REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

środki trwałe, Finanse

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Zmiany w udzielaniu pomocy publicznej przedsiębiorcom w SSE

Rada Ministrów wydała rozporządzenie zmieniające rozporządzenie w sprawie pomocy publicznej udzielanej przedsiębiorcom działającym na podstawie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenach specjalnych stref ekonomicznych, przedłożone przez ministra gospodarki.

Płynność finansowa firmy – jak o nią dbać?

Z pewnością każda firma sprzedająca towary, świadcząca usługi i wystawiająca faktury dobrze zna problem nieterminowego ich regulowania. Kilkanaście, a niejednokrotnie nawet kilkadziesiąt dni zwłoki to znaczne obciążenie dla bieżącej działalności firmy, powodujące brak płynności finansowej, a w konsekwencji prowadzące do zatorów płatniczych. Tymczasem na rynku dostępnych jest kilka skutecznych usług, które mogą zapewnić firmie stały dopływ środków finansowych. Przedsiębiorstwa mogą wybierać między metodami takimi jak kredyt czy faktoring lub zdecydować się na usługi firm monitorujących należności.

Wszystko o finansach w firmie – konferencja dla przedsiębiorczych „Biznes Krok po Kroku” już 19 września w Warszawie!

Konferencja dla przyszłych i aktualnych przedsiębiorców, którą już po raz ósmy organizuje Fundacja „Twoja Inicjatywa!”, zawita 19 września do Warszawy. Tym razem spotkanie poświęcone będzie finansom w firmie. Biznes Krok po Kroku to również okazja do skorzystania z bezpłatnej porady prawnej czy podatkowej w zakresie prowadzenia własnej działalności gospodarczej. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl

5Why - prosty sposób zdiagnozowania przyczyny problemu

Jeśli przyjąć, że problemy w firmie to norma, to ich rozwiązywanie powinno być rutyną. Czy zawsze tak jest? Niestety nie. Wyjątkowo często traktujemy problemy jak zdarzenia nadzwyczajne, a stawiając im czoła reagujemy spontanicznie. Takie zachowanie niesie za sobą zagrożenia, że rozwiązywane problemy powrócą. Dlaczego? Bo często, mimo woli, zamiast je rozwiązywać, jedynie je obchodzimy. Dlaczego? Ponieważ działając spontanicznie, bezwiednie, nastawiamy się na usunięcie negatywnych skutków problemu, nie wnikając w jego istotę. Dlaczego? Bo jak zwykle, sprawy pilne mają pierwszeństwo nad sprawami ważnymi i te ostatnie są wypierane z naszej listy spraw do załatwienia. Dlaczego? Ponieważ nie mamy wypracowanego systemu rozwiązywania problemów i właściwej kultury ich rozwiązywania. Dlaczego? …

REKLAMA

Jaką lokatę powinni wybrać przedsiębiorcy?

Osoby prowadzące działalność potrzebują w krótkim czasie uzyskać dostęp do firmowy funduszy. Najkorzystniejsze będą dla nich krótkoterminowe lokaty oprocentowane wysoką stawką. Jaka lokata jest korzystna dla przedsiębiorców?

Firmy coraz chętniej zaciągają kredyty

NBP poinformował, że wedle prognoz stawianych przez banki przedsiębiorcy chętniej zaciągają kredyty. Tak wynika ze statystyk w III kwartale br., przeprowadzonych na podstawie ankiety rynku kredytowego.

Identyfikacja strumieni wartości

Po przeczytaniu tego tekstu nie nabędziemy, niestety, umiejętności identyfikowania strumieni wartości w firmie. Zakładam jednak, że może uda mi się zachęcić czytelnika do poznania tej formy analizy działalności przedsiębiorstwa, a przynajmniej zwrócę na nią uwagę. Być może bardziej niż dotychczas dostrzeżemy fakt, że tylko część naszej aktywności gospodarczej ma znaczenie dla klientów i za tę część oni nam płacą , kiedy świadczymy im usługi czy produkujemy dla nich towary. Klienci nie zapłacą nam za organizowane dla naszych pracowników szkolenia. Nie zapłacą też za zebrania i narady, albo słabo zoptymalizowany proces produkcyjny, czy niezbyt potrzebne, nowe, stanowisko pracy dla będącego w potrzebie znajomego czy członka rodziny. Za to zapłaci nasze przedsiębiorstwo, pomniejszając tym samym swoje zyski.

Nowe formy wsparcia dla przedsiębiorców

22 lipca 2014 r. Rada Ministrów przyjęła projekt Ministerstwa Gospodarki - Polityka Nowej Szansy. Zakłada on nowe rodzaje wsparcia dla przedsiębiorców znajdujących się w trudnej sytuacji finansowo - ekonomicznej oraz tym, którzy ponownie rozpoczynają działalność.

REKLAMA

Firmy z dodatnim wynikiem finansowym

Główny Urząd Statystyczny podał, iż w I kwartale 2014 r. przychody średnich i dużych przedsiębiorstw wzrosły o 2,7 proc. Wynik finansowy firm w tym roku wyniósł 21,3 mld zł, czyli o 3,6 mld zł wyższy niż w roku ubiegłym, w tym samym okresie.

Podatek od transakcji finansowych – od 1 stycznia 2016 r.

Część krajów członkowskich Unii Europejskiej przyjęła wspólny plan działań dotyczący podatku od transakcji finansowych. Nowy podatek będzie wprowadzany począwszy od 1 stycznia 2016 r.

Wieloletni Plan Finansowy Państwa przyjęty

Rząd przyjął 22 kwietnia br. Wieloletni Plan Finansowy Państwa na lata 2014-2017. Dokument ten, na mocy znowelizowanej w 2013 r. ustawy o finansach publicznych, został opracowany w nowym układzie i składa się obecnie z dwóch części: „Programu konwergencji” oraz „Określenia celów głównych funkcji państwa wraz z miernikami stopnia ich realizacji”.

Co nam może grozić, kiedy zgubimy kartę płatniczą?

Zmieniły się zasady, wg których banki zwracają pieniądze z transakcji zbliżeniowych. W sytuacji, gdy np. ktoś ukradnie nam kartę i dokona nią płatności – stracimy maks. 50 euro, czyli ok. 210 zł. Jeśli z konta zniknie nam większa kwota – nadwyżkę zwróci nam bank. Przy zwykłych płatnościach nasza odpowiedzialność będzie wynosić 150 euro – 625 zł.

Ewidencja niskocennych środków trwałych

Definicja środków trwałych, ujęta w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych jednoznacznie wskazuje, jakie pojazdy, maszyny czy grunty muszą być amortyzowane. Jednakże przedsiębiorcy niejednokrotnie mają kłopot z takim sprzętem, który w rozumieniu potocznym powinien stanowić środek trwały firmy, jednak w praktyce nie spełnia jednego z podstawowych warunków - mianowicie odpowiedniej wartości.

Nabycie rzeczy po zakończeniu leasingu finansowego

Po zakończeniu leasingu finansowego, korzystający z rzeczy ma możliwość jej nabycia. W jaki sposób ustalana jest cena przedmiotu leasingu w sytuacji nabycia przedmiotu przez korzystającego?

Releasing - ponowna umowa leasingu środka trwałego

Releasing, czyli ponowna umowa leasingu danego środka trwałego, może być zawarty w celu dalszego korzystania z przedmiotu leasingu. Przy releasingu suma opłat przewidzianych w umowie leasingu będzie odpowiadała co najmniej wartości rynkowej środka trwałego z dnia zawarcia następnej umowy leasingu.

Nabycie rzeczy po zakończeniu leasingu operacyjnego

Po zakończeniu leasingu operacyjnego korzystający ma możliwość nabycia przedmiotu umowy leasingu. Finansujący może również sprzedać przedmiot leasingu osobie trzeciej. Jak wygląda nabycie rzeczy po zakończeniu umowy leasingu operacyjnego?

Przedmiot umowy leasingu

Przedmiotem umowy leasingu mogą być przede wszystkim rzeczy materialne. Tak stanowi kodeks cywilny. Jednak zgodnie z ustawami podatkowymi przedmiotem leasingu mogą być również wartości niematerialne. Co może być przedmiotem umowy leasingu?

Amortyzacja firmowego samochodu

Jeżeli samochód osobowy został ujęty w ewidencji środków trwałych danego przedsiębiorcy, ma on możliwość dokonania odpisów amortyzacyjnych. W jaki sposób amortyzować samochód w działalności gospodarczej?

Kiedy budowano mieszkania o odpowiednim dla nas metrażu?

W latach siedemdziesiątych mieszkania powstawały jak grzyby po deszczu – w ciągu roku przybywało ich przeszło 270 tys. W 2010 r. wybudowano ich dwa razy mniej. Między rokiem 1971 a 1978 wzniesiono tyle lokali co w ciągu ostatniego dwudziestolecia. Inwestycje z dekady Gierka były strzałem w dziesiątkę – miały dokładnie taki metraż, jaki jest najbardziej pożądany obecnie. Tymczasem deweloperzy oferują mieszkania o 14,8 m kw. za duże.

Poznaj przeciętną długość procesu sprzedaży mieszkania w listopadzie

Sprzedaż nieruchomości zajmuje coraz więcej czasu. W listopadzie cały proces pochłaniał średnio przeszło cztery miesiące. O trzy tygodnie szybciej niż w październiku można było dopełnić formalności, związanych z umową przedwstępną – cały proces trwał mniej niż dwa miesiące. Liczba osób, płacących za mieszkanie gotówką, nadal znajduje się poniżej średniej.

Jak kwalifikować zakup używanych środków trwałych w projekcie unijnym

Występując o przyznanie unijnej dotacji określamy wydatki, które powinny zostać uznane za kwalifikowane i tym samym podlegać refundacji ze środków UE. Spełnienie warunków kwalifikowalności wydatków następuje na etapie oceny projektu po złożeniu wymaganej dokumentacji aplikacyjnej.

Samochód firmowy nie będący środkiem trwałym

Wielu przedsiębiorcom wydaje się, iż każdy samochód nabyty przez firmę powinien być wprowadzony do ewidencji środków trwałych, a w konsekwencji amortyzowany. Z taką sytuacją mamy do czynienia najczęściej, ale nie zawsze.

Masz do spłacenia dług? Sprawdź czy już się nie przedawnił

Przedawnienie jest instytucją prawa ograniczającą w czasie możliwość dochodzenia roszczeń majątkowych. Przedawnienie rozpoczyna swój bieg już od dnia, w którym roszczenie stało się wymagalne, tj. od dnia, w którym według umowy dłużnik ma spełnić świadczenie.

Czy wiesz na czym możesz zaoszczędzić komponując wyprawkę maluszka?

Gdybyś miała wszystko co oferują firmy kupić maluszkowi twój budżet by tego nie wytrzymał. Taką sytuację ma wiele z nas. Oto co możesz zrobić by twemu dziecku niczego nie zabrakło nie uszczuplając zbytnio budżetu domowego:

Czy wiesz jak wspomóc domowy budżet, jeżeli nie pracujesz lub jesteś na urlopie wychowawczym?

Ja znalazłam na to radę. Żłobków jak na lekarstwo, dziadkowie nie mogli zaopiekować się moim synkiem więc byłam zmuszona pozostać w domu przez trzy pierwsze lata jego życia. Jako, że nie lubię nudy i finanse domowe troszkę podupadły postanowiłam troszkę je podreperować. Jeśli jesteś w podobnej sytuacji, zobacz co możesz zrobić.

Czy wiesz jak oszczędzać wodę?

U nas w mieście z roku na rok woda drożeje. Zaczęłam się więc zastanawiać co zrobić, żeby nie płacić coraz to większych rachunków. Oto moje rady:

Czy wiesz jak zaoszczędzić na rachunkach za prąd, gaz czy wodę?

Rachunki zabierają nam lwią część wypłaty. Pewnie nie da się całkowicie uniknąć takiego obrotu sprawy, bo opłaty za energię elektryczną, gaz czy wodę drożeją z roku na rok. Jak więc nie dać się podwyżkom i jednak zmniejszyć nasze comiesięczne opłaty?

Czy wiesz jak rozplanować budżet domowy?

Większość z nas żyje tak by jakoś przetrwać do kolejnej wypłaty. Ciągle jednak zastanawiasz się gdzie podziały się pieniądze, często musisz pożyczać. Co zrobić by jednak starczało do „pierwszego”, a może zostało na jeszcze „coś”.

Hobby a budżet domowy

Jak się ma hobby do budżetu domowego?

Czy wiesz jak rozważnie planować wydatki?

Co robić, aby na koniec miesiąca nie brakowało pieniędzy? Oto kilka rad jak zaplanować swoje wydatki.

Czy wiesz jak robić zakupy w supermarkecie, żeby nie przepłacić?

Zdarza Ci się iść na zakupy i wydać więcej niż powinnaś? Na pewno i to nie raz. Dlatego idąc na zakupy do supermarketu, pamiętaj o kilku podstawowych zasadach.

Czy wiesz jak zapanować nad wydatkami?

Szczególnie tuż po wypłacie trudno jest zapanować nad wydawaniem pieniędzy. Wiem, bo sama borykałam się z podobnymi problemami. Zastosowałam jednak parę chwytów, żeby okiełznać swoja rządzę wydawania.

Kiedy mamy do czynienia z remontem a kiedy z ulepszeniem środka trwałego

Jestem przedsiębiorcą. Zamierzam dokonać generalnego remontu mojej niewielkiej hali produkcyjnej oraz infrastruktury na terenie zakładu. Remont ma dotyczyć: wymiany okien i dachu hali, wykonanie nowej posadzki, ocieplenie hali. Ponadto wykonany zostanie remont drogi dojazdowej do hali na terenie zakładu oraz placu wokół niej. Czy ww. prace mam zakwalifikować podatkowo jako remont, czy też może ulepszenie środków trwałych?

Kiedy przekraczające 3 500 zł wydatki na adaptacje budynku czy lokalu mogą być zaliczone bezpośrednio w koszty?

Mieszkam w jednorodzinnym budynku mieszkalnym. Chciałem prawie całą część parteru przeznaczyć na działalność gospodarczą. Na jego adaptacje dla tej działalności będę musiał wydatkować około 160;000 zł. Czy i w jaki sposób będą zwiększały wartość początkową podlegająca amortyzacji według metody uproszczonej.

Rozliczenie sprzedaży samochodu poleasingowego

W przypadku sprzedaży wykorzystywanego w działalności gospodarczej poleasingowego samochodu może nie wystąpić przychód podatkowy. Jeżeli, co do niedawna było powszechną praktyką, błędnie zaliczyłeś przychód z tego tytułu do swojego dochodu podatkowego - możesz wystąpić z wnioskiem o stwierdzenie nadpłaty.

REKLAMA