REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Zezwolenie, Decyzja administracyjna

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Dołek na rynku pracy jeszcze przed nami [KOMENTARZ]

Odbudowa etatów w sektorze przedsiębiorstw słabnie. We wrześniu przyrost wyniósł już tylko kilkanaście tysięcy etatów wobec kilkudziesięciu tysięcy zanotowanych latem. Odbudowa w dużej części wynikała z przywracania wymiaru czasu, skróconego w ramach tarcz antykryzysowych. To czasowo zamroziło trend spadkowy na rynku pracy.

Przedsiębiorcy zatrudniają więcej pracowników, ale to nie koniec kłopotów

Zatrudnienie w sektorze przedsiębiorstw rośnie, ale to tylko mniej niż połowa całego obrazu rynku pracy. Dane ZUS nadal pokazują negatywne tendencje. Jest za wcześnie na ogłaszanie końca problemów na rynku pracy.

ZUS skontroluje dane przekazane przez przedsiębiorców we wnioskach o pomoc w ramach Tarczy antykryzysowej

ZUS we współpracy z Krajową Administracją Skarbową będzie weryfikował prawdziwość danych przekazanych we wnioskach o przyznanie świadczenia postojowego oraz o zwolnienie z obowiązku opłacania składek w ramach Tarczy antykryzysowej.

Branża usług pogrzebowych - konieczne zezwolenie na prowadzenie działalności?

Branża usług pogrzebowych wymaga zmian. Obecnie nie jest wymagane uzyskanie zezwolenia na prowadzenie tego typu działalności. Powinien jednak być to wymóg konieczny. FPP wymienia jeszcze 4 warunki, jakie należy uregulować prawnie.

REKLAMA

Zezwolenie na rozpowszechnianie wizerunku

Zezwolenie na rozpowszechnianie wizerunku to temat, który wciąż sprawia problemy i pozostaje dość kontrowersyjny. Ze względu specyfikę każda sprawa zdaje się być mocno zindywidualizowana i ciężko wyprowadzić jest ogólne wnioski. W czasach gdy każdy ma w telefonie aparat fotograficzny, w dobie Internetu i social mediów, wizerunek każdej osoby można bezrefleksyjnie udostępnić. Jednak czy bez konsekwencji?

Zezwolenie na pobyt cudzoziemców w Polsce od 2018 r.

Prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę, która pozwoli cudzoziemcom spoza UE na pobyt czasowy w Polsce w ramach przeniesienia wewnątrz przedsiębiorstwa z innego kraju. Zezwolenie na pobyt w Polsce, w ramach przeniesienia wewnątrz przedsiębiorstwa, będzie wydawał wojewoda.

Dziedziczenie apteki po nowelizacji prawa farmaceutycznego w 2017 r.

W dniu 25 czerwca 2017 r. weszła w życie ustawa z dnia 7 kwietnia 2017 r. o zmianie ustawy - Prawo farmaceutyczne (Dz.U. z 2017 r., poz. 1015), która dokonała nowelizacji ustawy z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne. Celem nowelizacji było w szczególności wprowadzenie zasad dotyczących rozmieszczenia aptek ogólnodostępnych oraz ograniczeń prowadzenia działalności farmaceutycznej.

Zezwolenie na sprzedaż alkoholu – warunki uzyskania

Prowadzenie działalności gospodarczej opartej na sprzedaży napojów alkoholowych wymaga zgromadzenia odpowiednich zezwoleń i uprzednio wystosowania o nie wniosków do właściwych organów. Choć cała procedura nie jest nadmiernie skomplikowana, dla początkujących przedsiębiorców formalności mogą stać się lekkim utrapieniem. Warto zatem przewertować przepisy w celu uniknięcia grzywny czy też zakazu kontynuowania obrotu.

REKLAMA

Wyższe kary administracyjne dla spółek w 2017 r.

W życie weszły nowe przepisy dotyczące obrotu instrumentami finansowymi i oferty publicznej. Zmiany dotyczą wysokości kar administracyjnych, obowiązku publikacji informacji poufnych oraz uregulowań dotyczących sygnalistów.

Kiedy można otrzymać dodatek mieszkaniowy?

Dodatek mieszkaniowy jest formą pomocy pieniężnej, która jest przyznawana w drodze decyzji administracyjne przez wójta, burmistrza bądź prezydenta miasta. O dodatek mogą ubiegać się zarówno właściciele, spółdzielcy jak i najemcy mieszkań. Zgodnie z ustawą o dodatku mieszkaniowym głównymi przesłankami do otrzymania dopłat jest wysokość dochodów uprawnionego oraz metraż lokalu.

Umorzenie należności z tytułu składek ZUS do 2015 r.

Przedsiębiorcy, którzy posiadają należności z tytułu nieopłaconych składek ZUS z tytułu prowadzonej przez nich działalności mogą złożyć wniosek o umorzenie długów do 15 stycznia 2015 r. Każdy z dłużników musi jednak złożyć w ZUS stosowny wniosek oraz spełnić wszystkie wymagane warunki.

Przeznaczenie działki a plan zagospodarowania przestrzennego

Możliwości zabudowy i gospodarowania nieruchomościami w gminie zależą w dużej mierze od uchwalanego przez radę gminy planu zagospodarowania przestrzennego. Jeśli założenia planu są niezgodne z naszymi oczekiwaniami, nie oznacza to, że jesteśmy skazani na porażkę w walce o naszą własność.

Rygor natychmiastowej wykonalności decyzji administracyjnej

Co do zasady w postępowaniu administracyjnym przed upływem terminu do wniesienia odwołania nie wykonuje się decyzji, które podlegają zaskarżeniu. Ponadto, wykonanie decyzji zostaje wstrzymane, gdy zostanie ona zaskarżona. Ustawodawca wprowadził jednak pewne wyjątki od tej reguły.

Błędne pouczenie strony w decyzji

Za każdym razem, kiedy otrzymujemy decyzję administracyjną, powinniśmy także zostać pouczeni o możliwości i sposobie odwołania się od niej. Bywa jednak, że organ administracyjny mylnie poinformuje stronę o przysługującym jej prawie do zaskarżenia rozstrzygnięcia. Czy błędne pouczenie może zaszkodzić stronie?

Skutki zawarcia ugody przed organem administracji

Jedną z zasad ogólnych Kodeksu postępowania administracyjnego jest ugodowe załatwianie spraw. Ustawodawca tym samym konsekwentnie przewidział możliwość skorzystania z takiej instytucji, umieszczając przepisy dotyczące zawarcia ugody w dalszych rozdziałach Kodeksu.

Jak sprostować decyzję administracyjną?

Zdarza się, że do decyzji administracyjnej wkradną się drobne, oczywiste błędy. Prawo pozwala na dokonanie ich korekty bez potrzeby wydawania nowego rozstrzygnięcia. Kto i jak może sprostować decyzję administracyjną?

Jak zmienić niekorzystną decyzję administracyjną?

Co może zrobić przedsiębiorca, gdy organ administracji publicznej wydał niekorzystną dla niego decyzję? Kodeks postępowania administracyjnego przewiduje możliwość odwoływania się od decyzji administracyjnych. Jak prawidłowo się odwołać?

Jak odwołać się od decyzji administracyjnej?

Odwołanie od decyzji administracyjnej wymaga kilku dosyć prostych działań. Należy jednak pamiętać o sprawdzeniu przepisów szczególnych dotyczących organu, który decyzję wydał.

Czemu służy mediacja administracyjna?

Mediacja administracyjna to szczególny przykład mediacji pomiędzy organem administracji publicznej, a stroną w sprawie której wydano decyzję. Taka forma rozwiązania sporu ma na celu odciążenie sądów administracyjnych od składania skarg na rozstrzygnięcia organów.

REKLAMA