| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Temat: konsument

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu konsument. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące konsument.

Alternatywne metody rozwiązywania sporów konsumenckich (ADR) w praktyce

Aktualizacja: 08.09.2016

Wdrożenie w Polsce dyrektywy w sprawie alternatywnych metod rozwiązywania sporów konsumenckich (ADR) ma nastąpić poprzez przyjęcie ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jakie są różnice pomiędzy polskim projektem ustawy a dyrektywą? Jak wygląda stosowanie tych przepisów w praktyce? »

Podatek handlowy od 1 września 2016 r.

Aktualizacja: 11.10.2016

Dnia 1 września 2016 r. weszła w życie ustawa o podatku od sprzedaży detalicznej, tzw. podatek handlowy. W głównej mierze obejmie zagraniczne sieci handlowe. W założeniach, podatek ma przynieść budżetowi 1,6 mld zł wpływów. »

Brak możliwości zwrotu - umowy, od których konsument nie może odstąpić bez podania przyczyny

Aktualizacja: 09.06.2016

Ustawa o prawach konsumenta określa rodzaje umów, od których Konsument nie może odstąpić. W porównaniu z poprzednim ustawodawstwem lista wyjątków została prawie o połowę wydłużona, jednocześnie zwiększyła się też ilość obowiązków po stronie przedsiębiorców, szczególnie obowiązków informacyjnych. Przy opisie wyjątków od prawa odstąpienia od umowy już na wstępie należy podkreślić, że prawo to z definicji nie dotyczy przedsiębiorców. »

Skutki wcześniejszej spłaty kredytu

Aktualizacja: 03.06.2016

Jakie są skutki wcześniejszej spłaty kredytu? Co oznacza proporcjonalność obniżenia kosztów? »

Nowy obowiązek informacyjny sklepów internetowych 2016

Aktualizacja: 22.01.2016

W 2016 r. w polskim prawie pojawią się dwie znaczące zmiany mające na celu propagowanie alternatywnych metod rozwiązywania sporów w tym mediacji. Prócz obowiązku sklepów internetowych i ODR od 1 stycznia 2016 r. zmianie uległo również postępowanie cywilne. »

Łatwiejszy dostęp do rachunków płatniczych

Aktualizacja: 25.08.2015

Nowelizacja ustawy o usługach płatniczych ma ułatwić dostęp do rachunków płatniczych. Konsumenci, którzy nie posiadają dostępu do rachunków płatniczych, będą mogli uzyskać dostęp do rachunku podstawowego, który umożliwi im dokonywanie usług płatniczych, w tym płatności internetowych. »

Język korzyści, czyli zwroty ułatwiające sprzedaż

Aktualizacja: 11.08.2015

Język korzyści jest bardzo ważną techniką w komunikacji z konsumentem, bowiem ułatwia sprzedaż oraz pozwala budować pozytywne relacje z klientami. Poniżej kilka przykładów - zwrotów, które możesz wykorzystać w każdej relacji międzyludzkiej. »

Sejm przyjął ustawę o ochronie konkurencji i konsumentów

Aktualizacja: 06.08.2015

Nowelizacja ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów przewiduje więcej uprawnień UOKiK, tak by chronić konsumentów usług finansowych. Przedsiębiorca stosujący niedozwolone klauzule będzie miał możliwość uniknięcia kary, jeżeli sam zobowiąże się do zmiany praktyk. Ustawa została uchwalona przez Sejm. »

Nowe procedury UOKiK - uzasadnienie zarzutów i komitet ewaluacyjny

Aktualizacja: 03.08.2015

Od 1 września 2015 r. UOKiK wprowadza nowe procedury, zgodnie z którymi będzie przedstawiał przedsiębiorcom szczegółowe uzasadnienie zarzutów po zgromadzeniu materiału dowodowego i powoła wewnętrzny komitet ewaluacyjny, który zapewni spójność oraz jakość postępowań. »

Zmiany w ustawie o ochronie konkurencji i konsumentów

Aktualizacja: 05.08.2015

Zmiana ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów ma zapewnić lepszą ochronę konsumentów na rynku finansowym poprzez zwiększenie uprawnień UOKiK. Decyzje UOKiK będą miały skutek tylko w stosunku do przedsiębiorcy, który stosuje klauzule niedozwolone. Ponadto UOKiK będzie mógł wysłać do kontrolowanej firmy "tajemniczego klienta", czyli osobę, która sprawdzi sposób oferowania produktu. »

UOKiK przeprowadzi kontrole w firmach w 2016 r.

Aktualizacja: 24.07.2015

Na początku 2016 r. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ma przeprowadzić kontrole w związku ze zmianą ustawy o prawach konsumenta i zmian w kodeksie cywilnym. UOKiK sprawdzi jak w praktyce wygląda stosowanie nowych przepisów przez przedsiębiorców. W razie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów Urząd może nałożyć karę do 10 proc. obrotu. »

Jedna zasada naliczania odsetek w transakcjach handlowych

Aktualizacja: 21.07.2015

Celem projektu ustawy o terminach zapłaty w transakcjach handlowych i Kodeksu cywilnego jest wprowadzenie jednej zasady naliczania odsetek w obrocie cywilnoprawnym, zarówno w transakcjach między przedsiębiorcami oraz tych z udziałem konsumentów. »

Przedsiębiorcy mają problem z nowym prawem konsumenckim

Aktualizacja: 21.07.2015

Przedsiębiorcy mają problemy z dostosowaniem się do nowych przepisów prawa konsumenckiego. Jednym z celów nowelizacji było wprowadzenie ograniczeń dla telemarketerów, bowiem klient musi wyrazić zgodę na przedstawienie mu oferty handlowej telefonicznie. Przedsiębiorca kontaktujący się z konsumentem w celach sprzedażowych musi udowodnić, że uzyskał taką zgodę. Często przedsiębiorcy nie stosują się do nowego prawa. »

Nowe obowiązki dla firm w ustawie o reklamacjach

Aktualizacja: 17.07.2015

Nowa ustawa o reklamacjach i rzeczniku finansowym wprowadza szereg obowiązków dla firm, które powinny szybko zapoznawać się z tymi przepisami, bowiem dostosowanie dotychczasowych rozwiązań korporacyjnych do nowych przepisów wynosić będzie tylko 30 dni - podkreślają eksperci z Konfederacji Lewiatan. »

Płatność kartą od 10 zł? Limity płatności kartą w sklepach

Aktualizacja: 27.10.2015

Jak pokazują badania przeprowadzone przez Instytut ABR SESTA w blisko 73 % małych, niezrzeszonych sklepach spożywczych, nadal ustalane są minimalne kwoty, powyżej których akceptowana jest płatność kartą. Klienci często zmuszani są do zrobienia zakupów na kwotę 10 zł lub więcej. »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Ministerstwo Finansów

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »