REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Cło, Transport lotniczy

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Prywatne odrzutowce generują połowę emisji CO2 w biznesie lotniczym

W ciągu ostatnich 20 lat liczba prywatnych odrzutowców na świecie prawie się podwoiła; loty takimi maszynami emitują co najmniej 10 razy więcej gazów cieplarnianych na osobę niż loty rejsowe, więc 1 proc. najbogatszych ludzi odpowiada za ok. połowę emisji CO2, będących efektem podróży lotniczych - wynika z raportu amerykańskiego Instytutu Studiów Politycznych.

PE: Zdekarbonizować transport Unii poprzez innowacje

Parlament Europejski przyjął w czwartek stanowisko negocjacyjne w sprawie nowego projektu przepisów UE mających na celu zwiększenie wykorzystania "zrównoważonych paliw" przez samoloty i porty lotnicze UE, aby ograniczyć emisje gazów cieplarnianych przez transport lotniczy i zapewnić Europie neutralność klimatyczną do 2050 r.

Fit for 55 podniesie ceny biletów lotniczych

Fit for 55 a ceny biletów lotniczych. Pakiet Fit for 55 dla przewoźników lotniczych oznacza m.in. wyższe rachunki za emisje CO2, opodatkowanie paliwa lotniczego oraz konieczność opracowania i wdrożenia nowych, bardziej ekologicznych paliw i napędów. Przyszłością mają być m.in. samoloty hybrydowe i elektryczne oraz niskoemisyjne paliwa syntetyczne. Ekspert ds. lotnictwa Grzegorz Brychczyński wskazuje jednak, że minie jeszcze co najmniej 10–15 lat, zanim takie rozwiązania zostaną wdrożone w komercyjnym lotnictwie pasażerskim, dlatego UE może nie zdążyć z dekarbonizacją tego sektora w założonym horyzoncie czasowym. Szybciej pojawią się za to podwyżki cen biletów lotniczych, bo koszt związany z wdrożeniem przewoźnicy – zwłaszcza niskokosztowi – przynajmniej w części przerzucą na pasażerów.

Lotniczy transport towarowy - nadciąga prawdziwa drożyzna

Lotniczy transport towarowy - rosną ceny. We wrześniu 2021 r. padły historyczne rekordy opłat za transport ładunków na pokładach samolotów. Nie wróży to ani szybkich obniżek, ani ustabilizowania się cenników, ponieważ ostatni kwartał każdego roku to zwyczajowe okresy podwyżek i najwyższe stawki przewozowe na najważniejszych szlakach transportowych. Do pobicia rekordu z ubiegłego miesiąca brakuje już tylko 2%, a wyraźnego osłabienia dynamiki wzrostowej można się spodziewać dopiero na początku roku. Drogo będzie także w przyszłym roku i 2023 r., aż nie nastąpi pełna stabilizacja w całym lotnictwie cywilnym. Konsekwencje pandemii widać nawet w prognozach do 2040 r.

REKLAMA

Czy branża lotnicza wykorzysta wodór jako paliwo?

Wodór paliwem przyszłości? To możliwe, ponieważ podróżowanie samolotem ma duże przełożenie na środowisko i emisje CO2. Jak wskazują obliczenia bezpośredni lot w jedną stronę na trasie Warszawa–Paryż to ok. 259 kg CO2 w przeliczeniu tylko na jednego pasażera.

Czy CPK ma szansę stać się portem lotniczym 3. generacji?

Port lotniczy 3. generacji a CPK. Do 2030 roku Międzynarodowy Port Lotniczy Incheon, a od lutego 2021 r. także doradca strategiczny Centralnego Portu Komunikacyjnego zamierza zmienić paradygmat współczesnych lotnisk przekształcając się w port lotniczy 3. generacji. Czy koncepcja azjatyckiego partnera sprawdzi się także w przypadku CPK?

Linie lotnicze. Przewoźnicy uchylają się od zwrotu kosztów za odwołany lot

Mimo uelastycznienia linii lotniczych wobec pasażerów, przewoźnicy nadal uchylają się od zwrotu kosztów za odwołany lot. Przewoźnicy mają obowiązek zwracać pieniądze za bilety, chyba że pasażer zdecyduje się na przyjęcie vouchera.

Zmiany na światowym rynku lotniczym cargo. Zyskają Chiny, straci Europa i USA

Fracht lotniczy wychodzi z najpoważniejszego od 30 lat tąpnięcia na rynku przewozów, nie oznacza to jednak całkowitej normalizacji w branży. Rok 2020 był jedynie początkiem głębokich zmian w lotniczym cargo i zapowiedzią dynamicznego rozwoju przepływów towarowych w Azji Wsch. pod przewodnictwem Chin, które zdominowały już powietrzne szlaki transportowe do Europy i Ameryki Pn. Podczas gdy globalny sektor cargo będzie ciążył ku Azji, Stary Kontynent stanie się najwolniej rozwijającym się rynkiem przewozów lotniczych na świecie, niewiele lepiej poradzi sobie USA.

REKLAMA

Czy lotnictwo może być ekologiczne? [KOMENTARZ]

Czy lotnictwo może być ekologiczne? Bez zbędnych dywagacji — tak, może, ale potrzeba na to chęci, czasu, kapitału i świata bez covidu (niekoniecznie w tej kolejności).

UE proponuje zmiany w polityce ceł

Unijne służby celne mają działać bardziej inteligentnie, innowacyjnie i sprawnie - takie założenia ma przedstawiony przez Komisję Europejską plan ich restrukturyzacji. Teraz "27" traci przez oszustwa na granicach miliardy euro rocznie.

Nie będzie szkoleń dla kontrolerów ruchu lotniczego

Spadek lotów i mniejsze zapotrzebowanie na pracowników na lotniskach - to efekty pandemii koronawirusa. W rezultacie Polska Agencja Żeglugi Powietrznej wstrzymała rekrutację na kursy dla kontrolerów ruchu lotniczego.

Przewoźnicy liczą na poprawę sytuacji w branży

Transport lotniczy powoli się odmraża, ale wciąż pozostaje niepewność np. dotycząca obowiązku odbywania kwarantanny po powrocie. Przewoźnicy liczą, że mimo tych trudności sezon urlopowy się wydłuży, co pozwoli odrobić część strat.

Bez transportu towarowego nie uda się osiągnąć globalnych celów klimatycznych

Do 2050 roku globalne zapotrzebowanie na transport towarowy wzrośnie o 226 proc., związane z tym emisje CO2 zwiększą się o 118 proc., a przewóz towarów będzie generował niemal tyle samo zanieczyszczeń co ruch pasażerski. Największy wzrost emisji odnotuje transport morski i lotniczy, jednocześnie bez wprowadzenia tych sektorów na rynek handlu emisjami nie uda się osiągnąć celów klimatycznych ONZ. Na samoregulację w kwestii klimatu decydują się za to najwięksi gracze globalnego rynku logistycznego.

Lotniczy transport towarowy w Polsce – struktura, problemy i perspektywy branży

Udział Polski w unijnej strukturze frachtu lotniczego jest niemal niezauważalny, choć nasza przestrzeń powietrzna jest jedną z najruchliwszych w Europie. Ruch towarowy nad Polską jest wręcz ogromy, problem polega na tym, że nikt u nas nie ląduje. Brakuje nie tylko infrastruktury, ale także wiedzy polskich eksporterów, jak efektywnie wykorzystać możliwości transportu lotniczego.

Opóźniony lub odwołany lot - prawa pasażera

Jakie prawa ma podróżny w przypadku odwołanego lub opóźnionego lotu albo odmowy przyjęcia na pokład samolotu? Prezentujemy najważniejsze informacje o naszych prawach i obowiązkach linii lotniczych.

Prawo celne zostanie dostosowane do unijnego kodeksu celnego

Prawo celne zostanie dostosowane do unijnego kodeksu celnego - przewiduje nowelizacja prawa celnego podpisana przez prezydenta Andrzeja Dudę.

Rozliczanie akcyzy i cła - jedno okienko

Wprowadzenie "jednego okienka" dla rozliczeń podatków z tytułu akcyzy i cła, to jedna z propozycji noweli przepisów dotyczących celników i administracji celnej, którą na obecnym posiedzeniu zajmie się Sejm.

Tax Free coraz bardziej popularne

Wdrożona przez Służbę Celną w 2012 roku, możliwość elektronicznego zgłaszania dokumentów Tax Free zyskuje coraz większą popularność.

Procedura uszlachetniania biernego

Zgodnie z art. 145 ust. 1 Wspólnotowego Kodeksu Celnego, procedura uszlachetniania biernego stanowi gospodarczą procedurę celną umożliwiającą czasowy wywóz dóbr posiadających status wspólnotowy poza obszar celny Unii Europejskiej w celu poddania ich procesom uszlachetniania a następnie ponowny ich przywóz i dopuszczenie do obrotu na obszarze celnym Wspólnoty towarów powstałych w wyniku poddania ich wspomnianym procesom.

Cło antydumpingowe na truskawki z Chin wygasa w kwietniu

Cło antydumpingowe na truskawki z Chin wygaśnie 18 kwietnia – poinformowała Komisja Europejska. Producenci truskawek mają powód do obaw. Wygaśnięcie cła antydumpingowego na truskawki może doprowadzić do gwałtownych spadków obrotu małych i średnich firm.

Kumulacja pochodzenia towarów a wysokość należnego cła - porada

Pochodzenie towarów jest bardzo ważnym elementem, który wpływa w znaczącym stopniu na wysokość należnego cła. Kumulacja pochodzenia jest jednym ze sposobów określenia pochodzenia towarów. Jakie są rodzaje kumulacji? Jak określona została kwestia wywozu towarów z preferencyjnym pochodzeniem w oparciu o kumulację?

Czym jest TARIC?

TARIC to w kilku słowach informacje taryfowe, stawki celne, zakazy importu i eksportu oraz ograniczenia obrotu towarowego. Jakie informacje dokładnie zawiera ta baza? Jak korzystać z jej wyszukiwarki?

Do czego służą bazy MRN i QUOTA?

MRN i QUOTA to bazy danych opracowane przez Komisję Europejską gromadzące dane dotyczące podatków i cła. Jak z nich korzystać? Przeczytaj.

Czym jest EORI- Wspólnotowy System Rejestracji i Identyfikacji Podmiotów Gospodarczych?

Wspólnotowy System Rejestracji i Identyfikacji Podmiotów Gospodarczych (EORI)jest częścią tworzonego w UE środowiska elektronicznego cła, które powstaje w ramach programu wirtualnego środowiska dla administracji celnych i handlu w UE. Sprawdź, do kogo skierowany jest program i jakie daje korzyści.

Czym jest ECICS – Europejski Spis Celny Substancji Chemicznych?

Europejski Spis Celny Substancji Chemicznych jest narzędziem informacji zarządzanym przez Dyrekcję Generalną Komisji Europejskiej, które m.in. pozwala ja jednoznaczną identyfikację substancji chemicznych. Baza coraz częściej stosowana jest oficjalnie przez organy celne, laboratoria celne i podmioty gospodarcze zajmujące się handlem wszystkich substancji chemicznych, w związku z czym jej zasięg stale się rozszerza. Dowiedz się, jakie korzyści daje ECISC i jakie substancje mogą zostać do niego wpisane.

Kim jest upoważniony przedsiębiorca AEO

Internet pęka w szwach od ofert szkoleniowych zwieńczonych uzyskaniem certyfikatu AEO. Firmy doradcze wskazują na uzależnienie od jego posiadania możliwości korzystania z postępowania uproszczonego. Kim naprawdę jest upoważniony przedsiębiorca AEO? Przeczytaj.

Jakie zadania ma Służba Celna?

Ogólnie rzecz ujmując wszyscy celnicy (funkcjonariusze celni) tworzący Służbę Celną mają pilnować zgodności z prawem przywozu towarów na obszar celny Wspólnoty Europejskiej (WE) oraz wywozu towarów z obszaru celnego WE. Służba Celna realizuje też szereg innych obowiązków, w szczególności w zakresie podatku akcyzowego oraz podatku od gier.

Zmiany zasad kontroli Służby Celnej od 31 października 2009 r.

31 października 2009 r. wchodzi  w życie nowa ustawa z 27 sierpnia 2009 r. o Służbie Celnej (Dz.U. Nr 168, poz. 1323). Od tego dnia ulegną m.in. zmianie zasady wszczynania niektórych rodzajów kontroli wykonywanych przez funkcjonariuszy i pracowników Służby Celnej, w szczególności w zakresie upoważnień, jakie muszą być okazywane kontrolowanym.

Certyfikat AEO ułatwia współpracę z organami celnymi

Polscy przedsiębiorcy działający w branży spedycyjnej i motoryzacyjnej wciąż za mało korzystają z uproszczeń jakie daje Certyfikat Upoważnionego Przedsiębiorcy (AEO) – podaje Deloitte.

Służba Celna wyda zezwolenia na loterie fantowe i promocyjne

Już niedługo przedsiębiorca chcący zorganizować loterię fantową, promocyjną, czy audiotekstową będzie musiał udać się po zezwolenie do urzędów lub izb celnych, a nie jak dotąd do Ministra Finansów, czy Izby Skarbowej.

Inwestycje na Białorusi – ulgi celne

Inwestorzy zagraniczni, którzy planują modernizację działających przedsiębiorstw lub budowę nowego zakładu produkcyjnego na Białorusi mogą skorzystać z ulg podatkowych i celnych przy wwozie niektórych środków trwałych.

REKLAMA