REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Firma, Szkolenia

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Ponad 1 mln osób założyło firmę przez internet

Dzięki działającemu od 1 lipca 2011 r. rejestrowi CEIDG działalność gospodarczą można założyć przez internet, a także ją wznowić, zawiesić lub zamknąć z dowolnego miejsca, bez konieczności odwiedzania urzędów.

Nowy standard drukowania (nie tylko) w biurze!

Drukarka, którą sterujemy nawet za pomocą smartfona? Lekka i bezprzewodowa, więc możemy zabierać ją ze sobą do archiwum, sali konferencyjnej czy „podzielić się” z koleżankami z pokoju obok? Taka, która „podpowie” szablon etykiety, naklejki czy identyfikatora, pozwoli na jego personalizację (logo, zdjęcie), a potem szybko wydrukuje dowolną ilość? Poznajmy nowy Leitz Icon!

Pracodawcy pozytywnie o konstytucji dla przedsiębiorców

Ustawa Prawo o działalności gospodarczej, która ma być konstytucją przedsiębiorców, została przyjęta przez Rząd. Eksperci Konfederacji Lewiatan pozytywnie oceniają zawarte w niej prawa. Nowe przepisy mają wzmocnić prawa i gwarancje przedsiębiorców,

Firmy muszą uważać na outsourcing pracowniczy

Firmy, które zamierzają skorzystać z outsourcingu powinny zwrócić szczególną uwagę na skutki zawierania tego rodzaju umów.

REKLAMA

Nowe Prawo działalności gospodarczej

Rząd przyjął ustawę Prawo działalności gospodarczej, która całościowo określa zasady wykonywania działalności gospodarczej, m.in. została wprowadzona zasada domniemania uczciwości przedsiębiorcy, uczciwej konkurencji oraz poszanowania dobrych obyczajów.

Konferencja „Odpowiedzialność osobista członków zarządu, dyrektorów finansowych i głównych księgowych”

W dniu 28 września 2015 r. w Warszawie odbędzie się konferencja poświęcona problematyce odpowiedzialności osobistej, cywilnej i karnej, kadry kierowniczej firm (w tym członków zarządu, dyrektorów finansowych i głównych księgowych) za zobowiązania wynikające z ich działalności. Konferencję organizuje Akademia Biznesu MDDP. Infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

Ułatwienia dla małych firm w prowadzeniu rachunkowości

Sejm uchwalił nowelizację ustawy o rachunkowości. Dzięki niej małe firmy skorzystają z ułatwień w prowadzeniu rachunkowości. Uproszczoną księgowość będą mogły stosować również organizacje pozarządowe o przychodach do 100 tys. zł rocznie.

Książka „To Twoja Firma. 12 kroków do sukcesu” wśród bestsellerów Empiku

Minęło zaledwie kilka miesięcy od debiutu, a już książka „To Twoja Firma. 12 kroków do sukcesu” wskoczyła na podium najlepiej sprzedających się poradników biznesowo-ekonomicznych Empiku. Wydana przed wydawnictwo One Press publikacja, to kompleksowy przewodnik dla przedsiębiorcy, którego autorami są doświadczeni eksperci, ludzie świata biznesu oraz znani dziennikarze. Patronat medialny nad książką objął portal Infor.pl

REKLAMA

Najważniejsze zmiany dla firm w ustawie o podatku akcyzowym

Projekt noweli ustawy o podatku akcyzowym upraszcza oraz ułatwia prowadzenie działalności gospodarczej związanej z obrotem wyrobami akcyzowymi. Nowe regulacje oznaczają zniesienie lub ograniczenie niektórych uciążliwych i zbędnych obowiązków administracyjnych dla przedsiębiorców. Większość znowelizowanych przepisów ma obowiązywać od końca lipca 2015 r., z wyjątkiem części regulacji, dla których termin wejścia w życie wyznaczono na początek 2016 r.

Czym jest firma? Ochrona firmy – cz. I

Jednym z podstawowych środków służących wyróżnieniu się na konkurencyjnym rynku jest używanie różnego rodzaju oznaczeń. Używanie oznaczeń często może doprowadzić do konfliktów z konkurentami. Przedmiotem tych konfliktów może być np. prawo do pierwszeństwa posługiwania się danym oznaczeniem bądź nieuczciwe wykorzystanie renomy związanej z oznaczeniem przysługującym innemu przedsiębiorcy. Istnienie różnych rodzajów oznaczeń powoduje jednakże trudność w wyborze właściwych środków ochrony.

Cztery zasady, które mogą pomóc twojej firmie

Historia Owena, bohatera książki Diany Kander "Startup. Postaw wszystko na jedną firmę", przekazuje cztery proste, lecz przy tym głębokie prawdy, które każdy może zastosować, by znacząco zwiększyć swoje szanse na sukces w biznesie.

CIT/VAT w 2015 roku, gospodarka paletowa oraz rachunkowość zarządcza i controlling - Kongres branżowy dla firm z branży TSL

W dniach 22-23 czerwca 2015 r. w Warszawie odbędzie się Kongres branżowy dla firm z branży TSL. Przedmiotem Kongresu będą m.in. nowelizacja przepisów podatkowych CIT i VAT, najnowsze orzecznictwo,gospodarka paletowa klientów jako źródło kosztów lub zysków, rachunkowość zarządcza i controlling. Kongres organizuje Akademia Biznesu MDDP. Infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

Co branża PR ma do zaoferowania dziennikarzom?

Relacje z mediami – pod takim szyldem upłynęła kolejna edycja Kongresu Profesjonalistów Public Relations, który odbył się w dniach 23-24 kwietnia br. w Rzeszowie. Merytoryczne rozmowy toczyły się podczas prelekcji, ale również w trakcie przerw. To najlepszy dowód na to, że wzajemne relacje obu środowisk są tematem aktualnym i wymagają stałej atencji.

Zarządzanie wynikami hoteli i firm turystycznych - Kongres branżowy 27-28 maja w Warszawie

W dniach 27-28 maja 2015 r. w Warszawie odbędzie się Kongres branżowy: Zarządzanie wynikami hotelu i firm turystycznych przez pryzmat zmienności kosztów oraz VAT/CIT/PIT 2015. Kongres organizuje Akademia Biznesu MDDP. Infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

2-godzinny warsztat „Zaprojektuj swój czas” – 22 kwietnia 2015 r.

Zapraszamy na warsztat "Zaprojektuj swój czas”, który odbędzie się w środę 22 kwietnia 2015, w godzinach 15.00-17.00 w Warszawie ul. Narbutta 40/13. Szkolenie skierowane jest do menadżerów, przedsiębiorców oraz pracowników biurowych firm. Do wszystkich, którzy stoją przed wyzwaniem natłoku zadań i chcieliby osiągać wysoką efektywność osobistą nie płacąc przy tym zbyt dużych kosztów związanych z brakiem czasu i życiem w ciągłym pośpiechu. Patronat medialny nad warsztatami objął portal Infor.pl

Do tłumaczenia nie wystarczy znajomość języka

W dzisiejszych czasach poziom znajomości języków jest dużo wyższy niż jeszcze pięć lat temu. Nasza codzienna komunikacja biznesowa czy prywatna wykracza poza granice kraju, a nawet kontynentu. Językami obcymi posługujemy się swobodniej, częściej, płynniej – ale czy to oznacza, że pracownik znający dany język na poziomie komunikatywnym jest w stanie poprawnie przetłumaczyć menu restauracji lub ulotkę firmy? A co dopiero jeśli mowa o profesjonalnej dokumentacji?

Zmiany w VAT, CIT i prawie farmaceutycznym w 2015 r. - kongres branżowy

W dniach 22-23 czerwca 2015 r. w Warszawie odbędzie się kongres branżowy, którego przedmiotem będą w szczególności ostatnie zmiany w podatkach VAT i CIT oraz prawie farmaceutycznym, mające wpływ na funkcjonowanie aptek i podmiotów z branży farmaceutycznej w 2015 r. Na Kongresie zostaną omówione również możliwości optymalizacji procesów biznesowych, sprawnego procesowania i tworzenia budżetu, prognoz oraz skutecznego zarządzanie projektami w aptekach oraz firmach farmaceutycznych. Kongres organizuje Akademia Biznesu MDDP, a Infor.pl jest partnerem medialnym tego wydarzenia.

Prawidłowa gospodarka paletowa - szkolenie branżowe

Prawidłowa gospodarka paletowa może być źródłem znaczących efektów finansowych. Praktyczne planowanie procesu obrotu paletowego oraz kontrola kosztów gospodarki paletowej będą przedmiotem szkolenia branżowego, które odbędzie się 15 czerwca 2015 r. w Warszawie. Szkolenie organizuje Akademia Biznesu MDDP, a Infor.pl jest partnerem medialnym tego wydarzenia.

Uproszczenia w sprawozdawczości finansowej małych firm

Wprowadzenie uproszczeń w sprawozdawczości finansowej dla małych firm o przychodach nieprzekraczających 34 mln zł rocznie przewiduje projekt nowelizacji ustawy o rachunkowości, którym ma zająć się rząd. Zmiany mają prowadzić do obniżenia kosztów prowadzenia rachunkowości.

Aplikacje do obsługi reklamacji

Okazuje się, że ponad 90 proc. konsumentów składa reklamacje bezpośrednio w miejscu zakupu. Około 10 minut zajmuje pracownikowi przyjęcie zgłoszenia oraz przekazanie sposobu rozpatrzenia zdarzenia. Następny krok, czyli stworzenie papierowego protokołu rejestrującego reklamację - kolejne 30 minut. Jak rozwiązać problemy czasowo-ekonomiczne salonów sprzedaży w Polsce? Jak rynek oprogramowania ERP i ECM reaguje na te potrzeby?

Gdzie szukać dobrego tłumacza na konferencję?

Zbliża się wiosna i powoli rozpoczynamy sezon konferencyjny – czas organizacji szkoleń, kongresów, spotkań biznesowych, targów, sympozjów… Coraz częściej konferencje mają wymiar międzynarodowy. Powstaje konieczność korzystania z usług tłumaczeniowych. Bez wątpienia decydujący wpływ na sukces danego wydarzenia ma jakość tłumaczenia. Ta natomiast zależy od doboru tłumacza.

Warsztaty „SAMOCHODY W FIRMIE w świetle zmian obowiązujących od 1 stycznia 2015 r.” - 1 kwietnia 2015 r. w Warszawie

Zapraszamy do wzięcia udziału w warsztatach „SAMOCHODY W FIRMIE w świetle zmian obowiązujących od 1 stycznia 2015 r.”, w programie m.in.: ZUS kontra prawo oraz dowóz do pracy. Warsztaty odbędą się 1 kwietnia 2015 r. w Warszawie. Patronat medialny nad warsztatami objął portal Infor.pl

Warsztaty „Ochrona własności intelektualnej oraz interesów pracodawcy” - 17 marca 2015 r.

Zapraszamy do wzięcia udziału w warsztatach „Ochrona własności intelektualnej oraz interesów pracodawcy”, które odbędą się 17 marca 2015 r. w Warszawie. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl

Raporty rządu o pomocy publicznej dla przedsiębiorców przyjete przez Sejm

Sejm przyjął 05.03.2015 r. raporty rządu o pomocy publicznej dla przedsiębiorców udzielonej w 2011, 2012 i 2013 r., głosując przeciw wnioskom o ich odrzucenie. W 2013 r. pomoc publiczna wyniosła 20,6 mld zł. W 2012 r. było to prawie 22 mld zł, a w 2011 r. - 21, 4 mld zł.

Webinarium „Prognozy przepływów pieniężnych” - 18 marca 2015

Zapraszamy na webinarium „Prognozy przepływów pieniężnych w Microsoft Dynamics NAV 2015”, które odbędzie się 18 marca 2015 r. Patronat medialny nad szkoleniem objął portal Infor.pl

Dlaczego nie publikują?

Brak newsów, słaba jakość materiałów, częste telefony, wreszcie wysyłanie informacji na oślep – to główne grzechy polskich piarowców w kontaktach z mediami. Zamiast budować relacje wielu z nich nie tylko traci wiarygodność, ale osłabia wizerunek całego środowiska PR. I chociaż dziennikarze wprost wytykają najczęściej popełniane błędy, to nasuwa się pytanie, czy branża reaguje na te sygnały?

Warsztaty „Leasing oraz wynajem sprzętu i oprogramowania komputerowego” - 23 kwietnia 2015 r.

Zapraszamy do udziału w warsztatach „Leasing oraz wynajem sprzętu i oprogramowania komputerowego”, które odbędą się 23 kwietnia 2015 r. w Warszawie. Patronat medialny nad warsztatami objął portal Infor.pl

Zapraszamy na warsztaty „ROI/TCO” – 17-18 kwietnia 2015 r.

Zapraszamy do udziału w warsztatach „ROI/TCO”, które odbędą się w dniach17-18 kwietnia 2015 r. w Warszawie. Patronat medialny nad warsztatami objął portal Infor.pl

Warsztaty „Ochrona danych osobowych w instytucjach finansowych” – 14 kwietnia 2015 r.

Zapraszamy do udziału w warsztatach „Ochrona danych osobowych w instytucjach finansowych - regulacje, pułapki i perspektywy rozwoju ODO w Polsce (ujęcie praktyczne)”, które odbędą się 14 kwietnia 2015 r. w Warszawie. Patronat medialny nad warsztatami objął portal Infor.pl

Sposoby zabezpieczania się przedsiębiorców przed ryzykiem kursowym

Nie tylko posiadacze mieszkaniowych kredytów we frankach szwajcarskich stali się ofiarami zawirowań na rynkach walutowych. Również przedsiębiorcy, którzy działają na rynkach zagranicznych, muszą liczyć się z możliwością strat. Czy rok 2015 przyniesie jeszcze więcej niespodzianek? I czy można zabezpieczyć się przed ryzykiem kursowym?

Firma na próbę – jak założyć ?

Dla wielu początkujących przedsiębiorców, marzących o własnej działalności gospodarczej, największą przeszkodą w jej rozpoczęciu wydają się być koszty związane z ubezpieczeniem. Możliwość ominięcia tych kosztów daje przedsiębiorcom założenie tzw. „Firmy na próbę”.

Ochrona dóbr osobistych przedsiębiorców

Art. 23 k.c. wymienia katalog dóbr osobistych człowieka, podlegających ochronie prawa cywilnego niezależnie od innych przepisów. Art. 43 k.c. stanowi, że przepisy o ochronie dóbr osobistych osób fizycznych są stosowane odpowiednio do osób prawnych. Ochrona ta ma więc szerokie zastosowanie w przypadku przedsiębiorców.

Kongres Profesjonalistów Public Relations 2015

Grzegorz Miecugow, Maciej Orłoś, Tomasz Machała – znani polscy dziennikarze wkrótce wystąpią w Rzeszowie w zupełnie innej niż dotychczas roli. Rozpoznawalne z telewizji, prasy i internetu osobowości będą uczyć specjalistów od budowania wizerunku dobrych praktyk w kontaktach z mediami. Powiedzą o tym, jak wystrzegać się błędów i co zrobić, aby na linii piarowiec-dziennikarz było jak najmniej iskrzenia. Okazją do tego będzie Kongres Profesjonalistów Public Relations 2015. Wydarzenie odbędzie się w dniach 23-24 kwietnia br., a jego tematem przewodnim będą właśnie media relations. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl

II Polski Kongres Prawa Budowlanego i Nieruchomości 2015 24 marca 2015 r., Warszawa, hotel Polonia Palace

Instytut Allerhanda zaprasza do udziału w II Polskim Kongresie Prawa Budowlanego i Nieruchomości 2015. To szczególne wydarzenie branżowe dla wszystkich zainteresowanych prawem budowlanym i rynkiem nieruchomości osób, gromadzące najwybitniejszych polskich ekspertów w tych dziedzinach.

Wykorzystywanie Krajowego Funduszu Szkoleniowego

Efektywne wykorzystanie środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego będzie w dużej mierze zależało od współpracy wojewódzkich i powiatowych urzędów pracy z reprezentatywnymi organizacjami pracodawców. To one powinny promować fundusz, organizować spotkania z przedsiębiorcami oraz konsultacje i poradnictwo dla lokalnych pracodawców - uważa Konfederacja Lewiatan.

"Bazy danych i ich ochrona. Aspekty prawne obrotu bazami danych" - seminarium, 18 marca 2015 r.

Zapraszamy do wzięcia udziału w seminarium "Bazy danych i ich ochrona. Aspekty prawne obrotu bazami danych", które odbędzie się 18 marca 2015 r. w Warszawie. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl

Przedsiębiorcy z sektora MŚP są efektywniejsi

Czy lepsze jest wrogiem dobrego? Okazuje się, że przyzwyczajenia i nawyki w zarządzaniu potrafią ograniczać rozwój firmy. – Nie chodzi o to, żeby być zajętym, lecz żeby wytwarzać wartość – podkreśla Aneta Lech, ekspert Staufen Polska.

PRANIE PIENIĘDZY W PRAWIE POLSKIM Z UWZGLĘDNIENIEM ROZWIĄZAŃ WSPÓLNOTOWYCH (III DYREKTYWA ORAZ ZAŁOŻENIA IV DYREKTYWY) - PODEJŚCIE PRAKTYCZNE

Zapraszamy na warsztaty PRANIE PIENIĘDZY W PRAWIE POLSKIM Z UWZGLĘDNIENIEM ROZWIĄZAŃ WSPÓLNOTOWYCH (III DYREKTYWA ORAZ ZAŁOŻENIA IV DYREKTYWY) - PODEJŚCIE PRAKTYCZNE, które odbędą się 26 luty 2015 r. w Warszawie. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl

XXXVI seminarium w cyklu FORUM BANKOWOŚCI ELEKTRONICZNEJ

Zapraszamy na XXXVI seminarium w cyklu FORUM BANKOWOŚCI ELEKTRONICZNEJ "ROZWÓJ FUNKCJONALNOŚCI MOBILNYCH W USŁUGACH BANKOWYCH I FINANSOWYCH", które odbędzie się w Warszawie w dniu 19 lutego 2015 r. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl

Czy pracownik może posługiwać się podpisem elektronicznym pracodawcy?

Podpisem elektronicznym są dane w postaci elektronicznej, które wraz z innymi danymi, do których zostały dołączone lub z którymi są logicznie powiązane, służą do identyfikacji osoby składającej podpis elektroniczny. Ponadto złożenie bezpiecznego podpisu elektronicznego wiąże strony treścią podpisanego dokumentu.

Utrzymuje się wysoki poziom zatrudnienia w firmach

Z danych przedstawionych przez GUS wynika, że zatrudnienie w sektorze przedsiębiorstw wciąż rośnie, a w listopadzie wzrosło o 0,1 proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca.

Krótszy okres oczekiwania na rozpoczęcie działalności

Nowelizacja ustawy o KRS i niektórych innych ustaw przewiduje skrócenie okresu oczekiwania na rozpoczęcie działalności gospodarczej. Dodatkowo uproszczone zostaną zasady „jednego okienka”.

Jak rozliczyć świąteczne prezenty dla kontrahentów?

W ramach wiążącej współpracy, firmy często decydują się na przekazanie świątecznych prezentów dla swoich kontrahentów. Prezenty będą jednak kosztem firmowym jedynie wtedy, gdy będą zawierały logo firmy. Możliwe jest również obniżenie rocznego podatku poprzez zorganizowanie świątecznego przyjęcia, jeżeli będzie miało ono charakter spotkania biznesowego.

Komunikacja w przedsiębiorstwie – wąskie gardła

Osoby prowadzące działalność gospodarczą skupiają się zwykle, co całkiem zrozumiałe, na twardych danych, liczbach i wskaźnikach. Jednak źródła sukcesów firm, a także przyczyny ich porażek tkwią na głębszym, aczkolwiek niedocenianym poziomie. Chodzi o proces komunikowania. Nieprawidłowy obieg informacji w organizacji jest jak ciężka choroba tocząca ją od środka – tym groźniejsza, że często niezdiagnozowana. Wypracowanie efektywnego modelu komunikacji wymaga przede wszystkim identyfikacji i eliminacji tzw. wąskich gardeł. Jak wygląda to w praktyce?

Sukcesja rodzinnej firmy - jednoosobowa działalność a spółka

Firmy rodzinne to firmy z tradycją, prowadzone przez długie lata wedle utrwalonej koncepcji, najczęściej otwierane w dobrym okresie rozwoju gospodarczego. W obecnej sytuacji gospodarczej ciężko jest utrzymać pozycję na rynku i należy spojrzeć w przyszłość, stawiając na rozwój i przekazując firmę dalszym pokoleniom. Czy warto prowadzić jednoosobową działalność, czy jednak postawić na spółkę?

Jak zorganizować świąteczne przyjęcie w firmie?

Okres świąteczny to nie tylko czas zakupów, ale również czas organizowania spotkań i przyjęć firmowych dla pracowników. Jest to czas spędzany w miłej atmosferze, w gronie współpracowników. Dlatego też pracodawca aranżując świąteczne przyjęcie powinien zadbać o kilka szczegółów. Na co należy zwrócić szczególną uwagę przy urządzaniu świątecznych spotkań?

Majątek firmowy wycofany na cele prywatne

Prowadząc działalność gospodarczą nie sposób w niej nie wykorzystywać różnego rodzaju sprzętów, maszyn, samochodów czy zwykłych narzędzi codziennego użytku. Wszystkie te przedmioty stanowią majątek przedsiębiorstwa, które służy podczas wykonywania czynności związanych z działalnością. Jedne przyczyniają się do powstania przychodu bezpośrednio, a inne pośrednio stanowiąc koszt podatkowy działalności. Jednak, jak powinien postąpić podatnik, gdy dany składnik majątku jest już niepotrzebny w firmie? Sprzedać go lub wycofać na cele prywatne.

Wysoki poziom zatrudnienia w firmach

W listopadzie odnotowano wysoki poziom zatrudnienia. Firmy przekazały 68 tys. ofert pracy i aktywizacji zawodowej do urzędów pracy. Stopa bezrobocia wciąż spada.

Nowelizacja ustawy o SSE przyjęta bez poprawek

Senat przyjął nowelizację ustawy o Specjalnych Strefach Ekonomicznych bez poprawek. Nowa ustawa zakłada m.in., że firma, której cofnięto zezwolenie na prowadzenie działalności w strefie, będzie musiała zwrócić otrzymaną pomoc publiczną.

Korzyści ze szkolenia BHP

Tylko w dwóch trzecich przedsiębiorstw szkolenia z zakresu BHP odbywają się regularnie i co najmniej raz w roku. Zdaniem większości pracujących Polaków informacje zdobyte na tych szkoleniach są użyteczne. Przeczą temu jednak analizy wypadków w miejscach pracy, których przyczyną są najczęściej odstępstwa od zasad BHP.

REKLAMA