REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Prawidłowa gospodarka paletowa - szkolenie branżowe

Subskrybuj nas na Youtube
Prawidłowa gospodarka paletowa - szkolenie branżowe
Prawidłowa gospodarka paletowa - szkolenie branżowe
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Prawidłowa gospodarka paletowa może być źródłem znaczących efektów finansowych. Praktyczne planowanie procesu obrotu paletowego oraz kontrola kosztów gospodarki paletowej będą przedmiotem szkolenia branżowego, które odbędzie się 15 czerwca 2015 r. w Warszawie. Szkolenie organizuje Akademia Biznesu MDDP, a Infor.pl jest partnerem medialnym tego wydarzenia.

Ile kosztuje firmę obrót paletowy? Ilu menedżerów logistyki, finansów, controlingu zna odpowiedź na to pytanie? Wie jak to obserwować, kontrolować i liczyć?  Dystrybucja, produkcja to zespół działań mających zapewnić dostępność produktu. Nie ma obecnie procesu logistycznego w którym nie pojawiałaby się paleta transportowa. Rynek proponuje rozwiązania  w oparciu o paletę jednorazową oraz palety wymienne:  „białą” EPAL lub poole „kolorowe” CHEP, LPR, IPP. Obecnie koszty tych rozwiązań stają się porównywalne co może zmienić kształt rynku. Jest to również zgodne z trendami światowymi gdzie udział pooli kolorowych wynosi ponad 50% przy ok. 20%  w Polsce.

REKLAMA

REKLAMA

Podstawowym problemem w sferze logistyki i finansów jest nieznajomość rzeczywistych kosztów obrotu paletowego które nawet w przypadku własnych palet EPAL obecnie sięgają ok 12-15 zł/cykl (zakup-kapitał, amortyzacja, koszty odzyskania, naprawy, ryzyko itd.) i jest to kwota porównywalna z ofertą wynajmu palet zarówno białych, jak i kolorowych.  A jest o co „walczyć” ponieważ wartość polskiego rynku paletowego to 1,2-1,5 mld złotych. Corocznie jest dokupowane ok. 10-12 mln nowych palet typu EPAL o wartości ponad 300 mln złotych.

Na pewno  kierunkiem zmian będzie zmniejszanie kosztów których obecnie znaczącą częścią jest likwidacja największego RYZYKA związanego z odzyskaniem palety, a tym samym przejęcie rynku przez skoordynowane podmioty zarządzające tym rynkiem, zarówno w zakresie palet „białych”, jak i „kolorowych”.

Szkolenie odpowie na pytanie jak zaplanować (zweryfikować) proces obrotu paletowego oraz jak w sposób transparentny i skuteczny kontrolować koszty gospodarki paletowej.

Adresaci szkolenia

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Szkolenie adresowane jest do wszystkich osób zarządzających i bezpośrednio uczestniczących w procesach wykorzystujących palety, a w szczególności do osób kształtujących politykę paletową w organizacji lub bezpośrednio zarządzającymi wymianą i weryfikacją palet. Szkolenie wskazane jest dla kadry zatrudnionej na każdym poziomie zarządczym i  operacyjnym w firmach produkcyjnych, dystrybucyjnych, budowlanych oraz transportowo-spedycyjno-logistycznych. Szkolenie w sposób praktyczny ma poszerzyć wiedzę pracowników odpowiadających za zarządzanie gospodarką paletową i  przepływem palet. Celem jest zmniejszenie strat oraz zwiększenie rotacji oczywiście przy zachowaniu wymogów przepływu produktu (produkcja, logistyka, magazyn, dystrybucja) oraz poziomu obsługi klienta.

Program

REKLAMA

1. Właściwie o wszystkim, czyli jak w łańcuchu dostaw z wykorzystaniem palet zaplanować i kontrolować koszty procesu dystrybucji i produkcji:
- Paleta logistyczna – przedmiot czy podmiot w łańcuchu dostaw?
- Gospodarka paletowa jako ważny czynnik poziomu obsługi klienta,
- Organizacja produkcji, priorytety produkcyjne i dystrybucyjne – jak planować potrzeby paletowe – rozwiązanie najprostsze czy najtańsze?
- Współpraca różnych działów w zakresie zwiększenia ilości rotacji palety?
- Rola palety w planowaniu zapasów w oparciu o S&OP (sale & operations plaining),
- Racjonalizacja, optymalizacja i transparentność kosztów obrotu palet.

2. Wybór systemu paletowego a przepływy finansowe w organizacji:
- Palety własne czy wynajęte – kiedy jakie rozwiązanie stosować?
- Branża, sezonowość, piki sprzedażowe a rozwiązania paletowe,
- Koszty stałe czy zmienne a system paletowy,
- Paleta własna czy wynajęta – poole paletowe otwarte i zamknięte,
- Wdrażanie systemu paletowego ewolucja czy rewolucja rozwiązań – krok czy skok?

3. Filozofia i geneza nowoczesnych systemów zarządzania gospodarką paletową od palety jednorazowej po pole zamknięte:
- Paleta drewniana kolejne etapy rozwoju – funkcjonalność jest najważniejsza,
- Geneza palety w Polsce – PKP, UIC, EPAL – standardy niedoceniana wartość,
- Przegląd pooli paletowych dostępnych na rynku – zalety i wady:
• palety w oparciu o kodeks UIC 435-2 czyli EPAL, UIC , EUR,
• poole kolorowe  CHEP, LPR EuroPoolSystem La Palette Rogue , IPP Logipal- palety brązowe,
• inne pole rynkowe ORANGE, KNO – branża budowlana itp.

4. Jak prawidłowo policzyć rzeczywiste koszty obrotu paletowego:
- Jak analizować zależności organizacyjne i kosztowe przy wprowadzenia określonego rozwiązania dla poolu paletowego?
- Czy system „dokładnie na czas” – JIT (just in time) jest możliwy dla palet?
- Elementy SMED i POKA-YOKE, czas to pieniądz a pomyłka czy zatrzymanie produkcji jest czasochłonne,
- Koncepcja Vested Outsourcing – a może transakcje zamienić na relacje?

5. Straty w organizacji – zysk poprzez redukcję i ograniczanie strat palet wymiennych – „muda” jak zamulenie:
- Zaangażowanie pracowników jako jeden z najważniejszych elementów procesu,
- „Szczelność” procesu jako element redukcji strat kosztowych,
- Analiza rentowność i współpracy z poszczególnymi podmiotami w kontekście strat paletowych.

6. Zasady weryfikacji palet w łańcuchu dostaw – umiejętność powiązania teorii i praktyki:
- Co jest najistotniejsze w procesie praktycznej weryfikacji palet?
- Karty paletowe wersja V jako vademecum doświadczeń wielu uczestników łańcucha dostaw – ich interpretacja w praktyce,
- Monitorowanie procesu – dotkniesz a zrozumiesz.

7. Umowy o współpracy i umowy logiczne działania zapobiegające w zakresie straty palet – właściwe zapisy.

8. Ocena wdrożenia nowoczesnych rozwiązań w obszarach korzyści:
- Jakości produktów,
- Satysfakcji i poziomu obsługi klienta,
- Poziomu i przepływu zapasów.

9. Studium przypadków i analiza rzeczywistych rozwiązań:
- Dyskusja,
- Case study,
- Benchmarking – my a inni?

Informacje organizacyjne

Koszt uczestnictwa:     
- jednej osoby 650 zł + 23% VAT
- dwóch lub więcej osób z jednej firmy 590 zł/os. + 23% VAT

Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule przelewu kod szkolenia.

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, certyfikat.

Godziny zajęć: 10:00 – 16:00

Miejsce zajęć: Siedziba Akademii Biznesu MDDP, Al. Jana Pawła II 25, w Warszawie

Formularz zgłoszeniowy

Informacje:     
Krzysztof Kadlec, Joanna Domaszewska
tel. (022) 208 28 28/48, fax (022) 211 20 90
krzysztof.kadlec@akademiamddp.pl; joanna.domaszewska@akademiamddp.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

REKLAMA

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

REKLAMA

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA