REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Prawidłowa gospodarka paletowa - szkolenie branżowe

Subskrybuj nas na Youtube
Prawidłowa gospodarka paletowa - szkolenie branżowe
Prawidłowa gospodarka paletowa - szkolenie branżowe
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Prawidłowa gospodarka paletowa może być źródłem znaczących efektów finansowych. Praktyczne planowanie procesu obrotu paletowego oraz kontrola kosztów gospodarki paletowej będą przedmiotem szkolenia branżowego, które odbędzie się 15 czerwca 2015 r. w Warszawie. Szkolenie organizuje Akademia Biznesu MDDP, a Infor.pl jest partnerem medialnym tego wydarzenia.

REKLAMA

Ile kosztuje firmę obrót paletowy? Ilu menedżerów logistyki, finansów, controlingu zna odpowiedź na to pytanie? Wie jak to obserwować, kontrolować i liczyć?  Dystrybucja, produkcja to zespół działań mających zapewnić dostępność produktu. Nie ma obecnie procesu logistycznego w którym nie pojawiałaby się paleta transportowa. Rynek proponuje rozwiązania  w oparciu o paletę jednorazową oraz palety wymienne:  „białą” EPAL lub poole „kolorowe” CHEP, LPR, IPP. Obecnie koszty tych rozwiązań stają się porównywalne co może zmienić kształt rynku. Jest to również zgodne z trendami światowymi gdzie udział pooli kolorowych wynosi ponad 50% przy ok. 20%  w Polsce.

REKLAMA

Podstawowym problemem w sferze logistyki i finansów jest nieznajomość rzeczywistych kosztów obrotu paletowego które nawet w przypadku własnych palet EPAL obecnie sięgają ok 12-15 zł/cykl (zakup-kapitał, amortyzacja, koszty odzyskania, naprawy, ryzyko itd.) i jest to kwota porównywalna z ofertą wynajmu palet zarówno białych, jak i kolorowych.  A jest o co „walczyć” ponieważ wartość polskiego rynku paletowego to 1,2-1,5 mld złotych. Corocznie jest dokupowane ok. 10-12 mln nowych palet typu EPAL o wartości ponad 300 mln złotych.

Na pewno  kierunkiem zmian będzie zmniejszanie kosztów których obecnie znaczącą częścią jest likwidacja największego RYZYKA związanego z odzyskaniem palety, a tym samym przejęcie rynku przez skoordynowane podmioty zarządzające tym rynkiem, zarówno w zakresie palet „białych”, jak i „kolorowych”.

Szkolenie odpowie na pytanie jak zaplanować (zweryfikować) proces obrotu paletowego oraz jak w sposób transparentny i skuteczny kontrolować koszty gospodarki paletowej.

Adresaci szkolenia

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Szkolenie adresowane jest do wszystkich osób zarządzających i bezpośrednio uczestniczących w procesach wykorzystujących palety, a w szczególności do osób kształtujących politykę paletową w organizacji lub bezpośrednio zarządzającymi wymianą i weryfikacją palet. Szkolenie wskazane jest dla kadry zatrudnionej na każdym poziomie zarządczym i  operacyjnym w firmach produkcyjnych, dystrybucyjnych, budowlanych oraz transportowo-spedycyjno-logistycznych. Szkolenie w sposób praktyczny ma poszerzyć wiedzę pracowników odpowiadających za zarządzanie gospodarką paletową i  przepływem palet. Celem jest zmniejszenie strat oraz zwiększenie rotacji oczywiście przy zachowaniu wymogów przepływu produktu (produkcja, logistyka, magazyn, dystrybucja) oraz poziomu obsługi klienta.

Program

REKLAMA

1. Właściwie o wszystkim, czyli jak w łańcuchu dostaw z wykorzystaniem palet zaplanować i kontrolować koszty procesu dystrybucji i produkcji:
- Paleta logistyczna – przedmiot czy podmiot w łańcuchu dostaw?
- Gospodarka paletowa jako ważny czynnik poziomu obsługi klienta,
- Organizacja produkcji, priorytety produkcyjne i dystrybucyjne – jak planować potrzeby paletowe – rozwiązanie najprostsze czy najtańsze?
- Współpraca różnych działów w zakresie zwiększenia ilości rotacji palety?
- Rola palety w planowaniu zapasów w oparciu o S&OP (sale & operations plaining),
- Racjonalizacja, optymalizacja i transparentność kosztów obrotu palet.

2. Wybór systemu paletowego a przepływy finansowe w organizacji:
- Palety własne czy wynajęte – kiedy jakie rozwiązanie stosować?
- Branża, sezonowość, piki sprzedażowe a rozwiązania paletowe,
- Koszty stałe czy zmienne a system paletowy,
- Paleta własna czy wynajęta – poole paletowe otwarte i zamknięte,
- Wdrażanie systemu paletowego ewolucja czy rewolucja rozwiązań – krok czy skok?

3. Filozofia i geneza nowoczesnych systemów zarządzania gospodarką paletową od palety jednorazowej po pole zamknięte:
- Paleta drewniana kolejne etapy rozwoju – funkcjonalność jest najważniejsza,
- Geneza palety w Polsce – PKP, UIC, EPAL – standardy niedoceniana wartość,
- Przegląd pooli paletowych dostępnych na rynku – zalety i wady:
• palety w oparciu o kodeks UIC 435-2 czyli EPAL, UIC , EUR,
• poole kolorowe  CHEP, LPR EuroPoolSystem La Palette Rogue , IPP Logipal- palety brązowe,
• inne pole rynkowe ORANGE, KNO – branża budowlana itp.

4. Jak prawidłowo policzyć rzeczywiste koszty obrotu paletowego:
- Jak analizować zależności organizacyjne i kosztowe przy wprowadzenia określonego rozwiązania dla poolu paletowego?
- Czy system „dokładnie na czas” – JIT (just in time) jest możliwy dla palet?
- Elementy SMED i POKA-YOKE, czas to pieniądz a pomyłka czy zatrzymanie produkcji jest czasochłonne,
- Koncepcja Vested Outsourcing – a może transakcje zamienić na relacje?

5. Straty w organizacji – zysk poprzez redukcję i ograniczanie strat palet wymiennych – „muda” jak zamulenie:
- Zaangażowanie pracowników jako jeden z najważniejszych elementów procesu,
- „Szczelność” procesu jako element redukcji strat kosztowych,
- Analiza rentowność i współpracy z poszczególnymi podmiotami w kontekście strat paletowych.

6. Zasady weryfikacji palet w łańcuchu dostaw – umiejętność powiązania teorii i praktyki:
- Co jest najistotniejsze w procesie praktycznej weryfikacji palet?
- Karty paletowe wersja V jako vademecum doświadczeń wielu uczestników łańcucha dostaw – ich interpretacja w praktyce,
- Monitorowanie procesu – dotkniesz a zrozumiesz.

7. Umowy o współpracy i umowy logiczne działania zapobiegające w zakresie straty palet – właściwe zapisy.

8. Ocena wdrożenia nowoczesnych rozwiązań w obszarach korzyści:
- Jakości produktów,
- Satysfakcji i poziomu obsługi klienta,
- Poziomu i przepływu zapasów.

9. Studium przypadków i analiza rzeczywistych rozwiązań:
- Dyskusja,
- Case study,
- Benchmarking – my a inni?

Informacje organizacyjne

Koszt uczestnictwa:     
- jednej osoby 650 zł + 23% VAT
- dwóch lub więcej osób z jednej firmy 590 zł/os. + 23% VAT

Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule przelewu kod szkolenia.

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, certyfikat.

Godziny zajęć: 10:00 – 16:00

Miejsce zajęć: Siedziba Akademii Biznesu MDDP, Al. Jana Pawła II 25, w Warszawie

Formularz zgłoszeniowy

Informacje:     
Krzysztof Kadlec, Joanna Domaszewska
tel. (022) 208 28 28/48, fax (022) 211 20 90
krzysztof.kadlec@akademiamddp.pl; joanna.domaszewska@akademiamddp.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ten głos zaboli polityków. "Do 2030 roku zabraknie nam prądu, firmy uciekną za granicę"
Ponad 80 proc. specjalistów pozytywnie ocenia szkolenia z cyberbezpieczeństwa przeprowadzane w firmie

Szybki rozwój technologii oraz zwiększone ryzyko cyberataków przyczyniają się do rosnącego zainteresowania bezpieczeństwem IT. Zdaniem szkolonych menadżerów, szkolenia z cyberbezpieczeństwa przeprowadzane w firmie: są nie tylko potrzebne, ale i skuteczne.

Dłużnicy wykorzystują brak znajomości prawa u wierzycieli i specjalnie zwlekają z zapłatą za faktury, traktując zwłokę jako formę bezpłatnego kredytu. Powinni i mogą jednak słono za to zapłacić

Słaba znajomość podstawowych przepisów prawa finansowego u przedsiębiorców sprawia, że dłużnicy celowo przeciągają płatności, zyskując w ten sposób darmowy, nieoprocentowany kredyt. Dzieje się to w czasie, gdy zatory płatnicze w polskich przedsiębiorstwach cały czas rosną, a utrata płynności finansowej jest realnym zagrożeniem dla małych i średnich firm.

Czy wspólnik mniejszościowy zawsze jest na straconej pozycji?

Wspólnik posiadający mniejszościowy pakiet udziałów w spółce z o.o. nie musi już na starcie znajdować się na przegranej pozycji w potencjalnym sporze ze wspólnikiem większościowym. Kluczowe jest, aby taki udziałowiec znał swoje prawa w spółce oraz aktywnie i umiejętnie z nich korzystał, co w ostatecznym rozrachunku może przyczynić się do skutecznej obrony interesu wspólnika mniejszościowego i zachowania przez niego wpływu na spółkę.

REKLAMA

Polski Akt o Dostępności – jakie zmiany czekają przedsiębiorców?

Od 28 czerwca 2025 r. produkty i usługi wprowadzane na rynek będą musiały spełniać określone wymogi i być dostosowane również do osób z niepełnosprawnościami. To oznacza wiele zmian również dla małych i średnich przedsiębiorstw.

Polski Akt o Dostępności – jak się przygotować?

Już pod koniec czerwca wchodzi w życie Polski Akt o Dostępności. Nowe przepisy oznaczają dla przedsiębiorców nie tylko obowiązki, ale i nowe możliwości. Kogo dotyczą te zmiany? Co czeka konsumentów, a co przedsiębiorców? Skąd można wziąć pieniądze na ich wprowadzenie?

Zaprojektuj z nami swoją pierwszą innowację – poznaj bezpłatną usługę Innovation Coach i weź udział w wydarzeniu w Łodzi

W dobie dynamicznych zmian technologicznych i rosnącej konkurencji, przedsiębiorcy coraz częściej poszukują sposobów na wdrażanie innowacji w swoich firmach. Nie każdy jednak wie, od czego zacząć, jak zdobyć fundusze na rozwój, czy jak skutecznie przejść przez proces planowania i realizacji innowacyjnego projektu.

Odroczenie terminu płatności składek ZUS. Kto i na jakich zasadach może skorzystać z odroczenia terminu płatności składek?

Odroczenie terminu płatności składek ZUS. Kto i na jakich zasadach może skorzystać z odroczenia terminu płatności składek? W ubiegłym roku z odroczenia terminu płatności składek najczęściej korzystali mali płatnicy.

REKLAMA

Przewodnik po spółce w Delaware – wszystko, co musisz wiedzieć zanim założysz firmę w USA

Założenie spółki w Stanach Zjednoczonych, a w szczególności w stanie Delaware, to marzenie wielu przedsiębiorców – zarówno z Polski, jak i z całego świata. Delaware od dekad uważany jest za światowe centrum dla biznesu dzięki swojej wyjątkowej legislacji, przyjaznemu klimatowi dla przedsiębiorców oraz elastycznym strukturze prawnej. Ale czy spółka w Delaware to dobry wybór dla każdego? I co warto wiedzieć zanim złożysz wniosek o rejestrację?

Europejski Akt Dostępności zacznie obowiązywać od 28 czerwca 2025 roku. Za niespełnienie wymagań dyrektywy wysokie kary

Zbliża się termin, od którego wszystkie firmy świadczące określone usługi lub sprzedające wybrane produkty będą musiały zapewnić ich dostępność dla osób z niepełnosprawnościami. Od 28 czerwca 2025 r. niespełnienie wymagań może wiązać się z wysokimi grzywnami oraz utratą reputacji.

REKLAMA