Kategorie

Komunikacja z klientem

Kształtowanie wizerunku firmy to proces, który nie zawsze kończy się sukcesem. Z reguły stosowane są różnego rodzaju działania promocyjne, które mają sprawić, że to właśnie my a nie konkurencja zostaniemy zauważeni i umocnimy swoją pozycję na rynku. Jednak mało kto zdaje sobie sprawę, że jednym ze skuteczniejszych sposobów kreowania wizerunku jest umiejętne prowadzenie korespondencji handlowej.
Chcesz szybko zorientować się na jakich dostawców lub kontrahentów możesz liczyć? Sformułuj zapytanie ofertowe - dokument, w którym zaprosisz potencjalnych dostawców lub kontrahentów do składania ofert na dostarczenie towarów lub usług.
Równie ważny jak właściwe zaadresowanie pisma, jest podpis składany pod zwrotem kończącym list przy zachowaniu czterech odstępów. Jeżeli korespondencja nie jest zbyt obszerna wskazane jest podpisywanie listów odręcznie.
Najistotniejszą częścią składową każdego pisma jest jego treść. Element ten zwykle rozplanowujemy w układzie blokowym lub w układzie z akapitem.
W każdej korespondencji stosujemy zwroty grzecznościowe. Te rozpoczynające list, zazwyczaj umieszczone są pod adresem z podwójnym odstępem, jeżeli nie umieściliśmy wcześniej znaków powoławczych. W przeciwnym razie zwrot grzecznościowy znajdzie się pod znakami z tym samym odstępem.
Przystępując do napisania jakiegokolwiek pisma należy zwrócić uwagę przede wszystkim na jego właściwe zaadresowanie. Warto zapamiętać kilka elementów, które pomogą nam zrobić to właściwie.
Podejmujesz działania z zakresu edukacji, polityki społecznej, a własne środki nie pozwalają Ci na realizację projektów? Warto poszukać sponsora, który pokryje część lub całość wydatków. Po otrzymaniu wsparcia nie zapomnij napisać listu z podziękowaniami dla darczyńcy. To jak je napiszesz, może zaważyć na tym, czy otrzymasz kolejne wsparcie w przyszłości.
„Mamy kłopoty z terminową spłatą zobowiązań, bo nasi klienci mają kłopoty z zapłatą należności wobec nas”. Jak często tak mówimy albo myślimy? Jeśli tak jest, to co robimy by mieć mniej okazji by tak było?
Pracując w bezpośrednim kontakcie z klientem, nie unikniesz obcowania z trudnymi osobowościami. Jak radzić sobie z klientami, którzy urodzili się tylko po to, aby narzekać? Jak nie dać się zarazić ich marudnym usposobieniem i nie dać się wciągnąć w zajadły spór? Damy Ci cenne wskazówki jak okiełznać trudnego klienta.
Firma przygotowała ofertę, którą zaproponowała szerokiemu kręgu odbiorców. Jednak dynamika sprzedaży towaru czy usług nie jest tak dynamiczna jak zakładano. Wiedza sprzedawców na temat argumentacji w negocjacjach handlowych może przyczynić się do zwiększenia liczby udanych transakcji.
Praca polegająca na spotkaniach z klientem (np. doradztwo finansowe) wyzwala szereg pytań o prawidłowe zachowanie. Jak się witać z klientami starszymi od siebie? Jak zachować się w kawiarni i w domu klienta?