REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak działa branża antycovid w pandemii?

Firmy skoncentrowały się na zwalczaniu pandemii, dostrzegając szansę w popycie na płyny do dezynfekcji, maseczki czy przyłbice.
Firmy skoncentrowały się na zwalczaniu pandemii, dostrzegając szansę w popycie na płyny do dezynfekcji, maseczki czy przyłbice.

REKLAMA

REKLAMA

Równo rok temu - 4 marca 2020 r. – potwierdzono wystąpienie pierwszego, oficjalnego przypadku COVID-19 w Polsce. Od tego czasu prężnie rozwinęła się tzw. branża antycovid, reprezentowana m.in. przez producentów płynów do dezynfekcji, maseczek czy bramek dezynfekcyjnych.

Kto zyskał na pandemii?

W obliczu zmian na rynku pracy niektóre z branż znalazły się w katastrofalnej sytuacji. Jednak pandemia – jak każdy kryzys – wymusiła zapotrzebowanie na nowe produkty i usługi. W gronie podmiotów, które starają się odpowiedzieć na te potrzeby, znaleźć możemy np. producentów szczepionek, maseczek i bramek do dezynfekcji, ale również tych mniej oczywistych – jak np. pośredników przy dostawach jedzenia.

REKLAMA

Firmy skoncentrowały się na zwalczaniu pandemii, dostrzegając szansę w niespotykanym popycie na płyny do dezynfekcji, maseczki czy przyłbice. Również giełda, także rodzima GPW, reaguje na każde światełko w tunelu walki z pandemią. Ogłoszenie dopuszczenia do użytkowania szczepionki Pfizer, w krótką chwilę diametralnie zmieniło notowania giełdowych graczy na warszawskiej GPW i na całym świecie. Żyjemy w czasach, w których gospodarczy rytm nadaje pandemia.

Kondycja branży antycovid

REKLAMA

Warto jednak zauważyć, że w nowych realiach odnaleźli się nie tylko giełdowi giganci. W zwalczanie COVID-19 zaangażowało się również wielu mniejszych przedsiębiorców, również z Polski. Dzięki nim, możemy mówić o dynamicznym rozwoju nowej części gospodarki – branży antycovid. Podmiotów, które możemy do niej zaliczyć, jest coraz więcej. Potwierdza to Beata Snopkiewicz, Project Manager Targów ANTYCOVID EXPO, która mówi, że katalog rozwiązań związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa sanitarnego-epidemiologicznego jest bardzo szeroki, a liczba podmiotów je świadczących rośnie.

- Przedsiębiorcy z Polski prezentowali na targach skuteczne i innowacyjne urządzenia oraz środki chroniące pracowników i klientów przed zakażeniem SARS-Cov2. Oferta wystawców była szeroka oraz innowacyjna. Wśród artykułów zapewniających bezpieczeństwo można było znaleźć m.in. maseczki, płyny do dezynfekcji powierzchni, bramki dezynfekcyjne, czy sprzęt ochronny”.

Przebranżowienie ze wsparciem ekspertów

Dynamiczny przyrost podmiotów przeciwdziałających COVID-19 nie byłby możliwy bez przebranżowienia. Wielu przedsiębiorców zostało do tego zmuszonych, wielu innych postanowiło czynnie włączyć się w walkę z wirusem – dostrzegając nie tylko szanse biznesowe, ale również społeczną misję aktywności zwalczającej COVID-19.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Marcin Starek, członek zarządu firmy dystrybuującej bramki do dezynfekcji Sangate, wcześniej właściciel agencji eventowej, mówi: „Zaangażowaliśmy się na rzecz zwalczania negatywnych skutków COVID. Świadomość, że nasza praca przybliża nas do normalności jest dla nas ważna, bo sami odczuliśmy negatywne skutki pandemii”.

Jak dodaje, przebranżowienie nie byłoby możliwe bez wsparcia ekspertów: „Często nasze bramki trafiają w miejsca newralgiczne – takie jak np. szpitale - nasz produkt działa m.in. w Dolnośląskim Centrum Onkologicznym czy Szpitalu Praskim. Dlatego bardzo ważnym elementem naszej aktywności jest praca ekspertów, bo chodzi przecież o zdrowie i życie ludzi".

Czy branża antycovid zostanie z nami na dłużej?

Eksperci są zgodni - zpotrzebowanie na produkty i usługi dostarczane przez podmioty z branży antycovid zostaną z nami na dłużej.

- Zamiana przyłbic oraz zasłaniania ust i nosa na konkretny wymóg korzystania z maseczek pokazuje, że system zwalczania wirusa wciąż jest modyfikowany. W naszej opinii częścią dbania o bezpieczeństwo pracowników powinna być dezynfekcja zewnętrzna – zwłaszcza w miejscach szczególnego ryzyka (np. w szpitalach) czy na obiektach organizujących imprezy masowe (np. stadiony). Z dużym prawdopodobieństwem czeka nas to wraz z rozwojem sytuacji i postępującym odmrażaniem – mówi Marcin Starek.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA