REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Konsument

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Produkty sezonowe nakręcają handel. Kupujemy to, co popularne w sieci

Kupujemy coraz więcej sezonowego asortymentu. Chociaż Halloween nie jest w Polsce bardzo popularne, to i tak napędza koniunkturę. Produkty dostępne są na wyciągniecie ręki czy kliknięcie myszą. Dużą rolę w sprzedaży odgrywają media społecznościowe. 

Chcesz sprzedawać przez internet? Musisz być na bieżąco trendami, bo sklep to za mało

Handel internetowy kwitnie, ale sytuacja gospodarcza skłania konsumentów do szukania oszczędności. Samo posiadanie sklepu internetowego to już dziś za mało. Jak firmy mogą powalczyć o klientów?

Ile kosztowały codzienne zakupy w pierwszym półroczu 2023 r.?

Ile kosztowały zakupy w pierwszym półroczu 2023 r.? Codzienne zakupy rdr. podrożały średnio o ponad 20%, a same art. spożywcze i napoje – o równe 20%. Tak wynika z analizy przeszło 460 tys. cen sklepowych. Na 17 kategorii zanotowano aż 16 dwucyfrowych wzrostów.
Co najbardziej drenowało portfele Polaków? 

Sposób na oszczędności: czym jest smart shopping

Polacy coraz chętniej korzystają z narzędzi, które pomagają dokonywać zakupów w bardziej świadomy i oszczędny sposób. Nasze zakupy w sieci coraz mocniej wpisują się w trend smart shoppingu. Czym on jest i co warto o nim wiedzieć?

REKLAMA

Jak sprzedawca powinien informować o obniżce ceny? Prezes UOKiK wydał wyjaśnienia

Prezes Urzędu Ochrony i Konsumentów wyjaśnił jak obliczać i prezentować obniżki cen. Z kontroli przeprowadzonych przez urząd wynika, że sprzedawcy często popełniają błędy przy oznaczaniu obniżek.

Wielkanocny koszyk zakupowy – jak szukamy oszczędności?

Święta Wielkanocne będą droższe dla Polaków. Za nasze pensje możemy kupić mniej niż w zeszłym roku, dlatego uważniej przyglądamy się temu, co wkładamy do koszyka. Rezygnujemy z zakupu rzeczy, które nie są dla nas niezbędne. Nadal jednak na świątecznym stole chcemy postawić tradycyjne potrawy: żurek, jajka faszerowane czy sałatkę jarzynową. Nie zrezygnujemy więc z konkretnych produktów potrzebnych do ich przygotowania. W takim razie będziemy musieli przygotować się na większe wydatki. Ile będzie kosztować nas Wielkanoc w 2023 roku?

Gdzie Polacy kupują mięso i na co zwracają uwagę

Gdzie Polacy kupują mięso? Jak wynika z najnowszego raportu branżowego, 3 na 4 osoby kupują mięso w dyskontach. Natomiast blisko co trzeci respondent wybiera małe niezależne sklepy, np. osiedlowe. Nieznacznie mniej wskazań mają placówki wielkopowierzchniowe, w tym hipermarkety. Z kolei do rezygnacji z zakupu skłania ankietowanych głównie zły wygląd. On może sugerować, że produkt jest przeterminowany lub przechowywany w nieodpowiedni sposób. Ponadto zniechęca też cena. Według sondażu, Polacy zwracają również uwagę na to, w jakim opakowaniu kupują mięso.

Analiza: Jakie trendy sprzedaży konsumenckiej w 2023 roku?

Pomimo słabych perspektyw ekonomicznych, branża retail i e-commerce gwałtownie inwestuje w narzędzia Customer Experience (CX), aby zapewnić bardziej interaktywną oraz ujednoliconą obsługę klientów i dzięki temu zwiększyć przychody wynikające z posiadania lojalnych klientów. Ta strategia ma zapewnić firmom handlowym przewagę na konkurencją w coraz bardziej wymagających czasach.

REKLAMA

Jak zatrzymać klienta w czasach recesji?

Ostatnie informacje GUS-u nt. sprzedaży detalicznej potwierdzają pogłębienie recesji konsumenckiej. Odnotowano kolejne spadki zarówno rok do roku (5%), jak i w stosunku do poprzedniego miesiąca (3,6%). Szczególnie więc teraz – gdy zmagamy się z rosnącym kosztem utrzymania biznesu i spadkiem popytu na niektóre towary i usługi – marki potrzebują przemyślanych rozwiązań, które pomogą przyciągnąć konsumenta. Czego natomiast on oczekuje od firm i z jakim typem klienta mamy obecnie do czynienia?

Jak centra outletowe przyciągają klientów w dobie kryzysu

Ostatnie lata to czas bezprecedensowych zawirowań dla obiektów handlowych: pandemia, wojna, inflacja czy rosnące znaczenie zakupów internetowych na długo zmieniły zachowania polskiego konsumenta.

Wynagrodzenie rośnie, ale Polska klasa średnia ubożeje

Wzrost wynagrodzenia a inflacja. Choć zarobki w Polsce rosną: łączna podwyżka minimalnego wynagrodzenia w 2023 r. wyniesie 19,6% rdr, a średnie wynagrodzenie w styczniu wzrosło nieco ponad 13,5% rdr, to jednak ze względu na rosnące ceny i koszty życia realnie zarabiamy mniej. Wzrost inflacji w styczniu 2023 r. w wysokości 17,2% rdr oznacza, że zarobki na poziomie średniego wynagrodzenia, to dla pracownika wypłata realnie niższa o 223,27 zł brutto miesięcznie niż przed rokiem, pomimo że na konto wpłynie większa kwota. 

Dla konsumentów liczy się głównie cena i szybkość zakupu

Wyniki badania pracowni KANTAR Polska pokazują, jak w ostatnim roku zmieniła się struktura konsumencka. Wciąż największy udział mają rozważni i pragmatyczni shopperzy, którzy starają się jak najtaniej kupować markowe produkty. Ale ta grupa zmalała. Za to przybyło klientów z przymusu i cenoholików. I tylko te dwa segmenty, skupione na szybkim procesie zakupowym oraz cenie, zanotowały wzrosty. Oba mają ex aequo drugie miejsce w rankingu. Dalej są kolejno entuzjaści i ekocentryczni konsumenci. Zarówno klienci kupujący dla zabawy, jak i szukający ekologicznych towarów stracili na znaczeniu. Ubyło też świadomych koneserów, dla których cena nie gra roli. Zajęli przedostatnią pozycję w zestawieniu. Za nimi są domatorzy. 

Jak sprawić aby szkolenia rozwijały umiejętności w handlu detalicznym?

Jak wynika z raportu “Najbardziej pożądany pracodawca” polscy pracownicy chcą podnosić własne kompetencje poprzez udział w szkoleniach, a aż 98% firm daje im możliwość korzystania z benefitów pozapłacowych.

Co drożeje w sklepach? Liderami są m.in. ręczniki papierowe, margaryna i papier toaletowy

Co drożeje w sklepach? W styczniu br. zdecydowana większość najczęściej kupowanych przez Polaków produktów zdrożała rok do roku dwucyfrowo. Największy wzrost sięgnął blisko 60% i dotyczył ręczników papierowych. O prawie 50% poszły w górę ceny margaryny do pieczenia i papieru toaletowego. Do tego o ponad 45% podrożały banany, a o przeszło 40% – jaja. Niewiele poniżej tego poziomu wyniosły podwyżki cen proszku do prania i mydła w kostce. Pierwszą dziesiątkę drożyzny zamykają tak popularne art. spożywcze, jak kasza jęczmienna, majonez i płatki kukurydziane, z ponad 30-procentowymi podwyżkami.

Jak budować lojalność konsumentów w czasach kryzysu? Nie tylko niska cena

Cena odgrywa dużą rolę w procesie zakupowym, jednak nie zapewnia przywiązania do marki. Czas kryzysu jest wyjątkowo istotny w budowaniu lojalności względem swojej marki. Najbliższe miesiące będą więc prawdziwym sprawdzianem tego, czy markom uda się zatrzymać przy sobie dotychczasowych klientów. Jak tego dokonać?

Zaniedbania w obsłudze klienta kosztują miliardy

Wysoki poziom obsługi klienta jest równie ważny jak atrakcyjne ceny. Negatywne internetowe recenzje firm sprzedaży detalicznej w USA przekładają się na ponad 200 miliardów dolarów rocznie utraconych zysków.

Marki własne sieci handlowych zyskują rynek detaliczny

W czasach, gdy dla konsumentów głównie liczy się cena, wybieramy marki własne sieci handlowych. Po takie produkty aktualnie sięga praktycznie każdy z nas. Udział „private labels” w całościowym koszyku zakupowym systematycznie rośnie. To już ponad 20% sprzedaży.

Jak zbudować lojalność konsumenta i zgrany zespół jednocześnie

Customer Experience to doświadczenie jakie konsumenci mają z marką oraz trwałe wrażenie, jakie wywiera się na nich w trakcie całej podróży kupującego - od poznania marki do dokonania zakupu. To zapewnienie pozytywnych wrażeń klientom w każdym punkcie styczności z brandem. 

Większy ruch w sklepach, ale klientów mniej

Większy ruch, mniej klientów. Analiza zachowań ponad 1,2 mln konsumentów wykazała, że w ub.r. ruch w największych formatach handlowych na rynku zwiększył się łącznie o 11,2% w porównaniu z 2021 rokiem. Liderem są dyskonty ze wzrostem rdr. o 14,9%. Na drugim miejscu są hipermarkety – 10%, a na trzecim – supermarkety – 6,4%. Jednak cały rynek rdr. stracił 8,3% kupujących. 

Czy 6 stycznia sklepy są otwarte? Gdzie w święto Trzech Króli zrobimy zakupy?

Sklepy otwarte 6 stycznia? Święto Trzech Króli to święto ustawowo wolne od pracy. Oznacza to, że sklepy, centra handlowe i dyskonty będą zamknięte. Czy nie ma zatem szansy na zrobienie zakupów? Sprawdźmy!

Jak opakowanie wpływa na sprzedaż produktu

Minęły czasy, w których opakowania były projektowane tylko po to, by oznaczyć i zabezpieczyć produkt. Obecnie stały się one integralną częścią strategii budowania marki i całego procesu zakupu. Kilka tricków w tworzeniu opakowań może zwiększyć obroty.

Tegoroczne święta mogą się okazać najskromniejsze od lat. Polacy szukają promocji

Rosnąca inflacja, wysokie ceny energii i ogrzewania, a także rosnące raty kredytów hipotecznych i ogólna niepewność gospodarcza mocno przekładają się na budżety gospodarstw domowych.

W listopadzie „inflacja odczuwalna” osiągnęła 26%

W listopadzie br. codzienne zakupy były droższe średnio o 25,8 proc. rdr - wynika z przekazanego PAP najnowszego "Indeksu cen w sklepach detalicznych". Zdrożały wszystkie z 12 analizowanych kategorii produktów, a ich średnie wzrosty znowu są dwucyfrowe.

Oczekiwania dotyczące obsługi klienta – szybkość obsługi to priorytet

W kontaktach z działami obsługi klienta Polacy przede wszystkim oczekują szybkości i efektywności działania. W tym kontekście trudno się dziwić, że kiedy kontaktujemy się z działem obsługi najbardziej irytują nas rzeczy, które wydłużają czas załatwienia naszej sprawy, jak długie oczekiwanie na kontakt z konsultantem, liczne przełączanie pomiędzy różnymi osobami oraz łączenie z automatem.

Jak zatrzymać klienta? Pomoże sztuczna inteligencja

W obliczu kryzysu gospodarczego firmy zmieniają swoje priorytety. Nieograniczony wzrost i pozyskiwanie nowych klientów nie są już kluczowe. Bardziej istotne staje się skoncentrowanie uwagi i działań na utrzymaniu przy sobie obecnych klientów.

Spadek inflacji wskutek m.in. niższych cen paliw i wyhamowania tempa wzrostu cen żywności

Do pierwszego od roku spadku inflacji przyczyniły się m.in. niższe ceny paliw i wyhamowanie tempa wzrostu cen żywności - podali w środowym komentarzu analitycy PKO Banku Polskiego, odnosząc się do danych GUS. Dodali, że na koniec roku CPI spadnie do poziomów jednocyfrowych.

Ekspert o danych GUS: konsumpcja prywatna "praktycznie otarła się o stagnację"

W końcówce roku i na początku 2023 dynamika PKB będzie się obniżać, odzwierciedlając recesję w sektorze konsumenta; konsumpcja prywatna "praktycznie otarła się o stagnację" - wskazało w środę PKO BP komentując dane GUS. Jak dodano, struktura PKB staje się mniej inflacjogenna.

Większość fast foodów ze spadkiem liczby wizyt

Zmiana nawyków konsumenckich i inflacja wpływa na ruch w fast foodach. Sieci zanotowały dwucyfrowe spadki.

Inflacja obniżyła poziom ekonomiczny większości konsumentów

Inflacja a kondycja finansowa konsumentów w Polsce pod koniec 2022 r. Nie widać optymizmu. Wzrost cen wpływa negatywnie na finanse aż 87% osób w naszym kraju, ale nie tylko na nie. Koszty życia, które rosną szybciej niż nasze pensje, źle wpływają na ogólne samopoczucie Polaków (70%).

Świąteczny wzrost zainteresowania pożyczkami - wydajemy nie tylko na prezenty

Grudzień i nadchodzący okres świąteczny to czas zwiększonych wydatków dla konsumentów. „Zdecydowanie rośnie w tym czasie również zainteresowanie produktami pożyczkowymi. Tym bardziej, że banki bardzo ostrożnie podchodzą do udzielania kredytów w ostatnich miesiącach roku i nic nie wskazuje, by planowały poluźniać tę politykę.

Stanowisko ZPP do projektu ustawy o działalności lombardowej

ZPP nie zgadza się ze stanem prawnym w kwestii pożyczek lombardowych, ze względu na zbyt szeroki krąg podmiotów, które mogą ich udzielać.

Raport: w najbliższym roku 76 proc. średnich i dużych firm w Polsce chce podnosić ceny

76 proc. średnich i dużych firm w Polsce chce w najbliższych 12 miesiącach podnosić ceny swoich produktów - wskazano w raporcie firmy Grant Thornton. Największy wzrost odsetka firm planujących podwyżki jest w Irlandii, Grecji i Szwecji - podano.

Jakie sklepy obejmie system kaucyjny?

Na jakim etapie obecnie są prace nad projektem ustawy, mającej wdrożyć system kaucyjny w Polsce? Czy zwiększy się powierzchnia sklepów, które będą zobowiązane do odbierania opakowań od klientów?

Nowelizacja prawa konsumenckiego a działalność przedsiębiorców

Czy nowelizacja prawa konsumenckiego wpłynie na działalność przedsiębiorców? Na jakie zmiany warto się przygotować?

Kantar: w kwietniu pogorszenie nastrojów konsumenckich

W kwietniu Kantar Consumer Index, czyli wskaźnik klimatu konsumenckiego spadł o 4,6 pkt. i wyniósł minus 33,9 pkt. Spadła również ocena sytuacji finansowej gospodarstwa domowego, o 5,2 pkt. - do poziomu minus 27,9 pkt

Programy lojalnościowe w 2022 roku - trendy

Programy lojalnościowe zmieniają się razem z całym otoczeniem gospodarczym. Niegdyś kojarzyły się z papierowymi katalogami ze stacji paliw, teraz o wiele częściej mają postać wszechstronnych aplikacji. Jakie trendy przybiorą na sile w 2022 roku? Dlaczego aplikacje mają przewagę nad kartami lojalościowymi?

Blisko 55% Polaków oszczędza na zakupach [BADANIE]

Już ponad połowa Polaków zamierza ciąć codzienne wydatki w sklepach. Wzrost rok do roku jest dwucyfrowy, a powodem są rosnące ceny.

Zaległości branży e-commerce [BADANIE]

Z danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor i bazy informacji kredytowych BIK wynika, iż zaległości e-commerce przekraczają 292 mln zł. Rosną jednak wolniej niż przed pandemią.

Lepsza ochrona konsumentów

Zapewnienie konsumentom równie wysokiej ochrony w internecie jak przy tradycyjnej sprzedaży i dostarczenie im lepszych informacji to, według prezesa UOKiK Tomasza Chróstnego, najważniejsze działania w Polsce w ramach „Nowego programu na rzecz konsumentów” Komisji Europejskiej.

Ładowarka USB-C standardem w całej UE

Ładowarka USB-C standardem w UE. 23 września 2021 r. Komisja Europejska zaproponowała przepisy, które mają ustalić jeden standard portu ładowania i technologii szybkiego ładowania. USB-C ma być standardowym portem wszystkich smartfonów, tabletów, aparatów fotograficznych, słuchawek, przenośnych głośników i konsoli do gier wideo. Ponadto Komisja proponuje rozdzielenie sprzedaży ładowarek od sprzedaży urządzeń elektronicznych.

Czy przedsiębiorca jest bardziej wiarygodny niż rząd?

60% ludzi na świecie twierdzi, że rządy celowo tworzą fałszywe komunikaty. To biznes staje się źródłem informacji, a dzięki rzetelnym i angażującym treściom pozyskuje nowych klientów. Jednak aż 80% klientów e-commerce jest już “cyfrowo wyczerpana” i coraz trudniej do nich dotrzeć.

Polacy i Hiszpanie wybierają firmy odpowiedzialne

Patrząc całościowo na najświeższe wyniki badania, można zobaczyć, że normalność wraca nie tylko w postaci luzowania kolejnych obostrzeń, ale też w naszych głowach. Niemniej, pandemia z pewnością wyrobiła w nas nowe nawyki, które zostaną z nami na długo. Jeśli nie na zawsze - mówi Michał Tokarski, partner, lider sektora dóbr konsumenckich w Polsce, Deloitte.

Od lipca zakaz m.in. plastikowych sztućców i słomek

Zakaz plastiku. Już za kilka tygodni w UE zacznie obowiązywać dyrektywa Single Use Plastic. Czy koszty ekologicznych zamienników mogą spaść na konsumentów?

Nawyki z lockdownu będą szkodzić firmom

Jedna trzecia przedsiębiorców obawia się, że przynajmniej część nawyków klientów, wyrobionych w czasie lockdownów, przetrwa i będzie nadal negatywnie wpływać na prowadzone przez nich biznesy.

Barometr Rynku: Poprawiają się nastroje konsumentów

W I kwartale 2021 r. wartość Barometru Rynku Consumer Finance (BRCF) uległa nieznacznej poprawie i osiągnęła poziom 50,5 punktów – wynika z badania Związku Przedsiębiorstw Finansowych i Instytutu Rozwoju Gospodarczego SGH.

Jakimi konsumentami są Polacy? Są nowe kategorie [BADANIE]

Najnowsze badanie preferencji konsumenckich pokazuje, że jedna czwarta z nas jest rozważna i pragmatyczna. Chce nabywać jak najtaniej markowe produkty. Z kolei prawie jedna piąta to zakupowi entuzjaści, podatni na opinie influencerów.

Resort sprawiedliwości planuje nowelizację art. 388 k.c. Co to oznacza dla sprzedawców?

Będą zmiany w przepisach. Prawnicy przerażeni proponowanymi zmianami do art. 388 k.c. Zmiana ma zwiększyć ochronę obywateli przed nieuczciwymi i nieetycznymi praktykami sprzedawców.

Producenci zacierają ręce. Boom na środki do dezynfekcji trwa

Blisko 70% konsumentów kupuje obecnie środki do dezynfekcji. Osoby, które stawiają na taką ochronę, głównie wybierają żele oraz płyny. Zdecydowanie najmniej popularną formą pozostają spreje.

Widać szansę na odbicie w handlu. Polacy będą mniej oszczędzać na zakupach [BADANIE]

Najnowsze kwartalne badanie nastrojów konsumenckich pokazuje, że obecnie 40% Polaków planuje ograniczyć wydatki zakupowe. W tym zakresie nastąpił niewielki spadek w porównaniu do wyników z początku roku.

Jak pozbyć się długów dzięki upadłości konsumenckiej [VIDEO]

Problem niewypłacalności osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej ma szczególne znaczenie wobec przedłużającej się pandemii. Kto może wnieść o ogłoszenie upadłości konsumenckiej?

REKLAMA