REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zarządzanie wynikami hoteli i firm turystycznych - Kongres branżowy 27-28 maja w Warszawie

Kongres branżowy: Zarządzanie wynikami hotelu i firm turystycznych przez pryzmat zmienności kosztów oraz VAT/CIT/PIT 2015
Kongres branżowy: Zarządzanie wynikami hotelu i firm turystycznych przez pryzmat zmienności kosztów oraz VAT/CIT/PIT 2015
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

W dniach 27-28 maja 2015 r. w Warszawie odbędzie się Kongres branżowy: Zarządzanie wynikami hotelu i firm turystycznych przez pryzmat zmienności kosztów oraz VAT/CIT/PIT 2015. Kongres organizuje Akademia Biznesu MDDP. Infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

Prowadzący szkolenie

REKLAMA

prof. nadzw. dr hab. Tomasz Wnuk-Pel – adiunkt w Katedrze Rachunkowości UŁ, Vice-Prezes w T.G. RaFiB Sp. z o.o., spółce consultingowej od 20 lat specjalizującej się w projektowaniu i wdrażaniu nowoczesnych systemów rachunkowości zarządczej i controllingu. Autor i współautor projektów systemów rachunku kosztów i rachunkowości zarządczej dla największych firm w Polsce (ZPC Jutrzenka SA, Energopol–7 Poznań SA, PSE SA). Certyfikowany wykładowca programu Advanced Certificate in Marketing prowadzonego pod auspicjami Certified Institute of Marketing (UK); wykładowca programu prowadzonego pod auspicjami Chartered Institute of Management Accounting (UK); wykładowca rachunkowości zarządczej na studiach MBA. Autor i współautor licznych książek i artykułów. Trener zamkniętych, często wieloetapowych szkoleń z zakresu nowoczesnych metod rachunku kosztów i rachunkowości zarządczej między innymi dla: PKO BP SA, TVP SA, TP SA, Coca-Cola Beverages Sp. z o.o., ORACLE SA, Multibank SA.

REKLAMA

prof. nadzw. dr hab. Bartłomiej Nita – współpracownik firmy konsultingowej, autor wielu ekspertyz i opracowań gospodarczych oraz programów restrukturyzacji przedsiębiorstw i instytucji. Autor wycen spółek na potrzeby przekształceń własnościowych oraz Sądu Gospodarczego. Doświadczenie zawodowe zdobywał w SKwP, AE we Wrocławiu, BiznesPro Sp. z o.o. oraz Opolskim Centrum Badań Regionalnych.  Projektuje systemy controllingu, rachunkowości i zarządzania finansami. Doświadczony trener i wykładowca z zakresu rachunku kosztów, zaawansowanej rachunkowości zarządczej, analizy finansowej, controllingu operacyjnego i strategicznego, wyceny przedsiębiorstw, budżetowania oraz zarządzania płynnością finansową i finansami przedsiębiorstwa, w tym na rzecz branży hotelarskiej i turystycznej. Laureat nagrody „Złote skrzydła” dla autorów najlepszych w Polsce książek z tematyki zarządzania (Gazeta Prawna i KPMG). Prelegent kilkudziesięciu konferencji naukowych i branżowych z zakresu finansów i rachunkowości w kraju i za granicą (m.in. Nicea, Bukareszt, Praga, Odessa).

REKLAMA

Radosław Żuk – prawnik, doradca podatkowy, partner w spółce doradztwa podatkowego, redaktor naczelny portalu prawno-księgowego TaxFin.pl. Wcześniej kierownik Zespołu Podatku VAT w spółce podatkowej. Doświadczenie zawodowe zdobywał również jako pracownik organów podatkowych oraz jednej z czołowych kancelarii prawnych. Autor lub współautor publikacji książkowych, w tym: „Transakcje wewnątrzwspólnotowe” oraz „Obejście prawa podatkowego w praktyce”. Dodatkowo autor licznych artykułów publikowanych na łamach Rzeczpospolitej, Gazety Prawnej, Monitora Księgowego. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu VAT, CIT, PIT, podatku od czynności cywilnoprawnych, podatku od nieruchomości oraz procedury podatkowej. Doświadczony wykładowca, twórca licznych programów szkoleniowych z prawa podatkowego dla spółek branży hotelarskiej i turystycznej, prowadzący wcześniejsze edycje zajęć (w wersji otwartej i zamkniętej) dla przedmiotowych sektorów.

Marcin Zarzycki – doradca podatkowy, prawnik. Właściciel Kancelarii Doradztwa Podatkowego Zarzycki&Wspólnicy. W latach 2009–2013 Dyrektor Departamentu Podatkowego w Kancelarii Adwokackiej w Warszawie. Wcześniej współpracował z firmą doradczą specjalizującą się w obsłudze prawnej i podatkowej przedsiębiorców. Ukończył WPiA na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie oraz aplikację adwokacką przy Okręgowej Radzie Adwokackiej w Warszawie. Uczestniczył w przeglądach prawnych i podatkowych. Dodatkowo sporządzał dokumentacje cen transferowych. Od kilku lat publikacje na łamach Rzeczpospolitej, Gazety Prawnej, Pulsu Biznesu oraz portali e-Rachunkowość i TaxFin.pl. Posiada bogate doświadczenie doradcze oraz szkoleniowe z zakresu szeroko rozumianego prawa handlowego i podatkowego dedykowane hotelom oraz podmiotom z branży turystycznej. Specjalizuje się w prawie spółek, łączeniu oraz podziale jednostek gospodarczych, prawie obrotu instrumentami finansowymi, cenach transferowych, sponsoringu, reprezentacji i reklamie, podróżach służbowych oraz VAT/CIT/PIT.

Formularz zgłoszeniowy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Cel kongresu

Podczas Kongresu dnia pierwszego zapoznamy uczestników z celami i zadaniami zarządzania wynikami w hotelarstwie i spółkach turystycznych, czyli omówimy w jaki sposób controlling może wspomagać osiąganie celów hotelu i firm turystycznych. Poruszymy także operacyjne i strategiczne podejście do controllingu – budowa systemu informacyjnego wspomagającego podejmowanie decyzji w oparciu o dane z rachunkowości z uwzględnieniem specyfiki branży hotelarskiej i turystycznej (sezonowość, niestabilność popytu, struktura kosztów).

Drugiego dnia Kongresu przedstawione zostaną zmiany podatkowe VAT/CIT/PIT mające wpływ na funkcjonowanie hoteli i spółek z branży turystycznej w 2015 r. oraz skutki nowelizacji ustaw podatkowych, które weszły w życie w roku ubiegłym. Podczas Kongresu prelegenci zwrócą szczególną uwagę na aktualne orzecznictwo sądów administracyjnych, w tym TSUE oraz bieżącą linię interpretacyjną organów podatkowych w kwestiach kluczowych dla funkcjonowania hoteli, a także sektora turystycznego. Na Kongresie zostaną omówione również dostępne mechanizmy optymalizacji podatkowej bieżącej działalności w podatkach dochodowych oraz podatku VAT.

Niewątpliwym atutem Kongresu jest branżowy charakter zajęć oraz możliwość nawiązania relacji biznesowych z innymi osobami z przedmiotowych sektorów.

Adresaci kongresu

Kongres dedykowany jest zarówno osobom zarządzającym hotelami oraz podmiotami z sektora turystycznego, tj. członkowie zarządów, właściciele firm, dyrektorzy finansowi oraz główni księgowi jak i osobom operacyjnie zajmującymi się w swoich firmach podatkami, księgowością, controllingiem i prawem. Ponadto, Kongres adresowany jest do wszelkich osób interesujących się branżą hotelarską i turystyczną, jak i do wszystkich adeptów prawa podatkowego, gospodarczego oraz finansów.

Program kongresu

DZIEŃ 1

8.45-9.00 powitalna kawa

9.00-10.45 Controlling w działalności hoteli oraz firm z sektora turystycznego (prowadzący: prof. dr hab. Tomasz Wnuk-Pel)

1. Wprowadzenie do controllingu w branży turystycznej i hotelarskiej:
a) zadania rachunku kosztów:
- cele rachunku kosztów,
- czynniki wpływające na kształt rachunku kosztów,
- rodzaje decyzji podejmowanych na podstawie rachunku kosztów.

2. Systematyka kosztów dla potrzeb zarządzania w branży turystycznej i hotelarskiej:
a) systematyka kosztów dla potrzeb zarządzania:
- koszty wg rodzaju,
- koszty wg podmiotów,
- koszty bezpośrednie i pośrednie,
- koszty stałe i zmienne,
- koszty istotne i nieistotne,
- koszty utraconych korzyści,
- koszty uznaniowe,
- koszty do prognozowania i planowania,
- koszty do planowania i kontroli.

10.45-11.00 przerwa kawowa

11.00-12.00 Controlling w działalności hoteli oraz firm z sektora turystycznego (prowadzący: prof. dr hab. Tomasz Wnuk-Pel)

3. Wyodrębnianie i ocena ośrodków odpowiedzialności w branży turystycznej i hotelarskiej:
a) warunki zastosowania rachunków wielowymiarowych (zarządzanie scentralizowane i zdecentralizowane – zalety i wady oraz wymogi informacyjne);
b) wydzielanie i ocena działania ośrodków odpowiedzialności:
- centra kosztowe,  centra zysku,  centra inwestycyjne,
- ocena działalności.

12.00-12.45 lunch

12.45-14.15 Zarządzanie wynikami hotelu i firmy turystycznej (prowadzący: prof. dr hab. Bartłomiej Nita)

1. System rachunku kosztów i jego znaczenie:
a) rachunek kosztów pełnych a rachunek kosztów zmiennych – jaki jest wpływ stosowanego systemu rachunku kosztów na wynik finansowy hotelu, jak można szacować wynik i go przewidywać w oparciu o analizę kosztów zmiennych?

2. Zastosowanie analiz koszt-wolumen-zysk w controllingu:
a) pojęcie marży w hotelarstwie i jej wykorzystanie do podejmowania decyzji,
b) próg rentowności – ile usług hotelowych (np. pokoi) należy sprzedawać, aby wyjść na swoje; ile sprzedawać, aby osiągnąć zakładany poziom zysku,
c) badanie marginesów bezpieczeństwa – o ile można zmniejszyć sprzedaż (obroty), aby nie zbankrutować,
d) wykorzystanie dźwigni operacyjnej i finansowej w hotelarstwie – jak fluktuacje popytu wpływają na zysk i jak zmiany zysku oddziałują na rentowność kapitału własnego,
e) wrażliwość progu rentowności i decyzje podejmowane w innych działach (np. marketing) a próg rentowności.

14.15-14.30 przerwa kawowa

14.30-16.00 Zarządzanie wynikami hotelu i firmy turystycznej (prowadzący: prof. dr hab. Bartłomiej Nita)

3. Polityka cenowa hotelu:
a) kalkulacje cenowe – jak ustalić cenę sprzedaży w normalnych warunkach działania i przy specjalnych zamówieniach,
b) ustalanie cen pokoi,
c) ustalanie cen poprzez Zarządzanie zyskiem z uwzględnieniem stopnia wykorzystania pokoi.

DZIEŃ 2

8.45-9.00 powitalna kawa

9.00-10.30 VAT w 2015 r. w branży hotelarskiej i turystycznej (prowadzący: Radosław Żuk)

1. Nowelizacja przepisów w 2015 r. a rozliczenie VAT w branży hotelarskiej oraz turystycznej:
a) zwolnienie z obowiązku fiskalizacji obrotu po 1 stycznia 2015 r.,
b) usługi elektroniczne świadczone na rzecz osób fizycznych spoza Polski a rozliczenie VAT od 1 stycznia 2015 r.,
c) towary oraz usługi objęte samonaliczeniem VAT przed i po 1 lipca 2015 r.,
d) limity kwotowe związane z samonaliczeniem VAT,
e) informacje podsumowujące dotyczące samonaliczenia VAT,
f) wystawiania faktur w przypadku odwrotnego obciążenia,
g) najczęściej popełniane błędy w przypadku samonaliczenia VAT,
h) możliwość stosowania ulgi na złe długi w przypadku podmiotów powiązanych.

2. Opodatkowanie usług turystki w 2015 r. według procedury marży – zasady ogólne:
a) problemy związane z ustaleniem definicji usługi turystyki,
b) kiedy stosować procedurę VAT marża a kiedy zasady ogólne?
c) podmioty zobligowane do stosowania procedury VAT marża – czy hotele są zobligowane do stosowania procedury marży?
d) usługa turystyki świadczona wyłącznie we własnym zakresie,
e) usługa turystyki świadczona przy wykorzystaniu usług nabytych dla bezpośredniej korzyści turysty.

3. Rozliczenie usług turystyki według procedury marży:
a) obowiązek podatkowy w przypadku usług turystyki rozliczanych w systemie marży,
b) otrzymanie zaliczki a powstanie obowiązku podatkowego,
c) ustalenie wysokości marży,
d) pojęcie usług nabytych dla bezpośredniej korzyści turysty,
e) VAT z tytułu importu usług a obliczenie marży,
f) rozliczenie marży ujemnej,
g) opodatkowanie pośrednictwa przy świadczeniu usług turystyki,
h) faktury korygujące a rozliczenie marży,
i) stosowanie kursu waluty obcej w przypadku VAT marży,
j) rozliczanie odwołanych rezerwacji,
k) obciążanie klientów karami, odszkodowaniami oraz opłatami manipulacyjnymi.

4. Świadczenie usług kompleksowych w branży hotelarskiej:
a) opodatkowanie pakietów hotelowych,
b) sprzedaż voucherów,
c) usługi noclegowe oraz usługi dodatkowe – czy można je uznać za świadczenia kompleksowe?
d) usługi SPA a usługi hotelarskie,
e) świadczenia medyczne w ramach usług hotelarskich – możliwość stosowania zwolnienia z podatku VAT,
f) usługa hotelarska a wynajem na cele mieszkaniowe.

10.30-10.45 przerwa kawowa

10.45-12.00 VAT w 2015 r. w branży hotelarskiej i turystycznej – c.d. (prowadzący: Radosław Żuk)

5. Nieodpłatna dostawa towarów oraz świadczenie usług w branży turystycznej oraz hotelarskiej:  
a) odliczenie podatku naliczonego z tytułu nabycia towarów i usług wykorzystywanych na potrzeby reklamy oraz reprezentacji,
b) nagrody przekazywane w konkursach,
c) poczęstunek kontrahentów oraz inne wydatki na spotkania biznesowe,
d) przekazywanie wyrobów alkoholowych w związku z prowadzoną działalnością,
e) drukowane materiały reklamowe oraz informacyjne,
f) nieodpłatne świadczenia na rzecz pracowników.

6. Przeliczanie VAT w walucie obcej na złote polskie:
a) możliwość stosowania kursu waluty obcej wybranego przez sprzedającego,
b) stosowanie średniego kursu NBP poprzedzającego dzień wykonania usługi,
c) kurs waluty obcej na dzień poprzedzający wystawienie faktury,
d) stosowanie odpowiedniego kursu waluty obcej w przypadku importu usług,
e) faktur korygujące a stosowanie właściwego kursu waluty obcej.

7. Zasady odliczania podatku naliczonego w przypadku podmiotów z branży turystycznej oraz hotelarskiej:
a) ogólne zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego,
b) termin odliczenia VAT,
c) błędy związane z fakturowaniem, które uniemożliwiają odliczanie podatku VAT,
d) odliczanie przez firmy turystyczne VAT od gastronomii oraz usług noclegowych,
e) odliczanie podatku VAT w przypadku stosowania procedury VAT marża.

8. Odliczenie VAT od pojazdów samochodowych:
a)zasady ograniczeń w odliczaniu VAT od samochodów, paliwa i innych wydatków,
b)samochody umożliwiające odliczenie VAT ze względu na ich konstrukcję,
c)pełne odliczenie VAT od samochodów wykorzystywanych wyłącznie do działalności gospodarczej,
d)prowadzenie ewidencji przebiegu pojazdów na potrzeby pełnego odliczenia VAT,
e)korzystanie z samochodu przez pracownika na cele prywatne a możliwość pełnego odliczenia VAT.

12.00-12.45 lunch

12.45-14.15 CIT w 2015 r. w branży hotelarskiej i turystycznej (prowadzący: Marcin Zarzycki)

1. Zmiany w CIT w 2015 r.:
a) opodatkowanie dochodów z zagranicznych spółek kontrolowanych (CFC),
b) nowe zasady ustalania wartości przychodów i kosztów świadczeń w naturze – omówienie problematyki dywidend rzeczowych,
c) zmiany w zakresie cienkiej kapitalizacji oraz zaliczania odsetek do kosztów podatkowych,
d) doprecyzowanie przepisów w zakresie cen transferowych,
e) zmiany w zakresie certyfikatów rezydencji,
f) doprecyzowanie przepisów dotyczących niepodzielonego zysku,
g) zmiany w zakresie składania zeznań i deklaracji podatkowych – forma elektroniczna,
h) samochody służbowe na cele prywatne – nowe zasady ustalania przychodu pracownika,
i) inne planowane zmiany.

2. Szczególne zasady rozpoznawania przychodów w branży hotelarskiej i branży turystycznej:
a) przychody rozpoznawane na zasadzie memoriałowej – moment wykonania oraz częściowego wykonania usługi hotelarskiej,
b)moment wykonania oraz częściowego wykonania usługi turystycznej a przychód – problemy praktyczne,
c) usługi pośrednictwa w świadczeniu usług hotelarskich oraz turystycznych,
d) zaliczki, przedpłaty a przychody podatkowe – opłaty rezerwacyjne, całkowita zapłata za nocleg przed wykonaniem usługi,
e) usługi hotelarskie i turystyczne świadczone w okresach rozliczeniowych,
f) przychody rozpoznawane na zasadzie kasowej (odsetki, odszkodowania, kary umowne) – moment powstania przychodu,
g) opłaty za rezygnację z imprezy turystycznej a przychód,
h) zmiana cen usług turystycznych a wpływ na przychody,
i) przychody z tytułu świadczeń nieodpłatnych oraz częściowo nieodpłatnych,
j) przychody z tytułu wykonania innych usług związanych z usługami hotelarskimi i turystycznymi – wycieczki, basen, siłownia, SPA, pralnia, wynajem samochodów itd.,
k) usługi kompleksowe świadczone przez hotel a moment powstania przychodu,
l) organizacja szkoleń i konferencji a moment powstania przychodu,
m) bony podarunkowe – rozliczenie podatkowe,
n) refakturowanie a moment powstania przychodu,
o) wpływ zmian w VAT na rozliczanie przychodów w CIT,
p) zasady dotyczące korygowania przychodów.

14.15-14.30 przerwa kawowa

14.30-16.00 CIT/PIT w 2015 r. w branży hotelarskiej i turystycznej (prowadzący: Marcin Zarzycki)

3. Koszty bezpośrednio związane z przychodami oraz koszty pośrednio związane z przychodami w branży hotelarskiej:
a) rozliczanie kosztów w czasie (koszty ponoszone na przełomie lat podatkowych),
b) refakturowanie a moment rozpoznania kosztu,
c) dokumentowanie poniesionych wydatków w tym usług niematerialnych,
d) korygowanie kosztów,
e) nowe regulacje od 2013 r.:
- zapłata, jako element niezbędny dla rozpoznania kosztu,
- zasady dotyczące zmniejszania kosztów uzyskania przychodów (różne terminy płatności, rok podatkowy inny niż kalendarzowy, zakupy na raty, kaucje gwarancyjne, ograniczenia niekorzystnych skutków regulacji).

4. Szczególne rodzaje kosztów uzyskania przychodów na przykładzie branży hotelarskiej i turystycznej:
a) koszty bezpośrednio związane z przychodami oraz koszty pośrednio związane z przychodami w branży hotelarskiej i turystycznej,
b) kary umowne, odszkodowania, jako koszty uzyskania przychodów (kary i odszkodowania z tytułu wadliwie wykonanych usług oraz opóźnienia w ich realizacji),
c) wierzytelności, jako koszty uzyskania przychodów (odpisy aktualizujące, wierzytelności przedawnione, umorzone oraz odpisane, jako nieściągalne, sprzedaż wierzytelności).

5. Świadczenia na rzecz pracowników i współpracowników na gruncie CIT i PIT (imprezy integracyjne i jubileuszowe, szkolenia, ubezpieczenia dodatkowe, nagrody, podróże służbowe – w tym podróże agentów turystycznych i rezydentów) na przykładzie branży hotelarskiej i turystycznej – omówienie skutków wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 8 lipca 2014 r.

6. Koszty reprezentacji, reklamy oraz działań marketingowych na gruncie CIT i PIT (konsumpcja, prezenty, sponsoring, organizacja i udział w wyjazdach integracyjnych) na przykładzie branży hotelarskiej i turystycznej – omówienie skutków interpretacji ogólnej z dnia 25 listopada 2013 r.

7. Koszty organizacji targów, szkoleń, konferencji oraz innych wydarzeń – opodatkowanie na gruncie CIT i PIT.

16.00 zakończenie Kongresu

Informacje organizacyjne

Koszt uczestnictwa w Kongresie:
- jednej osoby 1490 zł + 23% VAT
- dwóch lub więcej osób z jednej firmy 1440 zł/os. + 23% VAT

PROMOCJA!– przy zgłoszeniu do dnia 8 maja 2015 r.
Koszt uczestnictwa w Kongresie:
- jednej osoby 990 zł + 23% VAT
- dwóch lub więcej osób z jednej firmy 940 zł/os. + 23% VAT

Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule przelewu kod szkolenia.

Formularz zgłoszeniowy

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, certyfikat

Godziny zajęć: 9:00 – 16:00

Miejsce zajęć: Budynek Atrium Tower, Al. Jana Pawła II 25, w Warszawie

Informacje:
Joanna Domaszewska,
tel. (022) 208 28 28/48, fax (022) 211 20 90;
joanna.domaszewska@akademiamddp.pl

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wiarygodność ekonomiczna państwa. Problem dla Polski i Węgier

Polska i Węgry mają wyzwania związane z wiarygodnością ekonomiczną – tak wynika z tegorocznego Indeksu Wiarygodności Ekonomicznej. Dotyczy to w szczególności obszarów praworządności, finansów publicznych i stabilności pieniądza.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r. Zapisy zawarto w ustawie o opodatkowaniu wyrównawczym. W rządzie trwają prace nad całkowitą likwidację tego obowiązku.

Uwaga! Cyberprzestępcy nie odpuszczają. Coraz więcej wyłudzeń w branży transportowej – ofiara płaci dwa razy

Fałszywe e-maile coraz częściej są stosowane do wyłudzania środków z firm. Zastosowanie tej metody w transporcie bywa szczególnie skuteczne ze względu na wysoką częstotliwość transakcji oraz międzynarodowy charakter współpracy, co często utrudnia wykrycie oszustwa. Jak się bronić przed wyłudzeniami?

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów. Sprawę prowadzi Kujawsko-Pomorski Urząd Celno-Skarbowy w Toruniu i CBŚP, pod nadzorem Zachodniopomorskiego Wydziału Zamiejscowego Departamentu ds. Przestępczości Zorganizowanej i Korupcji Prokuratury Krajowej w Szczecinie.

REKLAMA

Co konkretnie możemy zrobić, by zadbać o zdrowie psychiczne i fizyczne pracowników? [Pobierz BEZPŁATNEGO E-BOOKA]

Pobierz bezpłatnego e-booka. Dbanie o dobrostan pracowników powinno stanowić priorytet dla zarządów i działów HR, zwłaszcza w kontekście współczesnych wyzwań, przed którymi staje zarówno biznes, jak i społeczeństwo. W obliczu prezydencji Polski w Unii Europejskiej, gdzie jednym z priorytetów staje się profilaktyka zdrowotna, warto podkreślić, jak fundamentalne znaczenie ma ona nie tylko dla jednostek, ale i dla całych organizacji.

Efektywność energetyczna budynków. Nowe przepisy to dodatkowe obowiązki dla biznesu

Analizy rozwiązań w zakresie efektywności energetycznej dla wszystkich dużych inwestycji oraz certyfikowane systemy zarządzania energią dla firm energochłonnych. Takie rozwiązania przewidują założenia projektu zmiany ustawy o efektywności energetycznej.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski można składać do 30 listopada 2024 r.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski o wakacje składkowe można składać wyłącznie drogą elektroniczną do 30 listopada 2024 r. Czym są wakacje składkowe?

Rynek usług kurierskich w Polsce 2024: ostatni okres przyniósł dynamiczne zmiany w obsłudze przesyłek: jak korzystają na nich klienci

Polski rynek usług kurierskich, określany fachowo: KEP (Kurier, Express, Paczka) w ostatnich latach przeszedł intensywne zmiany. Są one odpowiedzią na szybki rozwój e-commerce, zmieniające się oczekiwania konsumentów i postępującą cyfryzację usług logistycznych.

REKLAMA

Tylko motocykliści odkładają zakup opon na wiosnę, branża notuje więc spektakularną dynamikę sprzedaży w tym kwartale i w całym 2024 roku

Branża oponiarska w Polsce, ale i w całej Europie 2024 rok z pewnością odnotuje jako bardzo udany. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy popyt na opony niemal we wszystkich segmentach rośnie dynamicznie, a klienci finalizują także decyzje zakupowe odkładane na przyszłość  powodu przejściowych problemów finansowych.

Mikro i małe firmy najbardziej boją się rosnących kosztów prowadzenia działalności i podnoszenia składek ZUS-owskich

Czynniki, które bezpośrednio mogą obciążyć finanse firmy w sposób niespodziewany budzą największe obawy małych firm. Zwłaszcza te, które od przedsiębiorcy nie zależ i ma on na nie stosunkowo najmniejszy wpływ. Nie ma w tym nic dziwnego, bo małe firmy w Polsce wciąż cechuje mała płynność finansowa.

REKLAMA