REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kalendarz marketingowy – czym jest i jak może pomóc w działalności małej firmy?

Kalendarz marketingowy – czym jest i jak może pomóc w działalności małej firmy?
Kalendarz marketingowy – czym jest i jak może pomóc w działalności małej firmy?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Co to jest kalendarz marketingowy? Jak można wykorzystać to narzędzie do marketingu internetowego małych i średnich firm?

Co to jest kalendarz marketingowy?

Kalendarz marketingowy to narzędzie, które pozwala planować działania marketingowe firmy z uwzględnieniem krajowych i międzynarodowych świąt (tradycyjnych i nietypowych), okresów przejściowych (np. Back to school), cyklicznych wydarzeń handlowych (np. Black Friday, Cyber Monday), eventów branżowych (np. Noc księgarni).

REKLAMA

REKLAMA

To narzędzie nie tylko ułatwia planowanie contentu na firmowych blogach i w mediach społecznościowych, ale również może – i nawet powinno – być uwzględniane przy planowaniu płatnych kampanii reklamowych, w działaniach handlowych, a nawet w produkcji. Aby w pełni wykorzystać potencjał danego święta, zwiększyć dzięki niemu rozpoznawalność firmy i sprzedaż, najlepiej podejść do sprawy holistycznie.

 Przykład 1. Firma: sklep kolarski. Wydarzenie: Tour de France

Przykładowe działania marketingowe, które wykorzystają potencjał wydarzenia:

REKLAMA

  • relacja z wyścigu w mediach społecznościowych, 
  • wywiad z uczestnikiem wyścigu opublikowany na blogu firmowym, 
  • kampania Google Ads z bestsellerowymi produktami, 
  • rabat na akcesoria, specjalna limitowana edycja rękawiczek rowerowych z autografami zawodników wyścigu.

 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przykład 2. Firma: kwiaciarnia. Wydarzenie: walentynki

Przykładowe działania marketingowe, które wykorzystają potencjał wydarzenia: 

  • posty w mediach społecznościowych przez cały tydzień poprzedzający wydarzenie, 
  • płatna kampanią w mediach społecznościowych i Google Ads targetowana do mężczyzn w związkach, którzy mieszkają w odległości 5 km od kwiaciarni, 
  • promocja na duże bukiety kwiatów,
  • personalizacja bukietów pod znaki zodiaku czyli wzmocnienie siły walentynek wykorzystaniem trendu mody na astrologię.

 

Kalendarz marketingowy – jak z niego korzystać?

 

Nie musisz tworzyć contentu pod każde święto wymienione w kalendarzu marketingowym (przykładowy kalendarz świąt na 2024 rok znajdziesz na dole artykułu). Wybieraj tylko te święta, które są związane z Twoim biznesem. Pisz o tematach, które interesują Twoich obserwujących i pomagają Ci budować wizerunek marki.

Prowadzisz sklep zoologiczny? Poinformuj swoich followersów o Światowym Dniu Zwierząt. Przygotuj grafikę na ten temat lub galerię zdjęć małych gryzoni i rybek, które można kupić w Twoim sklepie. Na blogu opublikuj artykuł na temat opieki nad małymi stworzeniami i podziel się informacją, że od tego dnia Twoja firma zaczyna wspierać schronisko dla zwierząt znajdujące się niedaleko Twojego sklepu. Za to Światowy Dzień Owsianki możesz w komunikacji zupełnie pominąć (chyba że masz produkty dla koni, wtedy jeśli masz ochotę możesz stworzyć zabawny content z owsem).

Oczywiście są firmy, które mogą uczynić informowanie o niezwykłych świętach częścią swojej strategii marketingowej. Jeżeli produkujesz kalendarze, pisanie o każdym, nawet najdziwniejszym święcie jest jak najbardziej na miejscu, bo pasuje do profilu Twojej działalności.

 

Zdefiniuj buyer personę

Kalendarza marketingowego najlepiej używać mając zdefiniowaną buyer personę. Dzięki temu nie będziesz działać na ślepo, tylko tak dobierzesz wydarzenia, aby nimi pokazać, że dostrzegasz i rozumiesz bolączki Twojego klienta.

 

Przykład: Firma: klub fitness

Problem, który ma buyer persona: “kupić hantle do domu, czy karnet na siłownię?” 
Jak możesz wykorzystać kalendarz marketingowy, by przekonać ją do zapisania się do klubu fitness:
wykorzystaj Międzynarodowy Dzień Sportu (6 kwietnia), by zainspirować Twojego potencjalnego klienta do ćwiczeń na siłowni poprzez publikację w mediach społecznościowych treści pokazujących szeroki zakres możliwości wykonywania ćwiczeń na siłowni, którego nie da się powtórzyć w domu bez specjalistycznego sprzętu. Nie trać potencjału tego dnia na np. post o sposobach uniknięcia kontuzji, bo mimo że jest to temat związany ze sportem, nie jest problemem Twojej buyer persony.

 

Działaj z wyprzedzeniem

 Otwórz kalendarz marketingowy i na spokojnie zastanów się, do obchodzenia jakich świąt chcesz się przyłączyć. Działanie z wyprzedzeniem pozwoli Ci się dobrze przygotować i nieco zaoszczędzić na kampanii. Kampanię Bożonarodzeniową lepiej zacząć miesiąc wcześniej - stawki za reklamy pod koniec listopada będą mniejsze niż w grudniu, a wiele osób robi zakupy gwiazdkowe nawet kilka tygodni wcześniej.

 

Święta must-have

 Są takie daty w kalendarzu, które na pewno wykorzysta Twoja konkurencja. Gdy prowadzisz sklep internetowy takimi dniami będą Black Friday i Cyber Monday. Jeśli chcesz pozostać w wyścigu o klienta szukającego okazji, musisz obligatoryjnie uwzględnić te eventy w planie marketingowym. Twoi klienci podczas Black Friday i Cyber Monday oczekują rabatów.

Przykładowy kalendarz marketingowy można znaleźć pod adresem: https://internetica.info/kalendarz-marketingowy . Należy jednak pamiętać o umiejętnym wybieraniu świąt, pod które chcemy przygotować content i promocję - zgodnie z tym, co zostało napisane powyżej.

Łukasz Iwanek: Od ponad 20 lat zajmuje się branżą marketingu internetowego. Właściciel agencji Internetica.pl. Wykładowca akademicki Collegium Civitas w obszarach Search Engine Marketing oraz Web Analyticx & UX. Absolwent studiów Executive MBA na University of Quebec at Montreal, były wieloletni członek i Prezes Grupy Roboczej SEM działającej w strukturach Interactive Advertising Bureau Polska.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

REKLAMA

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

REKLAMA

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Wigilia w firmie? W tym roku to będzie kosztowna pomyłka! Nie popełnij tego błędu

Po 11 listopada, kolejne duże święta wolne od pracy za miesiąc z hakiem. Urlopy na ten czas są właśnie planowane, albo już zaklepane. A jeszcze rok temu w wielu firmach w Wigilię Bożego Narodzenia praca wrzała. Ale czy w tym roku wszystko odbędzie się zgodnie z nowym prawem? Państwowa Inspekcja Pracy rzuca na stół twarde ostrzeżenie, a złamanie przepisów dotyczących pracy w Wigilię to prosta droga do finansowej katastrofy dla pracodawcy. Kary mogą sięgnąć dziesiątek tysięcy złotych, a celem kontrolerów PIP może być w tym roku praca w Wigilię. Sprawdź, czy nie igrasz z ogniem, jeżeli i w tym roku masz na ten dzień zaplanowaną pracę dla swoich podwładnych, albo z roztargnienia zapomniałeś, że od tego roku Wigilia musi być wolna od pracy.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA