REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pracownicy nie chcą wracać do biur

Subskrybuj nas na Youtube
zegar, praca, biuro, uśmiech, czas pracy/fot. Shutterstock
zegar, praca, biuro, uśmiech, czas pracy/fot. Shutterstock
fot. Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Ponad 70% pracowników zdalnych i 60% pracowników hybrydowych zadeklarowało, że nie czuje się gotowych na powrót do pracy w biurze. Jednak aż 70% zapytanych firm planuje powrót do pracy stacjonarnej jeszcze w 2021 roku. Czym pracodawcy chcą zachęcić do powrotów? Na jakie benefity mogą liczyć pracownicy?

Co drugi ankietowany pracownik uważa, że sam powinien decydować o terminie powrotu do pracy w biurze. Jednak jak widać po wynikach badania Dailyfruits („Powrót firm do biura a pandemia Covid-19”), przedsiębiorstwa podejmując tę decyzję będą kierować się przede wszystkim twardymi danymi i statystykami zachorowań. Tylko co piąty pracodawca decydując o powrocie zapyta o zdanie swoich pracowników.

REKLAMA

REKLAMA

Nastroje pracowników, związane z powrotami do biur, nie są w większości optymistyczne. Aż 44% ankietowanych Polaków pracujących zdalnie zdradziło, że będzie odczuwać stres na wieść o powrocie do biura. Dla pracodawców powinien być to wyraźny sygnał, że kluczowe znaczenie będzie miało przygotowanie dobrego procesu reonboardingu, który pomoże zaadaptować się pracownikom do ponownej pracy w biurze, da im poczucie bezpieczeństwa i dostarczy pozytywnych emocji.

Jednym z elementów reonboardingu może być zaakcentowanie powrotu do biura w postaci na przykład powitalnego upominku dla pracownika. To miły gest ze strony pracodawcy, ale również postawa, której pracownicy się spodziewają. Jak potwierdziło badanie „Powrót firm do biura a pandemia Covid-19” aż 65% zapytanych pracowników zdradziło, że spodziewa się powitalnego upominku od pracodawcy z okazji powrotu do pracy stacjonarnej.

REKLAMA

Welcome packi, czyli zestawy powitalne dla pracowników, cieszą się dużym zainteresowaniem firm przygotowujących się do powrotów do biur już od kilku miesięcy. W zamawianych pudełkach znajdują się na przykład zdrowe przekąski do pracy, jak batony zbożowe czy bakalie, ale również często firmowe gadżety oraz artykuły biurowe. Część pracodawców decyduje się, aby w zestawach uwzględnić także środki ochrony osobistej. Upominek powitalny ma nie tylko sprawić radość pracownikowi, ale również zwiększyć motywację do pracy oraz poczucie identyfikacji z firmą.  – mówi Jacek Kwiecień CEO z firmy Dailyfruits.

Jednorazowy powitalny upominek to jednak zdecydowanie za mało, aby zmienić nastawienie pracowników do powrotu do pracy stacjonarnej. Znaczenia w pandemii, jak pokazało badanie „Firma w trendzie zdrowia i zero waste”, zaczęły nabierać benefity wspierające zdrowie. Zostały one ocenione jako najbardziej wartościowe przez największą liczbę ankietowanych pracowników. Wśród benefitów wspierających zdrowie i budujących odporność, które mogliby zapewnić pracodawcy najczęściej wymieniano: opiekę medyczną w szerokim zakresie, owoce, warzywa i zdrowe przekąski w biurze oraz spotkania ze specjalistami np. z dietetykiem czy trenerem personalnym. Co czwarty ankietowany wskazał na cykliczny program edukacji żywieniowej w firmie, a 23% na organizację firmowych dni zdrowia, połączonych na przykład z konsultacjami dietetycznymi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pandemia Covid-19 uwypukliła i  pogłębiła wszystkie wcześniejsze problemy żywieniowe i zdrowotne, z którymi borykali się pracownicy, na przykład problem nadwagi i otyłości, jak również błędy żywieniowe czy brak aktywności fizycznej. Pracodawcy zaczęli w ciągu kilkunastu ostatnich miesięcy zwracać większą uwagę na zdrowie i dobrostan swoich pracowników, zauważając jak duży wpływ ma on na efektywność pracy, szczególnie w trudniejszych rynkowo warunkach. –  komentuje Magdalena Kartasińska, dietetyk kliniczny, kierownik działu dietetycznego Dailyfruits.

Ponad połowa firm biorących udział w badaniu „Powrót firm do biura a pandemia Covid-19”   deklaruje, że po powrocie do biura będzie zapewniać swoim pracownikom te same benefity co przed pandemią. Wznowienie biurowych benefitów dla swoich pracowników chętniej deklarują te firmy, które w trakcie pandemii zaczęły zapewniać swoim pracownikom benefity także na home office takie jak: paczki dla pracowników zdalnych, konsultacje dietetyczne czy psychologiczne oraz formy integracji online. Tylko 7% nie przewiduje powrotu do dostępnych wcześniej świadczeń pozapłacowych.

Funkcjonowanie w pandemicznej rzeczywistości przez kilkanaście miesięcy, w której model pracy zdalnej był dominujący, wywołało prawdziwą rewolucję na rynku benefitów pracowniczych. W wielu firmach środki z typowo biurowych benefitów zostały wówczas przekierowane na zupełnie inne usługi dopasowane do specyficznych potrzeb na home office, na przykład na paczki ze zdrową żywnością wysyłane do domów pracowników czy firmowe, integracyjne eventy online. Wdrożenie modelu hybrydowego i masowe powroty do pracy stacjonarnej rozbudziły oczekiwania pracowników w obszarze benefitów. Aż 75% zapytanych pracowników, biorących udział w badaniu Dailyfruits, chciałoby korzystać z benefitów dostępnych podczas pracy zdalnej również po powrocie do biura. Co czwarty pracownik zadeklarował, że pracując w biurze ma inne potrzeby i woli wrócić do benefitów oferowanych przed pandemią. Ostatnie kilkanaście miesięcy mocno zweryfikowało rynek benefitów pracowniczych. Pracodawcy zaczęli zauważać, że warto postawić w tym obszarze na rozwój rozwiązań, związanych ze zdrowiem i budowaniem odporności, co odzwierciedlają  oczekiwania pracowników zapytanych przez Dailyfruits. Benefity związane z kategorią zdrowia znalazły się na pierwszym miejscu najbardziej wartościowych benefitów wymienionych przez uczestników badania.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

REKLAMA

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

REKLAMA

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA