REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Bankowość internetowa, E-commerce

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Mediacje online dla rynku e-commerce

Centrum e-mediacji przy Ultima RATIO to nowe rozwiązanie dla rynku e-commerce. Niezależny mediator sądowy pomoże rozstrzygnąć spór między kupującym i sprzedającym.

Konferencja HR, IT, AI, E-COMMERCE – prawne wyzwania dla przedsiębiorców (6 kwietnia 2022 r.)

W środę 6 kwietnia 2022 r. odbędzie się konferencja online dla przedsiębiorców z cyklu Rzeczowo o Prawie „HR, IT, AI, E-COMMERCE – prawne wyzwania dla przedsiębiorców”. Prawnicy z Lubasz i Wspólnicy – Kancelaria Radców Prawnych przedstawią zagadnienia z dziedziny prawa, z którymi właściciele firm spotykają się na co dzień. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny. Patronat nad Konferencją objął portal infor.pl.

Polski Ład. Jakie zmiany czekają sklepy internetowe?

Polski Ład w e-commerce. Polski Ład to szereg zmian, które dotyczą każdego z przedsiębiorców. Są one skomplikowane i często niejednoznaczne. Które z nowych przepisów odnoszą się do e-commerce? Czy wszystkie sprawią, że właściciele firm będą tracić?

Design serwisu, a wyniki finansowe e-sklepów

Nawet 231 milionów euro może wynosić utracony przychód sklepów internetowych z powodu barier związanych ze złym doświadczeniem użytkownika na smartfonie. Przeprowadzony przez Google i e-point audyt potwierdził tezę, że nieprawidłowy design serwisu oraz jego powolne działanie może mieć poważny wpływ na wyniki finansowe.

REKLAMA

Cyfrowa transformacja w handlu detalicznym

Sprzedawcy detaliczni funkcjonują w coraz bardziej skomplikowanej i szybko zmieniającej się rzeczywistości przez co są zmuszeni błyskawicznie reagować na zmieniające się zachowania oraz oczekiwania klientów. Tradycyjny sposób sprzedaży, oparty na kontakcie z klientem tylko i wyłącznie w sklepie stacjonarnym nie jest odpowiedzią na potrzeby konsumentów. Jednak z badań Brother wynika, że nie wszystkie procesy zostały jeszcze zdigitalizowane – dwie trzecie (66%) przedsiębiorców informuje o istnieniu licznych manualnych oraz powolnych procesów, które można zautomatyzować, np. archiwizację dokumentów przyjęcia towaru oraz aktualizację metek i etykiet z cenami. Jednocześnie ponad połowa (57%) małych i średnich przedsiębiorstw handlu detalicznego twierdzi, że niepotrzebnie traci czas na zadania administracyjne, takie jak zbieranie danych, identyfikacja i archiwizacja. Są to procesy, które można zautomatyzować dzięki inteligentnym rozwiązaniom w miejscu pracy. Bez wprowadzenia tego typu rozwiązań aż połowa (51%) respondentów twierdzi, że często powiela swoje zadania w wielu niekompatybilnych ze sobą systemach.

E-commerce. Trendy na 2022

Co czeka e-commerce w nowym roku? Wyjście na zagraniczne rynki, personalizacja produktów, headless e-commerce, wzrost znaczenia omnichannel - to tylko kilka tendencji, które będą dominować w nowym roku w e-commerce. Jakie będą trendy w 2022?

Zaległości branży e-commerce [BADANIE]

Z danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor i bazy informacji kredytowych BIK wynika, iż zaległości e-commerce przekraczają 292 mln zł. Rosną jednak wolniej niż przed pandemią.

Dostęp do Internetu posiada 92,4 proc. gospodarstw domowych

W 2021 roku dostęp do Internetu posiadało 92,4 proc. gospodarstw domowych, o 2 pkt. proc. więcej rdr - podał GUS.

REKLAMA

Handel internetowy napędza magazyny

Handel internetowy będzie rósł średnio o kilkanaście procent rocznie. Wiadomo też, że rozwój e-commerce nadal będzie miał ogromny wpływ na rynek powierzchni magazynowej, przed którym rysuje się wiele szans – mówi Natalia Mika, doradca w Dziale Powierzchni Przemysłowych i Magazynowych w Cresa Polska.

Na święta wydamy prawie bilion dolarów

Branża e-commerce już dziś może otwierać szampany. Na całym świecie konsumenci przeznaczą ponad bilion dolarów na zakupy w sieci. Rekordy z zeszłego roku zostaną wymazane dość szybko. Szczególnie że zakupy w internecie sprzyjają poszukiwaniu tańszych produktów, a w dobie szalejącej inflacji każda złotówka będzie miała znaczenie.

Operatorzy logistyczni największymi beneficjentami skutków pandemii koronawirusa

Sektor logistyczny jest jednym z największych beneficjentów rzeczywistości powstałej na skutek pandemii koronawirusa. Od wiosny 2020 roku w znacznym stopniu zmieniły się struktury zakupowe Polaków, zarówno w relacjach B2B, B2C, jak i C2C. Największym wygranym jest e-commerce.

Rynek e-commerce w czasie pandemii zwiększył się o 35%

Pandemiczna rzeczywistość, w której żyjemy już od ponad roku, miała znaczący wpływ na zmianę zachowań zakupowych konsumentów w każdym sektorze. Nie od dziś słyszy się o coraz większym znaczeniu digitalizacji w naszym życiu, jednak z pewnością Covid przyspieszył te procesy. Dzięki temu, w spektakularnym tempie rozrósł się rynek e-commerce, który tylko w Polsce według szacunków PwC zwiększył się o 35% i osiągnął tym samym w 2020 roku aż 14% udziału w wartości sprzedaży detalicznej.

Branża opakowań rośnie dzięki e-commerce [BADANIE]

Pomimo wzrostu cen surowców branża opakowań rośnie w rekordowym tempie. Ważnym impulsem rozwoju pozostaje e-commerce.

E-commerce wpływa na rozwój transakcji bezgotówkowych

Co sprawia, że rynek płatności bezgotówkowych stale rośnie? Odpowiedź jest prosta: e-commerce.

Pakiet e-commerce, kasy fiskalne on-line - przepisy od 1 lipca 2021 r.

Rozwiązania zawarte w pakiecie e-commerce zapewniają ułatwienia w rozliczaniu VAT od sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych państwach członkowskich UE. Sprawdź przepisy obowiązujące od 1 lipca 2021 r., o których warto pamiętać.

Paweł Sapek, Prologis: Jak zmniejszyć ślad węglowy w handlu detalicznym? [PODCAST]

Paweł Sapek w rozmowie z Agnieszką Gorczycą (Infor.pl) wyjaśnia, czy zakupy on-line są korzystniejsze dla środowiska i w którym kierunku będzie rozwijać się branża e-commerce. Zapraszamy do wysłuchania podcastu.

Cross-Border Commerce gwałtownie rośnie

Cross-Border Commerce - zdaniem ekspertów - w najbliższych latach rozwijać się będzie najprężniej. Czym jest Cross-Border Commerce?

Platformy e-commerce przejmują rynek handlu [RAPORT]

Jak podają analitycy PwC: rynek e-commerce w Polsce w ciągu pięciu lat osiągnie wartość 162 mld zł, co oznacza średnioroczny wzrost o 12%. Które sektory rosną najszybciej? Co z tradycyjnym modelem zakupów?

Technologie bankowości cyfrowej - kto może z nich skorzystać?

Bankowość cyfrowa ewoluuje do coraz mniej inwazyjnej i niewidocznej formy bankowania. Dzięki sztucznej inteligencji, interfejsom głosowym i pojawiającym się nowym technologiom, bankowanie staje się częścią codziennych czynności z łatwym dostępem przez urządzenia użytkowe.

Ile można zarobić w branży e-commerce?

Specjaliści ds. e-commerce mogą być pretendentami do zajęcia czołowego miejsca na online’owym podium wynagrodzeń. Jak wyglądają zarobki w sektorze e-commerce? Kto może zarobić najwięcej?

Koronawirus rozwinął branżę e-commerce [VIDEO]

Jak pandemia wpłynęła na branżę e-commerce – m. in. o tym Adam Miziołek, ‎Country Manager ‎TWISTO Polska, rozmawiał z Robertem Bohdanowiczem z Dziennika Gazety Prawnej podczas Impact’20. Zapraszamy do obejrzenia video.

Czy e-commerce rozkręci polską logistykę?

Wzrost handlu w Internecie stanowi motor napędowy przewozu towarów krajowych i transgranicznych. E-commerce jest wymieniany jako jeden z trendów mających wpływ na transport i logistykę w najbliższych latach.

40 milionów użytkowników korzysta z kryptowalut

Kryptowaluty z roku na rok zyskują na popularności. Zainteresowanie wzbudzają również wśród właścicieli oraz managerów e-sklepów. Jak kryptowaluty wpłyną na e-commerce? I kto na tym skorzysta?

Wzrost sprzedaży e-commerce – jak Twoja firma może to wykorzystać?

Już ponad 60% internautów regularnie robi zakupy online i jest to tendencja wzrostowa. Dlatego, aby sprawnie i szybko obsłużyć klienta firmy działające w tym zakresie powinny wzmocnić swoje struktury sprzedażowe. Jak to zrobić sprawnie i efektywnie?

#StaySafe, czyli o bezpieczeństwie w sieci w dobie COVID-19

Nasze życie ostatnimi czasy w znacznej mierze przeniosło się do sieci. Codziennością stały się e-zakupy, e-konsultacje medyczne, e-rozrywka, czy załatwianie spraw urzędowych za pośrednictwem tzw. e-urzędu. W ostatnim artykule pisaliśmy też o e-posiedzeniach organów spółek kapitałowych. Wkrótce najprawdopodobniej będziemy mieli okazję uczestniczyć w e-posiedzeniach sądowych. Wszystko to ma nas chronić przed ryzykiem zarażenia się koronawirusem. Czy jednak korzystając ze wskazanych e-rozwiązań, jesteśmy na pewno bezpieczni?

Hossa w handlu internetowym - koronawirus przyśpiesza rozwój e-commerce

W czasie epidemii COVID-19 bezkontaktowy e-handel stał się zarówno najwygodniejszą, jak i najbezpieczniejszą metodą dokonywania zakupów. Przesyłkę można odebrać w paczkomatach zdalnie, z wykorzystaniem aplikacji w smartfonie, bez konieczności dotykania panelu sterującego. Bezpieczna i niewymagająca wychodzenia z domu jest również dostawa kurierem. Jak wynika z badania Nielsena „Wpływ COVID-19 na zachowania konsumentów”, 31 proc. Polaków przyznaje, że zwiększyło swoją aktywność zakupową w kanale online w kategorii produktów spożywczych i kosmetyczno-chemicznych. – Obserwujemy rosnącą z dnia na dzień liczbę przesyłek – zarówno krajowych, jak i zagranicznych – obsługiwanych w ramach naszej sieci. Skala wolumenu jest porównywalna do wyników grudniowych, kiedy w szczycie paczkowym obsługujemy nawet o 100 proc. więcej przesyłek niż w pozostałych miesiącach roku – mówi Tomasz Kowalewski, kierownik terminala w DHL Parcel.

Pożyczka online bez wychodzenia z domu - Smartney

Blisko 90 proc. Polaków uważa, że dzięki dostępowi do sieci ich życie jest łatwiejsze. Internet ułatwia nie tylko robienie zakupów, ale też komunikowanie się, uczenie się, załatwianie spraw finansowych i administracyjnych. Prawie 70 procent Internautów przyznaje, że – o ile to możliwe – większość rzeczy załatwia online. Dlaczego? Bo w Internecie wystarczy kilka kliknięć, by umówić wizytę u lekarza, sprawdzić historię pojazdu, zapisać się na angielski, kupić nowy rower lub złożyć wniosek o pożyczkę. Internet powoduje, że robimy te wszystkie rzeczy tu i teraz. Z dowolnego miejsca na świecie. Wtedy kiedy jest nam wygodnie.

Jak efektywnie zarządzać platformami e-commerce w handlu B2B

Podstawą e-handlu jest funkcjonalna w zakresie technologicznym platforma internetowa oraz przemyślana strategia sprzedażowa. Połączenie tych obszarów pozwoli na stworzenie miejsca, które zapewni klientom pozytywne doświadczenia, a co za tym idzie, zwiększy ruch na stronie i liczbę transakcji. Za pomocą np. open-source przedsiębiorstwo w prosty sposób może stworzyć platformę sprzedażową B2B oraz samodzielnie i efektywnie zarządzać procesami sprzedaży po swojej stronie.

Odroczona płatność dla firm w e-commerce

Polski fintech oferuje już nie tylko leasing i raty dla firm, ale także odroczoną płatność. Można kupić produkt teraz a zapłacić później.

Rejestracja firmy za pomocą bankowości elektronicznej

Przygotowana przez Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii we współpracy z bankami nowa usługa cieszy się dużym zainteresowaniem. Już ponad tysiąc przedsiębiorców skorzystało z możliwości rejestracji firmy za pomocą bankowości elektronicznej. Jest to pierwsze tego rodzaju rozwiązanie na polskim rynku.

Co zrobić, gdy pieniądze zostaną przelane na niewłaściwy rachunek

Dzięki bankowości elektronicznej możemy zrobić przelew samodzielnie, bez stania w kolejce i z małą prowizją. Trzeba jednak uważać, żeby swoboda i łatwość dokonania operacji nie były przyczyną brzemiennego w skutki błędu. Co się stanie, gdy zdarzy się błąd i pieniądze zostaną przelane na niewłaściwe konto? Odzyskanie ich będzie formalnością czy drogą przez mękę?

Zakaz handlu 2018 - kto zyska

Od 1 marca 2018 roku wejdzie w życie zakaz handlu w co drugą niedzielę o ile nie przypadnie w nią święto wolne od pracy. Zdaniem przewodniczącego Rady Izby Gospodarki Elektronicznej przeniesie to część obrotów do internetu i wpłynie na rozwój tego kanału dystrybucji. Zyskają także firmy kurierskie.

Budżety domowe Polaków - zdarza nam się sprawdzać historię konta partnera

Mężczyźni więcej zarabiają, a kobiety są skore do ukrywania wydatków i mają częściej dostęp do konta swojego partnera. Obojgu płci bardziej niż partnerowi wydaje się, że są odpowiedzialne za opłacanie miesięcznych zobowiązań. Połowie badanych zdarzyło się sprawdzać historię konta swojego partnera i niemal połowie nie udaje się nic zaoszczędzić - wynika z badania „Budżety domowe Polaków” przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor i BIK.

Rynek płatnościach e-commerce w 2016 roku

Rynek płatności e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie. Najpierw obserwowaliśmy mozolne początki, w tym zakaz wykorzystania internetu do celów komercyjnych, później jedynie kontakt telefoniczny ze sprzedawcą, aż wreszcie pojawienie się funkcji „koszyka zakupów” i intensywny rozwój metod płatności w e-commerce. Początek roku 2016 to dobry czas na to, aby dokonać retrospekcji i wskazać główne trendy w dalszym rozwoju tego rynku.

7 najlepszych wtyczek do WordPress dla marketerów

WordPress to jedna z najlepszych platform do zarządzania treścią stron internetowych. Jest łatwa w obsłudze, wspierana przez tysiące bystrych programistów z całego świata i co najlepsze - darmowa. Jednym z sekretów sukcesu WordPress jest rozbudowany ekosystem wtyczek (pluginów), które znacznie rozszerzają możliwości podstawowej wersji systemu.

Jak zbadać skuteczność content marketingu? – Poradnik

Mówiąc wprost – jeśli nie mierzysz wyników osiąganych z przeprowadzanych kampanii, nie zajmujesz się marketingiem. Produkowanie artykułów blogowych i infografik bez wcześniej wyznaczonych celów biznesowych nie ma większego sensu. Twoja praca jako marketera i twórcy treści polega na pokazaniu szefowi uzyskanych dochodów – nie ruchu na stronie, nie linków, tylko twardej gotówki. W tym artykule dowiesz się, jak zacząć efektywnie mierzyć wysiłki związane z marketingiem treści.

Firma na drodze do zmian. Jak wyjść zza zakrętu na prostą?

Kto stoi w miejscu, ten cofa się w rozwoju. Dzisiejsza szybko zmieniająca się rzeczywistość wymusza stałe podążanie do przodu. Podobnie jest z działalnością biznesową. Jeśli firma nie śledzi rynkowych sygnałów i nie reaguje na dynamikę zmian, może trafić w ślepy zaułek. Przeprowadzanie transformacji organizacyjnej to jednak niełatwe zadanie. Sprawdź, jak to zrobić, aby odnieść sukces.

Kampanie w czasie rzeczywistym to przyszłość marketingu

Marketing zmienił się bardziej w ciągu ostatnich pięciu lat niż w ciągu ostatnich pięćdziesięciu. Wszystko wskazuje na to, że w ciągu kolejnych lat zaobserwujemy jeszcze więcej przemian. Nowe metody komunikacji, narzędzia marketingowe i zachowania konsumentów należą do głównych wyzwań, z którymi przyjdzie nam się zmierzyć, a adaptacja do nowych warunków wydaje się być jedynym ratunkiem dla specjalistów ds. marketingu.

Działalność e-commerce

Rynek internetowy zyskuje na popularności w zakresie zakupów FMCG oraz odzieży i żywności. Najszybciej wzrasta popularność portali o zasięgu krajowym, z szerokim różnorodnym asortymentem. Najszybciej rozwija się portal allegro oraz olx.pl, ceneo.pl. Internauci coraz częściej interesują się portalami zagranicznymi: amazon oraz ebay. Wysokie zainteresowanie utrzymuje się dla portali handlowych – odzież i dodatki. Na pierwszym miejscu jest allegro, drugie zalando, trzecie bonprix. Stopień odróżnialności ocenia się na 64% dla allegro oraz 11% zalando i 7%y bonprix.

Ukryte zagrożenia w bankowości mobilnej

Płatności mobilne, zbliżeniowe karty płatnicze, międzynarodowe przelewy bankowe dostępne bez konieczności wychodzenia z domu. To tylko część usług oferowanych konsumentom przez banki. Czy jednak są one wystarczająco bezpieczne? Czy mamy pewność, że nikt poza nami nie będzie miał dostępu do naszych poufnych danych?

Facebook w marketingu business-to-business

Facebook może się okazać świetną platformą komunikacji w zakresie relacji B2B, jeśli tylko zostanie wykorzystany we właściwy sposób. W tym artykule, znajdziesz cztery wskazówki, które sprawią, że działania marketingowe na Facebooku staną się skuteczniejsze – szczególnie, jeśli działasz na rynku typowo biznesowym.

Wypłata gotówki z firmowego konta wiąże się z wysoką prowizją

Często przedsiębiorcy zmuszeni są do wypłat wysokich kwot gotówki z firmowego konta. Nie zdają sobie jednak sprawy, że takie operacje wiążą się z zapłatą wysokiej prowizji. Dodatkowych opłat można unikać jedynie w niektórych bankach.

Unia Europejska zaostrza walkę z oszustwami podatkowymi

Unia Europejska wznawia program walki z oszustwami związanymi z podatkiem VAT. Najwięcej oszustw podatkowych wykrywa się w sektorze usług internetowych. Unia Europejska chce zwiększyć kontrolę szczególnie w branży telekomunikacyjnej.

Jak otworzyć własny sklep internetowy – KROK PO KROKU

Z roku na rok zakupy dokonywane w wirtualnym świecie cieszą się coraz większą popularnością. Promocyjne ceny, oszczędzony czas i szeroka gama produktów – to tylko niektóre z czynników zachęcających do zakupów on – line. Postęp techniczny sprzyja nie tylko wartości zakupów robionych przez Internet, ale również firmom zawierającym transakcje w tym kanale. Nie bez przyczyny coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na taką formę sprzedaży. Co należy zrobić by otworzyć swój własny sklep internetowy? Oto kilka najważniejszych kroków:

E-sklepy podbijają polski rynek

Szybko, sprawnie, komfortowo - to główne argumenty jakich używają konsumenci decydujący się na zakupy w wirtualnym świecie. Okazuje się, że to właśnie dla Polaków są one najbardziej przekonujące. Coraz więcej z nas wybiera opcję zakupów w sklepach on-line, oszczędzając tym samym sporo czasu i pieniędzy. Jednak to dopiero początek e-zakupowego trendu - prawdziwy boom dopiero przed nami – podają eksperci.

Bezpieczniejsze zakupy w Unii Europejskiej

Unia Europejska chce zapewnić konsumentom większą ochronę przy dokonywaniu zakupów, w szczególności przez Internet. Czym będzie charakteryzować się ta ochrona?

Zmiany w działalności banków od 2014 r.

1 stycznia 2014 r. wejdzie w życie nowelizacja ustawy o podatku CIT, która znacznie ułatwi działalność banków. Banki będą miały możliwość sprzedaży praw własnych należności kredytowych oraz z tytułu pożyczek innym instytucjom finansowym.

Konsumenci chętniej kupują przez Internet

Konsumenci coraz chętniej kupują świąteczne prezenty przez Internet. Najchętniej kupowane są urządzenia mobilne, takie jak smartfony czy tablety. Wartość rynkowa e-handlu wyniesie nawet 24 mld zł. Internetowe zakupy są atrakcyjne ze względu na możliwość zwrotu produktu bez podawania powodu w terminie 10 dni.

W ciągu 4 lat zakupy online głównie przez smartfony

W ciągu kliku najbliższych lat znacznie więcej osób będzie korzystało ze smartfonów niż laptopów. Temu wyzwaniu starają się sprostać sklepy internetowe i platformy handlowe oraz banki, przygotowując aplikacje do kupowania i płacenia przez urządzenia mobilne. Jak wynika z raportu firmy Deloitte przygotowanego wspólnie z Allegro i PayU, w Polsce do końca roku w użyciu będzie 8 mln smartfonów – o 2 mln więcej niż przed rokiem.

Ponad 17 milionów internautów w Polsce

W Polsce z internetu korzysta już ponad 17 milionów osób. Tak wynika z najnowszego badania NetTrack. To rekordowa liczba w historii rodzimej sieci. Nie popadajmy jednak w nadmierny optymizm – w porównaniu z zachodem Europy dynamika wzrostu liczby użytkowników jest niewielka, a pod względem penetracji internetu nasz kraj plasuje się na 22. miejscu na kontynencie. Dlaczego te wskaźniki są tak niskie?

REKLAMA