REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Narzędzia plikowe, Firmowy komputer

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Podgląd na najważniejsze komórki arkusza (Excel)

Jeśli zbudowaliśmy duży i rozbudowany arkusz, który dodatkowo podzielony jest na kilka części z pewnością mamy nie lada kłopot z odnalezieniem wybranych informacji. Excel na szczęście wyposażony jest w podgląd zawartości, który umożliwi nam obserwację najważniejszych danych z wybranego arkusza. Nasza porada powinna przybliżyć wam funkcję podglądu.

Filtry w Excelu

Filtry pomagają wszystkim którzy stworzyli dużą tabelę pełna różnego rodzaju danych. Za ich pomocą możemy szybko wydzielić najważniejsze w danej chwili wiadomości np. wielkość sprzedaży w danym kwartale. Korzystanie z filtrów to bez wątpienia wygoda i szybkość odnajdywania kluczowym informacji.

Jak wstawić do arkusza aktualną datę (Excel)

W Excelu jest specjalna formuła, która pozwala wstawić w formacie rok/miesiąc/dzień aktualną datę. Wraz z datą możemy wstawić również czas. Obie funkcje możemy uruchamiać za pomocą skrótów klawiaturowych o ile zastosujemy się do poniższej porady

Jak szybko skopiować całą zawartość arkusza (Excel)

Jeśli podczas pracy z Excelem masz potrzebę skopiować wszystkie dane do innego/nowego arkusza to poniższa porada powinna podpowiedzieć Ci jak najszybciej zakończyć tę operację.

REKLAMA

Jak bezpośrednio wysłać arkusz mailem ? (Excel)

W Excelu mamy możliwość szybkiego wysłania stworzonego przez nas arkusza pocztą e-mail. Ta szybka i wygodna funkcja działa niestety tylko z domyślnymi programami pocztowymi Microsoftu (Outlook / Outlook Express). Poniższa wskazówka powinna wytłumaczyć jak sprawnie wysyłać arkusze w ten sposób.

Kolorowanie wierszy arkusza (Excel)

Excel daje nam możliwość kolorowania co drugiego wiersza w arkuszu. Jest to wygodna i potrzebna funkcja jeśli tworzymy tabelę z dużą ilością danych, a chcemy zachować jej przejrzystość. Poniższa porada powinna pomóc w takim ustawieniu swojego arkusza.

Podgląd dużych tabel (Excel)

Jeśli stworzyłeś w Excelu duża tabelę to z pewnością irytuję Cię fakt, że musisz ją przewijać non stop w górę i w dół aby zobaczyć to co jest poza ekranem. Na domiar złego zjeżdżając w dół tracisz z oczu nagłówki kolumn i wierszy przez co nie wiesz jakie dane sprawdzasz. Z pomocą przychodzą specjalne okienka do podglądu, oto jak je stworzyć.

Niestandardowe formaty liczbowe (Excel)

W tej poradzie przyjrzymy się bliżej różnego rodzaju niestandardowym formatom w programie Excel, które mogą nam się przydać w obliczeniach naszych firmowym i domowych budżetów.

REKLAMA

Otwieranie plików Office w konkretnej wersji programu (Excel)

Przypuśćmy, że na komputerze w pracy lub w firmie zainstalowane masz dwie wersje pakiet u Office. Pewnym jest fakt, że otwierając pliki np. Excela z poziomu Eksploratora Windows dokument otworzy się za każdym razem w losowo wybranym programie. Jeśli chcesz odzyskać kontrolę nad tym zjawiskiem musisz dodać w systemie akcje do plików z określonym rozszerzeniem.

Obliczanie średniej warunkowej w Excelu

Najlepszym przykładem ilustrującym zastosowanie średniej warunkowej jest podsumowanie sprzedaży przedstawicieli handlowych w danym okresie i na określonym terenie. Pierwszy zawiera dane odnośnie przedstawicieli , drugi zestawienie regionów. Jeśli zatem chcesz obliczyć średnią wartość sprzedaży użyj następującej formuły.

Drukowanie arkuszy (Excel)

Jeśli jeszcze nigdy nie drukowaliśmy niczego z arkusza kalkulacyjnego po pierwsze powinniśmy sobie zanotować – nie drukujemy na ustawieniach domyślnych. Dlaczego ?? Jeśli chcemy się przekonać na własnej skórze drukujemy, lecz efekt naszej pracy na 90% będzie wyglądał inaczej niż na ekranie komputera.

Obszar roboczy (Excel)

Gdy pracujemy z wieloma arkuszami jednocześnie warto ułatwić sobie pracę przy pomocy obszarów roboczych. Dzięki nim nie będzie musimy otwierać wszystkich plików osobno.

Tabele przestawne w Excelu

Tabele przestawne, choć dość skomplikowane w budowie są jedną z najlepszych technik analitycznych i prezentacyjnych. Choć tworzenie tabel nie jest łatwe to każdy kto obcuje z Excelem w kilka godzin do perfekcji możemy opanować całą technikę.

Kopiujemy komórki między arkuszami (Excel)

Ta porada w prosty sposób wytłumaczy Wam jak tworzyć odwołania pomiędzy komórkami znajdującymi się w różnych arkuszach.

Zabezpieczamy makra (Excel)

Jeśli często pracujemy na markach wiemy jak czasochłonne jest ich stworzenie. Aby nie tracić czasu po sformatowaniu dysku i ponownej instalacji arkusza warto je zabezpieczyć i zapisać na pendrive lub płytę.

Przenoszenie szablonów (Excel)

Jeśli pracujemy z arkuszem kalkulacyjnym na kilku komputerach możemy mieć nie raz kłopot z formatowaniem wielu tabel. Aby wszystko było w porządku zaleca się przenoszenie również plików szablonu. Jak to zrobić ?

Wyłączamy autokorektę (Excel)

Excel od edycji z 2000 roku wyposażony jest w funkcję autokorekty. Niestety jak to bywa ze wszystkim co automatyczne korekta taka również często zawodzi. Sprawdźmy jak ja szybko wyłączyć w wypadku gdy zacznie szkodzić i spowalniać naszą pracę.

Formuła ostatniej kolumny wiersza (Excel)

Jeśli w swojej pracy potrzebujesz aby wybrana komórka wyświetlała zawsze wartość ostatniej komórki wybranego wiersza to zastosuj się do poniższej porady. Za pomocą formuły tablicowej ustawisz wszystko w kilka minut.

Tworzymy oszczędne tytuły (Excel)

Odwieczny problem wszystkich pracujących w Excelu – co zrobić z długimi tytułami które są dłuższe niż kolumny w komórkach poniżej nich ? Poszerzanie nie zdaje egzaminu gdyż cała tabela staje się mało czytelna. Jak sobie z tym poradzić ?

Zamiana wiersza na kolumnę i odwrotnie (Excel)

Gdy edytujemy rozbudowane tabele czasami ciężko jest ogarnąć zgromadzone tam dane. W wielu przypadkach przydałaby się opcja zamiany wiersza w kolumnę i odwrotnie. Oczywiście z możliwością zachowania wszystkich utworzonych wcześniej działań i kontrolek.

Znaki końca wiersza (Excel)

W skomplikowanym arkuszu, gdzie edytowane przez nas komórki zawierają czasami po kilkanaście lub więcej elementów oddzielonych przecinkami lub spacjami łatwo zgubić istotne informacje. Aby poprawić wygląd arkusza i jego przejrzystość tabel warto zamienić te znaki na specjalne znaki końca wiersza. Oto instrukcja.

Jak wyróżnić poszczególne karty (Excel)

Jeśli tworzysz duży skoroszyt w Excelu to zazwyczaj składa się on z wielu arkuszy. Warto ułatwić sobie pracę i orientację w dokumencie oznaczając wybrane karty kolorami.

Kupujemy komputer PC

Komputer ma w założeniu upraszczać człowiekowi życie. Paradoksalnie zakup nowego komputera lub aktualizacja już posiadanego jest czynnością dość skomplikowaną, szczególnie dla początkującego użytkownika. Mamy nadzieję, że nasz poradnik pomoże zagubionym w podjęciu decyzji o zakupie.

Ikona Internet Explorer na pulpicie (Windows Vista)

Jeśli korzystasz z Windows Vista wiesz na pewno, ze domyślnie nie ma on ikony przeglądarki internetowej na pulpicie. Jest to trochę denerwujące jeśli wcześniej przyzwyczailiśmy się do tego w poprzednich edycjach Windowsa. Na szczęście w kilka chwil możemy odtworzyć stan znany z XP i cieszyć się skrótem do Internet Explorera na pulpicie.

Szablon na skróty (Excel)

Począwszy od wersji Office XP zmienione zostały opcje tworzenia nowych dokumentów. Rozpoczęcie pracy z programem zaczyna się schematycznie, bez możliwości wyboru szablonu. Dziwi fakt, że Microsoft zdecydował się na taki ruch, gdyż użytkownicy bardzo chwalili uproszczenie z poprzednich edycji.

Definiowanie zakresów (Excel)

Definiowanie zakresów za pomocą polecenia Wstaw->Nazwa -> Definiuj pozwala nadawać wspólną nazwę niezależnym od siebie zakresom komórek. Problem pojawia się gdy chcemy dokować w nich zmian, które przekraczają okno komórki. Oto kilka sposobów na jego rozwiązanie.

Automatyczne zapisywanie (Excel)

Jeśli w pracy nie korzystasz z UPS, czyli specjalnego urządzenia podtrzymującego dane to zapewne nie raz już straciłeś efekty swojej pracy. Taka sama sytuacja może nas spotkać przy awarii systemu. Pora wyciągnąć wnioski i ustawić opcję automatycznego zapisywania, która pozwala zabezpieczyć się przed tego typu wypadkami.

Jak włączyć dwa miejsca po przecinku (Excel)

W pracy często operujemy na danych wymagających podawania dwóch lub więcej liczb po przecinku. Jeśli potrzebujemy takiej opcji warto ustawić opcje tak aby we wszystkich nowych arkuszach liczby wyświetlały się w wybrany przez nas sposób. Możemy modyfikować poziom zaokrąglenia obliczeń z dokładnością od dwóch miejsc po przecinku.

Zaznaczanie błędnych formuł (Excel)

Arkusz kalkulacyjny posiada wbudowaną funkcję odnajdowania błędnych formuł. Dzięki temu zamiast źle wprowadzonych wartości ujrzymy #NAZWA? lub #WARTOŚĆ?. Problem pojawia się gdy nasze tabele rozrastają się i w natłoku informacji ciężko znaleźć newralgiczny punkt. Na szczęście jest sposób na wyszukiwanie komórek zawierających błędy.

Jak włączyć ograniczoną ochronę komórek (Excel)

Excel wyposażony jest w funkcję ochrony arkusza. Pozwala to na zabezpieczenie komórek, które są kluczowe dla naszych obliczeń przed omyłkową modyfikacją. Niestety domyślnie ochroną zostaje objęty cały arkusz. Dla własnej wygody i przejrzystości pracy musimy więc ją ograniczyć do wybranych przez nas komórek.

Jak rysować wykresy bez kompletu danych (Excel)

Jeśli często pracujesz z Excelem to na pewno zdarzyło Ci się przedstawiać jakieś dane w postaci wykresy liniowego. Co jednak zrobić jeśli brakuje kilku wartości, i w efekcie linia jest automatycznie przerywana ? Nie wygląda to w prezentacji zbyt estetycznie więc musimy znaleźć sposób aby arkusz sam uzupełnił brakujące elementy.

Jak skopiować arkusze z pełną zawartością (Excel)

Excel jak każdy program pakietu Office korzysta z elementów sterujących takich jak chociażby przyciski makr. Z jednej strony wygodne rozwiązanie przyspieszające prace, a z drugiej takie elementy nie dają się skopiować w tradycyjny sposób (ani poleceniem kopiuj, ani skrótami klawiszowymi). Wszystko przez kontrolki, które tak modyfikują arkusz, że po skopiowaniu zostają usunięte z duplikatu. Należy więc znaleźć sposób aby skopiować arkusze wraz z całą przypisaną zawartością.

Jak rozdzielić tekst z komórki na kilka kolumn (Excel)

Jeśli w edytowanym przez Ciebie arkuszu komórki zawierają więcej niż jedną informację, a chciałbyś wszystko przedstawić prosto i czytelnie to przeczytaj poniższą poradę. Takie skomplikowane komórki można bowiem rozdzielić na kilka umieszczonych obok siebie.

Jak chronić dokumenty za pomocą hasła (Excel)

Dokumenty Microsoft Office często zawierają poufne dane, dotyczące finansów firmy bądź szczegółów transakcji. Jeśli chcesz możesz zabezpieczyć swoje pliki hasłem i umożliwić tylko wybranym osobom edycję dokumentu. Począwszy od Office 2000 użytkownik ma do dyspozycji funkcje nadawania dwóch haseł, jedno dla odczytu, drugie dla pozwalające również na edycje. Które z nich jest skuteczniejsze?

Honda U3-X czyli taboret na kołach

Honda jak przystało na japońską firmę para się również produkcją robotów. Jako, że należy do branży motoryzacyjnej jest to robot służący do transportu. Wygląda jak krzesełko, jeździ się na nim jak na motorze z maksymalną prędkością, uwaga – 6 km/h.

Kieszonkowy projektor, czyli Generic Mini-USB

Projektory multimedialne to obecnie jedne z najchętniej kupowanych urządzeń do wyświetlania obrazu z komputera. Niestety większość modeli jest stacjonarna, wymaga stabilnego podłoża i sieciowego zasilania. Jeśli szukasz czegoś mniejszego, a nawet kieszonkowego to idealnym rozwiązaniem dla Ciebie będzie Generic Mini-USB. Ten miniaturowy projektor powinien spełnić stawiane przed nim wymagania.

Jakwyszukiwać w Internecie zasoby naukowe? (Google Scholar)

Scholar to darmowa, specjalistyczna wyszukiwarka internetowa firmy Google. Służy do przeszukiwania bazy danych zawierającej różnorodne publikacje naukowe z wielu dziedzin wiedzy.

Jak w Internecie szukać drogi? (Google Maps)

Google Maps to jeden z serwisów firmy Google który udostępnia nam zdjęcia satelitarne całego globu. Można je oglądać w kilkunastu skalach, jednak poziom największego zbliżenia jest różny w różnych miejscach. W Stanach Zjednoczonych w większości miast na najwyższym poziomie zbliżenia rozróżnić da się nawet pojedyncze drzewa. To samo dotyczy większych polskich metropolii, niestety jest nadal wiele niewidocznych miejsc na mapie świata.

Jak znaleźć rozrywkę w Internecie (YouTube i Google Video)

YouTube i Google Video to zdecydowanie dwa największe portale oferujące wideo. Choć oba należą do Google można w ich zasobach znaleźć zupełnie inne materiały. YouTube obecnie to prawdziwy gigant, jego użytkownicy dziennie wrzucają ok 70 tys. filmów o łącznej pojemności 1400 GB.

Podstawy komputerowe: Zamykanie programów

Kiedy zakończysz pracę z programem, możesz go zamknąć. Kiedy aplikacja jest jeszcze otwarta, najpierw zapisz otwarte dokumenty, następnie zamknij je przy użyciu jednej z poniższych metod.

Podstawy komputerowe: Zmiana rozmiaru okien

Możesz zmniejszać lub powiększać okna, aby móc bardziej skupić się na tym, na którym w danym momencie chcesz pracować, lub widzieć więcej niż jedno z nich w danej chwili.

Podstawy komputerowe: Przełączanie się pomiędzy programami

Na pulpicie możesz mieć otwarte dwa programy lub więcej, a nawet dwa okna pojedynczej aplikacji lub więcej. Ostatni program, z którym pracowałeś, będzie programem aktywnym.

Podstawy komputerowe: Uruchamianie programów

Zanim będziesz mógł użyć programu, musisz go uruchomić. Wykonaj tę czynność za pomocą któregoś z poniższych sposobów.

Podstawy komputerowe: Tworzenie skrótu do pliku lub folderu

Skróty to małe i poręczne ikonki, które można umieścić na pulpicie, abyś mógł szybko uruchomić te elementy, z których często korzystasz.

Podstawy komputerowe: Wyszukiwanie plików w Eksploratorze

Eksplorator Windows jest programem, który można wykorzystać do wyszukiwania pliku lub folderu. Wyszukiwanie to polega na nawigowaniu pośród folderów lub podfolderów. Jest to świetny sposób znajdowania potrzebnych plików w komputerze.

Podstawy komputerowe: Konfiguracja paska bocznego

Pasek boczny systemu Windows to długi, pionowy pasek wyświetlany z boku pulpitu. Znajdują się na nim miniprogramy nazywane gadżetami, zapewniające podstawowe informacje i łatwy dostęp do często używanych narzędzi. Gadżetów można używać na przykład do wyświetlania pokazu slajdów i stale uaktualnianych nagłówków wiadomości lub do wyszukiwania danych kontaktowych.

Podstawy komputerowe: Opróżnianie kosza

Kiedy wyrzucasz do kosza pocztę reklamową (zwaną spamem), nie znika ona zupełnie z komputera — zostaje jedynie przeniesiona z pulpitu do kosza. Tak jest właśnie skonstruowany Kosz systemu Windows. Wędrują tam stare pliki, ale możesz je odzyskać do momentu opróżnienia przez Ciebie kosza lub do chwili, kiedy ilość śmieci przekroczy ustawiony limit i system sam pozbędzie się kilku plików.

Podstawy komputerowe: Rozmieść ikony na pulpicie

Po pewnym czasie eksploatacji komputera może się okazać, że masz zbyt wiele ikon na pulpicie. Możesz rozmieścić ikony w uporządkowanych szeregach, w oparciu o pewne kryteria, na przykład w porządku od najczęściej do najmniej używanych.

Podstawy komputerowe: Dostosowywanie paska Szybkiego uruchamiania

Pasek Szybkiego uruchamiania może być przydatnym narzędziem służącym do uruchamiania programów, zaś dostosowanie go polega na umieszczeniu w nim programów,
z których często będziemy korzystali.

Podstawy komputerowe: Praca z menu Start

Menu start jest jednym z podstawowych części składowych pulpitu systemu Windows. Z jego poziomu możemy uruchomić każdą aplikację, przejrzeć zasoby wszystkich dysków i folderów. Oto kilka podstawowych porad dotyczących jego eksploatacji.

REKLAMA