reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama

Temat: podatnik

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu podatnik. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące podatnik.

Ulga termomodernizacyjna - zakup i montaż powietrznej pompy ciepła

Aktualizacja: 31.08.2020

Czy w ramach ulgi termomodernizacyjnej podatnikowi przysługuje prawo do odliczenia od podstawy obliczenia podatku poniesionych przez niego wydatków związanych z zakupem i montażem na budynku mieszkalnym stanowiącym jego własność powietrznej pompy ciepła? »

Ulga termomodernizacyjna 2020 nie dla wszystkich. Kto może z niej skorzystać?

Aktualizacja: 09.07.2020

Z ulgi termomodernizacyjnej mogą skorzystać właściciele domów jednorodzinnych. Składając PIT za 2019 r. odzyskać można nawet 53 tys. zł.i budynków mieszkalnych jednorodzinnych. Czy niewykorzystana kwota ulgi termomodernizacyjnej przepada? »

Ulga termomodernizacyjna – kto i na jakich warunkach może z niej skorzystać?

Aktualizacja: 09.07.2020

Ulga termomodernizacyjna skierowane jest do podatników, którzy są właścicielami lub współwłaścicielami budynków mieszkalnych jednorodzinnych. W ramach ulgi podatnik ma prawo odliczyć od podstawy obliczenia podatku, wydatki poniesione na materiały budowlane, urządzenia i usługi, związane z realizacją przedsięwzięcia termomodernizacyjnego w swoim budynku. Jakie warunki trzeba spełniać, aby móc skorzystać z ulgi podatkowej na termomodernizację? Z jakimi problemami praktycznymi mogą zetknąć się podatnicy rozliczający ulgę? »

Rejestracja podatnika dla celów podatku VAT w biurze wirtualnym? Według NSA niedopuszczalna

Aktualizacja: 03.02.2020

W wyroku z 13 listopada 2019 r. (sygn. I FSK 1363/17), Naczelny Sąd Administracyjny zakwestionował możliwość zarejestrowania działalności podatnika dla celów podatku od towarów i usług pod adresem biura wirtualnego. To kolejne orzeczenie, które ogranicza podatnikom swobodę wyboru siedziby. »

Kiedy sprzedawca może wystawić fakturę przed wydaniem towaru nabywcy

Aktualizacja: 02.01.2019

Czy podatnik może wystawić fakturę przed wydaniem towaru klientowi? Kontrahent (firma handlowa) chce otrzymać fakturę przed wydaniem towaru. »

Jak postąpić, gdy podatnik omyłkowo nie ujął w pkpir faktury sprzedażowej

Aktualizacja: 09.10.2018

Podatniczka prowadzi działalność gospodarczą opodatkowaną podatkiem liniowym i rozlicza się na podstawie pkpir. Za każdy miesiąc płaci całą należną zaliczkę. We wrześniu 2018 r. zorientowała się, że w kwietniu 2018 r. popełniła błąd i nie uwzględniła w pkpir za ten miesiąc jednej z faktur sprzedażowych. Do jakiego miesiąca doliczyć przychód z tej faktury? Do kwietnia czy do września? Jak postąpić z zaliczką na podatek? »

Rzecznik Praw Podatnika 2019 - czy jest potrzebny?

Aktualizacja: 08.10.2018

Niedawno powołano Rzecznika Praw Przedsiębiorców, Czy Rzecznik Praw Podatnika będzie zatem potrzebny? »

Rzecznik Praw Podatnika – nowa instytucja od 2020 r.

Aktualizacja: 20.08.2018

Ministerstwo Finansów przedstawiło projekt ustawy o Rzeczniku Praw Podatnika. Ma on wzmocnić pozycję podatnika w stosunku do organów skarbowych. »

Wyroki sądów administracyjnych w sprawach podatkowych - tylko 25% korzystnych dla podatników

Aktualizacja: 19.06.2018

W 2017 roku sądy administracyjne (WSA i NSA) wydały w sumie 27 tys. wyroków w sprawach podatkowych. Orzeczeń uchylających decyzje fiskusa było 25 proc. Część sądowych rozstrzygnięć w sprawach podatkowych budzi zastrzeżenia tak ekspertów, jak i samych podatników. Ich zdaniem to efekt nie tylko profiskalnej wykładni, lecz także niedoskonałości przepisów. »

Co podatnik może zrobić w przypadku przewlekłego prowadzenia postępowania lub kontroli celno-skarbowej

Aktualizacja: 13.03.2018

Kontrola celno-skarbowa powinna być zakończona bez zbędnej zwłoki, ale nie później niż w ciągu 3 miesięcy od dnia jej wszczęcia (art. 63 ust. 1 ustawy o KAS). Co jednak zrobić w przypadku, gdy kontrola ta przedłuża się – według podatnika zazwyczaj z przyczyn nieuzasadnionych? »

Powiadomienia w sprawie korekty JPK_VAT

Aktualizacja: 14.03.2018

W elektronicznym narzędziu ANALIZATOR_JPK kompleksowo sprawdzono już 650 mln faktur z Jednolitych Plików Kontrolnych dla potrzeb VAT (JPK_VAT) za styczeń 2018 r. Podatnicy, u których pojawiły się niezgodności, otrzymają powiadomienia z Ministerstwa Finansów z prośbą o weryfikację przesłanych JPK_VAT. »

NIP w 2018 - jak go uzyskać i jak zgłaszać zmiany

Aktualizacja: 22.01.2018

Osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej lub niebędące zarejestrowanym podatnikiem VAT lub niebędące płatnikiem podatków lub składek na ubezpieczenia społeczne oraz zdrowotne posługują się tylko numerem PESEL, który jest identyfikatorem obywatela w kontaktach z urzędem skarbowym. Jako przedsiębiorca, będziesz najczęściej posługiwał się identyfikatorem podatkowym NIP. Poniżej znajdziesz informacje, jakie są zasady dokonywania zgłoszenia NIP oraz aktualizacji danych. »

Jak ustalić proporcję i preproporcję na 2018 r. i przeprowadzić korektę roczną

Aktualizacja: 16.01.2018

W deklaracji VAT-7 i JPK_VAT za styczeń 2018 r. podatnicy, którzy odliczali VAT ustalany według proporcji lub preproporcji, muszą rozliczyć korektę roczną. Pierwszym krokiem jest ustalenie ostatecznego wskaźnika preproporcji i proporcji, który będzie stosowany również do odliczeń VAT w 2018 r. Następnie należy ustalić kwoty VAT naliczonego podlegające korekcie. Do korekty mogą być zobowiązani również podatnicy, którzy zmienili przeznaczenie kupionych środków trwałych. »

Koszty egzekucji podatków, czyli ile podatnik płaci za ściągnięcie należności przez fiskusa

Aktualizacja: 22.11.2017

Z różnych względów może dojść do sytuacji, w której podatnik nie może albo nie chce zapłacić podatku, który został już określony - czy to w deklaracji złożonej przez podatnika, czy też w decyzji wymiarowej organu podatkowego. W takiej sytuacji następuje wszczęcie postępowania egzekucyjnego, które ma doprowadzić do przymusowego ściągnięcia należności na rzecz fiskusa. Oczywiście, podatnik musi ponieść koszty tego postępowania. »

Elektroniczna ewidencja VAT już od 1 stycznia 2018 r.

Aktualizacja: 12.10.2017

Ministerstwo Finansów przypomina, że już od 1 stycznia 2018 r. podatnicy składający VAT-7 lub VAT-7K będą mieć obowiązek prowadzenia elektronicznej ewidencji VAT. »

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

reklama
reklama

Eksperci portalu infor.pl

Barbara Głowacka

Prawnik, konsultant podatkowy w Instytucie Studiów Podatkowych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama