REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Redukcja kosztów, Outsourcing

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Koszt kampanii reklamowej

Podstawowym źródłem informacji o kosztach reklamy są biura reklamy gazet i czasopism. Udostępniają każdemu zainteresowanemu cenniki, w których są wyszczególnione ceny w zależności od powierzchni i umiejscowienia reklamy w publikacji.

Outsourcing księgowości w grupach kapitałowych: dokumentacja podatkowa dla transakcji z podmiotami powiązanymi

Coraz częściej spotykamy się z centralizacją księgowości grup kapitałowych w formie outsourcingu. Istotnym zagadnieniem z jakim musi zmierzyć się firma outsourcingowa w przypadku obsługi tego typu podmiotów jest uwzględnienie w zakresie swoich działań właściwej dokumentacji transakcji z podmiotami powiązanymi. Poniższy artykuł opisuje meandry podatkowe transakcji z podmiotami powiązanymi.

Wdrożenie elektronicznego archiwum

Elektroniczna archiwizacja dokumentacji nie jest usługą całkowicie nową. Już od dłuższego czasu działają na runku firmy, które oferują zakładanie i prowadzenie elektronicznych archiwów przy wykorzystaniu specjalistycznego oprogramowania, dzięki któremu klient może w prosty sposób, bez konieczności przeszukiwania zakurzonych woluminów, dotrzeć do archiwalnych dokumentów.

Outsourcing uslug w branzy CFM

Wszyscy zadają sobie pytanie: kiedy skończy się kryzys? Ekonomiści starają się na nie odpowiedzieć. Jednak firmy nie mogą czekać na lepsze czasy z założonymi rękami – aby nie dać się pokonać silnej konkurencji, muszą zacisnąć pasa i skupić się na core biznesie. Jak być skutecznym i jednocześnie oszczędnym?

REKLAMA

Jak wygląda współpraca przy outsourcingu usług księgowych?

Przejście na outsourcing księgowy dla wielu firm wiąże się ze zmianą organizacji pracy, przepływu dokumentów i sposobów komunikacji z księgowym. Dlatego też bardzo ważna rzeczą jest aby na samym początku współpracy ustalić dokładne reguły współpracy które pozwolą w przyszłości uniknąć tak zwanych „niedomówień” i aby Pracownicy firmy oddającej księgi rachunkowe nie odczuli zmiany.

Outsourcing branżowy – kadry i płace na wyższej uczelni

Wymagania stawiane aktualnie przed firmami outsourcingowymi przez klientów to przede wszystkim dopasowanie poziomu i zakresu usług do konkretnej specyfiki branży, przedsiębiorstwa i doskonała znajomość procesów klienta. Coraz mniej firm może i chce sobie pozwolić na koszt i ryzyko „uczenia się ich organizacji” przez firmę outsourcingową w początkowym okresie współpracy.

Outsourcing usług w branży motoryzacyjnej

Wszyscy zadają sobie pytanie: kiedy skończy się kryzys? Ekonomiści starają się na nie odpowiedzieć. Jednak firmy nie mogą czekać na lepsze czasy z założonymi rękami – aby nie dać się pokonać silnej konkurencji, muszą zacisnąć pasa i skupić się na core biznesie. Jak być skutecznym i jednocześnie oszczędnym?

Rynek outsourcingu samochodów służbowych

Mijający 2009 r. był jednym z najgorszych okresów w branży outsourcingu aut firmowych w Polsce. Rynek ten wzrósł tylko o 5,3 procent rok do roku. W efekcie na koniec 2009 roku w outsourcowanych flotach służbowych jeździło 130,5 tysiąca aut. W sumie prawie 14 tysięcy firm w Polsce korzystało z outsourcingu, czyli z full service leasingu i usług pokrewnych.

REKLAMA

Na jakie oszczędności może liczyć firma wdrażając SaaS

Oprogramowanie jako usługa (ang. Software as a Service – w skrócie SaaS, zwane także Software on Demand) jest coraz powszechniej stosowanym rozwiązaniem. Nie wszyscy wiedzą, że nie jest ono jednakowo użyteczne dla wszystkich przedsiębiorstw i branż.

Outsourcing - czy się opłaca

W ostatnich latach dynamicznie rośnie popularność outsourcingu na świecie i w Polsce ze względu na ewidentne oszczędności i zwiększenie jakości usług. Outsourcing w dobie profesjonalnych dostawców specjalizowanych usług oraz coraz powszechniejszemu dostępowi do szybkiego Internetu jest już wyraźnym trendem rynkowym i sposobem nowoczesnego zarządzania przedsiębiorstwem.

Procedury zawierania umów outsourcingowych

Zawierając umowę outsourcingową, warto wiedzieć jakie elementy umowy należy zweryfikować aby zagwarantować sobie poziom wykonania usługi. Prawidłowo skonstruowana umowa powinna chronić interesy Klienta i stanowić podstawę egzekwowania od dostawcy wcześniejszych ustaleń, poczynionych w trakcie przeprowadzania procesu sprzedaży.

Oferta – pierwszy poziom wyboru kontrahenta

Podczas wybierania firmy outsourcingowej a następnie przygotowywania i negocjowania umowy należy kierować się regułami benchmarkingu (porównanie). Dzięki porównaniu ofert kilku dostawców zyskamy najpełniejszy obraz rynku i możliwości jego wykorzystania.

Opinie na forach jako źródło informacji o potencjalnym partnerze

Każdy, kto w codziennej pracy korzysta z Internetu zdaje sobie doskonale sprawę, że nie wszystkie informacje tam zawarte można uznać za 100% wiarygodne. Jednak przy wyborze partnera outsourcingowego, którego najczęściej nie wybiera się do współpracy na miesiąc czy dwa, a na lata warto posiłkować się wieloma źródłami informacji, które pomogą nam wybrać optymalnego dostawcę.

Na co zwrócić uwagę wybierając firmę outsourcingową?

Weryfikację firmy outsourcingowej, z którą zamierzamy nawiązać współpracę można podjąć już na etapie przygotowywania zapytania ofertowego. Kiedy spływają do nas pierwsze oferty firm, które pytaliśmy o pakiety świadczonych usług oraz ich ceny.

Czy outsourcing kadrowo-płacowy to zawsze oszczędność kosztów?

Outsourcing coraz szerzej zdobywa rynek. Ma więcej zalet niż wad. Jednakże należy zwrócić uwagę, że wciąż wiele firm z dużą rezerwą podchodzi do zlecania na zewnątrz poszczególnych funkcji. Spróbujmy zatem nieco bliżej przyjrzeć się „payrollingowi”.

Outsourcing jako rozwiązanie na czas kryzysu - cz. II

Grzywny, mandaty i odsetki za nieprawidłowe czy nieterminowe obliczanie zobowiązań publicznoprawnych, takich jak np. zaliczki na podatek czy składki ZUS, to także koszt pogarszający wynik finansowy przedsiębiorstwa, mogący w skrajnej sytuacji doprowadzić do zaburzenia płynności finansowej.

Outsourcing – moda czy metoda

Dzisiaj outsourcing kadrowo-płacowy nie wydaje się być już jedynie modą. To sposób na optymalizację pewnych procesów zachodzących w każdej firmie. Świadomość roli właściwego zarządzania kapitałem ludzkim rośnie, lecz wciąż jeszcze nie jest zbyt wysoka. Przejawia się to szczególnie w sposobie myślenia kadry kierowniczej małych przedsiębiorstw.

Jak policzyć koszty HR i payroll pod kątem outsourcingu?

Potrzeba ograniczenia kosztów funkcjonowania jest wciąż jeszcze najczęściej spotykanym powodem zainteresowania przedsiębiorstw usługami outsourcingowymi, a finansowe korzyści z ich wdrożenia najłatwiej jest wyliczyć.

Błędy przy podpisywaniu umów outsourcingowych

Dobrze skonstruowana umowa outsourcingowa powinna chronić interesy Klientai stanowić podstawę egzekwowania od outsourcera wcześniejszych ustaleń, poczynionych w trakcie rozmów sprzedażowych.

Konkurencja na rynku outsourcingu

Wraz z rosnącą popularnością oustsourcingu, automatycznie powstaje coraz więcej firm outsourcingowych, które konkurują ze sobą o każdego potencjalnego Klienta. Obecnie można już mówić o bitwie cenowej, którą toczą pomiędzy sobą firmy outsourcingowe.

Outsourcing i korzyści z niego płynące

Henry Ford twierdził - "Jeśli jest coś czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż nasi konkurenci, nie ma sensu żebyśmy to robili, powinniśmy zatrudnić do wykonania tej pracy kogoś, kto zrobi to lepiej". Zatrudniamy zatem firmy outourcingowe - fachowców, dzięki którym usparwnimy działanie naszej firmy a jednocześnie obniżmy koszty.

Wdrożenie outsourcingu księgowego u klienta cz. I

Firma zewnętrzna przejmuje w połowie roku,w spółce prawa handlowego prowadzenie ksiąg. Proces odbywa się w siedzibie klienta, przy użyciu jego systemu. O czym warto wiedzieć?

Outsourcing - tak czy nie

Punktem wyjścia jest diagnoza własnego biznesu. Ocenie należy poddać całość działalności firmy, najlepiej z perspektywy realizowanych procesów biznesowych. Zdiagnozować to czego szukamy? Należy zidentyfikować kluczowe kompetencje firmy – te aktywności biznesowe, które decydują o pozycji firmy na rynku, tworząc rzeczywistą wartość. Analiza firmy z punktu widzenia kluczowych kompetencji pozwoli równocześnie oddzielić funkcje pomocnicze, czyli takie, które mogą być przekazane do zewnętrznej obsługi bez uszczerbku dla podstawowej działalności.

Czy to sztuka wybrać dobrego partnera?

I tak, i nie. Jeśli będziemy dysponować odpowiednią wiedzą i zadawać sobie sprawę zarówno z możliwości, jak i zagrożeń, mieć sprecyzowane swoje oczekiwania, a także poznamy kilka ważnych informacji, wybór nie powinien być taki trudny. Jak więc powinien przebiegać proces selekcji dostawców, aby outsourcing zakończył się sukcesem?

Jak przygotować pracowników na wejście zewnętrznej firmy?

Finansowe korzyści z outsourcingu z pewnością przemawiają za jego wdrożeniem. Proces ten zazwyczaj budzi wiele emocji w firmie. Szeregowi pracownicy organizacji, decydującej się nawiązać współpracę z outsourcerem, postrzegają taką współpracę jako bezpośrednie zagrożenie. Obawiają się zwolnień, więc ich motywacja spada. Zdarza się, że również kadra menedżerska nie jest entuzjastycznie nastawiona do takiej zmiany w organizacji.

Na co warto zwrócić uwagę przy podpisywaniu umowy outsourcingowej?

Zawarcie właściwej umowy jest podstawą egzekwowania od dostawcy wcześniejszych ustaleń, poczynionych w trakcie rozmów sprzedażowych. Dlatego warto poświęcić czas na dokładne przeanalizowanie wszystkich punktów. Przy podpisywaniu umowy outsourcingowej firma musi mieć pewność, iż jej interesy zostały zabezpieczone w odpowiedni sposób. Na co więc zwrócić szczególną uwagę zanim złożymy swój podpis na umowie?

Jakie firmy powinny zdecydować się na outsourcing?

Przekazanie obsługi funkcji biznesowych na zewnątrz – outsourcing – to nowoczesna metoda zarządzania, dostępna dla większości firm z dowolnych branż. Najczęściej, zakresem usług firm outsourcingowych jest obsługa prawna, podatkowa, księgowa oraz usługi związanie z administracją wynagrodzeniami i personelem.

REKLAMA