REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Prawidłowa gospodarka paletowa - szkolenie branżowe

Prawidłowa gospodarka paletowa - szkolenie branżowe
Prawidłowa gospodarka paletowa - szkolenie branżowe
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Prawidłowa gospodarka paletowa może być źródłem znaczących efektów finansowych. Praktyczne planowanie procesu obrotu paletowego oraz kontrola kosztów gospodarki paletowej będą przedmiotem szkolenia branżowego, które odbędzie się 15 czerwca 2015 r. w Warszawie. Szkolenie organizuje Akademia Biznesu MDDP, a Infor.pl jest partnerem medialnym tego wydarzenia.

REKLAMA

Ile kosztuje firmę obrót paletowy? Ilu menedżerów logistyki, finansów, controlingu zna odpowiedź na to pytanie? Wie jak to obserwować, kontrolować i liczyć?  Dystrybucja, produkcja to zespół działań mających zapewnić dostępność produktu. Nie ma obecnie procesu logistycznego w którym nie pojawiałaby się paleta transportowa. Rynek proponuje rozwiązania  w oparciu o paletę jednorazową oraz palety wymienne:  „białą” EPAL lub poole „kolorowe” CHEP, LPR, IPP. Obecnie koszty tych rozwiązań stają się porównywalne co może zmienić kształt rynku. Jest to również zgodne z trendami światowymi gdzie udział pooli kolorowych wynosi ponad 50% przy ok. 20%  w Polsce.

REKLAMA

Podstawowym problemem w sferze logistyki i finansów jest nieznajomość rzeczywistych kosztów obrotu paletowego które nawet w przypadku własnych palet EPAL obecnie sięgają ok 12-15 zł/cykl (zakup-kapitał, amortyzacja, koszty odzyskania, naprawy, ryzyko itd.) i jest to kwota porównywalna z ofertą wynajmu palet zarówno białych, jak i kolorowych.  A jest o co „walczyć” ponieważ wartość polskiego rynku paletowego to 1,2-1,5 mld złotych. Corocznie jest dokupowane ok. 10-12 mln nowych palet typu EPAL o wartości ponad 300 mln złotych.

Na pewno  kierunkiem zmian będzie zmniejszanie kosztów których obecnie znaczącą częścią jest likwidacja największego RYZYKA związanego z odzyskaniem palety, a tym samym przejęcie rynku przez skoordynowane podmioty zarządzające tym rynkiem, zarówno w zakresie palet „białych”, jak i „kolorowych”.

Szkolenie odpowie na pytanie jak zaplanować (zweryfikować) proces obrotu paletowego oraz jak w sposób transparentny i skuteczny kontrolować koszty gospodarki paletowej.

Adresaci szkolenia

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Szkolenie adresowane jest do wszystkich osób zarządzających i bezpośrednio uczestniczących w procesach wykorzystujących palety, a w szczególności do osób kształtujących politykę paletową w organizacji lub bezpośrednio zarządzającymi wymianą i weryfikacją palet. Szkolenie wskazane jest dla kadry zatrudnionej na każdym poziomie zarządczym i  operacyjnym w firmach produkcyjnych, dystrybucyjnych, budowlanych oraz transportowo-spedycyjno-logistycznych. Szkolenie w sposób praktyczny ma poszerzyć wiedzę pracowników odpowiadających za zarządzanie gospodarką paletową i  przepływem palet. Celem jest zmniejszenie strat oraz zwiększenie rotacji oczywiście przy zachowaniu wymogów przepływu produktu (produkcja, logistyka, magazyn, dystrybucja) oraz poziomu obsługi klienta.

Program

REKLAMA

1. Właściwie o wszystkim, czyli jak w łańcuchu dostaw z wykorzystaniem palet zaplanować i kontrolować koszty procesu dystrybucji i produkcji:
- Paleta logistyczna – przedmiot czy podmiot w łańcuchu dostaw?
- Gospodarka paletowa jako ważny czynnik poziomu obsługi klienta,
- Organizacja produkcji, priorytety produkcyjne i dystrybucyjne – jak planować potrzeby paletowe – rozwiązanie najprostsze czy najtańsze?
- Współpraca różnych działów w zakresie zwiększenia ilości rotacji palety?
- Rola palety w planowaniu zapasów w oparciu o S&OP (sale & operations plaining),
- Racjonalizacja, optymalizacja i transparentność kosztów obrotu palet.

2. Wybór systemu paletowego a przepływy finansowe w organizacji:
- Palety własne czy wynajęte – kiedy jakie rozwiązanie stosować?
- Branża, sezonowość, piki sprzedażowe a rozwiązania paletowe,
- Koszty stałe czy zmienne a system paletowy,
- Paleta własna czy wynajęta – poole paletowe otwarte i zamknięte,
- Wdrażanie systemu paletowego ewolucja czy rewolucja rozwiązań – krok czy skok?

3. Filozofia i geneza nowoczesnych systemów zarządzania gospodarką paletową od palety jednorazowej po pole zamknięte:
- Paleta drewniana kolejne etapy rozwoju – funkcjonalność jest najważniejsza,
- Geneza palety w Polsce – PKP, UIC, EPAL – standardy niedoceniana wartość,
- Przegląd pooli paletowych dostępnych na rynku – zalety i wady:
• palety w oparciu o kodeks UIC 435-2 czyli EPAL, UIC , EUR,
• poole kolorowe  CHEP, LPR EuroPoolSystem La Palette Rogue , IPP Logipal- palety brązowe,
• inne pole rynkowe ORANGE, KNO – branża budowlana itp.

4. Jak prawidłowo policzyć rzeczywiste koszty obrotu paletowego:
- Jak analizować zależności organizacyjne i kosztowe przy wprowadzenia określonego rozwiązania dla poolu paletowego?
- Czy system „dokładnie na czas” – JIT (just in time) jest możliwy dla palet?
- Elementy SMED i POKA-YOKE, czas to pieniądz a pomyłka czy zatrzymanie produkcji jest czasochłonne,
- Koncepcja Vested Outsourcing – a może transakcje zamienić na relacje?

5. Straty w organizacji – zysk poprzez redukcję i ograniczanie strat palet wymiennych – „muda” jak zamulenie:
- Zaangażowanie pracowników jako jeden z najważniejszych elementów procesu,
- „Szczelność” procesu jako element redukcji strat kosztowych,
- Analiza rentowność i współpracy z poszczególnymi podmiotami w kontekście strat paletowych.

6. Zasady weryfikacji palet w łańcuchu dostaw – umiejętność powiązania teorii i praktyki:
- Co jest najistotniejsze w procesie praktycznej weryfikacji palet?
- Karty paletowe wersja V jako vademecum doświadczeń wielu uczestników łańcucha dostaw – ich interpretacja w praktyce,
- Monitorowanie procesu – dotkniesz a zrozumiesz.

7. Umowy o współpracy i umowy logiczne działania zapobiegające w zakresie straty palet – właściwe zapisy.

8. Ocena wdrożenia nowoczesnych rozwiązań w obszarach korzyści:
- Jakości produktów,
- Satysfakcji i poziomu obsługi klienta,
- Poziomu i przepływu zapasów.

9. Studium przypadków i analiza rzeczywistych rozwiązań:
- Dyskusja,
- Case study,
- Benchmarking – my a inni?

Informacje organizacyjne

Koszt uczestnictwa:     
- jednej osoby 650 zł + 23% VAT
- dwóch lub więcej osób z jednej firmy 590 zł/os. + 23% VAT

Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule przelewu kod szkolenia.

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, certyfikat.

Godziny zajęć: 10:00 – 16:00

Miejsce zajęć: Siedziba Akademii Biznesu MDDP, Al. Jana Pawła II 25, w Warszawie

Formularz zgłoszeniowy

Informacje:     
Krzysztof Kadlec, Joanna Domaszewska
tel. (022) 208 28 28/48, fax (022) 211 20 90
krzysztof.kadlec@akademiamddp.pl; joanna.domaszewska@akademiamddp.pl

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA