REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Odśnieżanie a koszty podatkowe

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Agata Mazur
Poniesione na odśnieżanie wydatki można zaliczyć do kosztów przychodu.
Poniesione na odśnieżanie wydatki można zaliczyć do kosztów przychodu.
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W okresie zimowym każdy przedsiębiorca musi się zmierzyć ze wzrostem nakładów na odśnieżanie budynków. Nawet taka jednorazowa usługa może go kosztować aż kilkanaście tysięcy złotych. Dlatego też należy pamiętać, iż poniesione na ten cel wydatki można zaliczyć do kosztów przychodu.

Do kosztów uzyskania przychodów zalicza się oprócz wydatków poniesionych w celu uzyskania przychodów również wszystkie wydatki w celu zachowania i zabezpieczenia ich źródła. Każdy wydatek, jaki łączy się z czynnościami bezpośrednio związanymi z usuwaniem zalegającego śniegu z dachu zalicza się do wydatków związanych z eksploatacją budynku. Przepisy prawa nakładają na właścicieli obowiązek odśnieżania zaległego śniegu. Czynności te mają na celu utrzymanie budynku w stanie, który umożliwi jego prawidłowe wykorzystanie. Ma to istotny wpływ na zapewnienie należytego bezpieczeństwa każdej osobie, która znajduje się w obrębie budynku.

REKLAMA

Przepisy wskazują, iż każdy podatnik, który wybierze zasady ogólne rozliczania przychodów z działalności gospodarczej, ma możliwość uwzględnienia w rozliczeniu kosztów odśnieżania. Wiąże się to z opodatkowaniem dochodów stawką liniową lub według 18% lub 32% stawki, które są uzależnione od wysokości samych dochodów. Natomiast, gdy chodzi o działalność sezonową, polegającą m.in. na odśnieżaniu skwerów, ulic a nawet prywatnych posesji, do kosztów zaliczyć można przede wszystkim koszty związane z nabyciem niezbędnych narzędzi, paliwa oraz wszystkich innych materiałów eksploatacyjnych.

Polecamy: Obowiązek nabycia kasy fiskalnej przez ryczałtowca

REKLAMA

Uwzględnianie kosztów podatkowych przy odśnieżaniu jest dla przedsiębiorcy równie ważne jak koszty związane z jakimkolwiek sprzętem potrzebnym do odśnieżania, szczególnie wtedy, gdy zostaną one wpisane do ewidencji środków trwałych. Powszechnie wiadomo, iż z każdym sprzęt wpisanym jako środek trwały związany jest obowiązek dokonywania odpisów amortyzacyjnych, które jednocześnie będą miały na uwadze sezonowość danego sprzętu.

Bezpośrednio w koszty podatnik może zaliczyć jedynie urządzenia, których cena nie przekracza 3,5 tys. zł. Warto również wiedzieć, iż każdy podatnik, który rozpoczął działalność w danym roku podatkowym lub zalicza się do pojęcia małego podatnika, ma prawo do skorzystania z tzw. jednorazowej amortyzacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Składki ZUS 2012

Przywilej ten daje szansę zaliczenia do kosztów uzyskania całej wartości sprzętu do wysokości 50 tys. euro. Zatem, gdy tylko zaistnieje konieczność odpisów amortyzacji, podatnik ma możliwość wyboru sposobu jej rozliczenia. Istotny jest fakt, iż w przypadku sprzętu sezonowego amortyzacji dokonuje się tylko i wyłącznie w okresie użytkowania.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czy polska infrastruktura energetyczna jest przygotowana na nagłe skoki zapotrzebowania lub sytuacje kryzysowe, jak ekstremalne warunki pogodowe czy awarie? [WYWIAD]

Czy w związku z blackoutem w Hiszpanii, mamy się czego obawiać? Czy polska infrastruktura energetyczna jest przygotowana na nagłe skoki zapotrzebowania lub sytuacje kryzysowe, jak ekstremalne warunki pogodowe czy awarie? Na te i inne pytania odpowiedział redakcji Infor.pl ekspert od technologii energetycznych (w tym OZE) z firmy Hynfra, partnera spółki Hydro Sanok Aleksander Naumann.

Spokój przed burzą? Polskie firmy jeszcze trzymają kurs, ale niepewność rośnie

Mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce wciąż utrzymują stabilne nastroje – wyniki najnowszego badania pokazują niewielkie zmiany w inwestycjach i sprzedaży. Jednak eksperci ostrzegają: wojna celna zapoczątkowana przez Donalda Trumpa może wkrótce zachwiać fundamentami tej kruchej równowagi. Czy nadchodzi czas turbulencji dla polskiego biznesu?

Blackout w Polsce realnym zagrożeniem. „Codziennie rano będziemy sprawdzać, kiedy mamy prąd”

Czy w Polsce, podobnie jak dziś w Hiszpanii i Portugalii, może nastąpić blackout? W obliczu niedoborów mocy w systemie elektroenergetycznym, Polska stoi przed realnym zagrożeniem wielogodzinnych przerw w dostawach prądu. Jakub Wiech, ekspert ds. energetyki i autor podcastu Elektryfikacja, ostrzega, że problemy mogą wystąpić przez nawet 2000 godzin w ciągu roku, co oznacza ryzyko ograniczeń dla firm i gospodarstw domowych.​

Ten głos zaboli polityków. "Do 2030 roku zabraknie nam prądu, firmy uciekną za granicę"

REKLAMA

PIBP: Nakaz zatrudniania minimum czterech osób na podstawie umowy o pracę, w pełnym wymiarze czasu pracy jako jeden z głównych warunków do otrzymania zezwolenia na prowadzenie działalności w usługach funeralnych

PIBP: Nakaz zatrudniania minimum czterech osób na podstawie umowy o pracę, w pełnym wymiarze czasu pracy jako jeden z głównych warunków do otrzymania zezwolenia na prowadzenie działalności w usługach funeralnych. Jak powinno wyglądać zatrudnienie w firmach z branży pogrzebowej? Co z nowelizacją Prawa Pogrzebowego?

Ponad 80 proc. specjalistów pozytywnie ocenia szkolenia z cyberbezpieczeństwa przeprowadzane w firmie

Szybki rozwój technologii oraz zwiększone ryzyko cyberataków przyczyniają się do rosnącego zainteresowania bezpieczeństwem IT. Zdaniem szkolonych menadżerów, szkolenia z cyberbezpieczeństwa przeprowadzane w firmie: są nie tylko potrzebne, ale i skuteczne.

Dłużnicy wykorzystują brak znajomości prawa u wierzycieli i specjalnie zwlekają z zapłatą za faktury, traktując zwłokę jako formę bezpłatnego kredytu. Powinni i mogą jednak słono za to zapłacić

Słaba znajomość podstawowych przepisów prawa finansowego u przedsiębiorców sprawia, że dłużnicy celowo przeciągają płatności, zyskując w ten sposób darmowy, nieoprocentowany kredyt. Dzieje się to w czasie, gdy zatory płatnicze w polskich przedsiębiorstwach cały czas rosną, a utrata płynności finansowej jest realnym zagrożeniem dla małych i średnich firm.

Czy wspólnik mniejszościowy zawsze jest na straconej pozycji?

Wspólnik posiadający mniejszościowy pakiet udziałów w spółce z o.o. nie musi już na starcie znajdować się na przegranej pozycji w potencjalnym sporze ze wspólnikiem większościowym. Kluczowe jest, aby taki udziałowiec znał swoje prawa w spółce oraz aktywnie i umiejętnie z nich korzystał, co w ostatecznym rozrachunku może przyczynić się do skutecznej obrony interesu wspólnika mniejszościowego i zachowania przez niego wpływu na spółkę.

REKLAMA

Polski Akt o Dostępności – jakie zmiany czekają przedsiębiorców?

Od 28 czerwca 2025 r. produkty i usługi wprowadzane na rynek będą musiały spełniać określone wymogi i być dostosowane również do osób z niepełnosprawnościami. To oznacza wiele zmian również dla małych i średnich przedsiębiorstw.

Polski Akt o Dostępności – jak się przygotować?

Już pod koniec czerwca wchodzi w życie Polski Akt o Dostępności. Nowe przepisy oznaczają dla przedsiębiorców nie tylko obowiązki, ale i nowe możliwości. Kogo dotyczą te zmiany? Co czeka konsumentów, a co przedsiębiorców? Skąd można wziąć pieniądze na ich wprowadzenie?

REKLAMA