REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pracownicy nie chcą wracać do biur

Subskrybuj nas na Youtube
zegar, praca, biuro, uśmiech, czas pracy/fot. Shutterstock
zegar, praca, biuro, uśmiech, czas pracy/fot. Shutterstock
fot. Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Ponad 70% pracowników zdalnych i 60% pracowników hybrydowych zadeklarowało, że nie czuje się gotowych na powrót do pracy w biurze. Jednak aż 70% zapytanych firm planuje powrót do pracy stacjonarnej jeszcze w 2021 roku. Czym pracodawcy chcą zachęcić do powrotów? Na jakie benefity mogą liczyć pracownicy?

Co drugi ankietowany pracownik uważa, że sam powinien decydować o terminie powrotu do pracy w biurze. Jednak jak widać po wynikach badania Dailyfruits („Powrót firm do biura a pandemia Covid-19”), przedsiębiorstwa podejmując tę decyzję będą kierować się przede wszystkim twardymi danymi i statystykami zachorowań. Tylko co piąty pracodawca decydując o powrocie zapyta o zdanie swoich pracowników.

REKLAMA

REKLAMA

Nastroje pracowników, związane z powrotami do biur, nie są w większości optymistyczne. Aż 44% ankietowanych Polaków pracujących zdalnie zdradziło, że będzie odczuwać stres na wieść o powrocie do biura. Dla pracodawców powinien być to wyraźny sygnał, że kluczowe znaczenie będzie miało przygotowanie dobrego procesu reonboardingu, który pomoże zaadaptować się pracownikom do ponownej pracy w biurze, da im poczucie bezpieczeństwa i dostarczy pozytywnych emocji.

Jednym z elementów reonboardingu może być zaakcentowanie powrotu do biura w postaci na przykład powitalnego upominku dla pracownika. To miły gest ze strony pracodawcy, ale również postawa, której pracownicy się spodziewają. Jak potwierdziło badanie „Powrót firm do biura a pandemia Covid-19” aż 65% zapytanych pracowników zdradziło, że spodziewa się powitalnego upominku od pracodawcy z okazji powrotu do pracy stacjonarnej.

REKLAMA

Welcome packi, czyli zestawy powitalne dla pracowników, cieszą się dużym zainteresowaniem firm przygotowujących się do powrotów do biur już od kilku miesięcy. W zamawianych pudełkach znajdują się na przykład zdrowe przekąski do pracy, jak batony zbożowe czy bakalie, ale również często firmowe gadżety oraz artykuły biurowe. Część pracodawców decyduje się, aby w zestawach uwzględnić także środki ochrony osobistej. Upominek powitalny ma nie tylko sprawić radość pracownikowi, ale również zwiększyć motywację do pracy oraz poczucie identyfikacji z firmą.  – mówi Jacek Kwiecień CEO z firmy Dailyfruits.

Jednorazowy powitalny upominek to jednak zdecydowanie za mało, aby zmienić nastawienie pracowników do powrotu do pracy stacjonarnej. Znaczenia w pandemii, jak pokazało badanie „Firma w trendzie zdrowia i zero waste”, zaczęły nabierać benefity wspierające zdrowie. Zostały one ocenione jako najbardziej wartościowe przez największą liczbę ankietowanych pracowników. Wśród benefitów wspierających zdrowie i budujących odporność, które mogliby zapewnić pracodawcy najczęściej wymieniano: opiekę medyczną w szerokim zakresie, owoce, warzywa i zdrowe przekąski w biurze oraz spotkania ze specjalistami np. z dietetykiem czy trenerem personalnym. Co czwarty ankietowany wskazał na cykliczny program edukacji żywieniowej w firmie, a 23% na organizację firmowych dni zdrowia, połączonych na przykład z konsultacjami dietetycznymi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pandemia Covid-19 uwypukliła i  pogłębiła wszystkie wcześniejsze problemy żywieniowe i zdrowotne, z którymi borykali się pracownicy, na przykład problem nadwagi i otyłości, jak również błędy żywieniowe czy brak aktywności fizycznej. Pracodawcy zaczęli w ciągu kilkunastu ostatnich miesięcy zwracać większą uwagę na zdrowie i dobrostan swoich pracowników, zauważając jak duży wpływ ma on na efektywność pracy, szczególnie w trudniejszych rynkowo warunkach. –  komentuje Magdalena Kartasińska, dietetyk kliniczny, kierownik działu dietetycznego Dailyfruits.

Ponad połowa firm biorących udział w badaniu „Powrót firm do biura a pandemia Covid-19”   deklaruje, że po powrocie do biura będzie zapewniać swoim pracownikom te same benefity co przed pandemią. Wznowienie biurowych benefitów dla swoich pracowników chętniej deklarują te firmy, które w trakcie pandemii zaczęły zapewniać swoim pracownikom benefity także na home office takie jak: paczki dla pracowników zdalnych, konsultacje dietetyczne czy psychologiczne oraz formy integracji online. Tylko 7% nie przewiduje powrotu do dostępnych wcześniej świadczeń pozapłacowych.

Funkcjonowanie w pandemicznej rzeczywistości przez kilkanaście miesięcy, w której model pracy zdalnej był dominujący, wywołało prawdziwą rewolucję na rynku benefitów pracowniczych. W wielu firmach środki z typowo biurowych benefitów zostały wówczas przekierowane na zupełnie inne usługi dopasowane do specyficznych potrzeb na home office, na przykład na paczki ze zdrową żywnością wysyłane do domów pracowników czy firmowe, integracyjne eventy online. Wdrożenie modelu hybrydowego i masowe powroty do pracy stacjonarnej rozbudziły oczekiwania pracowników w obszarze benefitów. Aż 75% zapytanych pracowników, biorących udział w badaniu Dailyfruits, chciałoby korzystać z benefitów dostępnych podczas pracy zdalnej również po powrocie do biura. Co czwarty pracownik zadeklarował, że pracując w biurze ma inne potrzeby i woli wrócić do benefitów oferowanych przed pandemią. Ostatnie kilkanaście miesięcy mocno zweryfikowało rynek benefitów pracowniczych. Pracodawcy zaczęli zauważać, że warto postawić w tym obszarze na rozwój rozwiązań, związanych ze zdrowiem i budowaniem odporności, co odzwierciedlają  oczekiwania pracowników zapytanych przez Dailyfruits. Benefity związane z kategorią zdrowia znalazły się na pierwszym miejscu najbardziej wartościowych benefitów wymienionych przez uczestników badania.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tego zawodu nie zastąpi AI. A które czeka zagłada? Ekspert: Programiści są pierwsi w kolejce

Sztuczna inteligencja na rynku pracy to temat, który budzi coraz większe emocje. W dobie dynamicznego rozwoju technologii jedno jest pewne – wiele profesji czeka poważna transformacja, a niektóre wręcz znikną. Ale są też takie zawody, których AI nie zastąpi – i to raczej nigdy. Jakie branże są najbardziej zagrożone? A gdzie ludzka praca pozostanie niezastąpiona? O tym mówi Jan Oleszczuk - Zygmuntowski z Polskiej Sieci Ekonomii.

Branża handlowa traci coraz więcej na kradzieżach w sklepach. Jak handlowcy rozwiązują ten problem

Zmorą branży handlowej wciąż są kradzieże sklepowe. Nasiliły się one w okresie wysokiej inflacji, ale teraz nie słabną w oczekiwanym tempie. Kradzieży z powodów ekonomicznych jest mniej, natomiast rozzuchwalili się złodzieje kradnący dla zysku.

Nadchodzi czas pożegnań z papierowymi fakturami. Wszystko co trzeba wiedzieć o e-fakturowaniu i KSeF

Krajowy System eFaktur powstał by ułatwić życie przedsiębiorcom, ale jest też nowym obowiązkiem, którego przestrzeganie narzuca prawo. Firmy, które nie będą przestrzegać jego zasad, muszą liczyć się z dotkliwymi karami, wynoszącymi nawet 100% kwoty podatku z faktury wystawionej poza KSeF.

Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

REKLAMA

Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

REKLAMA

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

REKLAMA