Konsumenci nie mają oporów, aby skarżyć się na firmy. Buty i ubrania, sprzęt RTV i AGD, usługi telekomunikacyjne, finansowe, remontowo-budowlane – to najczęstsze problemy, z którymi zgłaszają się do UOKiK.
Rano inwestorów ogarnęła panika. Prezes MFW, Christine Lagarde, zawyrokowała, że Fundusz nie jest jeszcze gotowy do podjęcia negocjacji na temat drugiego pakietu ratunkowego dla Grecji, zaś z postaw członków Eurogrupy można wywnioskować, iż Atenom grozi „selektywne bankructwo”. Te czynniki sprawiły, że uczestnicy rynku przestali polegać na komentarzach polityków.
Planuję likwidację firmy z końcem lipca. Wszystko wskazuje na to, że po rozliczeniu i ujęciu remanentu likwidacyjnego zostanie nadwyżka VAT (około tysiąca złotych). Czy mogę liczyć na jej zwrot na rachunek bankowy, wykazując tę kwotę w ostatniej deklaracji? Chodzi o to, że zwrot ten musiałby nastąpić już po zamknięciu firmy, tzn. z dniem 31 lipca zamykam firmę, do 25 sierpnia składam ostatnią deklarację VAT z zaznaczeniem zwrotu. Czy będzie to prawidłowe?
Do niedawna, wobec braku konkretnych regulacji prawnych, dotyczących tzw. product placement, do tego typu reklamy stosowano ogólnie sformułowane przepisy dotyczące reklamy ukrytej. Sytuację tę zmieniła nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji, precyzyjnie określając, jakie warunki spełnić musi lokowanie produktu, by można było uznać je za dozwolone. Problem polega jednak na tym, że regulacje te wciąż są martwe.