REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pracownicy nie chcą wracać do biur

zegar, praca, biuro, uśmiech, czas pracy/fot. Shutterstock
zegar, praca, biuro, uśmiech, czas pracy/fot. Shutterstock
fot. Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Ponad 70% pracowników zdalnych i 60% pracowników hybrydowych zadeklarowało, że nie czuje się gotowych na powrót do pracy w biurze. Jednak aż 70% zapytanych firm planuje powrót do pracy stacjonarnej jeszcze w 2021 roku. Czym pracodawcy chcą zachęcić do powrotów? Na jakie benefity mogą liczyć pracownicy?

Co drugi ankietowany pracownik uważa, że sam powinien decydować o terminie powrotu do pracy w biurze. Jednak jak widać po wynikach badania Dailyfruits („Powrót firm do biura a pandemia Covid-19”), przedsiębiorstwa podejmując tę decyzję będą kierować się przede wszystkim twardymi danymi i statystykami zachorowań. Tylko co piąty pracodawca decydując o powrocie zapyta o zdanie swoich pracowników.

REKLAMA

REKLAMA

Nastroje pracowników, związane z powrotami do biur, nie są w większości optymistyczne. Aż 44% ankietowanych Polaków pracujących zdalnie zdradziło, że będzie odczuwać stres na wieść o powrocie do biura. Dla pracodawców powinien być to wyraźny sygnał, że kluczowe znaczenie będzie miało przygotowanie dobrego procesu reonboardingu, który pomoże zaadaptować się pracownikom do ponownej pracy w biurze, da im poczucie bezpieczeństwa i dostarczy pozytywnych emocji.

Jednym z elementów reonboardingu może być zaakcentowanie powrotu do biura w postaci na przykład powitalnego upominku dla pracownika. To miły gest ze strony pracodawcy, ale również postawa, której pracownicy się spodziewają. Jak potwierdziło badanie „Powrót firm do biura a pandemia Covid-19” aż 65% zapytanych pracowników zdradziło, że spodziewa się powitalnego upominku od pracodawcy z okazji powrotu do pracy stacjonarnej.

REKLAMA

Welcome packi, czyli zestawy powitalne dla pracowników, cieszą się dużym zainteresowaniem firm przygotowujących się do powrotów do biur już od kilku miesięcy. W zamawianych pudełkach znajdują się na przykład zdrowe przekąski do pracy, jak batony zbożowe czy bakalie, ale również często firmowe gadżety oraz artykuły biurowe. Część pracodawców decyduje się, aby w zestawach uwzględnić także środki ochrony osobistej. Upominek powitalny ma nie tylko sprawić radość pracownikowi, ale również zwiększyć motywację do pracy oraz poczucie identyfikacji z firmą.  – mówi Jacek Kwiecień CEO z firmy Dailyfruits.

Jednorazowy powitalny upominek to jednak zdecydowanie za mało, aby zmienić nastawienie pracowników do powrotu do pracy stacjonarnej. Znaczenia w pandemii, jak pokazało badanie „Firma w trendzie zdrowia i zero waste”, zaczęły nabierać benefity wspierające zdrowie. Zostały one ocenione jako najbardziej wartościowe przez największą liczbę ankietowanych pracowników. Wśród benefitów wspierających zdrowie i budujących odporność, które mogliby zapewnić pracodawcy najczęściej wymieniano: opiekę medyczną w szerokim zakresie, owoce, warzywa i zdrowe przekąski w biurze oraz spotkania ze specjalistami np. z dietetykiem czy trenerem personalnym. Co czwarty ankietowany wskazał na cykliczny program edukacji żywieniowej w firmie, a 23% na organizację firmowych dni zdrowia, połączonych na przykład z konsultacjami dietetycznymi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pandemia Covid-19 uwypukliła i  pogłębiła wszystkie wcześniejsze problemy żywieniowe i zdrowotne, z którymi borykali się pracownicy, na przykład problem nadwagi i otyłości, jak również błędy żywieniowe czy brak aktywności fizycznej. Pracodawcy zaczęli w ciągu kilkunastu ostatnich miesięcy zwracać większą uwagę na zdrowie i dobrostan swoich pracowników, zauważając jak duży wpływ ma on na efektywność pracy, szczególnie w trudniejszych rynkowo warunkach. –  komentuje Magdalena Kartasińska, dietetyk kliniczny, kierownik działu dietetycznego Dailyfruits.

Ponad połowa firm biorących udział w badaniu „Powrót firm do biura a pandemia Covid-19”   deklaruje, że po powrocie do biura będzie zapewniać swoim pracownikom te same benefity co przed pandemią. Wznowienie biurowych benefitów dla swoich pracowników chętniej deklarują te firmy, które w trakcie pandemii zaczęły zapewniać swoim pracownikom benefity także na home office takie jak: paczki dla pracowników zdalnych, konsultacje dietetyczne czy psychologiczne oraz formy integracji online. Tylko 7% nie przewiduje powrotu do dostępnych wcześniej świadczeń pozapłacowych.

Funkcjonowanie w pandemicznej rzeczywistości przez kilkanaście miesięcy, w której model pracy zdalnej był dominujący, wywołało prawdziwą rewolucję na rynku benefitów pracowniczych. W wielu firmach środki z typowo biurowych benefitów zostały wówczas przekierowane na zupełnie inne usługi dopasowane do specyficznych potrzeb na home office, na przykład na paczki ze zdrową żywnością wysyłane do domów pracowników czy firmowe, integracyjne eventy online. Wdrożenie modelu hybrydowego i masowe powroty do pracy stacjonarnej rozbudziły oczekiwania pracowników w obszarze benefitów. Aż 75% zapytanych pracowników, biorących udział w badaniu Dailyfruits, chciałoby korzystać z benefitów dostępnych podczas pracy zdalnej również po powrocie do biura. Co czwarty pracownik zadeklarował, że pracując w biurze ma inne potrzeby i woli wrócić do benefitów oferowanych przed pandemią. Ostatnie kilkanaście miesięcy mocno zweryfikowało rynek benefitów pracowniczych. Pracodawcy zaczęli zauważać, że warto postawić w tym obszarze na rozwój rozwiązań, związanych ze zdrowiem i budowaniem odporności, co odzwierciedlają  oczekiwania pracowników zapytanych przez Dailyfruits. Benefity związane z kategorią zdrowia znalazły się na pierwszym miejscu najbardziej wartościowych benefitów wymienionych przez uczestników badania.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

REKLAMA

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

Dlaczego premiera kontraktów na Ethereum jest ważną chwilą dla kryptowalut

Debiut funduszy ETF na największą z kryptowalut, czyli bitcoin, okazał się absolutnym sukcesem. Premiera tego instrumentu inwestycyjnego opartego o kryptowalutę pozwoliła na dostęp do zakupów BTC inwestorom instytucjonalnym, a to podbiło cenę do kryptowaluty do rekordowych poziomów. Choć regulacyjna saga i batalia banków inwestycyjnych oraz emitentów funduszy trwała kilka lat, zakończyła się sukcesem. W marcu bitcoin osiągnął rekordową cenę ponad $73 000 i choć od tamtej pory jego kurs uległ korekcie, to nadal utrzymuje się powyżej $63 000, a więc znacznie wyżej niż w ubiegłych latach. 

Zadbaj o siebie i swoje przywództwo, czyli wyzwania współczesnego menedżera

Dzisiejszy świat zarządzania wymaga od menedżerów nieustannej ewolucji. Hasło „menedżer od nowa” może oznaczać zarówno rozpoczęcie czegoś od początku, jak i wprowadzenie zmian poprawiających istniejący stan rzeczy. W obliczu dzisiejszych wyzwań, pełnych zawirowań i rozlicznych ścieżek, nowoczesne zarządzanie staje się sztuką balansowania między tradycją a innowacją.

Jaki model logistyczny wybrać dla swojego sklepu internetowego?

Zakładając sklep internetowy, staniesz przed wyzwaniem organizacji całej jego logistyki. Zanim zaczniesz działalność, będziesz musiał zdecydować, gdzie magazynować swoje towary, z jakimi kurierami współpracować i jak obsługiwać zwroty od klientów. Pochłonie to mnóstwo cennego czasu i spory kapitał. W dzisiejszych czasach możesz tego jednak uniknąć. W jaki sposób? Poznaj najciekawsze modele logistyczne dla e-commerce!

REKLAMA

Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

REKLAMA