REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Umowa outsourcingu, Oferta

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Złożenie wniosku kredytowego

Oferta świadczonych usług

Oferta świadczonych usług jest podobna do oferty towarowej. Jej głównymi częściami są wstęp, część zasadnicza, zakończenie i podpis.

Oferta niewywołana

Oferta niewywołana to rodzaj pisma reklamowego, które wysyła się do nadawcy bez uprzedniego zawiadomienia o tym i zapytania, czy się na to zgadza.

Ogólne zapytanie ofertowe

Ogólne zapytanie ofertowe jest to propozycja dla dostawców, którzy są zapraszani do wzięcia udziału w procesie składania ofert, mającego na celu dostarczenie konkretnego produktu lub usługi.

REKLAMA

Zwroty grzecznościowe w korespondencji

W każdej korespondencji stosujemy zwroty grzecznościowe. Te rozpoczynające list, zazwyczaj umieszczone są pod adresem z podwójnym odstępem, jeżeli nie umieściliśmy wcześniej znaków powoławczych. W przeciwnym razie zwrot grzecznościowy znajdzie się pod znakami z tym samym odstępem.

Poznaj swojego konsultanta

Zapada decyzja o outsourcingu. Przeprowadzony zostaje research firm świadczących tego typu usługi. W końcu zostaje wyłoniona short lista firm – potencjalnych kandydatów do współpracy. Właśnie w tym momencie warto spróbować lepiej poznać firmę, z którą zamierzamy się związać.

Nie myli się tylko ten, kto nic nie robi – błędy przy pracy, jak ich unikać i jak rozwiązywać?

W każdej umowie zapisy dotyczące odpowiedzialności są jednym z najważniejszych punktów umowy a zwłaszcza w umowie outsourcingowej. W dokumencie powinien znaleźć się zapis dotyczący ponoszenia pełnej odpowiedzialności (w tym również materialnej) przez dostawcę, za wszystkie szkody wynikające z niewłaściwego świadczenia usługi.

Procedury zawierania umów outsourcingowych

Zawierając umowę outsourcingową, warto wiedzieć jakie elementy umowy należy zweryfikować aby zagwarantować sobie poziom wykonania usługi. Prawidłowo skonstruowana umowa powinna chronić interesy Klienta i stanowić podstawę egzekwowania od dostawcy wcześniejszych ustaleń, poczynionych w trakcie przeprowadzania procesu sprzedaży.

REKLAMA

Oferta – pierwszy poziom wyboru kontrahenta

Podczas wybierania firmy outsourcingowej a następnie przygotowywania i negocjowania umowy należy kierować się regułami benchmarkingu (porównanie). Dzięki porównaniu ofert kilku dostawców zyskamy najpełniejszy obraz rynku i możliwości jego wykorzystania.

Standard a usługi dodatkowe – na co zwracać uwagę w ofercie outsourcingu

Polityka cenowa firm outsourcingowych opiera się na niskiej cenie podstawowej za standardowy pakiet usług. Wszelkie usługi dodatkowe są natomiast kalkulowane
w oparciu o wyższe stawki godzinowe.Wybierając outsourcera należy zwrócić uwagę co oferuje nam "w pakiecie", a za co dodatkowo zapłacimy.

Na co zwrócić uwagę wybierając firmę outsourcingową?

Weryfikację firmy outsourcingowej, z którą zamierzamy nawiązać współpracę można podjąć już na etapie przygotowywania zapytania ofertowego. Kiedy spływają do nas pierwsze oferty firm, które pytaliśmy o pakiety świadczonych usług oraz ich ceny.

Gdzie szukać informacji o firmach outsourcingu księgowego?

Gdy decyzja o wdrożeniu w firmie outsourcingu już zapadła, kolejnym etapem jest znalezienie właściwego outsourcera. Gdzie szukać? Czy się kierować przy wyborze?

Doradca podatkowy: wewnątrz firmy czy w outsoursie

Doradca podatkowy jest wolnym zawodem zaufania publicznego utworzonym na podstawie ustawy z dnia 5 lipca 1996 r. o doradztwie podatkowym. Usługi doradztwa podatkowego mogą być świadczone tylko i wyłącznie przez osoby, które zostały wpisane na listę doradców podatkowych.

Jak komunikować wprowadzenie outsourcingu w firmie?

Decyzja o nawiązaniu współpracy z dostawcą usług outsourcingowych to istotna zmiana w funkcjonowaniu firmy. Warto więc przygotować się do niej nie tylko na poziomie funkcjonalnym czy strategicznym, ale również personalnym.

Konsekwencje i zagrożenia taniego outsourcingu

Klient, decydując się na outsourcing, najczęściej likwiduje dział kadrowo-płacowy, licząc na wsparcie firmy zewnętrznej. Jednakże takiego wsparcia nie będzie w stanie udzielić mu firma, która swoją strategię opiera wyłącznie na „dużym wolumenie transakcji”. Jej „produkcyjne” normy efektywności bowiem oraz niska cena nie obejmują wszystkich standardowych działań z zakresu administracji kadrowo-płacowej, takich jak np. sporządzanie dokumentacji związanej ze stosunkiem pracy.

Tani outsourcing coraz droższy

Outsourcing staje się coraz bardziej popularną formą zarządzania przedsiębiorstwem. Na rynku rośnie liczba firm świadczących tego typu usługi, które walczą między sobą o każdego potencjalnego klienta. Konkurencja jest zjawiskiem pozytywnym w skutkach zarówno z punktu widzenia klienta, jak i firm działających w branży, ponieważ wymusza ona na dostawcach towarów czy usług stałe podnoszenie jakości oraz obniżanie cen.

Outsourcing jako rozwiązanie na czas kryzysu - cz. II

Grzywny, mandaty i odsetki za nieprawidłowe czy nieterminowe obliczanie zobowiązań publicznoprawnych, takich jak np. zaliczki na podatek czy składki ZUS, to także koszt pogarszający wynik finansowy przedsiębiorstwa, mogący w skrajnej sytuacji doprowadzić do zaburzenia płynności finansowej.

Outsourcing jako rozwiązanie na czas kryzysu - cz. I

W obecnych czasach, zdaniem wielu analityków, kiedy większość firm jest zmuszona do niejednokrotnie drastycznych oszczędności oraz nieustannej optymalizacji i racjonalizacji kosztów operacyjnych, outsourcing z pewnością zyska na popularności jako narzędzie istotnie wspomagające politykę firm nastawionych na dodatni wynik finansowy w czasie kryzysu.

Outsourcing – moda czy metoda

Dzisiaj outsourcing kadrowo-płacowy nie wydaje się być już jedynie modą. To sposób na optymalizację pewnych procesów zachodzących w każdej firmie. Świadomość roli właściwego zarządzania kapitałem ludzkim rośnie, lecz wciąż jeszcze nie jest zbyt wysoka. Przejawia się to szczególnie w sposobie myślenia kadry kierowniczej małych przedsiębiorstw.

Błędy przy podpisywaniu umów outsourcingowych

Dobrze skonstruowana umowa outsourcingowa powinna chronić interesy Klientai stanowić podstawę egzekwowania od outsourcera wcześniejszych ustaleń, poczynionych w trakcie rozmów sprzedażowych.

Outsourcing i korzyści z niego płynące

Henry Ford twierdził - "Jeśli jest coś czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż nasi konkurenci, nie ma sensu żebyśmy to robili, powinniśmy zatrudnić do wykonania tej pracy kogoś, kto zrobi to lepiej". Zatrudniamy zatem firmy outourcingowe - fachowców, dzięki którym usparwnimy działanie naszej firmy a jednocześnie obniżmy koszty.

Czy to sztuka wybrać dobrego partnera?

I tak, i nie. Jeśli będziemy dysponować odpowiednią wiedzą i zadawać sobie sprawę zarówno z możliwości, jak i zagrożeń, mieć sprecyzowane swoje oczekiwania, a także poznamy kilka ważnych informacji, wybór nie powinien być taki trudny. Jak więc powinien przebiegać proces selekcji dostawców, aby outsourcing zakończył się sukcesem?

Problemy we współpracy – jak je rozwiązywać?

Czy tego chcemy, czy nie miejsce pracy jest jednym z najbardziej konfliktogennych środowisk w jakich funkcjonujemy. Prędzej, czy później może wystąpić konflikt, czy to pomiędzy pracownikami, czy też pomiędzy pracownikiem i jego przełożonym, dostawcą usługi a klientem.

Jak przygotować pracowników na wejście zewnętrznej firmy?

Finansowe korzyści z outsourcingu z pewnością przemawiają za jego wdrożeniem. Proces ten zazwyczaj budzi wiele emocji w firmie. Szeregowi pracownicy organizacji, decydującej się nawiązać współpracę z outsourcerem, postrzegają taką współpracę jako bezpośrednie zagrożenie. Obawiają się zwolnień, więc ich motywacja spada. Zdarza się, że również kadra menedżerska nie jest entuzjastycznie nastawiona do takiej zmiany w organizacji.

Na co warto zwrócić uwagę przy podpisywaniu umowy outsourcingowej?

Zawarcie właściwej umowy jest podstawą egzekwowania od dostawcy wcześniejszych ustaleń, poczynionych w trakcie rozmów sprzedażowych. Dlatego warto poświęcić czas na dokładne przeanalizowanie wszystkich punktów. Przy podpisywaniu umowy outsourcingowej firma musi mieć pewność, iż jej interesy zostały zabezpieczone w odpowiedni sposób. Na co więc zwrócić szczególną uwagę zanim złożymy swój podpis na umowie?

Składanie ofert drogą elektroniczną

Niniejszy artykuł poświęcony jest zawieraniu umów w trybie ofertowym ze szczególnym uwzględnieniem oferty w postaci elektronicznej, która nabrała niebagatelnego znaczenia w dobie informatyzacji. Liczba osób kupujących w Internecie rośnie systematycznie, co potwierdza ogromna popularność takich portali internetowych jak Allegro, czy e Bay oraz sklepów internetowych, na których można kupić niemal wszystko począwszy od nieruchomości po kosmetyki. Sukces elektronicznej formy kupowania wynika po pierwsze z milionowej, stale rosnącej liczby użytkowników Internetu oraz szybkości i ułatwień, jakie istnieją przy dokonywaniu tego rodzaju transakcji.

Na czym polega procedura zawarcia umowy w trybie ofertowym?

Zawarcie umowy (m.in. sprzedaży) w obrocie profesjonalnym najczęściej poprzedzone jest złożeniem oferty przez jedną i przyjęciem przez drugą stronę stosunku handlowego. Ten proces podlega często różnym zmianom- czasem przyjęcie oferty może być dorozumiane.

Jak wybrać dobre biuro maklerskie

Zróżnicowana oferta domów maklerskich sprawia, że nie jest łatwo wybrać instytucję do prowadzenia rachunku inwestycyjnego. Przy podejmowaniu decyzji należy wziąć pod uwagę wiele kryteriów dopasowując je do potrzeb inwestora.

Wzrośnie liczba użytkowników Windows Mobile

Windows będzie drugim po Symbianie systemem w telefonach – przewiduje firma analityczna iSuppli.

Nastroje konsumenckie coraz lepsze

Wrzesień 2009 roku to szósty z kolei miesiąc poprawy nastrojów konsumenckich polskiego społeczeństwa – podaje Główny Urząd Statystyczny (GUS).

REKLAMA