REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Ministerstwo Zdrowia udzieliło odpowiedzi na interpelację poselską w sprawie składki zdrowotnej w przypadku łączenia pracy na etacie z prowadzeniem działalności gospodarczej. Wynika z niej, iż obecnie nie są planowane zmiany legislacyjne ingerujące w zasadę odprowadzania składki od każdego tytułu odrębnie.
Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?
COIG podaje, że w Polsce każdego dnia otwiera się 1000 firm. Jednocześnie obawa o przetrwanie działalności niepokoi aż 96% przedsiębiorców sektora MŚP. Rosnące koszty prowadzenia firmy to jedno, po drugiej stronie są negatywne skutki zdarzeń losowych. Czy przedsiębiorcy chętnie się ubezpieczają?
Wystarczy małe niedopatrzenie czy pech, aby narazić firmę na wielkie straty finansowe, a nawet doprowadzić do bankructwa. Przykłady z artykułu pokazują, że zdarzają się czasem bardzo nieprawdopodobne sytuacje. Kiedy małe i średnie przedsiębiorstwa powinny rozważyć ubezpieczenie?
REKLAMA
Jedynie 44 proc. firm w Polsce ma sformalizowaną politykę zarządzania ryzykiem. Podejście do zarządzania ryzykiem w biznesie wciąż wymaga jeszcze dużo pracy. Co firmy ubezpieczają najczęściej?
ZUS realizuje program prewencji wypadkowej, w ramach którego można uzyskać dofinansowanie na poprawę warunków pracy poprzez zakup maszyn i urządzeń. Można liczyć nawet na 300.000,00 zł dofinansowania.
Obiecane przez Koalicję Obywatelską wakacje od ZUS dla przedsiębiorców nie zyskują jednoznacznie pozytywnej oceny. Jeśli miałoby to być tylko zwolnienie na miesiąc gdy przedsiębiorca chce skorzystać z urlopu, jak pracownicy czy zleceniobiorcy, to korzyść raczej niewielka. W ocenie większości zainteresowanych i ekspertów, by rzeczywiście pomóc przedsiębiorcom mającym kłopoty z płynnością potrzebne jest rozwiązanie idące dalej i bardziej wszechstronne.
Zatrudniając pracownika w niepełnym wymiarze czasu pracy, należy określić w umowie o pracę m.in. dopuszczalną liczbę nadgodzin w pracy, których przekroczenie spowoduje konieczność ich rekompensaty. O czym pracodawca powinien pamiętać, kiedy zatrudnia pracowników na niepełny etat? Wyjaśniamy
REKLAMA
REKLAMA