REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Kierowca, Transport

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Koronawirus niszczy branżę transportową - apel do państwa

Branża transportowa odnotowuje już katastrofalne spadki obrotów. Koronawirus może spowodować prawdziwe spustoszenie. Jakie rozwiązania proponują przedsiębiorcy?

500 zł mandatu i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego - akcja "Smog"

Policja rozpoczęła kolejną akcję "Smog", w ramach której kontroluje pojazdy pod względem emisji spalin. Może przyznać mandat do 500 zł oraz zatrzymać dowód rejestracyjny auta.

Dokumenty kierowcy zawodowego w transporcie międzynarodowym

Jakie dokumenty powinien mieć przy sobie zawodowy kierowca realizujący kurs w transporcie międzynarodowym? Na pewno prawo jazdy, wypis z licencji transportowej oraz zapisy dotyczące czasu pracy. Ale co jeszcze? Wyjaśniają ekspert z Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców (OCRK).

Niezbędnik Eksportera: Legalizacja dokumentów handlowych i eksportowych

Legalizacji podlegają rozmaite dokumenty stosowane w handlu międzynarodowym. Mogą to być chociażby deklaracje wnioskodawcy, świadectwa pochodzenia towaru czy zaświadczenia urzędów państwowych. Jeżeli importer wymaga zalegalizowania dokumentu handlowego, to pierwszym etapem jest potwierdzenie dokumentów przez Krajową Izbę Gospodarczą (KIG). Jak to zrobić?

REKLAMA

Polska jest już omijana na Nowym Jedwabnym Szlaku

Dekady zaniedbań polskiej infrastruktury towarowej sprawiły, że wkrótce możemy być postrzegani jako wąskie gardło na szlaku wymiany handlowej z Azją. Nic więc dziwnego, że słabo wypadamy w globalnych rankingach oceniających wydajność logistyczną państw, skoro brakuje tak podstawowej infrastruktury, jak elektryfikacja tras dojazdowych do terminali przeładunkowych. Od lat nie możemy uporać się także z Hamburgiem, nazywanym „największym polskim portem”, który wciąż obsługuje ok. 15 proc. wszystkich polskich operacji kontenerowych.

Kompromis dot. pakietu mobilności to śmiertelna pułapka dla polskiego transportu

12 grudnia 2019 r. przedstawiciele Rady Europy i Parlamentu Europejskiego uzgodnili przepisy, które od 2021 roku będą obowiązywać przewoźników w UE. Nie ma zgody na pakiet mobilności w takim kształcie. Jego akceptacja byłaby nieuczciwością wobec wszystkich firm, którym z dnia na dzień coraz trudniej jest funkcjonować na europejskim rynku - uważa Związek Pracodawców „Transport i Logistyka Polska", członek Konfederacji Lewiatan. Założenia kompromisu, to wciąż nadal śmiertelna pułapka dla polskiego transportu, ale i transportu z Litwy, Rumunii, Chorwacji, Węgier i Bułgarii.

Lotniczy transport towarowy w Polsce – struktura, problemy i perspektywy branży

Udział Polski w unijnej strukturze frachtu lotniczego jest niemal niezauważalny, choć nasza przestrzeń powietrzna jest jedną z najruchliwszych w Europie. Ruch towarowy nad Polską jest wręcz ogromy, problem polega na tym, że nikt u nas nie ląduje. Brakuje nie tylko infrastruktury, ale także wiedzy polskich eksporterów, jak efektywnie wykorzystać możliwości transportu lotniczego.

Jak rozliczyć transport samochodu za granicę dla osoby prywatnej

Osoba prywatna z Rosji nabyła w Polsce specjalnie dla niej sprowadzony i dostosowany samochód sportowy. Firma, która przygotowała ten samochód, wynajęła naszą firmę transportową do przewiezienia pojazdu do nabywcy. Jak mamy rozliczyć tę usługę?

REKLAMA

Nowa umowa ATP – nowe udogodnienia dla przewoźników

Organy kontrolujące przewozy szybko psujących się artykułów żywnościowych często nakładają na przewoźników kary za brak świadectwa ATP w czasie wykonywania przewozu. Powodem jest nie okazanie takiego dokumentu w czasie kontroli, wystawienie go w innym kraju, ale główną przyczyną jest brak świadectwa ATP na dany środek transportu. Jakie obowiązki w tym zakresie na przewoźników nakłada obowiązujące prawo? Czy nie okazanie świadectwa ATP podczas kontroli faktycznie daje organom kontrolującym podstawę do nakładania kar?

Kiedy ubezpieczyciel może domagać się od kierowcy zwrotu odszkodowania?

Regres nietypowy z art. 43. ustawy z dnia 22 maja 2003 r o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych stanowi, że Zakładowi ubezpieczeń oraz Ubezpieczeniowemu Funduszowi Gwarancyjnemu, w przypadkach określonych w art. 98 ust. 2 pkt 1, przysługuje prawo dochodzenia od kierującego pojazdem mechanicznym zwrotu wypłaconego z tytułu ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych odszkodowania.

Uszczelnienie systemu podatkowego w 2018 r.

Premier Mateusz Morawiecki poinformował, że rząd przyjął na wtorkowym posiedzeniu projekt mający uszczelnić system podatkowy oraz służbę zdrowia. Zmiany mają dotyczyć przede wszystkim transportu towarów.

Jak ewidencjonować w pkpir wydatki na zakup paliwa i przejazd autostradami płatnymi za granicą

Prowadzę firmę transportową. Świadczę międzynarodowe usługi transportu i spedycji. Prowadzę pkpir. Moi kierowcy za granicą tankują samochody oraz korzystają z płatnych autostrad. Często niemożliwe jest otrzymanie faktury za tankowanie samochodu, a tym bardziej za płatną drogę. W związku z tym posiadam paragony za tankowanie, jak również za płatne odcinki drogi. Czy paragony za tankowanie samochodu oraz za przejazd płatnymi odcinkami drogi mogę zaliczyć do kosztów?

Centralny rejestr przewoźników i firm transportowych

Pod koniec listopada ma ruszyć Krajowy Rejestr Elektroniczny Przedsiębiorców Transportu Drogowego (KREPTD). Ma na celu zapewnienie większego bezpieczeństwa i eliminację z rynku nieuczciwych przedsiębiorców.

Szkoda transportowa a odpowiedzialność kierowcy

Wielokrotnie analizowałem ryzyka, które towarzyszą przewozom. Było ono jednak przedstawiane jako zespół czynników zewnętrznych powodujących szkody. Nasuwają się jednak pytania, czy kierowca stanowi jeden z elementów szeroko pojętego ryzyka i jaką odpowiedzialność ponosi względem pracodawcy za szkody powstałe w czasie prowadzenia pojazdu.

Polski transport otrzyma wsparcie ponad 700 mln

Usprawnienie ratownictwa w transporcie kolejowym i działania edukacyjne na rzecz niechronionych uczestników ruchu drogowego to tylko dwa z pięciu projektów, które zostaną dofinansowanie z Programu Infrastruktura i Środowisko.

Jak wyliczyć wynagrodzenie kierowcy ciężarówki wykonującemu transport w Niemczech

Minimalne wynagrodzenie na terenie Niemiec wynosi 8,5 euro za godzinę. Polscy kierowcy wykonujący swoje zadania służbowe w tym kraju także powinni być opłacani według tej stawki. Dotyczy to kierowców, którzy przejazd łączą z wyładunkiem/załadunkiem w Niemczech. Przedstawiamy zasady obowiązujące przy obliczaniu takiego wynagrodzenia.

E-procedury transportowe dla przedsiębiorców

Elektroniczny Punkt Kontaktowy prowadzony przez Ministerstwo Gospodarki daje możliwość przedsiębiorcom wykonania wielu procedur realizowanych przez Główny Inspektorat Transportu Drogowego drogą elektroniczną, m.in. zmiana nazwy, adresu przedsiębiorstwa, osoby zarządzającej transportem, uzyskanie zezwoleń, licencji.

Projekt nowelizacji przepisów o czasie pracy kierowców

Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju przygotowało projekt nowelizacji ustawy o czasie pracy kierowców, która przed końcem roku trafi do konsultacji społecznych.

Proponowane zmiany w sektorze gospodarki

Premier Ewa Kopacz w swoim expose zapowiedziała wprowadzenie zmian w sektorze gospodarki. Od 2015 r. zostanie wprowadzony nowy system e-Podatki, który będzie dostępny dla każdego podatnika. Przedsiębiorcy otrzymają wsparcie finansowe z Banku Gospodarstwa Krajowego oraz powstanie dawno zapowiadany kodeks budowlany.

Podwyżka cen winiet od 1 stycznia 2010 r.

Minister Infrastruktury postanowił zrobić „prezent” świąteczno-noworoczny wszystkim firmom transportowym i z dniem 1 stycznia 2010 r. podniósł ceny kart drogowych, zwanych popularnie „winietami”.

Ubezpieczenie NNW kierowcy i pasażera

W ubezpieczeniach NNW przedmiotem ubezpieczenia są trwałe następstwa nieszczęśliwego wypadku, którego skutkiem są uszkodzenia ciała lub rozstrój zdrowia powodujące stały uszczerbek na zdrowiu lub śmierć ubezpieczonego.

REKLAMA