Rynek assistance w pandemii rośnie w siłę
REKLAMA
REKLAMA
Co wpływa na rozwój rynku assistance?
Domowe assistance to najczęściej wybierane przez właścicieli domów i mieszkań rozszerzenie ubezpieczenia nieruchomości. Jak podają analitycy Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group - ten element wchodzi w zakres aż 98% polis. Jak się okazuje, Polacy nie tylko mają assistance, ale coraz częściej z niego korzystają. W 2020 roku liczba interwencji zwiększyła się o 34% w porównaniu z wcześniejszym rokiem.
REKLAMA
- Na wzrost wpływają moim zdaniem dwa czynniki. Pierwszy to pandemia koronawirusa. W 2020 roku więcej czasu spędziliśmy w swoich domach i mieszkaniach. Chcąc nie chcąc bardziej je eksploatowaliśmy, a to przełożyło się na większą liczbę awarii. Drugi to rosnąca w ostatnich latach świadomość ubezpieczeniowa. W Polsce coraz więcej wiemy o ubezpieczeniach i można powiedzieć, że nauczyliśmy się z nich korzystać – mówi Andrzej Paduszyński z Compensy.
Co to jest assistance?
Assistance to pakiet usług gwarantujących natychmiastowe wsparcie w nagłych sytuacjach związanych z użytkowaniem nieruchomości. Polisa przydaje się przede wszystkim w przypadku wszelkiego rodzaju awarii – od awarii zamka w drzwiach po problemy z instalacją gazową.
Jakie są najczęściej wybierane usługi assistance?
Trzy zdecydowanie najczęstsze rodzaje usług assistance to w 2020 roku to wsparcie: hydraulika, serwisu AGD i elektryka. Na kolejnych pozycjach znajdują się ślusarz, technik urządzeń grzewczych, dekarz i serwis RTV.
Poniżej w tabeli top 10 problemów zgłaszanych w ramach assistance w zeszłym roku.
Lp. |
Kategoria zdarzenia |
% interwencji |
1. |
Awaria hydrauliczna |
47% |
2. |
Awaria sprzętu AGD |
26% |
3. |
Awaria instalacji elektrycznej |
13% |
4. |
Uszkodzone lub zatrzaśnięte drzwi |
6% |
5. |
Awaria urządzeń grzewczych |
4% |
6. |
Uszkodzony dach |
2% |
7. |
Awaria sprzętu RTV |
1% |
8. |
Problemy z oknami i wybite szyby |
< 1% |
9. |
Awaria komputerów |
< 1% |
10. |
Konieczność opieki nad mieniem po szkodzie |
< 1% |
Kiedy zadziała assistance?
W zależności od ubezpieczyciela domowe assistance zapewnia wsparcie nawet w kilkudziesięciu sytuacjach. Oprócz wyżej wymienionych to także m.in. opieka nad zwierzętami domowymi, usługi concierge, interwencje gazownika, murarza czy malarza.
- Assistance to jedna z najczęściej wykorzystywanych usług ubezpieczeniowych. Przydaje się w niespodziewanych sytuacjach, które utrudniają codzienne funkcjonowanie. Z pozoru prozaiczne zdarzenia, np. cieknący kran czy niedomykające się drzwi, zajmują czas i potrafią przysporzyć sporych problemów. Pamiętajmy, że nie każdy chce i potrafi tego typu sprawy załatwiać na własną rękę – dodaje Andrzej Paduszyński z Compensy.
Źródło: Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group
Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.