Kategorie

Kontrahent

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zawsze warto sprawdzić wiarygodność kontrahenta np. by nie paść ofiarą oszustwa. Dlatego każdy przedsiębiorca zadaje sobie lub powinien zadawać przedstawione w artykule pytania.
Unijne służby celne mają działać bardziej inteligentnie, innowacyjnie i sprawnie - takie założenia ma przedstawiony przez Komisję Europejską plan ich restrukturyzacji. Teraz "27" traci przez oszustwa na granicach miliardy euro rocznie.
Przedsiębiorcy znad Wisły często decydują się na związanie chociaż części swojego biznesu z zagranicą, upatrując w tym szansy na rozwój. Kooperacja z zagranicznymi partnerami nie gwarantuje jednak braku sporów czy opóźnionych płatności. Na znaczeniu zyskują takie rozwiązania jak e-arbitraż, które pozwalają szybko i w poszanowaniu międzynarodowego prawa rozwiązywać transgraniczne dysputy między przedsiębiorcami.
Międzynarodowe kontrakty nie są zarezerwowane już wyłącznie dla wielkich korporacji. Przy stale rozwijających się instrumentach technologicznych, a także dzięki możliwości nieograniczonego kontaktu również małe firmy czy jednoosobowe działalności w łatwy sposób są w stanie nawiązać współpracę z zagranicznymi klientami.
Współpraca z nowym kontrahentem może być ryzykowna. Warto wiedzieć,, jak zmniejszyć te ryzyko, gdzie szukać bezpłatnych danych o innych firmach i kiedy warto zapłacić za informacje.
Prezenty, czy nagrody zwiększają lojalność klientów, są również skuteczną formą motywowania pracowników. Doceniać można jednak nie tylko za pomocą gratyfikacji finansowych, czy też typowych nagród rzeczowych. Skuteczna nagroda to taka, która wywołuje emocje.
Dnia 1 września 2019 r. zaczął obowiązywać wykaz informacji o podatnikach VAT, który ma pomóc przedsiębiorcom skutecznie i szybko weryfikować kontrahentów. Lista jest prowadzona przez szefa Krajowej Administracji Skarbowej i można ją znaleźć na stronie internetowej Ministerstwa Finansów oraz w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG).
Nieznajomość kontrahenta nie usprawiedliwia w przypadku, kiedy ten nie płaci podatków, dlatego zanim nawiąże się relacje biznesowe, trzeba sprawdzić, z kim ma się do czynienia. Jeden źle zawarty kontrakt może spowodować, że narazimy się na zarzut braku zachowania należytej staranności.
Niektórym wydaje się, że skuteczność w kontaktach biznesowych jest uzależniona głównie od tego, jak dobrze opanowało się techniki perswazji, a czasem i manipulacji. Tymczasem w perspektywie długofalowej nie do przecenienia jest umiejętność stworzenia dobrej atmosfery w rozmowie. W jaki sposób zadbać o budowanie relacji z klientami i partnerami biznesowymi?
Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii zakończyło konsultacje Zielonej Księgi poświęconej problemowi zatorów płatniczych.
Ponad 61 proc. przedsiębiorców jest przekonanych, że nowe regulacje, wymierzone w firmy opóźniające płatności zadziałają mobilizująco i ograniczą problem zatorów płatniczych - wynika z badania BIG InfoMonitor.
Senat jednogłośnie przyjął nowelizację Ordynacji podatkowej. Przewiduje ona możliwość uzyskania od fiskusa informacji o podatkowej sytuacji kontrahenta.
Sejm znowelizował Ordynację podatkową. Będzie można uzyskać od fiskusa informację o sytuacji podatkowej kontrahenta. Teraz ustawa trafi do Senatu. Zgodnie z nowelą, zmiany mają wejść w życie po upływie 30 dni od ogłoszenia w Dzienniku Ustaw.
Z badań przedsiębiorczości wynika, że koszty pozyskania nowego klienta są kilkakrotnie wyższe niż koszty utrzymania dotychczasowego portfela firm, z którymi współpracujemy. Niemniej, budowanie udanych relacji biznesowych nie jest łatwym zadaniem - nieprzypadkowo jest to też jedna z najbardziej pożądanych kompetencji na współczesnym rynku pracy. Jak rozwijać i dbać o kontakty biznesowe? O czym pamiętać, by budować długotrwałe, partnerskie relacje z naszymi klientami? Oto kilka wskazówek.
Negocjacje biznesowe prowadzone w języku angielskim nie zawsze wyglądają tak samo. Niezbite argumenty niejednokrotnie nie wystarczają, znaczenie ma również zachowanie i użycie odpowiedniego słownictwa. Mimo stosowania tego samego języka Brytyjczycy i Amerykanie znacznie różnią się w kwestii rozmów biznesowych.
19 listopada 2015 r. w Centrum Konferencyjno-biznesowym w Warszawie przy ul. Brackiej 9 odbędzie się bezpłatna konferencja dla przedsiębiorstw działających w regionie mazowieckim. Podczas obrad będzie można dowiedzieć się m.in. jak wejść na rynki zagraniczne, efektywnie prowadzić działalność na terenie Polski i chronić majątek firmowy. Zostaną omówione również możliwości ekspansji polskich przedsiębiorców na kraje Zatoki Perskiej.
Zapraszamy do wzięcia udziału w badaniu online „Wiarygodność płatnicza firm”. Celem badania jest ocena świadomości firm dotycząca wiarygodności płatniczej kontrahentów. Patronat medialny nad badaniem objął portal Infor.pl
Zawezwanie do próby ugodowej jest postępowaniem pojednawczym pomiędzy stronami, a jego głównym celem jest zawarcie ugody sądowej, bez konieczności przeprowadzania procesu sądowego. Instytucję tę regulują odpowiednio przepisy art. 184-186 k.p.c.
Przedsiębiorcy zawierają transkacje nie tylko z podmiotami krajowymi, ale również z zagranicznymi. W obu przypadkach może wystąpić ryzyko niewywiązania się kontrahenta z zawartej umowy. W celu dochodzenia roszczeń od kontrahenta zagranicznego można wystąpić o wydanie Europejskiego Nakazu Zapłaty. Procedura wydania ENZ jest szybsza, łatwiejsza oraz w wielu przypadkach bardziej oszczędna.
Europejski portal e-Sprawiedliwość jest dużym ułatwieniem dla obywateli, przedsiębiorców, prawników w zakresie uzyskania informacji prawnych np. wyszukanie przepisu, sądu, prawnika. Ponadto przedsiębiorcom ma ułatwić sprawdzenie kondycji kontrahenta. Portal dostępny jest w 23 językach.