REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Odśnieżanie a koszty podatkowe

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Agata Mazur
Poniesione na odśnieżanie wydatki można zaliczyć do kosztów przychodu.
Poniesione na odśnieżanie wydatki można zaliczyć do kosztów przychodu.
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W okresie zimowym każdy przedsiębiorca musi się zmierzyć ze wzrostem nakładów na odśnieżanie budynków. Nawet taka jednorazowa usługa może go kosztować aż kilkanaście tysięcy złotych. Dlatego też należy pamiętać, iż poniesione na ten cel wydatki można zaliczyć do kosztów przychodu.

REKLAMA

Do kosztów uzyskania przychodów zalicza się oprócz wydatków poniesionych w celu uzyskania przychodów również wszystkie wydatki w celu zachowania i zabezpieczenia ich źródła. Każdy wydatek, jaki łączy się z czynnościami bezpośrednio związanymi z usuwaniem zalegającego śniegu z dachu zalicza się do wydatków związanych z eksploatacją budynku. Przepisy prawa nakładają na właścicieli obowiązek odśnieżania zaległego śniegu. Czynności te mają na celu utrzymanie budynku w stanie, który umożliwi jego prawidłowe wykorzystanie. Ma to istotny wpływ na zapewnienie należytego bezpieczeństwa każdej osobie, która znajduje się w obrębie budynku.

REKLAMA

Przepisy wskazują, iż każdy podatnik, który wybierze zasady ogólne rozliczania przychodów z działalności gospodarczej, ma możliwość uwzględnienia w rozliczeniu kosztów odśnieżania. Wiąże się to z opodatkowaniem dochodów stawką liniową lub według 18% lub 32% stawki, które są uzależnione od wysokości samych dochodów. Natomiast, gdy chodzi o działalność sezonową, polegającą m.in. na odśnieżaniu skwerów, ulic a nawet prywatnych posesji, do kosztów zaliczyć można przede wszystkim koszty związane z nabyciem niezbędnych narzędzi, paliwa oraz wszystkich innych materiałów eksploatacyjnych.

Polecamy: Obowiązek nabycia kasy fiskalnej przez ryczałtowca

Uwzględnianie kosztów podatkowych przy odśnieżaniu jest dla przedsiębiorcy równie ważne jak koszty związane z jakimkolwiek sprzętem potrzebnym do odśnieżania, szczególnie wtedy, gdy zostaną one wpisane do ewidencji środków trwałych. Powszechnie wiadomo, iż z każdym sprzęt wpisanym jako środek trwały związany jest obowiązek dokonywania odpisów amortyzacyjnych, które jednocześnie będą miały na uwadze sezonowość danego sprzętu.

Bezpośrednio w koszty podatnik może zaliczyć jedynie urządzenia, których cena nie przekracza 3,5 tys. zł. Warto również wiedzieć, iż każdy podatnik, który rozpoczął działalność w danym roku podatkowym lub zalicza się do pojęcia małego podatnika, ma prawo do skorzystania z tzw. jednorazowej amortyzacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Składki ZUS 2012

Przywilej ten daje szansę zaliczenia do kosztów uzyskania całej wartości sprzętu do wysokości 50 tys. euro. Zatem, gdy tylko zaistnieje konieczność odpisów amortyzacji, podatnik ma możliwość wyboru sposobu jej rozliczenia. Istotny jest fakt, iż w przypadku sprzętu sezonowego amortyzacji dokonuje się tylko i wyłącznie w okresie użytkowania.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

REKLAMA

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

REKLAMA

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA