REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak działa branża antycovid w pandemii?

Firmy skoncentrowały się na zwalczaniu pandemii, dostrzegając szansę w popycie na płyny do dezynfekcji, maseczki czy przyłbice.
Firmy skoncentrowały się na zwalczaniu pandemii, dostrzegając szansę w popycie na płyny do dezynfekcji, maseczki czy przyłbice.

REKLAMA

REKLAMA

Równo rok temu - 4 marca 2020 r. – potwierdzono wystąpienie pierwszego, oficjalnego przypadku COVID-19 w Polsce. Od tego czasu prężnie rozwinęła się tzw. branża antycovid, reprezentowana m.in. przez producentów płynów do dezynfekcji, maseczek czy bramek dezynfekcyjnych.

Kto zyskał na pandemii?

W obliczu zmian na rynku pracy niektóre z branż znalazły się w katastrofalnej sytuacji. Jednak pandemia – jak każdy kryzys – wymusiła zapotrzebowanie na nowe produkty i usługi. W gronie podmiotów, które starają się odpowiedzieć na te potrzeby, znaleźć możemy np. producentów szczepionek, maseczek i bramek do dezynfekcji, ale również tych mniej oczywistych – jak np. pośredników przy dostawach jedzenia.

REKLAMA

Firmy skoncentrowały się na zwalczaniu pandemii, dostrzegając szansę w niespotykanym popycie na płyny do dezynfekcji, maseczki czy przyłbice. Również giełda, także rodzima GPW, reaguje na każde światełko w tunelu walki z pandemią. Ogłoszenie dopuszczenia do użytkowania szczepionki Pfizer, w krótką chwilę diametralnie zmieniło notowania giełdowych graczy na warszawskiej GPW i na całym świecie. Żyjemy w czasach, w których gospodarczy rytm nadaje pandemia.

Kondycja branży antycovid

REKLAMA

Warto jednak zauważyć, że w nowych realiach odnaleźli się nie tylko giełdowi giganci. W zwalczanie COVID-19 zaangażowało się również wielu mniejszych przedsiębiorców, również z Polski. Dzięki nim, możemy mówić o dynamicznym rozwoju nowej części gospodarki – branży antycovid. Podmiotów, które możemy do niej zaliczyć, jest coraz więcej. Potwierdza to Beata Snopkiewicz, Project Manager Targów ANTYCOVID EXPO, która mówi, że katalog rozwiązań związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa sanitarnego-epidemiologicznego jest bardzo szeroki, a liczba podmiotów je świadczących rośnie.

- Przedsiębiorcy z Polski prezentowali na targach skuteczne i innowacyjne urządzenia oraz środki chroniące pracowników i klientów przed zakażeniem SARS-Cov2. Oferta wystawców była szeroka oraz innowacyjna. Wśród artykułów zapewniających bezpieczeństwo można było znaleźć m.in. maseczki, płyny do dezynfekcji powierzchni, bramki dezynfekcyjne, czy sprzęt ochronny”.

Przebranżowienie ze wsparciem ekspertów

Dynamiczny przyrost podmiotów przeciwdziałających COVID-19 nie byłby możliwy bez przebranżowienia. Wielu przedsiębiorców zostało do tego zmuszonych, wielu innych postanowiło czynnie włączyć się w walkę z wirusem – dostrzegając nie tylko szanse biznesowe, ale również społeczną misję aktywności zwalczającej COVID-19.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Marcin Starek, członek zarządu firmy dystrybuującej bramki do dezynfekcji Sangate, wcześniej właściciel agencji eventowej, mówi: „Zaangażowaliśmy się na rzecz zwalczania negatywnych skutków COVID. Świadomość, że nasza praca przybliża nas do normalności jest dla nas ważna, bo sami odczuliśmy negatywne skutki pandemii”.

Jak dodaje, przebranżowienie nie byłoby możliwe bez wsparcia ekspertów: „Często nasze bramki trafiają w miejsca newralgiczne – takie jak np. szpitale - nasz produkt działa m.in. w Dolnośląskim Centrum Onkologicznym czy Szpitalu Praskim. Dlatego bardzo ważnym elementem naszej aktywności jest praca ekspertów, bo chodzi przecież o zdrowie i życie ludzi".

Czy branża antycovid zostanie z nami na dłużej?

Eksperci są zgodni - zpotrzebowanie na produkty i usługi dostarczane przez podmioty z branży antycovid zostaną z nami na dłużej.

- Zamiana przyłbic oraz zasłaniania ust i nosa na konkretny wymóg korzystania z maseczek pokazuje, że system zwalczania wirusa wciąż jest modyfikowany. W naszej opinii częścią dbania o bezpieczeństwo pracowników powinna być dezynfekcja zewnętrzna – zwłaszcza w miejscach szczególnego ryzyka (np. w szpitalach) czy na obiektach organizujących imprezy masowe (np. stadiony). Z dużym prawdopodobieństwem czeka nas to wraz z rozwojem sytuacji i postępującym odmrażaniem – mówi Marcin Starek.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

REKLAMA

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

REKLAMA