REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak otworzyć własny sklep internetowy – KROK PO KROKU

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Natalia Strahl
Jak otworzyć własny sklep internetowy – KROK PO KROKU
Jak otworzyć własny sklep internetowy – KROK PO KROKU

REKLAMA

REKLAMA

Z roku na rok zakupy dokonywane w wirtualnym świecie cieszą się coraz większą popularnością. Promocyjne ceny, oszczędzony czas i szeroka gama produktów – to tylko niektóre z czynników zachęcających do zakupów on – line. Postęp techniczny sprzyja nie tylko wartości zakupów robionych przez Internet, ale również firmom zawierającym transakcje w tym kanale. Nie bez przyczyny coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na taką formę sprzedaży. Co należy zrobić by otworzyć swój własny sklep internetowy? Oto kilka najważniejszych kroków:

Jak otworzyć własny sklep internetowy – KROK PO KROKU

REKLAMA

KROK 1 Pomysł. Analiza rynku i konkurencji.

Przed podjęciem decyzji o otwarciu własnego sklepu internetowego należy dokładnie zapoznać się z zapotrzebowaniem na rynku. Warto zastanowić się w jakiej branży chcemy działać, jakie dokładnie produkty mają stać się przedmiotem sprzedaży, kim będą nasi klienci i w jaki sposób chcemy do nich trafić.  Ważnym elementem jest znalezienie niszy, która stanowić będzie nasz unikalny klucz do sukcesu. Powinniśmy również poświęcić czas na zapoznanie się z ofertami sklepów z podobnym asortymentem. Zdobyte tam informacje stanowić będą ważną bazę danych podczas tworzenia naszego biznesplanu.

Jak założyć e-sklep? - nisza rynkowa

KROK 2 Stworzenie biznesplanu.

Krok ten jest często lekceważony przez wielu przedsiębiorców, którzy podchodzą do niego nieprofesjonalnie albo kompletnie omijają. Dla każdego, kto poważnie myśli o biznesie z sukcesem, biznesplan powinien stanowić fundamentalne narzędzie planistyczne uwzględniające m.in. opis inwestycji, cele przedsięwzięcia, plan marketingowy, prognozy dla przedsięwzięcia, plan finansowy i plan awaryjny.  Warto pamiętać, że na rynku istnieje wiele firm, które za niewielkie pieniądze pomogą nam w stworzeniu biznesplanu.

Jak założyć e-sklep? - biznesplan

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Biznesplan – vademecum

Jak sporządzić dobry biznesplan?

KROK 3 Założenie działalności gospodarczej.

Sprzedaż on-line należy traktować jak każdy inny biznes, zatem aby działać w pełni zgodnie z prawem, należy mieć zarejestrowaną działalność gospodarczą, posiadać NIP, REGON, konto bankowe i właściwą siedzibę. Jeśli prowadzisz już własną firmę, wystarczy zaktualizować  wpis do  Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej dodając odpowiedni zapis o prowadzonym handlu w formie elektronicznej.

W jaki sposób dokonać zmian w CEIDG?

Kiedy przedsiębiorca musi dokonać zgłoszenia do CEIDG

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!


KROK 4 Kapitał.

Ku zdziwieniu wielu przedsiębiorców, prowadzenie e-sklepu często wiąże się z kosztem porównywalnym do otwarcia sklepu stacjonarnego. Dlatego też, warto skorzystać z możliwości dofinansowania ze środków unijnych czy z urzędu pracy.  Koszty zniwelować możemy przez np. wybranie darmowego oprogramowania czy samodzielne pozycjonowanie strony e- sklepu.

Jak założyć e-sklep? - kapitał na start

KROK 5 Domena. Oprogramowanie.

Wybrana domena ( internetowy adres naszego sklepu )  powinna być łatwa do zapamiętania dla potencjalnego klienta. Dlatego też, należy dokładnie zastanowić się nad jej nazwą, a następnie sprawdzić jej dostępność. Niezbędnym jest również wybranie odpowiedniego oprogramowania..

Czego unikać podczas tworzenia nazwy dla e-sklepu?

Czy wybór domeny wpływa na efektywność reklamy?

Jakie znaczenie ma domena internetowa dla przedsiębiorców?

KROK 6 Zapoznanie się z zasadami sprzedaży elektronicznej.

Aby świadomie prowadzić własną działalność należy znać zarówno swoje prawa, jak i obowiązki wobec naszych klientów. Dlatego, też warto zapoznać się z podstawowymi aktami prawnymi dotyczącymi naszej działalności tj. ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz ustawą o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny. Dzięki tej wiedzy nie zaskoczy nas np. fakt, że klient ma prawo zwrócić nam towar w ciągu 10 dni bez podania przyczyny.

Ujednolicone zasady handlu w Internecie od połowy 2014 roku

Obowiązki prawne sklepu internetowego

Obowiązki przedsiębiorcy przy zawieraniu umowy na odległość

KROK 7 Regulamin.

Podstawowym uchybieniem przedsiębiorców prowadzących sklep internetowy jest umieszczanie w regulaminie klauzur niedozwolonych tzw. abuzywnych, naruszających prawa konsumenta. Tworzenie regulaminu powinno zostać powierzone profesjonaliście np. prawnikowi czy specjalizującej się w tym firmie.  Zapewni nam to bezpieczeństwo i pewność warunków sprzedaży bez ryzyka poniesienia wysokich kar finansowych nakładanych przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).

Co powinien zawierać regulamin sklepu internetowego?

KROK 8 Promowanie sklepu.

W celu pozyskania jak największej ilości klientów należy podjąć odpowiednie działania marketingowe. Najpopularniejszym, a zarazem niezwykle skutecznym krokiem, jest pozycjonowanie strony e-sklepu, które zapewni naszej firmie jak najwyższe miejsce w wyszukiwarce Google. Warto także skorzystać z nowoczesnych i innowacyjnych metod promocji np. wykorzystać treści video lub stworzyć fan page naszego sklepu na Facebooku.  

Jak wykorzystać treści video w promowaniu sklepu internetowego?

Jak wypromować się w sieci nie popełniając błędów?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA