REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Komunikacja z klientem, Biznes

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Treść zapytania ofertowego

Chcesz szybko zorientować się na jakich dostawców lub kontrahentów możesz liczyć? Sformułuj zapytanie ofertowe - dokument, w którym zaprosisz potencjalnych dostawców lub kontrahentów do składania ofert na dostarczenie towarów lub usług.

Podpis w korespondencji handlowej

Równie ważny jak właściwe zaadresowanie pisma, jest podpis składany pod zwrotem kończącym list przy zachowaniu czterech odstępów. Jeżeli korespondencja nie jest zbyt obszerna wskazane jest podpisywanie listów odręcznie.

Układ treści dokumentu

Najistotniejszą częścią składową każdego pisma jest jego treść. Element ten zwykle rozplanowujemy w układzie blokowym lub w układzie z akapitem.

Zwroty grzecznościowe w korespondencji

W każdej korespondencji stosujemy zwroty grzecznościowe. Te rozpoczynające list, zazwyczaj umieszczone są pod adresem z podwójnym odstępem, jeżeli nie umieściliśmy wcześniej znaków powoławczych. W przeciwnym razie zwrot grzecznościowy znajdzie się pod znakami z tym samym odstępem.

REKLAMA

Właściwe zaadresowanie korespondencji

Przystępując do napisania jakiegokolwiek pisma należy zwrócić uwagę przede wszystkim na jego właściwe zaadresowanie. Warto zapamiętać kilka elementów, które pomogą nam zrobić to właściwie.

Podziękowania dla sponsora

Podejmujesz działania z zakresu edukacji, polityki społecznej, a własne środki nie pozwalają Ci na realizację projektów? Warto poszukać sponsora, który pokryje część lub całość wydatków. Po otrzymaniu wsparcia nie zapomnij napisać listu z podziękowaniami dla darczyńcy. To jak je napiszesz, może zaważyć na tym, czy otrzymasz kolejne wsparcie w przyszłości.

Odzyskiwanie przeterminowanych należności firmy

„Mamy kłopoty z terminową spłatą zobowiązań, bo nasi klienci mają kłopoty z zapłatą należności wobec nas”. Jak często tak mówimy albo myślimy? Jeśli tak jest, to co robimy by mieć mniej okazji by tak było?

Jak radzić sobie z trudnym klientem?

Pracując w bezpośrednim kontakcie z klientem, nie unikniesz obcowania z trudnymi osobowościami. Jak radzić sobie z klientami, którzy urodzili się tylko po to, aby narzekać? Jak nie dać się zarazić ich marudnym usposobieniem i nie dać się wciągnąć w zajadły spór? Damy Ci cenne wskazówki jak okiełznać trudnego klienta.

REKLAMA

Argumentacje w negocjacjach handlowych

Firma przygotowała ofertę, którą zaproponowała szerokiemu kręgu odbiorców. Jednak dynamika sprzedaży towaru czy usług nie jest tak dynamiczna jak zakładano. Wiedza sprzedawców na temat argumentacji w negocjacjach handlowych może przyczynić się do zwiększenia liczby udanych transakcji.

Spotkanie z klientem

Praca polegająca na spotkaniach z klientem (np. doradztwo finansowe) wyzwala szereg pytań o prawidłowe zachowanie. Jak się witać z klientami starszymi od siebie? Jak zachować się w kawiarni i w domu klienta?

Co to jest finansowanie wewnętrzne firmy?

Zanim przedsiębiorstwo sięgnie po zewnętrze metody finansowania działalności warto rozważyć metody, które są bardziej dostępne. Można tutaj wyróżnić finansowanie wewnętrzne, do którego zalicza się między innymi zysk netto, amortyzację, przekształcenie majątku, przekształcenie kapitału oraz rezerwy.

Gabinet kosmetyczny - biznes plan

W planowaniu każdej działalności gospodarczej niezbędne będzie przygotowanie dobrego biznes planu. Bezwzględnie pomoże Ci to w dalszych działaniach, a jeśli masz zamiar ubiegać się o kredyt, biznes plan będzie od Ciebie wymagany, jako jeden z niezbędnych do przedstawienia bankowi dokumentów.

Jak otworzyć własny pub

Rynek gastronomiczny jest bardzo konkurencyjny, ale dla nowych lokali serwujących piwo i nie tylko wciąż jest jeszcze miejsce. Jak otworzyć własny pub?

REKLAMA