REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Cyberbezpieczeństwo, Przedsiębiorca

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Wszczynanie postępowań wyłącznie dla zawieszenia biegu terminu przedawnienia

Wszczynanie postępowań karnych przeciw przedsiębiorcom wyłącznie po to, by wydłużyć termin przedawnienia ich zobowiązań, może być sprzeczne z Konstytucją.

(Cyber)bezpieczna praca na home office krok po kroku

Jakimi zasadami bezpieczeństwa powinniśmy kierować się podczas pracy na home office? Oto 7 kroków do efektywnej, jak i cyberbezpiecznej pracy zdalnej.

Polski Ład - skutki dla przedsiębiorców

Polski Ład - zmiany dla przedsiębiorców. Od momentu ogłoszenia założeń Polskiego Ładu, nowe przepisy budzą niepokój wśród przedsiębiorców, którzy szukają rozwiązań minimalizujących przyszłe obciążenia publiczno-prawne. Nowe regulacje najmocniej uderzą w jednoosobową działalność gospodarczą.

Coraz więcej cyberataków na firmy

Coraz więcej jest cyberataków na firmy. W pierwszej połowie 2021 r. było ponad dwa razy więcej cyberwłamań niż rok temu. Jakie branże były najczęściej atakowane?

REKLAMA

Strategia marketingowa przedsiębiorstwa rodzinnego - jak to zrobić?

Strategia marketingowa przedsiębiorstwa rodzinnego. Jak wskazuje GUS - w Polsce mamy ponad 2 miliony firm rodzinnych. Generują ok. 8 milionów miejsc pracy, a ok. 60% z nich wysyła swoje produkty za granicę. Na rynku postrzegane mogą być przez pryzmat tradycji, stabilności, czy rzetelności. Czy na te aspekty warto jednak kłaść nacisk? W jaki sposób powinna być zbudowana strategia marketingowa przedsiębiorstwa rodzinnego?

Wybrane „nowe” znaki towarowe - wymogi formalne rejestracji

Znak towarowy może stanowić istotną wartość w majątku przedsiębiorstwa. Jakie „nowe” znaki towarowe można obecnie zarejestrować?

Rozszerzona odpowiedzialność producenta (ROP) - przedsiębiorcy krytykują projekt ustawy

Rozszerzona odpowiedzialność producenta (ROP). Projekt ustawy, wdrażający model rozszerzonej odpowiedzialności producenta jest niezgodny z dyrektywą odpadową, którą ma implementować, a także polskimi przepisami, włącznie z postanowieniami konstytucji. Jest także wewnętrznie niespójny i skonstruowany w oparciu o błędne założenia oraz sprzeczny z postulatami prezentowanymi w Europejskim Zielonym Ładzie, jak i w Polskim Ładzie - uważa Konfederacja Lewiatan.

Cyberbezpieczeństwo w MŚP - poradnik

Cyberbezpieczeństwo w MŚP. Jednym z największych obecnie wyzwań dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw jest zapewnienie cyberbezpieczeństwa. Cyberbezpieczne działanie w świecie cyfrowym to klucz do sukcesu każdego MŚP. Jak skutecznie dbać o bezpieczeństwo firmy w sieci? Wyjaśnia poradnik Agencji Unii Europejskiej ds. Cyberbezpieczeństwa (ENISA).

REKLAMA

Logowanie bez hasła - niewidoczne uwierzytelnianie wieloskładnikowe (iMFA)

Logowanie bez hasła. Korzystanie z haseł jest niewygodne dla użytkowników i powoduje liczne luki w zabezpieczeniach. Ale nadal jeszcze nie ma lepszej metody logowania. Hasła są więc konieczne, bowiem firmy są zobowiązane do zapewnienia bezpieczeństwa użytkownikom. Ci z kolei twierdzą w większości, że bezpieczeństwo jest ważniejsze niż wygoda, ale ich działania mówią co innego. Możliwym rozwiązaniem omawianego problemu jest niewidoczne uwierzytelnianie wieloskładnikowe (iMFA).

Phishing - czym jest, jak się bronić?

Phishing. Aż 76% respondentów, którzy przywiązują wagę do cyberbezpieczeństwa, nie potrafiło wskazać prób phishingu – wynika z badania firmy Tessian. Ten rodzaj cyberataku – polegający na zachęceniu użytkownika do kliknięcia w złośliwy link – ciągle jest skuteczny. Celem ataków są głównie środki finansowe, wrażliwe dane osobowe lub istotne informacje firmowe. Dlaczego, pomimo rosnącej świadomości społeczeństwa na temat bezpieczeństwa, wciąż znajdują się osoby klikające w podejrzane linki?

Firmy rodzinne w Polsce - jak sobie radzą w kryzysie pandemicznym

Firmy rodzinne są w Polsce jednym z kół zamachowych gospodarki, generują ok. 1/5 krajowego PKB. Ich wyróżnikiem jest to, że na tle ogółu lepiej radzą sobie z kryzysami i rynkowymi zawirowaniami. Potwierdził to też okres pandemii, w którym spółki rodzinne notowane na GPW zapewniały inwestorom wyższą rentowność i mniejszą zmienność kursów niż nierodzinne biznesy. Nie oznacza to jednak, że wszystkim udało się przetrwać ten trudny okres. – W zależności od branży mówi się o kilku procentach firm, które już nigdy nie wrócą na rynek. W przypadku branży gastronomicznej ten odsetek sięga nawet 30 proc. – mówi dr hab. Krzysztof Safin z Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu.

Content marketing w biznesie – jak to robić dobrze

Content marketing w biznesie. Gdy na marketingowym horyzoncie pojawia się hasło “content”, naturalnym skojarzeniem jest produkcja, dystrybucja i zarządzanie treścią, która z jednej strony dawałaby wymierną wartość dla odbiorcy, a z drugiej – kreowała pożądany wizerunek danej marki. Tyle i aż tyle? W praktyce działania contentowe to o wiele bardziej złożone przedsięwzięcia, a potencjalni twórcy pożądanych materiałów powinni dwa razy się zastanowić przed postawieniem pierwszego przecinka lub kropki.

Firma w mediach. Na czym polegają skuteczne media relations?

Firma w mediach. Ogromna konkurencja rynkowa oraz wysokie wymagania ze strony samych konsumentów niejako wymuszają na biznesach cykliczną obecność w mediach. Aby regularnie pojawiać się na łamach prasy, tytułów online czy platformach influencerów należy wyjątkowo poważnie potraktować kwestię kontaktu z poszczególnymi redakcjami. W jaki sposób? Odpowiedzią są skuteczne działania media relations.

Audyt energetyczny przedsiębiorstwa - kto i jak powinien go przeprowadzić?

Audyt energetyczny przedsiębiorstwa to procedura mającą na celu przeprowadzenie szczegółowych i potwierdzonych obliczeń dotyczących przedsięwzięć realizowanych na terytorium Polski, służących poprawie efektywności energetycznej oraz dostarczenie informacji o potencjalnych oszczędnościach energii osiągniętych w wyniku ich realizacji. Kto ma obowiązek przeprowadzić audyt energetyczny przedsiębiorstwa? Jaki jest zakres i termin tego audytu i jakie obowiązki informacyjne ciążą na obowiązanych przedsiębiorcach? Jakie kary grożą za brak audytu energetycznego przedsiębiorstwa?

Jak firmy mogą chronić pracowników przed cyberatakiem?

Cyberprzestępcy zdołali wykorzystać zamieszanie i pośpieszną cyfryzację. Brak procedur i zabezpieczeń sprawił, że pracownicy zdalni stali się dla nich łatwym celem. Jak chronić pracowników na home office?

(Po)pandemiczne oddłużanie przedsiębiorców

Jakie są główne przyczyny długów przedsiębiorców w pandemii? Jak radzić sobie z zadłużeniem?

Ile osób pamięta o bezpieczeństwie w trakcie pracy zdalnej?

Blisko 8 mln Polaków pracowało zdalnie w czasie pandemii – wynika z badania „Finansowy Barometr ING”. Ilu jednak z tych 8 mln podczas pracy zdalnej pamiętało o bezpieczeństwie?

Marcin Ledworowski: Czy biometria wykluczy ataki cyfrowe? [PODCAST]

Praca zdalna, spotkania on-line, chmury firmowe i dziesiątki wysyłanych emailem informacji. Czy w dobie rozwoju technologii cyfrowej jesteśmy świadomi zagrożeń? Zapraszamy do wysłuchania podcastu.

Roczne wstrzymanie podwyżki płacy minimalnej - przedsiębiorcy apelują do Gowina

Przedsiębiorcy piszą do Jarosława Gowina z apelem o roczne wstrzymanie podwyżki płacy minimalnej. Chcemy uniknąć zwolnień - apelują.

Sektor ubezpieczeniowy podwaja wydatki na cyberbezpieczeństwo

Przyśpieszona transformacja cyfrowa sektora zmieniła priorytety branży w zakresie inwestycji technologicznych. Najważniejsze z nich to cyberbezpieczeństwo i migracja do chmury.

Jak chronić poufne informacje firmy, dla której pracujemy?

W ostatnich miesiącach liczba ataków cyberprzestępczych drastycznie wzrosła. Prawie 80% firm twierdzi, że głównym powodem takiej sytuacji jest praca zdalna. Pracownicy są zmęczeni pandemią i mniej uważni, a do tego często łączą się z firmowymi systemami z domowych, słabo zabezpieczonych urządzeń, przez co otwierają hakerom furtkę do poufnych danych organizacji. Jak bronić się przed takimi atakami?

Czy niezależny przedsiębiorca może wygrać konkurencję z dyskontem?

Niezależny sklep kontra dyskonty. Jakie działania może podejmować przedsiębiorca, aby utrzymać i wzmocnić swoją pozycję na rynku? Czy w walce z dyskontami zawsze jest skazany na porażkę?

Tydzień Przedsiębiorcy 21-25 czerwca

Tydzień Przedsiębiorcy 21-25 czerwca. W dniu 21 czerwca przypada Dzień Przedsiębiorcy. Z tej okazji Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii zaprasza w tym roku firmy i przedsiębiorców, w tym szczególności z sektora MŚP, na specjalnie zorganizowane wydarzenia. Potrwają one do 25 czerwca 2021 r. Podczas organizowanych w tym celu spotkań, telekonferencji, webinariów i podcastów MRPiT chce wesprzeć małe i średnie przedsiębiorstwa praktyczną wiedzą, doświadczeniem i kontaktami na rzecz rozwoju ich działalności biznesowej tak w kraju, jak i na rynkach Unii Europejskiej, a także pozaunijnych.

Czy pracownik na home office naraża firmę na cyberataki?

Blisko 80% organizacji doświadczyło cyberataków z powodu zwiększonej liczby pracowników pracujących z domu podczas pandemii. Niestety specjaliści ds. bezpieczeństwa bagatelizują prawdopodobieństwo wystąpienia istotnych incydentów.

Jak zidentyfikować rachunki bankowe po śmierci małego przedsiębiorcy?

Co z robić z rachunkiem bankowym czy kredytem po śmierci osoby bliskiej? Kto jest osobą do złożenia wniosku do Centralnej informacji?

Największe trudności w prowadzeniu firmy w Polsce [BADANIE]

Koszty pracy, nadmiar biurokracji, ograniczenia związane z pandemii i skomplikowane prawo gospodarcze - to największe utrudnienia z jakimi borykają się polscy przedsiębiorcy.

Ustawa o cyberbezpieczeństwie nie obciąży najmniejszych firm telekomunikacyjnych

Są uwagi do ustawy o cyberbezpieczeństwie. Mali i średni przedsiębiorcy będą musieli wycofać sprzęt lub oprogramowanie dostawcy wysokiego ryzyka z użycia zasadniczo w ciągu 7 lat, ale tylko w określonych przypadkach.

Rusza kampania "Urodzeni Przedsiębiorcy" dla rozwoju niezależnego handlu

„Urodzeni Przedsiębiorcy” to inicjatywa, której misją jest docenienie, wzajemne wsparcie, wymiana doświadczeń oraz edukacja na rzecz rozwoju polskiej przedsiębiorczości.

Nawet 280 tys. zł wsparcia z Funduszy Europejskich dla małych firm

Ruszył konkurs Granty na Eurogranty. Firmy ubiegające się o dofinansowanie kosztów przygotowania projektumogą otrzymać nawet 280 tys. zł wsparcia z EU. Na co można przeznaczyć środki? Do kiedy złożyć wniosek?

Jak utworzyć bezpieczne hasło do komputera firmowego?

Bezpieczne hasło do komputera, poczty firmowej czy konta firmowego to podstawa. Jak je utworzyć? Jakie zasady zastosować? Czego nie należy robić?

5 dobrych praktyk w zarządzaniu tranzycją biznesową na odległość

Tranzycja biznesowa nabiera na znaczeniu, bo unowocześnianie przedsiębiorstw umacnia ich pozycję na rynku, a także sprawia, że stają się one bardziej odporne na dynamiczne zmiany gospodarcze.

Przedsiębiorca jako konsument od 1 stycznia 2021 r.

1 stycznia 2021 r. weszły w życie przepisy nowelizacji kodeksu cywilnego oraz ustawy o prawach konsumenta przyznające przedsiębiorcom prawa konsumentów. Co to oznacza? Kto może skorzystać z tej zmiany?

Ataki cyberprzestępców w 2021 przyniosą światu aż 11,4 mln $ straty co minutę

Cyberprzestępcy nie zwalniają tempa i nieustannie stanowią znaczące zagrożenie dla firm i konsumentów, wykorzystując m.in. chaos informacyjny i zwiększony ruch w internecie.

Tylko 20% dyrektorów ds. cyberbezpieczeństwa to kobiety [RAPORT]

Cyberbezpieczeństwo w firmie stało się jedną z najważniejszych kwestii w ostatnim czasie. Wzrasta też zapotrzebowanie na ekspertów. Lukę w zatrudnieniu w obszarze cyberbezpieczeństwa szacuje się globalnie na 4,07 mln osób, a w samej Europie na blisko 300 000 potrzebnych pracowników.

Paweł Tanajno: ogromna część przedsiębiorców jest poszkodowana, niektórzy są dobijani decyzjami rządu [PODCAST]

Potrzebne są zdecydowane działania pomocowe na zasadzie odszkodowań, oparte o fundament odpowiedzialności rządu – mówi Paweł Tanajno i podkreśla, że Strajk Przedsiębiorców uruchomi pozwy zbiorowe odnośnie odszkodowań. Zapraszamy do wysłuchania podcastu.

Firmy nie są gotowe na cyberataki

Cyberataki najbardziej dotykają organizacje działające w obszarze zdrowie, instytucje finansowe oraz media. Cyberprzestępcy wykorzystali pandemię do swoich celów – liczba różnego rodzaju cyberataków była nawet 4 razy wyższa w ciągu wiosennego lockdownu niż przed pandemią – wynika z raportu 2020 Cyber Threatscape, opracowanego przez Accenture.

Rodzime firmy coraz lepiej radzą sobie z cyberatakami

Dla ponad połowy (61%) polskich firm minimalizowanie ryzyka cyberataku to priorytet zespołów IT – wynika z badania firmy Sophos. Pod względem zastosowania dobrych praktyk związanych z aktualizacjami i kontrolą dostępu rodzime przedsiębiorstwa notują wyniki powyżej światowej średniej.

Cyberataki kosztują firmy coraz więcej pieniędzy

Na hakerskich forach pojawia się coraz więcej ofert sprzedaży dostępu do zinfiltrowanych przez cyberprzestępców sieci. Dzięki tego typu usługom także przestępcy z gorzej rozwiniętym zapleczem technicznym mogą dokonać skutecznego ataku przeciw wybranej organizacji.

Czy świat sprzedaży to ciągły wyścig szczurów? [WYWIAD]

Liczby, cyfry, tabelki, cele i wskaźniki efektywności, czyli świat sprzedaży… Dla jednych są to narzędzia wspierające sprzedaż, dla innych cele same w sobie. O tym, czy osiąganie KPI’s powinno stać się „targetem” rozmawiamy z Robertem Lipińskim, mentorem w zakresie skutecznej sprzedaży BtoB.

Jak bezpiecznie wejść na zagraniczne rynki?

Komisja Europejska uruchomiła we wtorek platformę Access2Markets. Zawiera ona informacje dotyczące handlu zagranicznego, które maja pomóc małym i średnim firmom w lepszym poruszaniu się na rynkach poza Unią Europejską lub rozpoczęciu świadczenia usług zagranicą.

Zróżnicowane nastroje przedsiębiorców. Inwestycje zatrzymane [KOMENTARZ]

Opublikowane zostały wyniki badania „Busometr” na drugie półrocze 2020 r. Indeks nastrojów przedsiębiorców wyniósł 42,4 punktu (spadek z 44,5 punktu w poprzednim półroczu), co oznacza, że nastroje przedsiębiorców w okresie epidemii COVID-19 pogarszają się. Najgorzej jest z inwestycjami, zadziwiająco dobre nastroje utrzymują się z kolei na rynku pracy.

Co 8 przedsiębiorca nie żałuje, że założył firmę

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez ZPP - zdecydowana większość badanych (80%), niezależnie od powodów i okoliczności, pozytywnie ocenia swoją decyzję o założeniu firmy (41% – ocenia ją pozytywnie, 39% raczej pozytywnie). Jedynie 10% przedsiębiorców nie jest zadowolonych z tej decyzji.

Projekt o cyberbezpieczeństwie do poprawy

Projekt nowelizacji ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa nie spełnia wymogów legislacyjnych. Brakuje w nim odpowiedniego uzasadnienia i rzetelnej oceny skutków proponowanych zmian. Eksperci krytykują też krótki czas konsultacji, początkowo przewidziany tylko na 14 dni, a teraz wydłużony do 6 października.

Koronawirus testem dla firmy

Możliwości oceniania wpływu COVID-19 na gospodarkę jest wiele – inaczej patrzą na niego firmy produkcyjne, inaczej firmy usługowe. Przez inny pryzmat postrzegają go również przedsiębiorcy z różnych sektorów rynku.

Rekonstrukcja rządu rękoma przedsiębiorcy [KOMENTARZ]

Efektywność działania i sprawność realizacji celów - takie kryteria brałby pod uwagę przedsiębiorca przy rekonstrukcji rządu. Kwestie liczby ministerstw i ich nazw nie miałyby dla niego znaczenia.

Koronawirus podniósł znaczenie działów marketingu

Według większości marketerów zajmujących wyższe stanowiska w czasie pandemii COVID-19 wzrosło znaczenie działów marketingu i to pomimo redukcji etatów w wielu przedsiębiorstwach. To pokazuje, że w czasach niepewności organizacje chętniej sięgają po kompetencje zespołów, które dobrze znają potrzeby klientów i są w stanie szybko dostroić strategię firmy do zmiany.

Dotacje dla przedsiębiorców, którzy ucierpieli wskutek pandemii COVID-19

W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego uruchomione zostaną dodatkowe środki z przeznaczeniem na pomoc przedsiębiorcom oraz wsparcie dla jednostek ochrony zdrowia. Unijne pieniądze pozwolą rozszerzyć Zachodniopomorski Pakiet Antykryzysowy o kolejne narzędzia, które pomagają w przeciwdziałaniu oraz minimalizowaniu skutków pandemii COVID-19 na Pomorzu Zachodnim.

5 sposobów na utrzymanie firmy w kryzysie

Lockdown, globalna pandemia oraz niepewna sytuacja gospodarcza wymogły na wielu firmach zmianę modelu działania. Niektóre firmy zostały sparaliżowane przez COVID-19, ale nie wszystkie. Odpowiednie wykorzystanie już wcześniej istniejących trendów i korzystanie z narzędzi zapewniających ciągłość działania oraz płynność finansową to klucz do sukcesu w trudnych czasach. Oto 5 trendów, dzięki którym firmy zyskują w kryzysie.

Weź udział w warsztatach zrównoważonego rozwoju dla MŚP. Trwają zapisy

Uczestnicy spotkań poszerzą i uporządkują wiedzę na temat odpowiedzialnego biznesu, dowiedzą się, jak strategia CSR może stać się źródłem innowacji w firmie, a także otrzymają indywidualne wskazówki i przećwiczą praktyczne narzędzia do stosowania w biznesie na co dzień.

Start-upowy powinien być pomysł, firma niekoniecznie

Od lat z sukcesem działają na rynku, a swoją przygodę z własnym biznesem zaczynali na długo przed tym, zanim słowo start-up weszło do powszechnego użytku. Przedsiębiorcy z branży marketingowej czy IT często nie wiedzą, że oni także mogą pozyskać środki venture capital od inwestora.

REKLAMA