Kategorie

Produkcja

Czy przeniesienie produkcji do Polski się opłaca? Część firm decyduje się na przeniesienie nad Wisłę swoich hal produkcyjnych z Azji, dywersyfikując w ten sposób biznes i skracając łańcuchy dostaw. Ile mogą zaoszczędzić?
Od 1 marca 2021 r. weszły w życie przepisy rozporządzeń delegowanych wprowadzające nowe etykiety energetyczne. Sprawdź co ta zmiana oznacza dla konsumenta i dla producenta sprzętu.
W ciągu ostatniego roku zadłużenie producentów mebli wzrosło o 30 proc., a sprzedawców o 19 proc. Łącznie kwota, jaką muszą oni oddać wierzycielom, sięga prawie 100 milionów zł.
Koniec produkcji e-Golfa stał się faktem. W jego miejscu w Szklanej Manufakturze w Dreźnie produkowany będzie model ID.3.
Mercedes klasy G jest produkowany od ponad 40 lat. W tym czasie powstało 400 tysięcy egzemplarzy. Jubileuszowy model to czerwony G 400 d.
Ostatni Opel Astra sedan wyjechał z gliwickiej fabryki. Czy to oznacza koniec zakładu? Nie, montownia przestawi się bowiem na produkcję dostawczaków.
Organizacja Narodów Zjednoczonych ds. Wyżywienia i Rolnictwa (FAO) podaje, że na świecie co roku marnuje się 1,3 mld ton żywności nadającej się do spożycia, co stanowi jedną trzecią produkowanej żywności . Taka ilość byłaby wystarczająca, aby wyżywić wszystkich Polaków przez 66 lat.
Koronawirus powoduje, że firmy poszukują tanich miejsc do produkcji swoich produktów. Dla wielu przedsiębiorców – przede wszystkim z Europy Zachodniej, lecz także z Azji – dobrą lokalizacją będzie właśnie Polska, ze względu na położenie w Europie Środkowej, przynależność do Unii Europejskiej i fakt, że wciąż mamy dużo niższe koszty pracy niż na Zachodzie.
W czasie pandemii technologie chmurowe pozwoliły firmom zachować ciągłość działania i utrzymać się na rynku. Koronawirus pokazał im, jak bardzo potrzebują chmury, i może stać się katalizatorem do jej wdrażania na szeroką skalę. Biznes w Polsce wciąż ma jednak opory przed inwestowaniem w chmurę.
Konsumenci są coraz bardziej świadomi, co dla producentów oznacza podwyższoną poprzeczkę. Jak pokazują badania skład kosmetyków ma większe znaczenie dla kobiet, za to mężczyźni są bardziej lojalni wobec marki.
Przyszły rok to zdecydowana poprawa na rynku produkcji i sprzedaży telewizorów. Takie są prognozy, a jak będzie? Analitycy twierdzą, że już teraz widać wyraźne odbicie.
Ograniczona możliwość przemieszczania się i konieczność noszenia maseczek spowodowały, że rynek deserów mrożonych został nieco zachwiany. Jednak już teraz widać, że Polacy wracają do swoich ulubionych deserów.
Polskie przedsiębiorstwa wyhamowują, co można już zaobserwować w kilku branżach. Fala upadłości - jak zapowiadają analitycy - dopiero przed nami.
Na przeniesieniu części produkcji z Chin do innych krajów Polska mogłaby zyskać ponad 8,3 mld USD rocznie w formie dodatkowo wytworzonej wartości dodanej - szacują eksperci z Polskiego Instytutu Ekonomicznego. W ocenie PIE, procesom delokalizacyjnym powinna sprzyjać m.in. poprawa stanu infrastruktury, natomiast barierami mogą być dostępność wykwalifikowanej kadry i rosnące koszty pracy.
Widmo koronawirusa ogarnęło całą Europę. W walkę z chorobą i problemami służby zdrowia włączają się zatem nawet producenci motoryzacyjni. Przykład? Jeden z najlepszych daje Seat!
W 2019 roku branża kosmetyczna ma do czynienia z ważnymi nowymi przepisami. Od 1 stycznia obowiązuje nowa ustawa z 4 października 2018 r.o produktach kosmetycznych, zaś od 1 lipca stosują się załączniki III i IV Dokumentu Technicznego Komisji Europejskiej w sprawie oświadczeń dotyczących produktów kosmetycznych dotyczące nowych zasad w ocenie poprawności stosowania deklaracji „free from” („nie zawiera”/”wolny od”) i „hipoalergiczny”.
Ludzie tworzą prawdziwą wartość fabryki. Od rozwoju ich kompetencji i zaangażowania zależy rozwój firmy. III Forum Motywacji na Produkcji podejmie kilka istotnych problemów związanych z motywacją pracowników, między innymi przekazania odpowiedzialności za końcowy efekt pracy, rozwoju pracowników zgodnych z ich oczekiwaniami - angażowania do ciągłego doskonalenia oraz problemu „solving mindset”. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl.
W motoryzacji wyścig zbrojeń trwa nieustannie. Producenci aut i części do samochodów ciągle walczą o redukcję masy podzespołów przy jednoczesnym zachowaniu lub zwiększeniu sztywności każdego elementu. Szkło i kompozyty mogą być jednym z rozwiązań.
Coraz więcej osób jest zainteresowanych używaniem kosmetyków określanych jako naturalne lub organiczne, co bezsprzecznie wpływa na wzrost produkcji tego typu kosmetyków. Jakie wymogi musi spełnić osoba wprowadzająca na rynek eko kosmetyki?
Ministerstwo zdrowia pracuje nad nowelizacją ustawy refundacyjnej. Mogą na niej ucierpieć polscy producenci leków.
W dniach 5 – 6 kwietnia 2017 r. w Hotelu Westin w Warszawie odbędzie się III Forum Nowoczesnej Produkcji organizowane przez MM Conferences S.A. Infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.
Zapraszamy do wzięcia udziału w warsztatach „Nawigacja dla produkcji”, zorganizowanych przez firmę PSI Polska dla planistów oraz szefów działów produkcji, które odbędą się w dniach 8-9 czerwca 2016 r. w Hotelu Arsenal Palace w Katowicach. Patronat medialny nad warsztatami objął portal Infor.pl.
Czy koncerny paliwowe będą uzyskiwać ropę ze szkodliwych piasków bitumicznych, bogatych w ropę jednak niezwykle szkodliwych dla środowiska? Według najnowszych raportów ekspertów wiele na to wskazuje.
Zapraszamy na webinarium "Jak dokładnie można rozliczyć koszty produkcji produktu gotowego? - Czy możemy mieć wynik bez odchyleń?", które odbędzie się 20 stycznia 2016 r., pod patronatem medialnym portalu Infor.pl.
Stworzenie nowej alufelgi jest procesem złożonym. Lexus postanowił zaprezentować w dużym skrócie jak powstaje felga opracowana specjalnie dla jego samochodów
Współpraca dwóch uznanych koncernów samochodowych zacieśnia się coraz bardziej. Mazda poinformowała, że chce przejąć metody i standardy produkcji aut od Toyoty, by poprawić jej efektywność.
Control Solutions z Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego z Gdyni, projektuje linię produkcyjną silników Forda w indyjskiej fabryce koncernu. To nie pierwszy sukces polskiego przedsiębiorstwa.
Cena, jakość produktu, czas realizacji zlecenia – w dobie globalizacji rynku i zaostrzającej się rywalizacji w sektorze produkcyjnym to wartości, które determinują sukces przedsiębiorstwa. Tylko co zrobić, by było szybko, tanio i dobrze?
Aby samochody na wodór mogły na dobre zaistnieć na rynku, trzeba rozwinąć produkcję wodoru i uczynić ją łatwiejszą i tańszą. Toyota przedstawiła na filmie jak chce produkować to alternatywne paliwo.
Produkcja zintegrowana w sieci to przyszłość branży. Inwestują w nią najwięksi gracze, m.in. Bosch, który zaprezentował serię produktów dla tzw. Przemysłu 4.0.
Audi rozpoczęło produkcję swojego nowego paliwa e-diesel. Syntetyczny olej napędowy ma zrewolucjonizować rynek paliw na świecie. Czy ma na to szansę?
Koncern Audi aby doskonalić technologie z zakresu bezpieczeństwa czy wydajnych układów napędowych chce stworzyć inteligentną fabrykę. Inteligentne maszyny mają pracować ramię w ramię z człowiekiem, przyspieszając projektowanie i wdrażanie nowoczesnych urządzeń przeznaczonych do aut osobowych Audi.
Wysokie normy emisji spalin zabiły kolejną, motoryzacyjną legendę - Toyotę Land Cruiser V8. Rasowa terenówka o luksusowym wykończeniu i potężnym silniku niebawem zniknie z rynku UE. Jest to zatem ostatnia szansa na jej zakup.
Osoby prowadzące działalność gospodarczą skupiają się zwykle, co całkiem zrozumiałe, na twardych danych, liczbach i wskaźnikach. Jednak źródła sukcesów firm, a także przyczyny ich porażek tkwią na głębszym, aczkolwiek niedocenianym poziomie. Chodzi o proces komunikowania. Nieprawidłowy obieg informacji w organizacji jest jak ciężka choroba tocząca ją od środka – tym groźniejsza, że często niezdiagnozowana. Wypracowanie efektywnego modelu komunikacji wymaga przede wszystkim identyfikacji i eliminacji tzw. wąskich gardeł. Jak wygląda to w praktyce?
Do podpisu Ministra Finansów został skierowany projekt zmian w rozporządzeniu w sprawie kontroli niektórych wyrobów akcyzowych. Wedle zmian od 2015 r. obecność funkcjonariusza celnego podczas czynności wydania z magazynu i zużycia alkoholu etylowego nie będzie obligatoryjna. Ograniczeniu ulegnie również obowiązek informowania właściwego naczelnika urzędu celnego przez podmioty winiarskie. Jakie zmiany jeszcze wejdą w życie w 2015 r.?
Codziennie w Polsce produkowanych jest 100 000 nowych opon samochodowych. Rynek oponiarski jest w coraz lepszej kondycji.
Liczba wyprodukowanych samochodów marki Volkswagen sięgnęła 200 milionów!
Jaki jest wpływ konfliktu militarnego na Ukrainie na branżę motoryzacyjną w Polsce?
Podstawowym obowiązkiem producenta i dystrybutora jest wprowadzanie na rynek wyłącznie bezpiecznych produktów. Jakie są obowiązki producentów i dystrybutorów dotyczące bezpieczeństwa produktów?
Za działania naprawcze odpowiedzialność ponoszą zarówno producenci, jak również dystrybutorzy w zależności od okoliczności. Dla pewności strony umowy powinny określić dokładanie zakres odpowiedzialności za działania naprawcze.
Na Węgrzech rozpoczęto produkcję nowego Audi TT. Do tej pory fabryka w tym kraju wyprodukowała ponad pół miliona egzemplarzy tego modelu.
Renault-Nissan oraz Daimler AG będą produkowały kompaktowe modele samochodów we wspólnej fabryce w Meksyku. To kolejny etap współpracy pomiędzy koncernami.
Outsourcing czyli powierzenie części funkcji przedsiębiorstwa innej firmie w ramach partnerstwa jest coraz powszechniejszą praktyką w Polsce. Dlaczego? Jakie są zalety i wady tego rozwiązania?
Fabryki na całym świecie wyprodukowały już 1 milion Dacii Duster. Ten tani przedstawiciel klasy kompaktowych SUV-ów czyli Crossoverów cieszy się dużym zainteresowaniem nawet w bogatych, europejskich państwach.
Polski rząd rozszerza współpracę z niemieckim Volkswagenem. Koncern zza Odry wybuduje w Polsce nową fabrykę samochodów. Będzie w niej produkowany nowy Volkswagen Crafter.
Według najnowszych danych w 2013 roku 13 % nowych części zamiennych było wadliwych. Skąd bierze się tak słaba jakość produktów?
Ruszyła produkcja BMW i3 - samochodu napędzanego energią elektryczną. Aby było to możliwe niezbędna była budowa nowoczesnej fabryki i zatrudnienie 800 nowych pracowników.
Raport firmy Exact Sytems mówi jasno - z jakością produkcji w przemyśle motoryzacyjnym nadal jest nie najlepiej. Wadliwe okazują się zarówno części jak i samochody. Postęp technologiczny nie przekłada się na znaczący wzrost trwałości produktów.
W piątek 15 lutego Kia Motors Slovakia uruchomiła seryjną produkcję trzydrzwiowego modelu pro_cee’d, który oficjalnie zadebiutował we wrześniu 2012 na Mondial de l’Automobile w Paryżu. To już druga generacja Kii pro_cee’d, która powstała na bazie pięciodrzwiowego modelu Cee’d.
W 2012 r. sprzedaż samochodów użytkowych Volkswagena na świecie przekroczyła 550 tys. egzemplarzy, co jest nowym rekordem sprzedaży rocznej.