REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Prawidłowa gospodarka paletowa - szkolenie branżowe

Subskrybuj nas na Youtube
Prawidłowa gospodarka paletowa - szkolenie branżowe
Prawidłowa gospodarka paletowa - szkolenie branżowe
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Prawidłowa gospodarka paletowa może być źródłem znaczących efektów finansowych. Praktyczne planowanie procesu obrotu paletowego oraz kontrola kosztów gospodarki paletowej będą przedmiotem szkolenia branżowego, które odbędzie się 15 czerwca 2015 r. w Warszawie. Szkolenie organizuje Akademia Biznesu MDDP, a Infor.pl jest partnerem medialnym tego wydarzenia.

Ile kosztuje firmę obrót paletowy? Ilu menedżerów logistyki, finansów, controlingu zna odpowiedź na to pytanie? Wie jak to obserwować, kontrolować i liczyć?  Dystrybucja, produkcja to zespół działań mających zapewnić dostępność produktu. Nie ma obecnie procesu logistycznego w którym nie pojawiałaby się paleta transportowa. Rynek proponuje rozwiązania  w oparciu o paletę jednorazową oraz palety wymienne:  „białą” EPAL lub poole „kolorowe” CHEP, LPR, IPP. Obecnie koszty tych rozwiązań stają się porównywalne co może zmienić kształt rynku. Jest to również zgodne z trendami światowymi gdzie udział pooli kolorowych wynosi ponad 50% przy ok. 20%  w Polsce.

REKLAMA

REKLAMA

Podstawowym problemem w sferze logistyki i finansów jest nieznajomość rzeczywistych kosztów obrotu paletowego które nawet w przypadku własnych palet EPAL obecnie sięgają ok 12-15 zł/cykl (zakup-kapitał, amortyzacja, koszty odzyskania, naprawy, ryzyko itd.) i jest to kwota porównywalna z ofertą wynajmu palet zarówno białych, jak i kolorowych.  A jest o co „walczyć” ponieważ wartość polskiego rynku paletowego to 1,2-1,5 mld złotych. Corocznie jest dokupowane ok. 10-12 mln nowych palet typu EPAL o wartości ponad 300 mln złotych.

Na pewno  kierunkiem zmian będzie zmniejszanie kosztów których obecnie znaczącą częścią jest likwidacja największego RYZYKA związanego z odzyskaniem palety, a tym samym przejęcie rynku przez skoordynowane podmioty zarządzające tym rynkiem, zarówno w zakresie palet „białych”, jak i „kolorowych”.

Szkolenie odpowie na pytanie jak zaplanować (zweryfikować) proces obrotu paletowego oraz jak w sposób transparentny i skuteczny kontrolować koszty gospodarki paletowej.

REKLAMA

Adresaci szkolenia

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Szkolenie adresowane jest do wszystkich osób zarządzających i bezpośrednio uczestniczących w procesach wykorzystujących palety, a w szczególności do osób kształtujących politykę paletową w organizacji lub bezpośrednio zarządzającymi wymianą i weryfikacją palet. Szkolenie wskazane jest dla kadry zatrudnionej na każdym poziomie zarządczym i  operacyjnym w firmach produkcyjnych, dystrybucyjnych, budowlanych oraz transportowo-spedycyjno-logistycznych. Szkolenie w sposób praktyczny ma poszerzyć wiedzę pracowników odpowiadających za zarządzanie gospodarką paletową i  przepływem palet. Celem jest zmniejszenie strat oraz zwiększenie rotacji oczywiście przy zachowaniu wymogów przepływu produktu (produkcja, logistyka, magazyn, dystrybucja) oraz poziomu obsługi klienta.

Program

1. Właściwie o wszystkim, czyli jak w łańcuchu dostaw z wykorzystaniem palet zaplanować i kontrolować koszty procesu dystrybucji i produkcji:
- Paleta logistyczna – przedmiot czy podmiot w łańcuchu dostaw?
- Gospodarka paletowa jako ważny czynnik poziomu obsługi klienta,
- Organizacja produkcji, priorytety produkcyjne i dystrybucyjne – jak planować potrzeby paletowe – rozwiązanie najprostsze czy najtańsze?
- Współpraca różnych działów w zakresie zwiększenia ilości rotacji palety?
- Rola palety w planowaniu zapasów w oparciu o S&OP (sale & operations plaining),
- Racjonalizacja, optymalizacja i transparentność kosztów obrotu palet.

2. Wybór systemu paletowego a przepływy finansowe w organizacji:
- Palety własne czy wynajęte – kiedy jakie rozwiązanie stosować?
- Branża, sezonowość, piki sprzedażowe a rozwiązania paletowe,
- Koszty stałe czy zmienne a system paletowy,
- Paleta własna czy wynajęta – poole paletowe otwarte i zamknięte,
- Wdrażanie systemu paletowego ewolucja czy rewolucja rozwiązań – krok czy skok?

3. Filozofia i geneza nowoczesnych systemów zarządzania gospodarką paletową od palety jednorazowej po pole zamknięte:
- Paleta drewniana kolejne etapy rozwoju – funkcjonalność jest najważniejsza,
- Geneza palety w Polsce – PKP, UIC, EPAL – standardy niedoceniana wartość,
- Przegląd pooli paletowych dostępnych na rynku – zalety i wady:
• palety w oparciu o kodeks UIC 435-2 czyli EPAL, UIC , EUR,
• poole kolorowe  CHEP, LPR EuroPoolSystem La Palette Rogue , IPP Logipal- palety brązowe,
• inne pole rynkowe ORANGE, KNO – branża budowlana itp.

4. Jak prawidłowo policzyć rzeczywiste koszty obrotu paletowego:
- Jak analizować zależności organizacyjne i kosztowe przy wprowadzenia określonego rozwiązania dla poolu paletowego?
- Czy system „dokładnie na czas” – JIT (just in time) jest możliwy dla palet?
- Elementy SMED i POKA-YOKE, czas to pieniądz a pomyłka czy zatrzymanie produkcji jest czasochłonne,
- Koncepcja Vested Outsourcing – a może transakcje zamienić na relacje?

5. Straty w organizacji – zysk poprzez redukcję i ograniczanie strat palet wymiennych – „muda” jak zamulenie:
- Zaangażowanie pracowników jako jeden z najważniejszych elementów procesu,
- „Szczelność” procesu jako element redukcji strat kosztowych,
- Analiza rentowność i współpracy z poszczególnymi podmiotami w kontekście strat paletowych.

6. Zasady weryfikacji palet w łańcuchu dostaw – umiejętność powiązania teorii i praktyki:
- Co jest najistotniejsze w procesie praktycznej weryfikacji palet?
- Karty paletowe wersja V jako vademecum doświadczeń wielu uczestników łańcucha dostaw – ich interpretacja w praktyce,
- Monitorowanie procesu – dotkniesz a zrozumiesz.

7. Umowy o współpracy i umowy logiczne działania zapobiegające w zakresie straty palet – właściwe zapisy.

8. Ocena wdrożenia nowoczesnych rozwiązań w obszarach korzyści:
- Jakości produktów,
- Satysfakcji i poziomu obsługi klienta,
- Poziomu i przepływu zapasów.

9. Studium przypadków i analiza rzeczywistych rozwiązań:
- Dyskusja,
- Case study,
- Benchmarking – my a inni?

Informacje organizacyjne

Koszt uczestnictwa:     
- jednej osoby 650 zł + 23% VAT
- dwóch lub więcej osób z jednej firmy 590 zł/os. + 23% VAT

Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule przelewu kod szkolenia.

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, certyfikat.

Godziny zajęć: 10:00 – 16:00

Miejsce zajęć: Siedziba Akademii Biznesu MDDP, Al. Jana Pawła II 25, w Warszawie

Formularz zgłoszeniowy

Informacje:     
Krzysztof Kadlec, Joanna Domaszewska
tel. (022) 208 28 28/48, fax (022) 211 20 90
krzysztof.kadlec@akademiamddp.pl; joanna.domaszewska@akademiamddp.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA