REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kalendarz marketingowy – czym jest i jak może pomóc w działalności małej firmy?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kalendarz marketingowy – czym jest i jak może pomóc w działalności małej firmy?
Kalendarz marketingowy – czym jest i jak może pomóc w działalności małej firmy?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Co to jest kalendarz marketingowy? Jak można wykorzystać to narzędzie do marketingu internetowego małych i średnich firm?

Co to jest kalendarz marketingowy?

Kalendarz marketingowy to narzędzie, które pozwala planować działania marketingowe firmy z uwzględnieniem krajowych i międzynarodowych świąt (tradycyjnych i nietypowych), okresów przejściowych (np. Back to school), cyklicznych wydarzeń handlowych (np. Black Friday, Cyber Monday), eventów branżowych (np. Noc księgarni).

REKLAMA

To narzędzie nie tylko ułatwia planowanie contentu na firmowych blogach i w mediach społecznościowych, ale również może – i nawet powinno – być uwzględniane przy planowaniu płatnych kampanii reklamowych, w działaniach handlowych, a nawet w produkcji. Aby w pełni wykorzystać potencjał danego święta, zwiększyć dzięki niemu rozpoznawalność firmy i sprzedaż, najlepiej podejść do sprawy holistycznie.

 Przykład 1. Firma: sklep kolarski. Wydarzenie: Tour de France

Przykładowe działania marketingowe, które wykorzystają potencjał wydarzenia:

  • relacja z wyścigu w mediach społecznościowych, 
  • wywiad z uczestnikiem wyścigu opublikowany na blogu firmowym, 
  • kampania Google Ads z bestsellerowymi produktami, 
  • rabat na akcesoria, specjalna limitowana edycja rękawiczek rowerowych z autografami zawodników wyścigu.

 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przykład 2. Firma: kwiaciarnia. Wydarzenie: walentynki

Przykładowe działania marketingowe, które wykorzystają potencjał wydarzenia: 

  • posty w mediach społecznościowych przez cały tydzień poprzedzający wydarzenie, 
  • płatna kampanią w mediach społecznościowych i Google Ads targetowana do mężczyzn w związkach, którzy mieszkają w odległości 5 km od kwiaciarni, 
  • promocja na duże bukiety kwiatów,
  • personalizacja bukietów pod znaki zodiaku czyli wzmocnienie siły walentynek wykorzystaniem trendu mody na astrologię.

 

Kalendarz marketingowy – jak z niego korzystać?

 

REKLAMA

Nie musisz tworzyć contentu pod każde święto wymienione w kalendarzu marketingowym (przykładowy kalendarz świąt na 2024 rok znajdziesz na dole artykułu). Wybieraj tylko te święta, które są związane z Twoim biznesem. Pisz o tematach, które interesują Twoich obserwujących i pomagają Ci budować wizerunek marki.

Prowadzisz sklep zoologiczny? Poinformuj swoich followersów o Światowym Dniu Zwierząt. Przygotuj grafikę na ten temat lub galerię zdjęć małych gryzoni i rybek, które można kupić w Twoim sklepie. Na blogu opublikuj artykuł na temat opieki nad małymi stworzeniami i podziel się informacją, że od tego dnia Twoja firma zaczyna wspierać schronisko dla zwierząt znajdujące się niedaleko Twojego sklepu. Za to Światowy Dzień Owsianki możesz w komunikacji zupełnie pominąć (chyba że masz produkty dla koni, wtedy jeśli masz ochotę możesz stworzyć zabawny content z owsem).

Oczywiście są firmy, które mogą uczynić informowanie o niezwykłych świętach częścią swojej strategii marketingowej. Jeżeli produkujesz kalendarze, pisanie o każdym, nawet najdziwniejszym święcie jest jak najbardziej na miejscu, bo pasuje do profilu Twojej działalności.

 

Zdefiniuj buyer personę

Kalendarza marketingowego najlepiej używać mając zdefiniowaną buyer personę. Dzięki temu nie będziesz działać na ślepo, tylko tak dobierzesz wydarzenia, aby nimi pokazać, że dostrzegasz i rozumiesz bolączki Twojego klienta.

 

Przykład: Firma: klub fitness

Problem, który ma buyer persona: “kupić hantle do domu, czy karnet na siłownię?” 
Jak możesz wykorzystać kalendarz marketingowy, by przekonać ją do zapisania się do klubu fitness:
wykorzystaj Międzynarodowy Dzień Sportu (6 kwietnia), by zainspirować Twojego potencjalnego klienta do ćwiczeń na siłowni poprzez publikację w mediach społecznościowych treści pokazujących szeroki zakres możliwości wykonywania ćwiczeń na siłowni, którego nie da się powtórzyć w domu bez specjalistycznego sprzętu. Nie trać potencjału tego dnia na np. post o sposobach uniknięcia kontuzji, bo mimo że jest to temat związany ze sportem, nie jest problemem Twojej buyer persony.

 

Działaj z wyprzedzeniem

 Otwórz kalendarz marketingowy i na spokojnie zastanów się, do obchodzenia jakich świąt chcesz się przyłączyć. Działanie z wyprzedzeniem pozwoli Ci się dobrze przygotować i nieco zaoszczędzić na kampanii. Kampanię Bożonarodzeniową lepiej zacząć miesiąc wcześniej - stawki za reklamy pod koniec listopada będą mniejsze niż w grudniu, a wiele osób robi zakupy gwiazdkowe nawet kilka tygodni wcześniej.

 

Święta must-have

REKLAMA

 Są takie daty w kalendarzu, które na pewno wykorzysta Twoja konkurencja. Gdy prowadzisz sklep internetowy takimi dniami będą Black Friday i Cyber Monday. Jeśli chcesz pozostać w wyścigu o klienta szukającego okazji, musisz obligatoryjnie uwzględnić te eventy w planie marketingowym. Twoi klienci podczas Black Friday i Cyber Monday oczekują rabatów.

Przykładowy kalendarz marketingowy można znaleźć pod adresem: https://internetica.info/kalendarz-marketingowy . Należy jednak pamiętać o umiejętnym wybieraniu świąt, pod które chcemy przygotować content i promocję - zgodnie z tym, co zostało napisane powyżej.

Łukasz Iwanek: Od ponad 20 lat zajmuje się branżą marketingu internetowego. Właściciel agencji Internetica.pl. Wykładowca akademicki Collegium Civitas w obszarach Search Engine Marketing oraz Web Analyticx & UX. Absolwent studiów Executive MBA na University of Quebec at Montreal, były wieloletni członek i Prezes Grupy Roboczej SEM działającej w strukturach Interactive Advertising Bureau Polska.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nadchodzi czas pożegnań z papierowymi fakturami. Wszystko co trzeba wiedzieć o e-fakturowaniu i KSeF

Krajowy System eFaktur powstał by ułatwić życie przedsiębiorcom, ale jest też nowym obowiązkiem, którego przestrzeganie narzuca prawo. Firmy, które nie będą przestrzegać jego zasad, muszą liczyć się z dotkliwymi karami, wynoszącymi nawet 100% kwoty podatku z faktury wystawionej poza KSeF.

Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

REKLAMA

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

REKLAMA

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

REKLAMA