REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

COVID-19, E-commerce

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

W jaki sposób zadbać o przewagę w branży e-commerce – komentarz ekspercki

Strategy& Poland prognozuje ogólny wzrost rynku e-commerce w Polsce oraz zwiększenie znaczenia platform typu marketplace. Dynamiczny rozwój jest także zakładany w poszczególnych sektorach produktowych. Jaką ścieżkę wybrać dla prowadzonej działalności? O które aspekty należy szczególnie zadbać? Co będzie miało znaczenie?

Prognoza dotycząca wzrostu rynku ecommerce

Strategy& Poland prognozuje wzrost rynku ecommerce w Polsce oraz zwiększenie znaczenia platform typu marketplace. "Teraz jest czas, żeby zdecydować, po której stronie chcę być jako sprzedawca za te 5 lat – na marketplace'ie czy we własnym sklepie. Przyszłość e-sprzedawców widzę w modelu D2C" komentuje dane z raportu Ewa Bartnik, dyrektorka finansowa IMKER.

Dostawy w e-handlu stały się zakładnikiem pandemicznych przyzwyczajeń klientów

Internetowi sprzedawcy i firmy logistyczne mierzą się z niechcianym dziedzictwem nawyków, które po pandemii pozostawili klienci e-sklepów. Powrót tradycyjnego handlu i spadki w e-commerce nie osłabiły jednak presji wywieranej na łańcuchy logistyczne, zwłaszcza w kontekście zwrotów na rynku mody – największej kategorii w globalnym e-handlu. Klient modowy w pandemii stał się kapryśny, dużo zamawia, ale także dużo odsyła, najchętniej za darmo. Kłopot w tym, że obsługa zwrotów jest skomplikowana i bardzo kosztowna. Na domiar złego odsetek zwrotów w segmencie mody w Europie wynosi aż 58%.

Czy voiceboty zwiększają sprzedaż w omnichannel?

Potencjalni klienci konwertują nawet 9-razy częściej, jeśli firma kontaktuje się z nimi w ciągu pierwszych 5 minut. Niestety robi tak zaledwie 7% przedsiębiorstw. Co więcej, ¾ leadów jest w ogóle ignorowana, a średnia szybkość kontaktu z leadem to aż 47 h. To mnóstwo czasu, aby potencjalny klient zrezygnował lub wybrał konkurencję. Czy automatyzacja sprzedaży jest odpowiedzią na tę bolączkę oraz inne wyzwania współczesnej sprzedaży wielokanałowej?

REKLAMA

Handel konwersacyjny napędza e-commerce w 2022 roku

W ciągu najbliższych czterech lat wartość handlu konwersacyjnego wzrośnie o ponad 590%, do poziomu 290 miliardów dolarów. A chat i voiceboty będą odpowiadać za 50% wydatków na ten rodzaj sprzedaży online. Czy dzięki inteligentnej automatyzacji, uda się zwiększyć zyski w e-commerce?

Inflacja, zmiany podatkowe i COVID - największe wyzwania dla firm

Inflacja, zmiany podatkowo-prawne z Polskiego Ładu oraz COVID i wyższe koszty prowadzenia działalności gospodarczej to największe wyzwania dla firm - wynika z “Barometru Polskiego Rynku Pracy”. Badanie pracowników i pracodawców w Polsce przeprowadzono w terminie 8-12 lutego 2022 roku - a więc jeszcze przed wybuchem wojny w Ukrainie.

Mediacje online dla rynku e-commerce

Centrum e-mediacji przy Ultima RATIO to nowe rozwiązanie dla rynku e-commerce. Niezależny mediator sądowy pomoże rozstrzygnąć spór między kupującym i sprzedającym.

Konferencja HR, IT, AI, E-COMMERCE – prawne wyzwania dla przedsiębiorców (6 kwietnia 2022 r.)

W środę 6 kwietnia 2022 r. odbędzie się konferencja online dla przedsiębiorców z cyklu Rzeczowo o Prawie „HR, IT, AI, E-COMMERCE – prawne wyzwania dla przedsiębiorców”. Prawnicy z Lubasz i Wspólnicy – Kancelaria Radców Prawnych przedstawią zagadnienia z dziedziny prawa, z którymi właściciele firm spotykają się na co dzień. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny. Patronat nad Konferencją objął portal infor.pl.

REKLAMA

Chiny walczą z największą falą koronawirusa od dwóch lat

W Chinach nasila się epidemia Covid-19, a władze podejmują starania, aby zapanować nad najsilniejszym uderzeniem koronawirusa od ponad dwóch lat. W niektórych miastach wprowadzono ścisły lockdown i zakaz wychodzenia z domu.

Prof. Barczyk: amantadyna jak placebo w leczeniu COVID-19

W leczeniu w szpitalu pacjentów we wczesnej fazie z umiarkowanym bądź ciężkim COVID-em nie ma różnic między stosowaniem placebo i amantadyny – powiedział 11 lutego 2022 r. podczas konferencji prasowej prof. Adam Barczyk ze Śląskiego Uniwersytetu Medycznego. Poinformował też, że zwrócił się do prezesa Agencji Badań Medycznych o zaprzestanie rekrutacji pacjentów i zakończenie badania.

Polski Ład. Jakie zmiany czekają sklepy internetowe?

Polski Ład w e-commerce. Polski Ład to szereg zmian, które dotyczą każdego z przedsiębiorców. Są one skomplikowane i często niejednoznaczne. Które z nowych przepisów odnoszą się do e-commerce? Czy wszystkie sprawią, że właściciele firm będą tracić?

Pandemia coraz bardziej utrudnia firmom funkcjonowanie w sposób etyczny

Rekordowo wysoka liczba respondentów - 98% w Polsce i 97% na świecie uważa, że uczciwość jest ważna w ich firmie. Równolegle, 63% ankietowanych w Polsce i 55% na poziomie globalnym uważa, że w ciągu ostatnich 18 miesięcy standardy etyczne pogorszyły się lub pozostają na obecnym poziomie, wynika ze Światowego Badania Uczciwości w Biznesie 2022, przeprowadzonego przez EY.

Odpowiedzialność za weryfikację szczepień spadnie na przedsiębiorców?

Odpowiedzialność za weryfikację szczepień spadnie na przedsiębiorców - uważa dyrektor departamentu pracy Konfederacji Lewiatan Robert Lisicki komentując pozytywną ocenę rządu wobec poselskiego projektu ustawy dot. kontroli nad ryzykiem wystąpienia Covid-19 w zakładzie pracy.

Design serwisu, a wyniki finansowe e-sklepów

Nawet 231 milionów euro może wynosić utracony przychód sklepów internetowych z powodu barier związanych ze złym doświadczeniem użytkownika na smartfonie. Przeprowadzony przez Google i e-point audyt potwierdził tezę, że nieprawidłowy design serwisu oraz jego powolne działanie może mieć poważny wpływ na wyniki finansowe.

Cyfrowa transformacja w handlu detalicznym

Sprzedawcy detaliczni funkcjonują w coraz bardziej skomplikowanej i szybko zmieniającej się rzeczywistości przez co są zmuszeni błyskawicznie reagować na zmieniające się zachowania oraz oczekiwania klientów. Tradycyjny sposób sprzedaży, oparty na kontakcie z klientem tylko i wyłącznie w sklepie stacjonarnym nie jest odpowiedzią na potrzeby konsumentów. Jednak z badań Brother wynika, że nie wszystkie procesy zostały jeszcze zdigitalizowane – dwie trzecie (66%) przedsiębiorców informuje o istnieniu licznych manualnych oraz powolnych procesów, które można zautomatyzować, np. archiwizację dokumentów przyjęcia towaru oraz aktualizację metek i etykiet z cenami. Jednocześnie ponad połowa (57%) małych i średnich przedsiębiorstw handlu detalicznego twierdzi, że niepotrzebnie traci czas na zadania administracyjne, takie jak zbieranie danych, identyfikacja i archiwizacja. Są to procesy, które można zautomatyzować dzięki inteligentnym rozwiązaniom w miejscu pracy. Bez wprowadzenia tego typu rozwiązań aż połowa (51%) respondentów twierdzi, że często powiela swoje zadania w wielu niekompatybilnych ze sobą systemach.

E-commerce. Trendy na 2022

Co czeka e-commerce w nowym roku? Wyjście na zagraniczne rynki, personalizacja produktów, headless e-commerce, wzrost znaczenia omnichannel - to tylko kilka tendencji, które będą dominować w nowym roku w e-commerce. Jakie będą trendy w 2022?

COVID-19 a kary umowne

Kary umowne. Pandemia COVID-19 nie pozostaje bez wpływu na prowadzenie działalności gospodarczej. Zdarza się, że ze względu na ograniczenia związane z pandemią przedsiębiorcy nie zdążą na czas wykonać świadczeń, do których się zobowiązali. W takich przypadkach umowy często przewidują kary umowne za opóźnienia. Czy kary umowne, niezawinione przez podatnika, a będące skutkiem pandemii można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu?

Nauka zdalna i nowe limity. Grudzień 2021

Nauka zdalna i nowe limity. Rząd od 15 grudnia zmniejsza limity osób w transporcie, restauracjach, kinach czy teatrach dla osób niezaszczepionych. Zwiększenie limitu będzie możliwe tylko dla osób zaszczepionych zweryfikowanych przez przedsiębiorcę za pomocą certyfikatu COVID-19. Kluby nocne i dyskoteki zostaną zamknięte. Wyjątkiem będzie noc sylwestrowa – wynika z informacji zamieszczonej na stronie gov.pl.

Pracodawca będzie mógł zażądać od pracownika wyniku testu na COVID-19

Pracodawca będzie mógł zażądać od pracownika wyniku testu na COVID-19, który będzie dostępny bezpłatnie - powiedział w trakcie konferencji prasowej minister zdrowia Adam Niedzielski.

Zaległości branży e-commerce [BADANIE]

Z danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor i bazy informacji kredytowych BIK wynika, iż zaległości e-commerce przekraczają 292 mln zł. Rosną jednak wolniej niż przed pandemią.

Dostęp do Internetu posiada 92,4 proc. gospodarstw domowych

W 2021 roku dostęp do Internetu posiadało 92,4 proc. gospodarstw domowych, o 2 pkt. proc. więcej rdr - podał GUS.

Handel internetowy napędza magazyny

Handel internetowy będzie rósł średnio o kilkanaście procent rocznie. Wiadomo też, że rozwój e-commerce nadal będzie miał ogromny wpływ na rynek powierzchni magazynowej, przed którym rysuje się wiele szans – mówi Natalia Mika, doradca w Dziale Powierzchni Przemysłowych i Magazynowych w Cresa Polska.

Na święta wydamy prawie bilion dolarów

Branża e-commerce już dziś może otwierać szampany. Na całym świecie konsumenci przeznaczą ponad bilion dolarów na zakupy w sieci. Rekordy z zeszłego roku zostaną wymazane dość szybko. Szczególnie że zakupy w internecie sprzyjają poszukiwaniu tańszych produktów, a w dobie szalejącej inflacji każda złotówka będzie miała znaczenie.

Operatorzy logistyczni największymi beneficjentami skutków pandemii koronawirusa

Sektor logistyczny jest jednym z największych beneficjentów rzeczywistości powstałej na skutek pandemii koronawirusa. Od wiosny 2020 roku w znacznym stopniu zmieniły się struktury zakupowe Polaków, zarówno w relacjach B2B, B2C, jak i C2C. Największym wygranym jest e-commerce.

Rynek e-commerce w czasie pandemii zwiększył się o 35%

Pandemiczna rzeczywistość, w której żyjemy już od ponad roku, miała znaczący wpływ na zmianę zachowań zakupowych konsumentów w każdym sektorze. Nie od dziś słyszy się o coraz większym znaczeniu digitalizacji w naszym życiu, jednak z pewnością Covid przyspieszył te procesy. Dzięki temu, w spektakularnym tempie rozrósł się rynek e-commerce, który tylko w Polsce według szacunków PwC zwiększył się o 35% i osiągnął tym samym w 2020 roku aż 14% udziału w wartości sprzedaży detalicznej.

Tarcza Finansowa PFR dla Dużych Firm - ostatni dzień na wniosek!

Tarcza Finansowa PFR dla Dużych Firm - 30 września 2021 r. to ostatni dzień na wniosek o przyznanie środków. Kto może ubiegać się o wsparcie?

Firmy rodzinne w Polsce - jak sobie radzą w kryzysie pandemicznym

Firmy rodzinne są w Polsce jednym z kół zamachowych gospodarki, generują ok. 1/5 krajowego PKB. Ich wyróżnikiem jest to, że na tle ogółu lepiej radzą sobie z kryzysami i rynkowymi zawirowaniami. Potwierdził to też okres pandemii, w którym spółki rodzinne notowane na GPW zapewniały inwestorom wyższą rentowność i mniejszą zmienność kursów niż nierodzinne biznesy. Nie oznacza to jednak, że wszystkim udało się przetrwać ten trudny okres. – W zależności od branży mówi się o kilku procentach firm, które już nigdy nie wrócą na rynek. W przypadku branży gastronomicznej ten odsetek sięga nawet 30 proc. – mówi dr hab. Krzysztof Safin z Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu.

Pandemia koronawirusa a unieważnienie zamówienia

Czy w aktualnej sytuacji epidemiologicznej COVID-19 może stanowić podstawę unieważnienia zamówienia publicznego?

Branża opakowań rośnie dzięki e-commerce [BADANIE]

Pomimo wzrostu cen surowców branża opakowań rośnie w rekordowym tempie. Ważnym impulsem rozwoju pozostaje e-commerce.

Jak firmy MŚP oceniają wpływ pandemii na ich branże? [BADANIE]

Co czwarta firma MŚP uważa, że pandemia pomoże rozwinąć ich branżę, a w produkcji – co druga. Tak wynika z 8. edycji Barometru COVID-19, realizowanego przez EFL.

E-commerce wpływa na rozwój transakcji bezgotówkowych

Co sprawia, że rynek płatności bezgotówkowych stale rośnie? Odpowiedź jest prosta: e-commerce.

Jakie obawy mają przedsiębiorcy przed 4 falą?

Obawy przedsiębiorców przed czwartą falą pandemii. System zamykamy gospodarkę, rozpędzamy, otwieramy i znowu zamykamy, jest zabójczy dla sektora MŚP - apelują przedsiębiorcy.

W Grecji nie będzie więcej lockdownu. A w Polsce?

Oczekujemy od Rządu RP jasnego i czytelnego sygnału: lockdownu więcej nie będzie. Wiemy, że epidemia może być dynamiczna, ale lockdown to jest gospodarcze zło. Nie widzimy możliwości przetrwania kolejnych obostrzeń – mówi Hanna Mojsiuk, Prezes PIG.

Pracodawcy przygotowują się na czwartą falę pandemii

Czwarta fala pandemii - pracodawcy przygotowują się na kolejny wzrost zachorowań na COVID-19.

Pakiet e-commerce, kasy fiskalne on-line - przepisy od 1 lipca 2021 r.

Rozwiązania zawarte w pakiecie e-commerce zapewniają ułatwienia w rozliczaniu VAT od sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych państwach członkowskich UE. Sprawdź przepisy obowiązujące od 1 lipca 2021 r., o których warto pamiętać.

6 trendów nowej rzeczywistości - co się zmieniło w firmach? [RAPORT]

Z badania przeprowadzonego przez GfK wynika, że firmy stały się bardziej online, ale początkowy entuzjazm związany z pracą zdalną nieco opadł. Sprawdź 6 trendów nowej rzeczywistości widocznych w Raporcie #RegionyNEXERY2021.

Którzy pracodawcy wybiorą hybrydowy model pracy?

Czynniki, które sprzyjają szybszemu przejściu na system hybrydowy w firmach, to między innymi długość stosowanych standardowo na polskim rynku umów najmu oraz pewien zakres elastyczności, który zaczął być powoli wdrażany w niektórych firmach jeszcze przed pandemią.

Przedsiębiorcy częściej źle oceniają jakość pracy zdalnej

Po upływie kilkunastu miesięcy model pracy zdalnej przynosi gorsze efekty zdaniem co trzeciego pracodawcy. Najmniej zadowoleni z home office są przedstawiciele handlu, przemysłu i mikrofirm.

Certyfikat covidowy - działa już aplikacja mobilna

Aplikacja weryfikująca covidowy certyfikat na iOS już działa, na Androida będzie za 2-3 dni - poinformowało Ministerstwo Zdrowia.

Jak długo potrwa powrót hoteli do normalności?

I kwartał 2021 roku był dla polskich hoteli dużo słabszy niż ten sam okres w 2020 roku. Wszystkie pięć największych miast w Polsce odnotowało spadek RevPAR od 64 do 84 procent. Czy w tym sezonie hotele zaczną odrabiać straty?

3 największe problemy biznesu z powodu COVID-19

COVID-19 przyniósł wiele problemów, z którymi rodzimi przedsiębiorcy będą musieli poradzić sobie nie tylko teraz, ale i w przyszłości. Te największe to: rosnąca luka płatnicza, opóźnione płatności, które zagrażają funkcjonowaniu firm oraz widmo zbliżającej się recesji.

Inteligentny rozwój. Ponad 310 mln na łagodzenie kryzysu

Komisja Europejska zatwierdziła 310,5 mln euro dla Polski na łagodzenie społecznych i gospodarczych skutków kryzysu związanego z koronawirusem. Kto skorzysta z tych funduszy?

Działają już Unijne Certyfikaty COVID (UCC)

Od 1 czerwca można pobierać Unijne Certyfikaty COVID (UCC), które ułatwiają bezpieczne przemieszczanie się pomiędzy krajami Unii Europejskiej. Sprawdź, jak pobrać certyfikat i jakie informacje się w nim znajdują.

Unijne Certyfikaty Covid od 1 czerwca w Polsce

Polska od 1 czerwca może podłączyć się do systemu Unijnych Certyfikatów Covid, które ułatwią podróżowanie po UE w czasie epidemii. Pełne uruchomienie systemu dla krajów UE od 1 lipca.

Data kodeksowej pracy zdalnej wciąż nieznana

Resort rozwoju i pracy przedstawił rządowy projekt zmiany kodeksu pracy w zakresie pracy zdalnej. Nadal jednak nie wiemy, kiedy dokładnie nowe przepisy wejdą w życie.

Branża fitness wróciła do pracy z długami

Przeterminowane zobowiązania branży fitness wzrosły przez rok panowania Covid-19 o jedną piątą, do niemal 113 mln zł. Staraniom o poprawę sytuacji towarzyszy obawa czy nie przeszkodzi w tym zmiana wynikająca z nawyków Polaków wyniesionych z pandemii.

Odszkodowania za lockdown. Co planują przedsiębiorcy?

Jak przekonują eksperci, stan nadzwyczajny nie jest potrzebny, aby przedsiębiorcy mogli starać się o odszkodowanie za doprowadzenie do zamknięcia ich firm.

Rzecznik MŚP apeluje o znoszenie obostrzeń

Rzecznik MŚP apeluje o przyspieszenie publikacji nowego harmonogramu znoszenia obostrzeń. Zdaniem Rzecznika MŚP, każdy dzień zamknięcia firm to „kolejny dzień nieszczęścia i tragedii dla ich właścicieli”.

Marta Olkowicz: Zaszczep się, a dostaniesz urlop. Czy to dopuszczalne? [PODCAST]

Konkursy z nagrodami, wolne dni i pytania o szczepienia – co może, a czego nie może robić pracodawca? Prawnik Marta Olkowicz wyjaśnia czy szczepionka jest dobrowolna i czy pracodawca może wywierać jakikolwiek wpływ na pracownika, aby ten jednak się zaszczepił. Zapraszamy do wysłuchania podcastu

Jak firmy oceniają swoją kondycję w trakcie trzeciej fali pandemii? [BADANIE]

Jak w czasie trzeciej fali pandemii zmieniła się sytuacja przedsiębiorców? Czy zastosowane instrumenty w ramach tarcz antykryzysowych i finansowych okazały się wystarczającym wsparciem?

REKLAMA