REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

W których branżach chatbot się opłaca?

Eksperci uważają, że w 2023 roku oszczędności banków, które wypracują chatboty nie będą liczone w milionach a miliardach
Eksperci uważają, że w 2023 roku oszczędności banków, które wypracują chatboty nie będą liczone w milionach a miliardach

REKLAMA

REKLAMA

Czy chatbot się opłaca? Patrząc na oszczędności, jakie dzięki asystentom głosowym wypracowały banki, odpowiedź jest prosta: tak. Ile może zaoszczędzić firma wykorzystując chatbota?

Która branża zyskuje na chatbocie?

REKLAMA

Szacuje się, że dzięki chatbotom bazującym na technologii sztucznej inteligencji (SI), tylko w 2019 roku biznes zaoszczędził 165 mln dolarów. Na wdrożeniu tej technologii nikt nie skorzystał tak, jak sektor finansowy, który zatrzymał aż 77% ze wspomnianej kwoty, czyli 127 mln dolarów. W raporcie opracowanym przez Juniper Research możemy przeczytać, że oszczędności w sektorze bankowym są w dużej mierze efektem stosunkowo wysokich kosztów związanych z obsługą klienta.

REKLAMA

Oferta cenowa sektora finansowego stała się względnie uniwersalna, a różnice w cenach są marginalne. Dziś, konkuruje się głównie jakością i renomą – zauważa Wojtek Stramski z funduszu Deep Change Ventures i dodaje: – Asystenci głosowi usprawniają interakcje między firmą a klientami, pozytywnie wpływając na doświadczenie tych drugich. Mało tego, otwierają nowe możliwości angażowania odbiorców. Ale najważniejsze jest to, że podnoszą efektywność operacyjną poprzez obniżenie kosztów obsługi klienta. A kto jak kto, ale bankowcy potrafią liczyć – tłumaczy sukces chatobotów w sektorze finansowym inwestor.

Cztery miliardy rozmów

Z raportu brytyjskiej firmy wynika, że w 2019 roku całkowita liczba interakcji z chatbotami przekroczyła cztery miliardy.

Z czasem kontaktów z asystentami głosowymi będzie jeszcze więcej, bo technologia będzie na tyle zaawansowana i wyrafinowana, że chatboty będą mogły obsługiwać szereg złożonych zadań bez jakiejkolwiek ludzkiej ingerencji, poza zapytaniem ze strony klienta – zapowiada Stramski.

Raport Juniper Research mówi, że do 2024 ponad 50% interakcji klient-firma zostanie zakończonych bez konieczności angażowania pracownika. Jego rolę zajmie asystent głosowy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ile można zaoszczędzić?

REKLAMA

Eksperci uważają, że w 2023 roku oszczędności banków, które wypracują chatboty nie będą liczone w milionach a miliardach. Globalny sektor finansowy dzięki inwestycji w asystentów głosowych zaoszczędzi 7,3 mld dolarów. 80% tej kwoty zostanie w Europie i Ameryce Północnej.

Asystenci głosowi będą na pierwszej linii kontaktu, o czym świadczy fakt, że 8 na 10 kontaktów z bankowym chatbotami będzie odbywać się za pośrednictwem bankowych aplikacji mobilnych.

W raporcie Juniper Research nie zabrakło ciekawostek. Firma pokusiła się o wyliczenie, ile roboczogodzin zaoszczędzą instytucje finansowe na całym świecie. Zdaniem autorów analizy, dzięki inwestycjom w chatboty tylko w 2023 roku bankowcom uda się „oszczędzić” aż 826 milionów godzin pracy. Tyle godzin wypracowuje przez 8,5 miesiąca cały polski sektor bankowy, który zatrudnia ponad 151 tys. osób.

Technologia nie zastąpi ludzi. Bankowcy, doradcy, handlowcy nadal będą potrzebni i będą mieli co robić. Chatboty odciążą jednak pracowników w wielu obszarach, najczęściej w tych, które zabierają nam sporo czasu i zasobów, ale ze względu na swoją specyfikę z powodzeniem można je scedować na technologie – kończy Wojtek Stramski z Deep Change Ventures.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA