REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Konsument, Banki

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Dlaczego niskie stopy procentowe nie pomagają w spłacie kredytu?

Mimo obniżek stóp procentowych, przeciętna wartość zadłużenia zarządzanego na zlecenie banków przez firmy windykacyjne zrzeszone w ZPF wzrosła o 10,5 proc. i wynosi już blisko 14 tys. zł .

Barometr Rynku: Poprawiają się nastroje konsumentów

W I kwartale 2021 r. wartość Barometru Rynku Consumer Finance (BRCF) uległa nieznacznej poprawie i osiągnęła poziom 50,5 punktów – wynika z badania Związku Przedsiębiorstw Finansowych i Instytutu Rozwoju Gospodarczego SGH.

Jakimi konsumentami są Polacy? Są nowe kategorie [BADANIE]

Najnowsze badanie preferencji konsumenckich pokazuje, że jedna czwarta z nas jest rozważna i pragmatyczna. Chce nabywać jak najtaniej markowe produkty. Z kolei prawie jedna piąta to zakupowi entuzjaści, podatni na opinie influencerów.

Resort sprawiedliwości planuje nowelizację art. 388 k.c. Co to oznacza dla sprzedawców?

Będą zmiany w przepisach. Prawnicy przerażeni proponowanymi zmianami do art. 388 k.c. Zmiana ma zwiększyć ochronę obywateli przed nieuczciwymi i nieetycznymi praktykami sprzedawców.

REKLAMA

Producenci zacierają ręce. Boom na środki do dezynfekcji trwa

Blisko 70% konsumentów kupuje obecnie środki do dezynfekcji. Osoby, które stawiają na taką ochronę, głównie wybierają żele oraz płyny. Zdecydowanie najmniej popularną formą pozostają spreje.

Widać szansę na odbicie w handlu. Polacy będą mniej oszczędzać na zakupach [BADANIE]

Najnowsze kwartalne badanie nastrojów konsumenckich pokazuje, że obecnie 40% Polaków planuje ograniczyć wydatki zakupowe. W tym zakresie nastąpił niewielki spadek w porównaniu do wyników z początku roku.

Jak pozbyć się długów dzięki upadłości konsumenckiej [VIDEO]

Problem niewypłacalności osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej ma szczególne znaczenie wobec przedłużającej się pandemii. Kto może wnieść o ogłoszenie upadłości konsumenckiej?

Badania konsumentów, czyli jak poprawić Customer Experience?

Customer Experience jest jedną z najważniejszych części składowych relacji na linii marka - klient. Dzięki odpowiedniej strategii CX można pozytywnie wpłynąć na doświadczenia odbiorców marki oraz budować ich lojalność. Jednym z niezbędnych do tego narzędzi są badania konsumentów, które mogą dostarczyć wielu przydatnych informacji.

REKLAMA

Trendy w bankowości na 2021 rok

Dziś w bankowości funkcjonuje przekonanie, że ewolucyjna transformacja i znaczące zmiany ostatnich miesięcy będą kontynuowane w jeszcze większym stopniu w 2021 roku. Jaki nowe działania wprowadzą banki komercyjne?

Technologie bankowości cyfrowej - kto może z nich skorzystać?

Bankowość cyfrowa ewoluuje do coraz mniej inwazyjnej i niewidocznej formy bankowania. Dzięki sztucznej inteligencji, interfejsom głosowym i pojawiającym się nowym technologiom, bankowanie staje się częścią codziennych czynności z łatwym dostępem przez urządzenia użytkowe.

Przelew na złe konto. Jak odzyskać pieniądze?

Przelew na niewłaściwe konto może być źródłem wielu poważnych problemów. Jak odzyskać pieniądze? Czy odbiorca ma obowiązek zwrócić niewłaściwy przelew?

Przedsiębiorca jako konsument od 1 stycznia 2021 r.

1 stycznia 2021 r. weszły w życie przepisy nowelizacji kodeksu cywilnego oraz ustawy o prawach konsumenta przyznające przedsiębiorcom prawa konsumentów. Co to oznacza? Kto może skorzystać z tej zmiany?

Przedsiębiorca jak konsument. Co zmieni się od 1 stycznia 2021 r.?

Dotychczas podział był prosty, produkt lub usługę kupuje Klient - Konsument lub Klient - Przedsiębiorca. Od 1 stycznia ten podział będzie inny. Zmiany prawa dla e-commerce, które miały wejść w czerwcu 2020 r. postanowiono jednak, przesunąć na okres noworoczny tzn. 1 stycznia 2021 r.

Bankowość korporacyjna kontra pandemia. Czy banki mają apetyt na ryzyko? [VIDEO]

Bankowość korporacyjna i pandemia. Czy w erze postcovidowej banki zmienią podejście do ryzyka i kredytowania firm? Rozmawiamy z Tomaszem Styczyńskim, prezesem Banku Pekao S.A.

Polacy boją się koronawirusa i kupują na zapas

O 30 pp. wzrósł w ciągu miesiąca poziom obaw Polaków wywołanych przez pandemię koronawirusa. Opracowany przez Deloitte indeks niepokoju wynosi nad Wisłą 34 proc. i jest najwyższy na świecie. Najnowsza edycja badania firmy doradczej Deloitte Global State of the Consumer Tracker pokazuje, że ogólny poziom lęku przełożył się na niemal wszystkie przyzwyczajenia i zachowania konsumentów w Polsce. Aż 46 proc. z nas deklaruje, że kupuje na zapas. To najwyższy wynik dla Polski w historii badania i ponownie najwyższy w Europie.

Jak wspólnie z klientem budować granice prywatności w sieci?

Jak sprawić, aby proces pozyskiwania prywatnych danych od klientów przez firmy w sieci był komfortowy i odbywał się w zgodzie z wartościami użytkowników. Naukowcy podają konkretne rozwiązania, które pomogą uczynić transfer informacji o użytkownikach do firm bardziej etycznym i opartym na wzajemnym szacunku - mówić otwarcie o polityce prywatności, prosić tylko o niezbędne dane i budować relację opartą na zaufaniu.

Rzecznik Finansowy: Pod koniec roku może być nawet 10 tys. wniosków o interwencję w sprawach kredytów

Do Rzecznika Finansowego wpłynęło prawie 100% więcej wniosków o interwencję ws. związanych z rynkiem bankowo-kapitałowym. Wzrost ten dotyczy pierwszego półrocza br. w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. Największy wpływ na to miały spory dot. niewłaściwego rozliczenia wcześniej spłaconych kredytów.

60 mln kary dla banków za klauzule niedozwolone

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny uznał za niedozwolone klauzule dotyczące zasad ustalania kursów walut, na podstawie których naliczane są raty kredytów indeksowanych m.in. do euro i franka szwajcarskiego.

Banki spółdzielcze oczekują poprawy sytuacji w sektorach rolnych

Obecna sytuacja makroekonomiczna stwarza szczególne wyzwanie dla spółdzielczego sektora bankowego. Spółdzielcy oczekują poprawy sytuacji w sektorze bankowości spółdzielczej oraz uproszczenia wymogów przy tworzeniu organizacji i grup producentów.

Banki spółdzielcze oczekują poprawy sytuacji w sektorach rolnych

Obecna sytuacja makroekonomiczna stwarza szczególne wyzwanie dla spółdzielczego sektora bankowego. Spółdzielcy oczekują poprawy sytuacji w sektorze bankowości spółdzielczej oraz uproszczenia wymogów przy tworzeniu organizacji i grup producentów.

Allegro pod lupą UOKiK

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowanie wyjaśniające dotyczące praktyk Allegro, w którym sprawdzi czy mogło dojść do naruszenia przepisów antymonopolowych. To w związku z licznymi skargami konsumentów jakie wpływają do UOKiK.

Technologia wkracza do banków spółdzielczych

Kolejne cyfrowe ułatwienia w bankach spółdzielczych. Klienci otrzymają możliwość wygodnego dostępu do portali publicznych i e-usług świadczonych przez administrację. Wygodnego, bo za pomocą jednego - bankowego - hasła i loginu.

Prognoza dla bankowości - co zmieniła pandemia COVID-19?

Ekonomiści wskazują, że aby utrzymać płynność finansową po kryzysie związanym z koronawirusem, banki będą musiały przeprowadzić zmiany w kluczowych obszarach. Przyspieszyć ma proces cyfryzacji i rozwój technologiczny, szczególnie w kwestii wykorzystania architektury mikroserwisów, sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego. Zmianie ma ulec podejście do zarządzania aktywami, inwestycjami oraz polityki kredytowej. Banki mają też zwiększać konkurencyjność względem coraz bardziej innowacyjnych fintechów, challenger i neo banków.

Rzecznik Finansowy pozywa bank za misseling

Rzecznik Finansowy złożył pozew w imieniu klienta Idea Banku, który zdaniem Rzecznika został wprowadzony w błąd w trakcie proponowania nabycia i oferowania obligacji korporacyjnych spółki GetBack S.A. Na taką inwestycję namówiono osobę, która w momencie nabywania obligacji miała 85 lat. To modelowy przykład tzw. misselingu, czyli oferowania produktu nieodpowiedniego dla danego klienta.

Jak nie zmarnować dobrego kryzysu? Transformacja sektora bankowego

Mniejsze zyski banków? To już się dzieje. Spadek marży odsetkowej wywołany obniżką stóp procentowych, wzrost odpisów na oczekiwane straty kredytowe oraz spadek przychodów z tytułu opłat i prowizji, spowodowany zmniejszonym popytem na usługi bankowe – to w ocenie NBP główne czynniki, które w nadchodzącym czasie wpłyną na spadek zyskowności sektora bankowego.

UOKiK sprawdzi banki, które udzieliły wakacji kredytowych

26 banków zostanie skontrolowanych pod kątem prawidłowego udzielana wakacji kredytowych w ramach tzw. Tarczy antykryzysowej 4.0. Ustawowe wakacje kredytowe dały konsumentom prawo do zawieszenia spłaty kredytu na okres do 3 miesięcy, bez naliczania odsetek i innych opłat. Teraz okaże się czy były poprawnie stosowane.

Robisz mało przelewów? Podstawowy rachunek płatniczy może być dobrym rozwiązaniem

W przypadku firm, które wykonują kilka operacji bankowych miesięcznie podstawowy rachunek bankowy to sposób na maksymalizację oszczędności. To również dobra alternatywa dla ROR-ów oferowanych na komercyjnych zasadach.

Zła kondycja banków w Polsce. Upadek jednego może uruchomić lawinę

Niskie stopy procentowe, odpływ kapitału z rynku bankowego, znaczny wzrost ryzyka kredytowego i upadłości banków, które może wywołać falę domina – to główne zagrożenia, którym sektor będzie musiał stawić czoła w nadchodzących miesiącach.

Zaostrzające się kryteria bankowe dotykają MSP. Dlaczego firma nie ma szansy na kredyt?

Raport NBP dotyczący sytuacji na rynku kredytowym nie pozostawia złudzeń – zasady, na jakich banki udzielają kredytów firmom będą ulegać dalszemu zaostrzeniu. Dotknie to w szczególności sektor MSP, który stanowi 99,8 proc. wszystkich przedsiębiorstw w Polsce . Z odmową przyznania kredytu mogą spotkać się zwłaszcza firmy działające w branżach zagrożonych kryzysem wywołanym przez pandemię lub takie, które już odczuły finansowe skutki koronawirusa. Co przesądza o negatywnej decyzji banku i na jakie alternatywy względem kredytu mogą liczyć małe i średnie przedsiębiorstwa?

Trzeba najpierw "odmrozić" konsumentów, a potem gospodarkę

Musimy namówić klientów, aby powrócili do kupowania, ale robili to odpowiedzialnie, bo nie wiadomo, kiedy poradzimy sobie z epidemią. To jest czas odmarzania konsumentów. Kolejnym etapem może być dopiero odmrażanie gospodarki - mówi PAP ekonomista z Szkoły Głównej Handlowej, dr Artur Bartoszewicz.

Kolejny kredyt hipoteczny - co na to bank?

Kolejny kredyt hipoteczny - czy to możliwe? O to Klienci banków coraz częściej pytają. Wpływ na to mają korzystne warunki spłacania oraz dostępność kredytów mieszkaniowych. Jak banki podchodzą do zaciągnięcia przez jednego klienta kolejnego kredytu? Jakie warunki należy spełnić?

Pakiet Przyjazne Prawo (PPP) - indywidualny przedsiębiorca jak konsument

Pakiet Przyjazne Prawo (PPP) przy zachowaniu pewnych warunków zrównuje uprawnienia indywidualnych przedsiębiorców z konsumentami. Zmiany te pozytywnie ocenia adwokat Marlena Bednarz z Kancelarii Prawnej Chałas i Wspólnicy.

Black Friday i Cyber Monday - prawa konsumenta

Wyprzedaże w Black Friday i Cyber Monday przyciągają tłumy klientów. Przy okazji zakupów warto znać swoje prawa.

Firmy z sektora finansowego korzystają z cloud computingu

Przedsiębiorstwa z sektora usług finansowych (FinTech - Financial Technologies) takie jak banki, zakłady ubezpieczeń, instytucje płatnicze, czy firmy inwestycyjne prześcigają się w tworzeniu narzędzi informatycznych, które pozwalają klientom na wygodne korzystanie z usług finansowych. Obecnie tylko przy wykorzystaniu potencjału technologii chmur obliczeniowych (cloud computing) mogą rozwijać swoją działalność.

Konsumentom w Polsce oferuje się gorsze produkty niż w Europie Zachodniej

UOKiK sprawdził jakość produktów oferowanych konsumentom z Polski i Europy Zachodniej. Co wynika z porównania jakości produktów?

Związek Banków Polskich wypowiedział się o prostej spółce akcyjnej

Nowy rodzaj podmiotu będzie miał niską wiarygodność i nie pozyska finansowania na odpowiednim poziomie. Tak o kluczowym projekcie resortu przedsiębiorczości wypowiada się Związek Banków Polskich.

Platforma ODR umożliwia rozwiązywanie sporów przez Internet

Dzięki platformie ODR obsługiwanej przez Komisję Europejską można rozwiązać spór ze sprzedawcą lub z klientem przez Internet. Jak to zrobić?

Stałe oprocentowanie kredytów hipotecznych

Prezes UOKiK Marek Niechciał zaapelował o wprowadzenie do oferty kredytów hipotecznych o stałym oprocentowaniu. Ma to zapewnić lepszą ochronę konsumenta podczas trwania umowy kredytowej oraz stabilność sektora finansowego w Polsce.

Utrata pieniędzy z konta na skutek cyberataku - odpowiedzialność ponosi bank

Groźba utraty oszczędności zgromadzonych na kontach bankowych wskutek cyberprzestępstwa, niczym miecz Damoklesa wisi nad głowami posiadaczy takowych kont. Chociaż wizja pustego rachunku nie jest niczym przyjemnym, sytuacja nie jest z punktu widzenia klientów banków aż tak groźna, jak mogłaby się wydawać. Dlaczego? Dlatego ponieważ w zdecydowanej większości tego typu zdarzeń, odpowiedzialność spocznie na barkach banków, które będą musiały zwrócić posiadaczom kont ich utracone oszczędności.

Lokaty mogą przynosić straty nawet do 2021 r.

Narodowy Bank Polski przygotował projekcję inflacji, która nie jest pocieszająca dla osób odkładających pieniądze na bankowych lokatach. Rosnące wynagrodzenia, spadające bezrobocie, tanie kredyty i nieatrakcyjne lokaty przyczynią się do powstania realnych strat dla osób, które odkładają pieniądze dla lokatach.

Większa ochrona konsumentów na rynku telekomunikacyjnym

Lepszą ochronę konsumentów przed nieuczciwymi praktykami i nadużyciami związanymi m.in. z sms-ami premium ma zapewnić rządowa nowelizacja Prawa telekomunikacyjnego, którą w czwartek uchwalił Sejm.

Co zrobić, gdy pieniądze zostaną przelane na niewłaściwy rachunek

Dzięki bankowości elektronicznej możemy zrobić przelew samodzielnie, bez stania w kolejce i z małą prowizją. Trzeba jednak uważać, żeby swoboda i łatwość dokonania operacji nie były przyczyną brzemiennego w skutki błędu. Co się stanie, gdy zdarzy się błąd i pieniądze zostaną przelane na niewłaściwe konto? Odzyskanie ich będzie formalnością czy drogą przez mękę?

Rękojmia - nowe przepisy niekorzystne dla konsumentów i firm

Konfederacja Lewiatan alarmuje, że projekt ustawy dotyczący wad z tytułu rękojmi nie poprawi sytuacji konsumentów a wręcz przeciwnie, pogorszy ich pozycję, ponieważ przedsiębiorcy będą starali się unikać wymiany towaru, dokonując w pierwszej kolejności napraw. Nowe przepisy są także niekorzystne dla mikro, małych i średnich firm.

Repolonizacja i konsolidacja sektora bankowego - czy ma znaczenie dla konsumentów i pośredników finansowych?

Jak wynika z raportu Emerging Europe M&A Report 2016/17, w 2016 roku w Polsce nastąpiło 279 transakcji fuzji i przejęć. Ilościowo to mniej niż w 2015 roku, jednak wartość procesów osiągnęła wynik 11,2 mld euro, co oznacza wzrost w porównaniu do roku poprzedniego. Mówiło się nawet o rekordzie wartościowym. Jak na tym tle wypadł polski rynek bankowy? Wydaje się, że zachodzące zmiany nie mają znaczenia dla konsumentów i przedsiębiorców, ale czy na pewno?

Nowe przepisy o upadłości konsumenckiej

Jak poinformował wiceminister sprawiedliwości Michał Woś projekt o upadłości konsumenckiej w najbliższym czasie trafi do konsultacji. Wprowadzi on nowy model tej upadłości.

Reklamacja w 2018 roku

Jakie uprawnienia uzyska konsument od 1 stycznia 2018 roku? Jak zmieni się odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi?

Rynek fotoksiążek w Polsce i na świecie

Fotoksiążka to flagowy produkt na rynku foto usług. Rynek fotoksiążek w Europie stabilnie rośnie.

Black Friday - poradnik UOKiK dla konsumentów

W piątek 24 listopada sklepy będą kusić wyprzedażami. Zanim ulegniesz szałowi zakupów, sprawdź, czy okazja naprawdę jest okazją. Towar kupiony w atrakcyjnej cenie także możesz reklamować.

Większa ochrona klientów zawierających umowy ubezpieczenia od 2018 roku

Przed zawarciem umowy ubezpieczenia, sprzedawca ubezpieczeń ma określić – na podstawie uzyskanych od klienta informacji – jego wymagania i potrzeby oraz podać mu w zrozumiałej formie obiektywne informacje o produkcie ubezpieczeniowym - tak wynika z projektu ustawy o dystrybucji ubezpieczeń. Ustawa ma obowiązywać od 2018 roku.

Zwiększenie ochrony inwestorów indywidualnych od 1 stycznia 2018 r.

Od 1 stycznia 2018 r. firmy z sektora finansowego będą musiały tworzyć dokumenty zawierające kluczowe informacje o produktach i przekazywać je klientom przed zawarciem umowy. Za nieprzestrzeganie przepisów będą groziły kary w wysokości ponad 21 mln zł.

REKLAMA