Punktem wyjścia jest diagnoza własnego biznesu. Ocenie należy poddać całość działalności firmy, najlepiej z perspektywy realizowanych procesów biznesowych. Zdiagnozować to czego szukamy? Należy zidentyfikować kluczowe kompetencje firmy – te aktywności biznesowe, które decydują o pozycji firmy na rynku, tworząc rzeczywistą wartość. Analiza firmy z punktu widzenia kluczowych kompetencji pozwoli równocześnie oddzielić funkcje pomocnicze, czyli takie, które mogą być przekazane do zewnętrznej obsługi bez uszczerbku dla podstawowej działalności.
Kiedy przedsiębiorca mikro, małej lub średniej firmy zawiera kontrakt z branżowym gigantem, opłacalność takiej transakcji często zakrawa na cud. W każdej chwili może stracić zlecenie, otrzymać aneks, który mocno zaniża warunki finansowe, lub kredytować korporację, czekając na swoje pieniądze trzy miesiące i dłużej.
Coraz więcej Polaków, szczególnie tych mieszkających w dużych miastach, prowadzi coraz aktywniejszy tryb życia. I nie ma tu nic do rzeczy ogólny kryzys gospodarczy. Ludzie coraz dłużej pracują, więcej podróżują służbowo po kraju, coraz więcej odbywają służbowych spotkań „na mieście”. To powoduje, że niejednokrotnie są wręcz zmuszeni do jedzenia posiłków, szczególnie lunchu i kolacji w restauracjach.