REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zmiany w VAT, CIT i prawie farmaceutycznym w 2015 r. - kongres branżowy

Zmiany w VAT, CIT i prawie farmaceutycznym w 2015 r. - kongres branżowy
Zmiany w VAT, CIT i prawie farmaceutycznym w 2015 r. - kongres branżowy
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

W dniach 22-23 czerwca 2015 r. w Warszawie odbędzie się kongres branżowy, którego przedmiotem będą w szczególności ostatnie zmiany w podatkach VAT i CIT oraz prawie farmaceutycznym, mające wpływ na funkcjonowanie aptek i podmiotów z branży farmaceutycznej w 2015 r. Na Kongresie zostaną omówione również możliwości optymalizacji procesów biznesowych, sprawnego procesowania i tworzenia budżetu, prognoz oraz skutecznego zarządzanie projektami w aptekach oraz firmach farmaceutycznych. Kongres organizuje Akademia Biznesu MDDP, a Infor.pl jest partnerem medialnym tego wydarzenia.

Prelegenci

REKLAMA

Radosław Żuk – prawnik, doradca podatkowy, partner w spółce doradztwa podatkowego, redaktor naczelny portalu prawno-księgowego TaxFin.pl. Wcześniej kierownik Zespołu Podatku VAT w spółce podatkowej. Doświadczenie zawodowe zdobywał również jako pracownik organów podatkowych oraz jednej z czołowych kancelarii prawnych. Autor lub współautor publikacji książkowych, w tym: „Transakcje wewnątrzwspólnotowe” oraz „Obejście prawa podatkowego w praktyce”. Dodatkowo autor licznych artykułów publikowanych na łamach Rzeczpospolitej, Gazety Prawnej, Monitora Księgowego. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu VAT, CIT, PIT, PCC, podatku od nieruchomości oraz procedury podatkowej. Doświadczony wykładowca prawa podatkowego na szkoleniach dla firm z branży farmaceutycznej oraz aptek, m.in. dla Polfarma SA, Beringer Ingelheim Pharma, Medagro International Sp. z o.o., Bayer Polska Sp. z o.o., Pierre Fabre Medicament Polska Sp. z o.o.

REKLAMA

Marcin Zarzycki – doradca podatkowy, prawnik. Właściciel Kancelarii Doradztwa Podatkowego Zarzycki&Wspólnicy. W latach 2009–2013 Dyrektor Departamentu Podatkowego w Kancelarii Adwokackiej w Warszawie. Wcześniej współpracował z firmą doradczą specjalizującą się w obsłudze prawnej i podatkowej przedsiębiorców. Uczestniczył w przeglądach prawnych i podatkowych. Dodatkowo sporządzał dokumentacje cen transferowych. Od kilku lat publikacje na łamach Rzeczpospolitej, Gazety Prawnej, Pulsu Biznesu oraz portali e-Rachunkowość i TaxFin.pl. Posiada bogate doświadczenie doradcze oraz szkoleniowe z zakresu szeroko rozumianego prawa handlowego i podatkowego dedykowane aptekom oraz podmiotom z branży farmaceutycznej. Specjalizuje się w prawie spółek, łączeniu oraz podziale jednostek gospodarczych, prawie obrotu instrumentami finansowymi, cenach transferowych, sponsoringu, reprezentacji i reklamie, podróżach służbowych oraz VAT/CIT/PIT.

REKLAMA

Weronika Modrzejewska – radca prawny w MDDP Kancelaria Prawna. Posiada  doświadczenie w dziedzinie prawa farmaceutycznego oraz prawa ochrony zdrowia. Zajmuje się doradztwem na rzecz firm farmaceutycznych oraz aptek i hurtowni. W trakcie pracy zawodowej, zajmowała się m.in. opiniowaniem reklam produktów leczniczych i kontaktami z organami administracji w tym z Głównym Inspektorem Farmaceutycznymi i Wojewódzkimi Inspektorami Farmaceutycznymi, Ministerstwem Zdrowia oraz NFZ. Przygotowywała również opinie prawne, memoranda i umowy z dziedziny prawa medycznego i farmaceutycznego oraz zajmowała się zagadnieniami z zakresu tematyki związanej z refundacją produktów leczniczych. Zajmuje się także zagadnieniami związanymi z restrukturyzacją placówek w sektorze służby zdrowia. Jest autorką publikacji z dziedziny prawa ochrony zdrowia. Przed rozpoczęciem współpracy z MDDP współpracowała z największymi zagranicznymi kancelariami działającymi w Polsce.

Włodzimierz Makowski – partner w MDDP Business Consulting. W latach 2004-2007 pracował jako Dyrektor Departamentu Zarządzania Strategicznego w Polpharmie, a wcześniej od 1998 roku był menedżerem w Andersen Business Consulting (wcześniej Arthur Andersen). Pracował również w Pepsi Co. Posiada bogate doświadczenie z zakresu doradztwa strategicznego. Specjalizuje się w projektach strategicznych, restrukturyzacjach firm oraz projektach związanych z poprawą efektywności firm oraz optymalizacji procesów biznesowych. Pracował dla największych polskich przedsiębiorstw z branży telekomunikacyjnej, papierowej, budowlanej oraz farmaceutycznej. Wybrane projekty: Opracowanie i wdrożenie strategii rozwoju w Herbapol Lublin; Opracowanie strategii zakupowej w TVN; Wdrożenie systemu zarządzania efektywnością w oparciu o budżet dla Spółki Vectra.

Wojciech Kopcik – partner w MDDP Business Consulting,  biegły rewident. W latach 1996-2004 pracował w biurze Ernst & Young w dziale audytu na stanowisku menedżera, a w latach 2004-2006 pełnił funkcję Dyrektora ds. Finansów i Księgowości w Grupie Polpharma. Wojciech Kopcik posiada bogate doświadczenie z zakresu finansów i księgowości oraz w kierowaniu zespołami przygotowującymi projekty due diligence, audyty, projekty dotyczące usprawnień funkcji księgowych oraz systemów wewnętrznych. Posiada również kwalifikacje ACCA (Association of Chartered Certified Accountants). Specjalizuje się w zagadnieniach zarządzania finansami, rozwiązywaniu kompleksowych zagadnień księgowych, od wielu lat jest również doświadczonym praktykiem i wykładowcą, prowadzącym szkolenia otwarte i zamknięte na rzecz spółek z wielu branż, w tym dla sektora farmaceutycznego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mariusz Sumiński – Starszy Menedżer w MDDP Business Consulting. Posiada ponad 8-letnie doświadczenie zawodowe związane z wykorzystaniem w biznesie nowoczesnych technologii informatycznych. W latach 2005-2011 pracował na stanowisku  starszego konsultanta w Codec System. Posiada bogate doświadczenie praktyczne w zakresie zastosowania rozwiązań IT w procesach planowania, budżetowania, raportowania zarządczego, monitorowania efektywności strategicznej czy konsolidacji finansowej. Realizował wiele projektów dla czołowych podmiotów w Polsce, w tym z branży medycznej i farmaceutycznej. Autor wielu artykułów publikowanych na łamach prasy specjalistycznej. Specjalizuje się w zagadnieniach rachunkowości zarządczej i controlingu, konsolidacji finansowej, zarządzaniu projektami, projektowaniu i wdrażaniu biznesowych rozwiązań IT oraz w systemach BI/EPM (Oracle, SAP, Infor).

Cel kongresu

Celem Kongresu dnia pierwszego jest zapoznanie Państwa ze zmianami podatkowymi mającymi wpływ na funkcjonowanie aptek i podmiotów z branży farmaceutycznej w 2015 r. oraz skutki nowelizacji ustaw podatkowych, które weszły w życie w roku ubiegłym. Podczas Kongresu prelegenci zwrócą szczególną uwagę na aktualne orzecznictwo sądów administracyjnych, w tym TSUE oraz bieżącą linię interpretacyjną organów podatkowych w kwestiach kluczowych dla funkcjonowania aptek, a także sektora farmaceutycznego. Na Kongresie zostaną omówione również dostępne mechanizmy optymalizacji podatkowej bieżącej działalności w podatkach dochodowych oraz podatku VAT.

Drugiego dnia Kongresu przedstawione zostaną zmiany w prawie farmaceutycznym mające wpływ na funkcjonowanie aptek oraz całej branży farmaceutycznej. Podczas Kongresu prelegenci szczególną uwagę zwrócą na zmiany dotyczące obrotu hurtowego, wytwórcy, importera i dystrybutora w zakresie substancji czynnych oraz wiele istotnych zagadnień z punktu widzenia aptek. Na Kongresie zostaną omówione również możliwości optymalizacji procesów biznesowych, sprawnego procesowania i tworzenia budżetu, prognoz oraz skutecznego zarządzanie projektami w aptekach oraz firmach farmaceutycznych. Niewątpliwym atutem Kongresu jest branżowy charakter zajęć oraz możliwość nawiązania relacji biznesowych z innymi osobami z przedmiotowych sektorów.

Adresaci kongresu

Kongres dedykowany jest zarówno osobom zarządzającym aptekami oraz podmiotami z sektora farmaceutycznego, tj. członkowie zarządów, właściciele firm, dyrektorzy finansowi oraz główni księgowi jak i osobom operacyjnie zajmującymi się w swoich firmach podatkami, księgowością i prawem. Ponadto, Kongres adresowany jest do wszelkich osób interesujących się opodatkowaniem aptek i branży farmaceutycznej, jak i do wszystkich adeptów prawa podatkowego, gospodarczego oraz finansów.

Program

DZIEŃ 1

8.45-9.00 powitalna kawa
9.00-10.30 VAT w 2015 r. w działalności aptek oraz podmiotów z sektora farmaceutycznego (prowadzący: Radosław Żuk)

1. Wpływ zmian dokonanych w podatku od towarów i usług od 1.07.2015 r. na rozliczenie VAT w sektorze farmaceutycznym:
a) towary oraz usługi objęte samonaliczeniem VAT przed i po 1 lipca 2015 r.,
b) rozszerzenie katalogu towarów opodatkowanych przez nabywcę (m. in. o laptopy, tablety i tel. kom),
c) status nabywcy a dokonanie samonaliczenia VAT,
d) weryfikacja statusu nabywcy na potrzeby samonaliczenia VAT,
e) limity kwotowe związane z samonaliczeniem VAT,
f) informacje podsumowujące dotyczące samonaliczenia VAT,
g) wystawiania faktur w przypadku odwrotnego obciążenia,
h) najczęściej popełniane błędy w przypadku samonaliczenia VAT,
i) odliczanie VAT po nowelizacji przepisów – czy w sektorze farmaceutycznym trzeba odliczać VAT za pomocą proporcji sprzedaży?
j) możliwość stosowania ulgi na złe długi w przypadku podmiotów powiązanych.
2. Dokumentowanie obrotu opodatkowanego VAT w sektorze farmaceutycznym w świetle ostatnich zmian w przepisach:
a) obowiązek fiskalizacji obrotu po zmianach od 1 stycznia 2015 r.,
b) nieodpłatna dostawa towarów a obowiązek stosowania kasy rejestrującej,
c) wystawianie faktur w zgodzie z przepisami Prawa farmaceutycznego,
d) wystawienia faktury przed sprzedażą a powstanie obowiązku podatkowego,
e) potwierdzenie otrzymania faktury korygującej przez nabywcę a możliwość pomniejszenia VAT należnego,
f) ujęcie faktur korygujących na gruncie VAT,
g) wystawianie zbiorczych faktur korygujących,
h) wystawianie not korygujących po nowelizacji przepisów.
3. Rozliczanie obowiązku podatkowego w sektorze farmaceutycznym po ostatnich zmianach w przepisach:
a) znaczenie warunków INCOTERMS 2010 do ustalenia obowiązku podatkowego,
b) rozliczenie dostaw towarów o charakterze ciągłym,
c) opodatkowanie zaliczek, zadatków oraz innych przedpłat,
d) data wystawienia faktur a moment powstania obowiązku podatkowego,
e) moment otrzymania zapłaty jako moment powstania obowiązku podatkowego,
f) opodatkowanie najmu, dzierżawy oraz leasingu po nowelizacji przepisów.

10.30-10.45 przerwa kawowa
10.45-12.00 VAT w 2015 r. w działalności aptek oraz podmiotów z sektora farmaceutycznego (prowadzący: Radosław Żuk)

4. Zasady dokonywania dostawy produktów leczniczych oraz innych towarów związanych z daną branżą:
a) moment dokonania dostawy towarów,
b) dostawy do magazynów konsygnacyjnych położonych na terenie Polski i poza Polską,
c) nieterminowo wystawiona faktura VAT a rozpoznanie obowiązku podatkowego,
d) uszkodzenie oraz utrata produktów leczniczych podczas ich transportu,
e) kradzież oraz uszkodzenie produktów leczniczych w magazynie,
f) stawka VAT właściwa dla produktów leczniczych.
5. Rozliczenie dostaw i nabyć towarów w obrocie zagranicznym:
a) podatnik z tytułu transakcji zagranicznych,
b) obowiązek podatkowy z tytułu eksportu towarów,
c) rozliczenie zaliczek na poczet eksportu,
d) moment opodatkowania WDT oraz WNT,
e) transakcje trójstronne,
f) opodatkowanie transakcji łańcuchowych.
6. Odliczanie podatku naliczonego po ostatnich zmianach w przepisach:
a) data otrzymania faktury a termin odliczenia VAT,
b) odliczenie VAT w dwóch następnych okresach rozliczeniowych,
c) odliczenie VAT przez korektę deklaracji,
d) szczególne wymogi odliczenia VAT w przypadku WNT,
e) błędy w fakturowaniu a możliwość odliczenia VAT.
7. Odliczenie VAT od pojazdów samochodowych:
a) zasady ograniczeń w odliczaniu VAT od samochodów, paliwa i innych wydatków od 1.04.2014 r.
b) samochody umożliwiające odliczenie VAT ze względu na ich konstrukcję,
c) pełne odliczenie VAT od samochodów wykorzystywanych wyłącznie do działalności gospodarczej,
d) prowadzenie ewidencji przebiegu pojazdów na potrzeby pełnego odliczenia VAT,
e) korzystanie z samochodu przez pracownika na cele prywatne a możliwość pełnego odliczenia VAT.

12.00-12.45 lunch w Restauracji 99

12.45-14.15 CIT w 2015 r. w działalności aptek oraz podmiotów z sektora farmaceutycznego (prowadzący: Marcin Zarzycki)

1. Zmiany w CIT w 2015 r.:
a) opodatkowanie dochodów z zagranicznych spółek kontrolowanych (CFC),
b) nowe zasady ustalania wartości przychodów i kosztów świadczeń w naturze – omówienie problematyki dywidend rzeczowych,
c) zmiany w zakresie cienkiej kapitalizacji oraz zaliczania odsetek do kosztów podatkowych,
d) doprecyzowanie przepisów w zakresie cen transferowych,
e) zmiany w zakresie certyfikatów rezydencji,
f) doprecyzowanie przepisów dotyczących niepodzielonego zysku,
g) zmiany w zakresie składania zeznań i deklaracji podatkowych – forma elektroniczna,
h) samochody służbowe na cele prywatne – nowe zasady ustalania przychodu pracownika,
i) inne planowane zmiany.
2. Zasady rozpoznawania przychodów w aptekach oraz w branży farmaceutycznej:
a) przychody rozpoznawane na zasadzie memoriałowej,
b) dostawa leków i produktów leczniczych a z moment powstania przychodu,
c) zaliczki, przedpłaty a przychody podatkowe,
d) przychody z tytułu usług rozliczanych w okresach rozliczeniowych,
e) przychody rozpoznawane na zasadzie kasowej (zwrot zasądzonych kosztów sądowych, odszkodowania, kary umowne) – moment powstania przychodu,
f) przychody z tytułu świadczeń nieodpłatnych oraz częściowo nieodpłatnych,
g) refakturowanie a moment powstania przychodu,
h) wpływ zmian w VAT na rozliczanie przychodów w CIT,
i) zasady dotyczące korygowania przychodów.
3. Koszty bezpośrednio związane z przychodami oraz koszty pośrednio związane z przychodami w aptekach oraz w branży farmaceutycznej:
a) rozliczanie kosztów w czasie (koszty ponoszone na przełomie lat podatkowych),
b) refakturowanie a moment rozpoznania kosztu,
c) dokumentowanie poniesionych wydatków w tym usług niematerialnych,
d) korygowanie kosztów,
e) zapłata, jako element niezbędny dla rozpoznania kosztu,
f) zasady dotyczące zmniejszania kosztów uzyskania przychodów (różne terminy płatności, rok podatkowy inny niż kalendarzowy, zakupy na raty, kaucje gwarancyjne, ograniczenia niekorzystnych skutków regulacji).

14.15-14.30 przerwa kawowa
14.30-16.00 CIT w 2015 r. w działalności aptek oraz podmiotów z sektora farmaceutycznego – cd. (prowadzący: Marcin Zarzycki)

4. Szczególne rodzaje kosztów uzyskania przychodów na przykładzie aptek oraz branży farmaceutycznej:
a) koszty bezpośrednio związane z przychodami oraz koszty pośrednio związane z przychodami,
b) szczególne rodzaje kosztów uzyskania przychodów w aptekach oraz w branży farmaceutycznej (m.in. koszty badań klinicznych, opłat administracyjnych, rejestracji leków, niedoborów w towarach, dystrybucji leków, prac badawczo-rozwojowych),
c) składki członkowskie na rzecz samorządu aptekarskiego – ujęcie podatkowe,
d) kary umowne, odszkodowania, jako koszty uzyskania przychodów (kary i odszkodowania w przypadku zmiany ceny leków refundowanych),
5. Świadczenia na rzecz pracowników i współpracowników na gruncie CIT i PIT (wynagrodzenia i składki, imprezy integracyjne i jubileuszowe, szkolenia, ubezpieczenia dodatkowe, nagrody, podróże służbowe) na przykładzie branży farmaceutycznej – omówienie skutków wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 8 lipca 2014 r.
6. Koszty reprezentacji, reklamy oraz działań marketingowych na gruncie CIT i PIT na przykładzie branży farmaceutycznej – omówienie skutków interpretacji ogólnej z dnia 25 listopada 2013 r., ze szczególnym uwzględnieniem:
a) pojęcie reklamy w prawie farmaceutycznym,
b) pojęcie reprezentacji w prawie podatkowym a uregulowania prawa farmaceutycznego,
c) reklama produktów leczniczych – szczególne uwarunkowania,
d) czy nieprzestrzeganie zasad reklamy produktów leczniczych ma wpływ na rozliczenia podatkowe?
e) dostarczanie próbek produktów leczniczych – skutki podatkowe,
f) udział w targach/ organizacja stanowisk wystawowych,
g) usługi promocji produktów leczniczych w aptekach a premie pieniężne – konsekwencje podatkowe,
h) prezenty dla kontrahentów – skutki w PIT i CIT,
i) kiedy wydatki na upominki są reklamą, a kiedy reprezentacją – ujęcie praktyczne,
j) konsumpcja z kontrahentami,
k) imprezy dla kontrahentów,
l) szkolenia i konferencje dla kontrahentów,
m) spotkania w ramach promocji produktów leczniczych – odwiedzanie osób uprawnionych do wystawiania recept lub osób prowadzących obrót produktami leczniczymi przez przedstawicieli handlowych lub medycznych,
n) sponsorowanie spotkań promocyjnych dla osób upoważnionych do wystawiania recept lub osób prowadzących obrót produktami leczniczymi,
o) sponsorowanie konferencji, zjazdów i kongresów naukowych dla osób upoważnionych do wystawiania recept lub osób prowadzących obrót produktami leczniczymi
p) rabaty i bonusy dla hurtowni – dopuszczalność i konsekwencje prawno-podatkowe.

DZIEŃ 2

8.45-9.00 powitalna kawa
9.00-10.30 Zmiany w prawie farmaceutycznym (prowadzący: Weronika Modrzejewska)

Zmiany dotyczące obrotu hurtowego
1. Zmiany zasad obrotu hurtowego:
a) pośrednictwo w obrocie hurtowym produktami leczniczymi z wyłączeniem produktów leczniczych weterynaryjnych – nowa instytucja w Prawie Farmaceutycznym,
b) pośrednik – nowy podmiot w obrocie hurtowym – kto to jest i jakie ma zadania?
c) Inspekcja Obrotu Hurtowego – jakie ma kompetencje?
d) nowe obowiązki uczestników obrotu hurtowego produktów leczniczych.

Zmiany dotyczące wytwórcy, importera i dystrybutora w zakresie substancji czynnych
1. Zmiany w zakresie wytwarzania, importu oraz dystrybucji substancji czynnych w tym nowe obowiązki wytwórcy, importera i dystrybutora w tym zakresie.
2. Nowe kryteria udzielania zezwoleń na wytwarzanie i import produktów leczniczych.

10.30-10.45 przerwa kawowa
10.45-12.00 Zmiany w prawie farmaceutycznym – cd. (prowadzący: Weronika Modrzejewska)

Zmiany dotyczące wytwórcy, importera i dystrybutora w zakresie substancji czynnych – cd.
1. Nowe obowiązki Głównego Inspektora Farmaceutycznego, w tym w zakresie wstrzymania w obrocie produktów leczniczych.
2. Sfałszowany produkt leczniczy – nowa definicja, konsekwencje dla uczestników rynku.

Zmiany dotyczące aptek
1. Zasady sprzedaży produktów leczniczych.
2. Zasady zwrotu produktów leczniczych.
3. Zmiany w zakresie udzielania zezwolenia na prowadzenie aptek.

12.00-12.45 lunch w Restauracji 99

12.45-14.15 Optymalizacja procesów biznesowych oraz sprawny proces tworzenia budżetu i prognoz w aptekach i branży farmaceutycznej (prowadzący: Włodzimierz Makowski, Wojciech Kopcik, Mariusz Sumiński)

Optymalizacja procesów biznesowych w aptekach oraz firmach z branży farmaceutycznej
1. Jak zrozumieć i zoptymalizować proces?
a) identyfikacja/nazwanie procesów w firmie oraz wybór tych, które mają największy potencjał usprawnień,
b) zrozumienie obecnego przebiegu procesów, identyfikacja głównych wyzwań/nieefektywności,
c) projektowanie zmian w procesach i ich docelowych przebiegów,
d) opracowanie planu wdrożenia wypracowanych zmian.
2. Monitorowanie efektywności pracy zespołu przedstawicieli handlowych:
a) metodologia budowy narzędzia analitycznego wykorzystująca dane CRM, GPS mającego na celu zrozumienie efektywności pracy przedstawicieli.

Sprawny proces tworzenia budżetu oraz prognoz w aptekach oraz firmach z branży farmaceutycznej
1. Krytyczne czynniki opracowania dobrego budżetu firmy:
a) definiowanie i dobra komunikacja założeń budżetowych,
b) przygotowanie procesu i narzędzi,
c) planowanie, konsolidacja i ocena zgodności skonsolidowanego budżetu z założeniami.
2. FlexiBudgeting – krótka prezentacja narzędzia przyspieszającego proces tworzenia budżetu oraz prognoz.

14.15-14.30 przerwa kawowa
14.30-16.00 Skuteczne zarządzanie projektami w aptekach i firmach farmaceutycznych – projekty Busienss Development i organizacyjne (prowadzący: Włodzimierz Makowski, Wojciech Kopcik, Mariusz Sumiński)

1. 5 czynników decydujących o sukcesie projektu:
a) cel i zakres projektu są precyzyjnie zdefiniowane,
b) dobrze dobrany i zmotywowany zespół projektowy,
c) zainteresowany projektem sponsor i dobre „publicity” projektu w organizacji,
d) orientacja na osiągnięcie celu i właściwa dynamika projektu – „sence of urgancy”,
e) narzędzie wspierające zarządzanie projektem.
2. Krótka prezentacja dedykowanego rozwiązania informatycznego FlexiProject wspierającego zarządzanie projektami.

16.00 zakończenie Kongresu

Informacje organizacyjne

Koszt uczestnictwa w Kongresie:
- jednej osoby 1590 zł + 23% VAT
- dwóch lub więcej osób z jednej firmy 1490 zł/os. + 23% VAT

PROMOCJA! – przy zgłoszeniu do dn. 15.05.2015
Koszt uczestnictwa w Kongresie:
- jednej osoby 1090 zł + 23% VAT
- dwóch lub więcej osób z jednej firmy 990 zł/os. + 23% VAT

Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule przelewu kod szkolenia.

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, certyfikat

Godziny zajęć: 9:00 – 16:00

Miejsce zajęć: Budynek Atrium Tower, Al. Jana Pawła II 25, w Warszawie

Formularz zgłoszeniowy

Informacje:
Joanna Domaszewska,
tel. (022) 208 28 28/48, fax (022) 211 20 90;
joanna.domaszewska@akademiamddp.pl

Autopromocja

REKLAMA

Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    KONFERENCJA O DOTACJACH - DOŚWIADCZENIA I PERSPEKTYWY. Katowice 29 lutego 2024 r. [wydarzenie bezpłatne, liczba miejsc ograniczona]

    LPW Grupa na czele z ekspertami z LPW Consulting zaprasza na kolejną edycję wydarzenia pt. KONFERENCJA O DOTACJACH - DOŚWIADCZENIA I PERSPEKTYWY. W tym roku to wydarzenie odbędzie się w czwartek 29 lutego 2024 r. w godz.: 10:00-14:00 w Parku Technologicznym Ekoenergia w Katowicach, ul. Żeliwna 38. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny po uprzednim zapisie online. Przy czym liczba miejsc jest ograniczona. Portal infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

    Czekolada w 2024 roku będzie droższa i nie tylko ona. Ceny kakao biją rekordy – może być nawet 7 tys. USD za tonę. Co to jest shrinkflacja?

    Nie ma dobrych wiadomości dla miłośników czekolady i kakao. Rekordowo wysokie ceny kakao na światowych giełdach nadal będą rosły i mogą nawet przekroczyć wartość 7 tys. dolarów za tonę. Tak prognozują autorzy raportu pt. „INDEKS CEN W SKLEPACH DETALICZNYCH”. Problemy z podażą i przewidywane znaczne spadki zbiorów oznaczają trzeci rok z rzędu globalnego deficytu surowca. Kluczowy okres zbierania ziaren skończy się w marcu, a następny zacznie się dopiero we wrześniu. Natomiast już w styczniu br. słodycze i desery zdrożały najbardziej ze wszystkich analizowanych kategorii produktów. Eksperci zapowiadają, że podwyżki w następnej kolejności obejmą kosmetyki, leki i suplementy bazujące na kakao. I dodają, że skok cen odczują producenci art. spożywczych, zakłady przetwórcze, cukiernie i restauracje. W następnej kolejności straty te zostaną przerzucone na konsumentów. Taki scenariusz może się wydarzyć już przed Wielkanocą. A jeśli sytuacja dalej będzie się pogarszała, to może nasilić się również zjawisko shrinkflacji. 

    Firmy widzą potencjał w sztucznej inteligencji, ale są pewne bariery

    Firmy, które zainwestowały w sztuczną inteligencję i widzą jej potencjał, chętniej rozważają dalsze innowacje. Ale są tez pewne przeszkody, z którymi muszą się mierzyć. 

    Ferie 2024. Wyjazdy nad morze coraz popularniejsze. Największą atrakcją morsowanie

    Czy Polacy coraz chętniej będą spędzać ferie nad morzem? Eksperci zauważają, że to był najlepszy początek roku w turystyce od 2019 roku. Czy przedsiębiorcom opłaca się teraz zamykać na zimę? 

    REKLAMA

    Jak założyć e-Doręczenia? Wniosek przedsiębiorcy

    Przedsiębiorcy mogą składać wnioski o utworzenie adresu do e-Doręczeń przez Biznes.gov. Po aktywacji adresu, firma korzysta ze skrzynki do e-Doręczeń w Koncie Przedsiębiorcy. Jak zrobić e-Doręczenia?

    Kompetencje kobiet w branży IT. Większy udział kobiet jest istotny z powodu deficytu wykwalifikowanych kadr

    W październiku 2024 r. zaczną obowiązywać unijne przepisy mające na celu zbudowanie większej odporności biznesu na cyberataki. W związku z tym należy podjąć działania podnoszące kompetencje z dziedziny cyberbezpieczeństwa. Tymczasem inicjatywy podnoszące kompetencje cyfrowe kobiet podejmowane są w zaledwie 20,4% miejsc pracy.

    Komisja Europejska proponuje zmniejszenie i uproszczenie obciążeń rolników. Czy to wystarczy by przerwać protesty?

    Komisja Europejska przesłała w czwartek prezydencji belgijskiej w Radzie UE dokument, zawierający listę działań mających na celu "zmniejszenie obciążeń administracyjnych, spoczywających na barkach rolników". Propozycje zostaną omówione z państwami członkowskimi 26 lutego na posiedzeniu Rady ds. Rolnictwa.

    Używasz smartfona? Twoje wrażliwe dane są jak na dłoni. Technologia pozbawia nas prywatności

    Użytkownicy różnych urządzeń, aplikacji czy systemów często nie są świadomi, przez kogo i do jakich celów są gromadzone i wykorzystywane dane na ich temat. Rozwój technologii rzadko idzie w parze ze świadomością użytkowników i regulacjami prawnymi. To stanowi zagrożenie dla ochrony danych osobowych.

    REKLAMA

    Wzrasta ryzyko prowadzenia biznesu. "Liczba wzmianek o geopolityce i ryzyku politycznym w dokumentach spółek wzrosła o 600%"

    Ryzyko prowadzenia biznesu w 2024 roku zwiększa rosnąca polaryzacja na światowej scenie politycznej. Istotna dla przedsiębiorców będzie minimalizacja potencjalnych niebezpieczeństw, m.in. poprzez zwiększenie odporności łańcuchów dostaw, odpowiednią politykę dostępu do zasobów i zaadresowanie kwestii ESG – wynika z raportu EY-Parthenon 2024 Geostrategic Outlook.

    Handel internetowy idzie w górę, stanowi 8,8% ogółu sprzedaży detalicznej

    Sprzedaż internetowa w ujęciu rocznym w styczniu wzrosła ogółem o 11%, co stanowił 8,8% ogółu sprzedaży detalicznej. Największy udział e-sprzedaży w całości sprzedaży detalicznej miały takie kategorie jak tekstylia, odzież, obuwie, prasa i książki. Tak wynika z danych przekazanych przez GUS.

    REKLAMA