REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Prawidłowa gospodarka paletowa - szkolenie branżowe

Subskrybuj nas na Youtube
Prawidłowa gospodarka paletowa - szkolenie branżowe
Prawidłowa gospodarka paletowa - szkolenie branżowe
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Prawidłowa gospodarka paletowa może być źródłem znaczących efektów finansowych. Praktyczne planowanie procesu obrotu paletowego oraz kontrola kosztów gospodarki paletowej będą przedmiotem szkolenia branżowego, które odbędzie się 15 czerwca 2015 r. w Warszawie. Szkolenie organizuje Akademia Biznesu MDDP, a Infor.pl jest partnerem medialnym tego wydarzenia.

Ile kosztuje firmę obrót paletowy? Ilu menedżerów logistyki, finansów, controlingu zna odpowiedź na to pytanie? Wie jak to obserwować, kontrolować i liczyć?  Dystrybucja, produkcja to zespół działań mających zapewnić dostępność produktu. Nie ma obecnie procesu logistycznego w którym nie pojawiałaby się paleta transportowa. Rynek proponuje rozwiązania  w oparciu o paletę jednorazową oraz palety wymienne:  „białą” EPAL lub poole „kolorowe” CHEP, LPR, IPP. Obecnie koszty tych rozwiązań stają się porównywalne co może zmienić kształt rynku. Jest to również zgodne z trendami światowymi gdzie udział pooli kolorowych wynosi ponad 50% przy ok. 20%  w Polsce.

REKLAMA

REKLAMA

Podstawowym problemem w sferze logistyki i finansów jest nieznajomość rzeczywistych kosztów obrotu paletowego które nawet w przypadku własnych palet EPAL obecnie sięgają ok 12-15 zł/cykl (zakup-kapitał, amortyzacja, koszty odzyskania, naprawy, ryzyko itd.) i jest to kwota porównywalna z ofertą wynajmu palet zarówno białych, jak i kolorowych.  A jest o co „walczyć” ponieważ wartość polskiego rynku paletowego to 1,2-1,5 mld złotych. Corocznie jest dokupowane ok. 10-12 mln nowych palet typu EPAL o wartości ponad 300 mln złotych.

Na pewno  kierunkiem zmian będzie zmniejszanie kosztów których obecnie znaczącą częścią jest likwidacja największego RYZYKA związanego z odzyskaniem palety, a tym samym przejęcie rynku przez skoordynowane podmioty zarządzające tym rynkiem, zarówno w zakresie palet „białych”, jak i „kolorowych”.

Szkolenie odpowie na pytanie jak zaplanować (zweryfikować) proces obrotu paletowego oraz jak w sposób transparentny i skuteczny kontrolować koszty gospodarki paletowej.

REKLAMA

Adresaci szkolenia

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Szkolenie adresowane jest do wszystkich osób zarządzających i bezpośrednio uczestniczących w procesach wykorzystujących palety, a w szczególności do osób kształtujących politykę paletową w organizacji lub bezpośrednio zarządzającymi wymianą i weryfikacją palet. Szkolenie wskazane jest dla kadry zatrudnionej na każdym poziomie zarządczym i  operacyjnym w firmach produkcyjnych, dystrybucyjnych, budowlanych oraz transportowo-spedycyjno-logistycznych. Szkolenie w sposób praktyczny ma poszerzyć wiedzę pracowników odpowiadających za zarządzanie gospodarką paletową i  przepływem palet. Celem jest zmniejszenie strat oraz zwiększenie rotacji oczywiście przy zachowaniu wymogów przepływu produktu (produkcja, logistyka, magazyn, dystrybucja) oraz poziomu obsługi klienta.

Program

1. Właściwie o wszystkim, czyli jak w łańcuchu dostaw z wykorzystaniem palet zaplanować i kontrolować koszty procesu dystrybucji i produkcji:
- Paleta logistyczna – przedmiot czy podmiot w łańcuchu dostaw?
- Gospodarka paletowa jako ważny czynnik poziomu obsługi klienta,
- Organizacja produkcji, priorytety produkcyjne i dystrybucyjne – jak planować potrzeby paletowe – rozwiązanie najprostsze czy najtańsze?
- Współpraca różnych działów w zakresie zwiększenia ilości rotacji palety?
- Rola palety w planowaniu zapasów w oparciu o S&OP (sale & operations plaining),
- Racjonalizacja, optymalizacja i transparentność kosztów obrotu palet.

2. Wybór systemu paletowego a przepływy finansowe w organizacji:
- Palety własne czy wynajęte – kiedy jakie rozwiązanie stosować?
- Branża, sezonowość, piki sprzedażowe a rozwiązania paletowe,
- Koszty stałe czy zmienne a system paletowy,
- Paleta własna czy wynajęta – poole paletowe otwarte i zamknięte,
- Wdrażanie systemu paletowego ewolucja czy rewolucja rozwiązań – krok czy skok?

3. Filozofia i geneza nowoczesnych systemów zarządzania gospodarką paletową od palety jednorazowej po pole zamknięte:
- Paleta drewniana kolejne etapy rozwoju – funkcjonalność jest najważniejsza,
- Geneza palety w Polsce – PKP, UIC, EPAL – standardy niedoceniana wartość,
- Przegląd pooli paletowych dostępnych na rynku – zalety i wady:
• palety w oparciu o kodeks UIC 435-2 czyli EPAL, UIC , EUR,
• poole kolorowe  CHEP, LPR EuroPoolSystem La Palette Rogue , IPP Logipal- palety brązowe,
• inne pole rynkowe ORANGE, KNO – branża budowlana itp.

4. Jak prawidłowo policzyć rzeczywiste koszty obrotu paletowego:
- Jak analizować zależności organizacyjne i kosztowe przy wprowadzenia określonego rozwiązania dla poolu paletowego?
- Czy system „dokładnie na czas” – JIT (just in time) jest możliwy dla palet?
- Elementy SMED i POKA-YOKE, czas to pieniądz a pomyłka czy zatrzymanie produkcji jest czasochłonne,
- Koncepcja Vested Outsourcing – a może transakcje zamienić na relacje?

5. Straty w organizacji – zysk poprzez redukcję i ograniczanie strat palet wymiennych – „muda” jak zamulenie:
- Zaangażowanie pracowników jako jeden z najważniejszych elementów procesu,
- „Szczelność” procesu jako element redukcji strat kosztowych,
- Analiza rentowność i współpracy z poszczególnymi podmiotami w kontekście strat paletowych.

6. Zasady weryfikacji palet w łańcuchu dostaw – umiejętność powiązania teorii i praktyki:
- Co jest najistotniejsze w procesie praktycznej weryfikacji palet?
- Karty paletowe wersja V jako vademecum doświadczeń wielu uczestników łańcucha dostaw – ich interpretacja w praktyce,
- Monitorowanie procesu – dotkniesz a zrozumiesz.

7. Umowy o współpracy i umowy logiczne działania zapobiegające w zakresie straty palet – właściwe zapisy.

8. Ocena wdrożenia nowoczesnych rozwiązań w obszarach korzyści:
- Jakości produktów,
- Satysfakcji i poziomu obsługi klienta,
- Poziomu i przepływu zapasów.

9. Studium przypadków i analiza rzeczywistych rozwiązań:
- Dyskusja,
- Case study,
- Benchmarking – my a inni?

Informacje organizacyjne

Koszt uczestnictwa:     
- jednej osoby 650 zł + 23% VAT
- dwóch lub więcej osób z jednej firmy 590 zł/os. + 23% VAT

Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule przelewu kod szkolenia.

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, certyfikat.

Godziny zajęć: 10:00 – 16:00

Miejsce zajęć: Siedziba Akademii Biznesu MDDP, Al. Jana Pawła II 25, w Warszawie

Formularz zgłoszeniowy

Informacje:     
Krzysztof Kadlec, Joanna Domaszewska
tel. (022) 208 28 28/48, fax (022) 211 20 90
krzysztof.kadlec@akademiamddp.pl; joanna.domaszewska@akademiamddp.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Niezwykli ludzie. Jak wzbogacać kulturę organizacji dzięki talentom osób z niepełnosprawnością?

Najważniejszym kapitałem każdej organizacji są ludzie – to oni kształtują kulturę, rozwój i pozycję firmy na rynku. Dobrze dobrany zespół udźwignie ogromne wymagania, często przewyższając pokładane w nich oczekiwania, natomiast niewłaściwie dobrany lub źle zarządzany – może osłabić firmę i jej relacje z klientami. Integralnym elementem dojrzałej kultury organizacyjnej staje się dziś świadome włączanie różnorodności, w tym także osób z niepełnosprawnością.

Ogólne warunki umowy często nie są wiążące. Mimo że są dostępne

Wiele firm – także dużych – zakłada, że sam fakt opublikowania wzorca umownego oznacza, iż automatycznie obowiązuje on drugą stronę. To założenie jest błędne. Może być nie tylko rozczarowujące, ale i kosztowne.

Firma w Czechach w 2026 roku – dlaczego warto?

Czechy od lat należą do najatrakcyjniejszych krajów w Europie dla przedsiębiorców z Polski, którzy szukają stabilnego, przejrzystego i przyjaznego środowiska do prowadzenia biznesu. W 2025 roku to zainteresowanie nie tylko nie słabnie, ale wręcz rośnie. Coraz więcej osób rozważa przeniesienie działalności gospodarczej za południową granicę – nie z powodu chęci ucieczki przed obowiązkami, lecz po to, by zyskać normalne warunki do pracy i rozwoju firmy.

Faktoring bije rekordy w Polsce. Ponad 31 tysięcy firm finansuje się bez kredytu

Coraz więcej polskich przedsiębiorców wybiera faktoring jako sposób na poprawę płynności finansowej. Z danych Polskiego Związku Faktorów wynika, że po trzech kwartałach 2025 roku firmy zrzeszone w organizacji sfinansowały faktury o łącznej wartości 376,7 mld to o 9,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Z usług faktorów korzysta już ponad 31 tysięcy przedsiębiorstw.

REKLAMA

PKO Leasing nadal na czele, rynek z wolniejszym wzrostem – leasing w 2025 roku [Gość Infor.pl]

Polski rynek leasingu po trzech kwartałach 2025 roku wyraźnie zwalnia. Po latach dwucyfrowych wzrostów branża wchodzi w fazę dojrzewania – prognozowany roczny wynik to zaledwie jednocyfrowy przyrost. Mimo spowolnienia, lider rynku – PKO Leasing – utrzymuje pozycję z bezpieczną przewagą nad konkurencją.

Bardzo dobra wiadomość dla firm transportowych: rząd uruchamia dopłaty do tachografów. Oto na jakich nowych zasadach skorzystają z dotacji przewoźnicy

Rząd uruchamia dopłaty do tachografów – na jakich nowych zasadach będzie przyznawane wsparcie dla przewoźników?Ministerstwo Infrastruktury 14 października 2025 opublikowało rozporządzenie w zakresie dofinansowania do wymiany tachografów.

Program GO4funds wspiera firmy zainteresowane funduszami UE

Jak znaleźć optymalne unijne finansowanie dla własnej firmy? Jak nie przeoczyć ważnego i atrakcyjnego konkursu? Warto skorzystać z programu GO4funds prowadzonego przez Bank BNP Paribas.

Fundacja rodzinna w organizacji: czy może sprzedać udziały i inwestować w akcje? Kluczowe zasady i skutki podatkowe

Fundacja rodzinna w organizacji, choć nie posiada jeszcze osobowości prawnej, może w pewnych sytuacjach zarządzać przekazanym jej majątkiem, w tym sprzedać udziały. Warto jednak wiedzieć, jakie warunki muszą zostać spełnione, by uniknąć konsekwencji podatkowych oraz jak prawidłowo inwestować środki fundacji w papiery wartościowe.

REKLAMA

Trudne czasy tworzą silne firmy – pod warunkiem, że wiedzą, jak się przygotować

W obliczu rosnącej niestabilności geopolitycznej aż 68% Polaków obawia się o bezpieczeństwo finansowe swoich firm, jednak większość organizacji wciąż nie podejmuje wystarczających działań. Tradycyjne szkolenia nie przygotowują pracowników na realny kryzys – rozwiązaniem może być VR, który pozwala budować odporność zespołów poprzez symulacje stresujących sytuacji.

Czy ochrona konsumenta poszła za daleko? TSUE stawia sprawę jasno: prawo nie może być narzędziem niesprawiedliwości

Nowa opinia Rzecznika Generalnego TSUE Andrei Biondiego może wstrząsnąć unijnym prawem konsumenckim. Po raz pierwszy tak wyraźnie uznano, że konsument nie może wykorzystywać przepisów dla własnej korzyści kosztem przedsiębiorcy. To sygnał, że era bezwzględnej ochrony konsumenta dobiega końca – a firmy zyskują szansę na bardziej sprawiedliwe traktowanie.

REKLAMA