REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

W których branżach chatbot się opłaca?

Subskrybuj nas na Youtube
Eksperci uważają, że w 2023 roku oszczędności banków, które wypracują chatboty nie będą liczone w milionach a miliardach
Eksperci uważają, że w 2023 roku oszczędności banków, które wypracują chatboty nie będą liczone w milionach a miliardach

REKLAMA

REKLAMA

Czy chatbot się opłaca? Patrząc na oszczędności, jakie dzięki asystentom głosowym wypracowały banki, odpowiedź jest prosta: tak. Ile może zaoszczędzić firma wykorzystując chatbota?

Która branża zyskuje na chatbocie?

REKLAMA

Szacuje się, że dzięki chatbotom bazującym na technologii sztucznej inteligencji (SI), tylko w 2019 roku biznes zaoszczędził 165 mln dolarów. Na wdrożeniu tej technologii nikt nie skorzystał tak, jak sektor finansowy, który zatrzymał aż 77% ze wspomnianej kwoty, czyli 127 mln dolarów. W raporcie opracowanym przez Juniper Research możemy przeczytać, że oszczędności w sektorze bankowym są w dużej mierze efektem stosunkowo wysokich kosztów związanych z obsługą klienta.

REKLAMA

Oferta cenowa sektora finansowego stała się względnie uniwersalna, a różnice w cenach są marginalne. Dziś, konkuruje się głównie jakością i renomą – zauważa Wojtek Stramski z funduszu Deep Change Ventures i dodaje: – Asystenci głosowi usprawniają interakcje między firmą a klientami, pozytywnie wpływając na doświadczenie tych drugich. Mało tego, otwierają nowe możliwości angażowania odbiorców. Ale najważniejsze jest to, że podnoszą efektywność operacyjną poprzez obniżenie kosztów obsługi klienta. A kto jak kto, ale bankowcy potrafią liczyć – tłumaczy sukces chatobotów w sektorze finansowym inwestor.

Cztery miliardy rozmów

Z raportu brytyjskiej firmy wynika, że w 2019 roku całkowita liczba interakcji z chatbotami przekroczyła cztery miliardy.

Z czasem kontaktów z asystentami głosowymi będzie jeszcze więcej, bo technologia będzie na tyle zaawansowana i wyrafinowana, że chatboty będą mogły obsługiwać szereg złożonych zadań bez jakiejkolwiek ludzkiej ingerencji, poza zapytaniem ze strony klienta – zapowiada Stramski.

Raport Juniper Research mówi, że do 2024 ponad 50% interakcji klient-firma zostanie zakończonych bez konieczności angażowania pracownika. Jego rolę zajmie asystent głosowy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ile można zaoszczędzić?

REKLAMA

Eksperci uważają, że w 2023 roku oszczędności banków, które wypracują chatboty nie będą liczone w milionach a miliardach. Globalny sektor finansowy dzięki inwestycji w asystentów głosowych zaoszczędzi 7,3 mld dolarów. 80% tej kwoty zostanie w Europie i Ameryce Północnej.

Asystenci głosowi będą na pierwszej linii kontaktu, o czym świadczy fakt, że 8 na 10 kontaktów z bankowym chatbotami będzie odbywać się za pośrednictwem bankowych aplikacji mobilnych.

W raporcie Juniper Research nie zabrakło ciekawostek. Firma pokusiła się o wyliczenie, ile roboczogodzin zaoszczędzą instytucje finansowe na całym świecie. Zdaniem autorów analizy, dzięki inwestycjom w chatboty tylko w 2023 roku bankowcom uda się „oszczędzić” aż 826 milionów godzin pracy. Tyle godzin wypracowuje przez 8,5 miesiąca cały polski sektor bankowy, który zatrudnia ponad 151 tys. osób.

Technologia nie zastąpi ludzi. Bankowcy, doradcy, handlowcy nadal będą potrzebni i będą mieli co robić. Chatboty odciążą jednak pracowników w wielu obszarach, najczęściej w tych, które zabierają nam sporo czasu i zasobów, ale ze względu na swoją specyfikę z powodzeniem można je scedować na technologie – kończy Wojtek Stramski z Deep Change Ventures.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mobbing w pracy: jak rozpoznać i chronić się przed nim?

Poznaj definicję, przyczyny i formy mobbingu oraz praktyczne sposoby ochrony przed nim – wszystkie wskazówki prosto z rozmowy z ekspertką Katarzyną Bednarczykówą, autorką książki "Masz się łasić".

Reputacja przedsiębiorcy to jedno z kluczowych aktywów firmy. Tak uważa coraz więcej właścicieli firm w Polsce

Firmy w Polsce coraz częściej traktują reputację jako kapitał, który warto chronić, nawet kosztem wyników finansowych. To po części efekt walki stereotypu przedsiębiorcy, który chce osiągać zyski za wszelką cenę. Jest on wciąż głęboko zakorzeniony w świadomości społecznej.

Badania Uniwersytetu Stanford: Polscy programiści odnoszą największe korzyści z AI [KOMENTARZ]

Polska błyszczy wśród europejskich krajów pod względem produktywności programistów korzystających z AI. Jednak niska adopcja technologii i wysoki poziom poprawek stawiają pytania o jakość i przyszłość. O tym, jak interpretować wyniki badań ze Stanford opowiedział członek zespołu badawczego.

Sztuczna inteligencja. McKinsey: Tylko 1 proc. menedżerów określa wdrożenia AI w swoich organizacjach jako dojrzałe

Choć zastosowanie gen-AI w 2024 r. znacząco wzrosło, a 78 proc. respondentów deklarowało w ub.r. użycie co najmniej jednej funkcji biznesowej tego rozwiązania w porównaniu do 55 proc. rok wcześniej, to jedynie 1 proc. menedżerów określa wdrożenie AI w ich w organizacjach jako dojrzałe.

REKLAMA

Obligacje korporacyjne: wciąż wysoki popyt u inwestorów

W pierwszym kwartale tego roku emitenci przeprowadzili cztery publiczne emisje obligacji korporacyjnych o wartości 286,5 mln zł. Popyt inwestorów ponownie przekroczył wartość emisji i wyniósł 747 mln zł, a średni poziom redukcji dla emisji sięgnął 44 proc.

Przedsiębiorcy na całym świecie już nie patrzą w przyszłość optymistycznie

Spada poziom optymizmu przedsiębiorców na świecie. Powodem niepewność i nieprzewidywalność w globalnym handlu i wysokie stopy procentowe, tak wynika z przeprowadzonego przez Dun & Bradstreet badania na próbie ponad 10 tys. przedsiębiorców.

Wystawianie faktur przez freelancerów w 2025 r. Zasady, narzędzia, terminy, opłaty, najczęstsze błędy przy wystawianiu faktur

Praca freelancera daje dużą swobodę – pozwala samodzielnie zarządzać czasem, projektami i klientami. Z tą niezależnością wiąże się jednak także odpowiedzialność za kwestie formalne, takie jak wystawianie faktur. Kto może wystawiać faktury jako freelancer? Co powinno znaleźć się na fakturze? Jakie są najczęstsze błędy?

Susza rolnicza może w tym roku być wcześniej

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej prognozuje, że susza rolnicza może w tym roku rozwinąć się wcześniej. W raporcie podał także, ze prognozy dotyczące opadów są optymistyczne.

REKLAMA

Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

REKLAMA