REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

COVID-19, Marketing

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Kalendarz marketingowy – czym jest i jak może pomóc w działalności małej firmy?

Co to jest kalendarz marketingowy? Jak można wykorzystać to narzędzie do marketingu internetowego małych i średnich firm?

ARP: pieniądze wydane na program "Polskie szwalnie" służyły ratowaniu życia i zdrowia

Program "Polskie szwalnie". Wszystkie pieniądze wydane przez Agencję Rozwoju Przemysłu na program "Polskie szwalnie" służyły ratowaniu życia i zdrowia ludzkiego i wsparciu branży tekstylno-odzieżowej; cel ten udało się zrealizować - oświadczyła ARP.

Poczta pantoflowa czyli marketing szeptany

Marketing szeptany jest skutecznym narzędziem w nowoczesnym PR, ponieważ polega na pozytywnym rekomendowaniu produktu, usługi lub marki przez zaufane osoby. Nowoczesny PR nie może się obejść bez tego narzędzia, choć jego korzenie sięgają aż lat 80. XX wieku, kiedy to pojawiły się pierwsze doniesienia o marketerach, którzy starali się wykorzystać moc prywatnych poleceń i rekomendacji swoich klientów do promowania produktów. 

Wojna w Ukrainie dla przedsiębiorców bardziej dotkliwa niż COVID-19

Rok wojny w Ukrainie okazał się gospodarczym „game changerem” jeszcze mocniejszym niż pandemia COVID-19. 

REKLAMA

Jak sprawić aby szkolenia rozwijały umiejętności w handlu detalicznym?

Jak wynika z raportu “Najbardziej pożądany pracodawca” polscy pracownicy chcą podnosić własne kompetencje poprzez udział w szkoleniach, a aż 98% firm daje im możliwość korzystania z benefitów pozapłacowych.

Kolejna fala zachorowań na covid i grypę?

Covid i grypa. Eksperci podkreślają, że być może czeka nas kolejny szczyt zachorowań na grypę. Według prognoz to początek marca, również wtedy może nastąpić kolejny wzrost zachorowań na COVID-19 – poinformował we wtorek wiceminister zdrowia Waldemar Kraska.

W Polsce wykonano dotąd 57 mln 860 tys. szczepień przeciw COVID-19

Szczepionka na COVID-19. Od 27 grudnia 2020 r., gdy rozpoczęły się w Polsce szczepienia przeciw COVID-19, podano 57 860 217 szczepionek – wynika z danych zamieszczonych we wtorek na stronach rządowych.

Personalizacja przekazów marketingowych kluczowa dla sprzedaży w sieci

Jeśli firmy nie zbiorą danych własnych o odbiorcach swoich produktów, nie będą w stanie spełnić oczekiwań klientów dotyczących personalizacji przekazów marketingowych i skutecznie sprzedawać w sieci.

REKLAMA

Komunikacja w epoce "ekonomii uwagi". Nowa era walki o zainteresowanie

Elon Musk niedawno wydał na zakup Twittera 44 mld dol. Pokazuje to, ile warta jest nasza uwaga i okazane zainteresowanie. Jeszcze dekadę temu, jeśli chciałeś zwiększyć sprzedaż i pozyskać nowe leady, rozwiązanie było proste — publikuj więcej treści. Dziś nie jest to już takie oczywiste. W świecie przeładowanym nadmiarem bodźców widać coraz większy niedobór tego, co potrzebuje każda informacja, czyli uwagi odbiorców. W epoce Attention Economy zapewne najszybciej odnajdą się firmy, które mają ambicje, potrzeby i kompetencje, aby stać się liderem swojego obszaru.

Ceny miedzi w Londynie w dół z powodu protestów covidowych w Chinach

Ceny miedzi. Miedź na giełdzie metali LME w Londynie tanieje w reakcji na doniesienia o protestach covidowych w Chinach. Metal w dostawach 3-miesięcznych na LME w Londynie jest wyceniany niżej wobec 8.008,00 USD za tonę - informują maklerzy.

Black Friday –promocje czy marketingowe iluzje?

Większość sieci handlowych korzysta z Black Friday. To dzień, kiedy sklepy obniżają ceny. Czy jednak wszystkie promocje są prawdziwą okazją?

Ulga sponsoringowa - jakie korzyści podatkowe dla firm?

Ulga sponsoringowa dla przedsiębiorców. Na czym polega? Jakie oszczędności podatkowe mogą się pojawić? Jakie koszty można odliczyć?

Grywalizacja - wzrost rynku o ponad 30 proc. do 2024 r.

Grywalizacja - na świecie mamy blisko 8 miliardów ludzi, a co 4. z nich jest aktywnym graczem. Globalne zamiłowanie do tej formy rozrywki przedstawiciele biznesu, branży marketingowej i retail przekuli na własne potrzeby, wdrażając do swoich działań.

Programy lojalnościowe - jak układać, żeby uzyskać wyniki

Programy lojalnościowe coraz bardziej angażują konsumentów. Co zrobić, by strategia marketingowa była skuteczna, a program pozwalał zdobyć i utrzymać klientów?

Doradca internetowy – zakres obowiązków nowej specjalizacji biznesowej

W 2022 r. z usług 1000 doradców internetowych skorzystało ponad 3,3 tysiąca przedsiębiorców sektora MŚP.

Firma w czasie urlopu przedsiębiorcy

Wakacje to czas upragnionych urlopów, wspólnych rodzinnych wakacji i przerwy od pracy. Jednak wielu przedsiębiorców nie decyduje się na urlop. Nie przysługuje im ustawowy urlop jak podczas pracy na etat. Powstaje ryzyko zaniedbania firmy podczas odpoczynku i strach przed pozostawieniem jej w nie swoich rękach. W jaki sposób tego uniknąć?

Nałożenie administracyjnej kary pieniężnej w trakcie epidemii Covid-19, bez ustawowego upoważniania jest bezprawne

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu wyrokiem z dnia 8 lipca 2022 roku IV SA/Wr 835/21 postępowaniu prowadzonym z udziałem Rzecznika MŚP uchylił w całości decyzje wymierzające Przedsiębiorcy karę pieniężną za naruszenie zakazu prowadzenia działalności gospodarczej podczas epidemii Covid-19 i umorzył postępowanie w sprawie.

Skuteczna strategia komunikacji fundamentem biznesu

Holistyczna strategia komunikacyjna to absolutny kamień milowy dla każdego biznesu. Zarówno młode firmy, jak i doświadczone spółki powinny przywiązywać szczególną uwagę do sposobu, w jaki są odbierani przez obecnych i potencjalnych klientów, a także kontrahentów, inwestorów, czy ogółem – społeczeństwo. Aby to osiągnąć, polski biznes musi inwestować w działania PR-owe oraz marketingowe, jednak konsekwentnie realizując wcześniej ułożony plan. Jak go zaprojektować, a następnie wdrożyć?

Inflacja, zmiany podatkowe i COVID - największe wyzwania dla firm

Inflacja, zmiany podatkowo-prawne z Polskiego Ładu oraz COVID i wyższe koszty prowadzenia działalności gospodarczej to największe wyzwania dla firm - wynika z “Barometru Polskiego Rynku Pracy”. Badanie pracowników i pracodawców w Polsce przeprowadzono w terminie 8-12 lutego 2022 roku - a więc jeszcze przed wybuchem wojny w Ukrainie.

Chiny walczą z największą falą koronawirusa od dwóch lat

W Chinach nasila się epidemia Covid-19, a władze podejmują starania, aby zapanować nad najsilniejszym uderzeniem koronawirusa od ponad dwóch lat. W niektórych miastach wprowadzono ścisły lockdown i zakaz wychodzenia z domu.

Prof. Barczyk: amantadyna jak placebo w leczeniu COVID-19

W leczeniu w szpitalu pacjentów we wczesnej fazie z umiarkowanym bądź ciężkim COVID-em nie ma różnic między stosowaniem placebo i amantadyny – powiedział 11 lutego 2022 r. podczas konferencji prasowej prof. Adam Barczyk ze Śląskiego Uniwersytetu Medycznego. Poinformował też, że zwrócił się do prezesa Agencji Badań Medycznych o zaprzestanie rekrutacji pacjentów i zakończenie badania.

Marketing usług. Jak reklamować usługi?

Marketing usług. Usługi – tuż obok przemysłu i rolnictwa – stanowią jeden z głównych filarów polskiej gospodarki. W tym sektorze pracuje blisko 60 proc. Polaków . Nie dziwi fakt, że marketing usług odgrywa ogromną rolę. Obecnie polska gospodarka wchodzi w fazę ożywienia, a szacuje się, że usługi będą się rozwijać. To efekt zakończenia lockdown’ów. Z jakich narzędzi będą korzystać marketerzy, aby sprzedać to, czego nie można dotknąć?

Pandemia coraz bardziej utrudnia firmom funkcjonowanie w sposób etyczny

Rekordowo wysoka liczba respondentów - 98% w Polsce i 97% na świecie uważa, że uczciwość jest ważna w ich firmie. Równolegle, 63% ankietowanych w Polsce i 55% na poziomie globalnym uważa, że w ciągu ostatnich 18 miesięcy standardy etyczne pogorszyły się lub pozostają na obecnym poziomie, wynika ze Światowego Badania Uczciwości w Biznesie 2022, przeprowadzonego przez EY.

Odpowiedzialność za weryfikację szczepień spadnie na przedsiębiorców?

Odpowiedzialność za weryfikację szczepień spadnie na przedsiębiorców - uważa dyrektor departamentu pracy Konfederacji Lewiatan Robert Lisicki komentując pozytywną ocenę rządu wobec poselskiego projektu ustawy dot. kontroli nad ryzykiem wystąpienia Covid-19 w zakładzie pracy.

COVID-19 a kary umowne

Kary umowne. Pandemia COVID-19 nie pozostaje bez wpływu na prowadzenie działalności gospodarczej. Zdarza się, że ze względu na ograniczenia związane z pandemią przedsiębiorcy nie zdążą na czas wykonać świadczeń, do których się zobowiązali. W takich przypadkach umowy często przewidują kary umowne za opóźnienia. Czy kary umowne, niezawinione przez podatnika, a będące skutkiem pandemii można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu?

Nauka zdalna i nowe limity. Grudzień 2021

Nauka zdalna i nowe limity. Rząd od 15 grudnia zmniejsza limity osób w transporcie, restauracjach, kinach czy teatrach dla osób niezaszczepionych. Zwiększenie limitu będzie możliwe tylko dla osób zaszczepionych zweryfikowanych przez przedsiębiorcę za pomocą certyfikatu COVID-19. Kluby nocne i dyskoteki zostaną zamknięte. Wyjątkiem będzie noc sylwestrowa – wynika z informacji zamieszczonej na stronie gov.pl.

Pracodawca będzie mógł zażądać od pracownika wyniku testu na COVID-19

Pracodawca będzie mógł zażądać od pracownika wyniku testu na COVID-19, który będzie dostępny bezpłatnie - powiedział w trakcie konferencji prasowej minister zdrowia Adam Niedzielski.

Tarcza Finansowa PFR dla Dużych Firm - ostatni dzień na wniosek!

Tarcza Finansowa PFR dla Dużych Firm - 30 września 2021 r. to ostatni dzień na wniosek o przyznanie środków. Kto może ubiegać się o wsparcie?

Strategia marketingowa przedsiębiorstwa rodzinnego - jak to zrobić?

Strategia marketingowa przedsiębiorstwa rodzinnego. Jak wskazuje GUS - w Polsce mamy ponad 2 miliony firm rodzinnych. Generują ok. 8 milionów miejsc pracy, a ok. 60% z nich wysyła swoje produkty za granicę. Na rynku postrzegane mogą być przez pryzmat tradycji, stabilności, czy rzetelności. Czy na te aspekty warto jednak kłaść nacisk? W jaki sposób powinna być zbudowana strategia marketingowa przedsiębiorstwa rodzinnego?

Wartość marki i firmy - jak zwiększyć, jak wycenić przed sprzedażą

Wartość marki i firmy. Proces sprzedaży firmy niezależnie od branży, czy wielkości warto rozpocząć od oceny wartości podmiotu. Mamy do wyboru wiele metod – porównawczą, dochodową, czy majątkową. Bardzo ważny jest tutaj aspekt oceny przez potencjalnego inwestora tego, jaki osiągnie zwrot z inwestycji. Dlatego musimy udowodnić, że nasz firma ma duży potencjał zwrotu. Istnieje jednak kilka sposobów, które wpłyną na wartość sprzedanego podmiotu. Co zatem zrobić, aby uzyskać wyższą cenę podczas negocjacji? I w jaki sposób można wpłynąć na zwiększanie wartości marki?

Firmy rodzinne w Polsce - jak sobie radzą w kryzysie pandemicznym

Firmy rodzinne są w Polsce jednym z kół zamachowych gospodarki, generują ok. 1/5 krajowego PKB. Ich wyróżnikiem jest to, że na tle ogółu lepiej radzą sobie z kryzysami i rynkowymi zawirowaniami. Potwierdził to też okres pandemii, w którym spółki rodzinne notowane na GPW zapewniały inwestorom wyższą rentowność i mniejszą zmienność kursów niż nierodzinne biznesy. Nie oznacza to jednak, że wszystkim udało się przetrwać ten trudny okres. – W zależności od branży mówi się o kilku procentach firm, które już nigdy nie wrócą na rynek. W przypadku branży gastronomicznej ten odsetek sięga nawet 30 proc. – mówi dr hab. Krzysztof Safin z Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu.

Pandemia koronawirusa a unieważnienie zamówienia

Czy w aktualnej sytuacji epidemiologicznej COVID-19 może stanowić podstawę unieważnienia zamówienia publicznego?

Jak firmy MŚP oceniają wpływ pandemii na ich branże? [BADANIE]

Co czwarta firma MŚP uważa, że pandemia pomoże rozwinąć ich branżę, a w produkcji – co druga. Tak wynika z 8. edycji Barometru COVID-19, realizowanego przez EFL.

Jakie obawy mają przedsiębiorcy przed 4 falą?

Obawy przedsiębiorców przed czwartą falą pandemii. System zamykamy gospodarkę, rozpędzamy, otwieramy i znowu zamykamy, jest zabójczy dla sektora MŚP - apelują przedsiębiorcy.

W Grecji nie będzie więcej lockdownu. A w Polsce?

Oczekujemy od Rządu RP jasnego i czytelnego sygnału: lockdownu więcej nie będzie. Wiemy, że epidemia może być dynamiczna, ale lockdown to jest gospodarcze zło. Nie widzimy możliwości przetrwania kolejnych obostrzeń – mówi Hanna Mojsiuk, Prezes PIG.

Pracodawcy przygotowują się na czwartą falę pandemii

Czwarta fala pandemii - pracodawcy przygotowują się na kolejny wzrost zachorowań na COVID-19.

Jaką rolę odgrywa brief marketingowy?

Brak zrozumienia briefu marketingowego lub marki jako największy problem we współpracy z agencjami. Rozwiązaniem wielu z tych problemów może być digitalizacja i automatyzacja procesu wyboru podwykonawcy. Na co patrzy marketer przy wyborze agencji reklamowej?

6 trendów nowej rzeczywistości - co się zmieniło w firmach? [RAPORT]

Z badania przeprowadzonego przez GfK wynika, że firmy stały się bardziej online, ale początkowy entuzjazm związany z pracą zdalną nieco opadł. Sprawdź 6 trendów nowej rzeczywistości widocznych w Raporcie #RegionyNEXERY2021.

Którzy pracodawcy wybiorą hybrydowy model pracy?

Czynniki, które sprzyjają szybszemu przejściu na system hybrydowy w firmach, to między innymi długość stosowanych standardowo na polskim rynku umów najmu oraz pewien zakres elastyczności, który zaczął być powoli wdrażany w niektórych firmach jeszcze przed pandemią.

Przedsiębiorcy częściej źle oceniają jakość pracy zdalnej

Po upływie kilkunastu miesięcy model pracy zdalnej przynosi gorsze efekty zdaniem co trzeciego pracodawcy. Najmniej zadowoleni z home office są przedstawiciele handlu, przemysłu i mikrofirm.

Łączenie w jednym oświadczeniu różnych zgód - wyrok NSA

Czy łączenie zgody na przetwarzanie danych osobowych i zgody na telemarketing w jednym oświadczeniu klienta jest zgodne z prawem?

Certyfikat covidowy - działa już aplikacja mobilna

Aplikacja weryfikująca covidowy certyfikat na iOS już działa, na Androida będzie za 2-3 dni - poinformowało Ministerstwo Zdrowia.

Jak długo potrwa powrót hoteli do normalności?

I kwartał 2021 roku był dla polskich hoteli dużo słabszy niż ten sam okres w 2020 roku. Wszystkie pięć największych miast w Polsce odnotowało spadek RevPAR od 64 do 84 procent. Czy w tym sezonie hotele zaczną odrabiać straty?

3 największe problemy biznesu z powodu COVID-19

COVID-19 przyniósł wiele problemów, z którymi rodzimi przedsiębiorcy będą musieli poradzić sobie nie tylko teraz, ale i w przyszłości. Te największe to: rosnąca luka płatnicza, opóźnione płatności, które zagrażają funkcjonowaniu firm oraz widmo zbliżającej się recesji.

Inteligentny rozwój. Ponad 310 mln na łagodzenie kryzysu

Komisja Europejska zatwierdziła 310,5 mln euro dla Polski na łagodzenie społecznych i gospodarczych skutków kryzysu związanego z koronawirusem. Kto skorzysta z tych funduszy?

Działają już Unijne Certyfikaty COVID (UCC)

Od 1 czerwca można pobierać Unijne Certyfikaty COVID (UCC), które ułatwiają bezpieczne przemieszczanie się pomiędzy krajami Unii Europejskiej. Sprawdź, jak pobrać certyfikat i jakie informacje się w nim znajdują.

Unijne Certyfikaty Covid od 1 czerwca w Polsce

Polska od 1 czerwca może podłączyć się do systemu Unijnych Certyfikatów Covid, które ułatwią podróżowanie po UE w czasie epidemii. Pełne uruchomienie systemu dla krajów UE od 1 lipca.

Data kodeksowej pracy zdalnej wciąż nieznana

Resort rozwoju i pracy przedstawił rządowy projekt zmiany kodeksu pracy w zakresie pracy zdalnej. Nadal jednak nie wiemy, kiedy dokładnie nowe przepisy wejdą w życie.

Branża fitness wróciła do pracy z długami

Przeterminowane zobowiązania branży fitness wzrosły przez rok panowania Covid-19 o jedną piątą, do niemal 113 mln zł. Staraniom o poprawę sytuacji towarzyszy obawa czy nie przeszkodzi w tym zmiana wynikająca z nawyków Polaków wyniesionych z pandemii.

Odszkodowania za lockdown. Co planują przedsiębiorcy?

Jak przekonują eksperci, stan nadzwyczajny nie jest potrzebny, aby przedsiębiorcy mogli starać się o odszkodowanie za doprowadzenie do zamknięcia ich firm.

REKLAMA