewne jest, że ta wyjątkowa sytuacja proces ten znacząco przyspieszyła. Podobnie zresztą stało się z całą branżą e-commerce, której rozwój przewidziany na dwa, trzy lata dokonał się już teraz.

Wsparcie rozwoju ludzi i organizacji jest bardzo odpowiedzialnym zadaniem, aby doprowadzić do osiągniecia założonych celów edukacyjnych niezbędna jest wysoka jakość świadczonych usług. Dlatego twórcy SUZ postanowili udzielić wsparcia w zakresie jakości usług rozwojowych realizowanych zdalnie.

REKLAMA

Z tego swoistego przewodnika, „manualu” z powodzeniem mogą korzystać dwie strony – dostawcy, jak i klienci firm szkoleniowych i doradczych, co stanowi o kompleksowości rozwiązania. W ten sposób jednocześnie realizowane są dwa podstawowe cele, czyli promowanie podnoszenia jakości świadczenia usług rozwojowych oraz dostarczanie wszystkim interesariuszom obiektywnych informacji na temat ich jakości i możliwości sprawnej ich weryfikacji – mówi Piotr Piasecki, Przewodniczący Rady ds. Kompetencji Sektora Usług Rozwojowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jakie obszary obejmuje SUZ?

Nowopowstały Standard Usług Zdalnego Uczenia się obejmuje trzy obszary usługi zdalnej: relacja z klientem, projektowanie usługi oraz realizacja usługi. Każda z tych części składa się natomiast z czterech elementów: definicji, założonego rezultatu spełniania standardu odnoszącego się do klienta, zakresu walidacji oraz możliwych źródeł dowodów spełnienia tej części standardu.

SUZ z premedytacją nie obejmuje np. elementów dotyczących tworzenia treści i pomocy dydaktycznych czy szczegółowych wymagań technicznych wiążących się z usługami, które rynek określa mianem e-learning. Aspekty te znajdą się natomiast w kolejnym dokumencie „Zbiorze dobrych praktyk usług zdalnego uczenia się”, nad którym obecnie trwają jeszcze prace i zgodnie z zapowiedzią już niebawem zostanie opublikowany.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

REKLAMA

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

REKLAMA

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA