REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe etykiety energetyczne - co to oznacza dla producentów?

Co wprowadzają nowe etykiety energetyczne?
Co wprowadzają nowe etykiety energetyczne?

REKLAMA

REKLAMA

Od 1 marca 2021 r. weszły w życie przepisy rozporządzeń delegowanych wprowadzające nowe etykiety energetyczne. Sprawdź co ta zmiana oznacza dla konsumenta i dla producenta sprzętu.

Co oznaczają etykiety energetyczne?

REKLAMA

Zgodnie z przeprowadzonym na zlecenie Komisji Europejskiej badaniem, 93% europejskich konsumentów rozpoznaje etykietę energetyczną, a 79% bierze ją pod uwagę, kupując nowe urządzenia elektryczne. Jednak dotychczas obowiązująca klasyfikacja efektywności energetycznej, nie jest dla konsumentów wystarczająco przejrzysta. Mając to na względzie w 2017 r. Komisja Europejska przyjęła rozporządzenie zmieniające system etykietowania energetycznego, polegający na powrocie do znanej i skutecznej skali „od A do G” i tym samym likwidację „plusów” czyli np. klas A+, A++ oraz A+++. Oznacza to, że urządzenia posiadające obecnie najwyższą klasę energetyczną będą klasyfikowane w grupie C lub D. Klasy A i B pozostaną puste, aby umożliwić producentom projektowanie bardziej efektywnych urządzeń.

REKLAMA

Efektywność energetyczna  stanowi środek do wzmocnienia bezpieczeństwa dostaw energii, wpływa na ograniczenie emisji gazów cieplarnianych, ograniczenie wydatków na energię, zwiększenie konkurencyjności gospodarki oraz niwelowanie problemu ubóstwa energetycznego. Konieczne jest jednak odpowiednie etykietowanie, które staje się siłą napędową innowacyjnych zmian- powiedział podczas konferencji minister Michał Kurtyka.

Co wprowadzają nowe etykiety energetyczne?

Poza informacją nt. skali efektywności energetycznej, na nowych etykietach znajdą się też dotychczasowe jak i nowe piktogramy z dodatkowymi informacjami na temat urządzeń. Dotyczyć one będą np. klasy efektywności wirowania pralki, klasy efektywności energetycznej w trybie HDR dla telewizorów i wyświetlaczy elektronicznych czy informacja z ilością pikseli. Na etykietach zamieszczone będą też informacje na temat zużycia energii, które w zależności od produktu wyrażone będą w kWh, w kWh/rok, w kWh/1000h, w kWh/100 cykli. Ponadto w prawym górnym rogu etykiety zamieszczony będzie fotokod (kod QR) za pośrednictwem którego, konsumenci będą mogli pozyskać więcej szczegółowych informacji zawartych w karcie informacyjnej produktu.

Jakie produkty będą miały nowe etykiety energetyczne?

REKLAMA

Obecnie systemem etykietowania energetycznego objętych jest 15 grup produktowych. W pierwszej kolejności nowe etykiety energetyczne opracowane zostały z myślą o produktach, takich jak: zmywarki do naczyń, pralki i pralko-suszarki, lodówki oraz telewizory i wyświetlacze elektroniczne. W kolejnym kroku, od 1 września 2021 r. obowiązywać będą nowe etykiety dla źródeł  światła.

Równocześnie wraz z przepisami wprowadzającymi nowe etykiety energetyczne od 1 marca 2021 r. wchodzą także w życie przepisy rozporządzeń  delegowanych e w sprawie wymogów dotyczących ekoprojektu dla pralek, lodówek, telewizorów i zmywarek, które wprowadzają m.in. nowe wymogi poprawy żywotności, możliwości naprawy oraz ponownego użycia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA