REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Facebook w marketingu business-to-business

Subskrybuj nas na Youtube
marketing B2B
marketing B2B

REKLAMA

REKLAMA

Facebook może się okazać świetną platformą komunikacji w zakresie relacji B2B, jeśli tylko zostanie wykorzystany we właściwy sposób. W tym artykule, znajdziesz cztery wskazówki, które sprawią, że działania marketingowe na Facebooku staną się skuteczniejsze – szczególnie, jeśli działasz na rynku typowo biznesowym.

#1: Dokładnie zrozum potrzeby grupy docelowej

Wiedza na temat grupy docelowej oraz tego, jakie potencjalni klienci mają oczekiwania i potrzeby, zawsze jest pierwszym krokiem do sukcesu w mediach społecznościowych. Wiedząc czego chcą konsumenci, możesz łatwo zaspokoić ich pragnienia. I to znacznie szybciej oraz zdecydowanie niższym kosztem.

REKLAMA

REKLAMA

Warto również zwrócić uwagę na to, że publiczność na Facebooku może znacznie różnić się od tej na LinkedIn czy GoldenLine. W strategii komunikacji, należy więc uwzględnić różnice w zachowaniach użytkowników poszczególnych portali społecznościowych.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

W jaki sposób dowiedzieć się, kto należy do Twojej grupy docelowej na Facebooku? Na początku wykorzystaj dostępne aktualnie narzędzia analityki internetowej (w szczególności nowe raporty dostępne w Google Analytics) i spójrz na dane, jakie udało się zgromadzić do tej pory. Wykorzystaj też narzędzie Facebook Insights, jak również informacje z firmowej bazy danych, aby uzyskać jeszcze szerszy obraz idealnego klienta, do którego chcesz się zwrócić.

REKLAMA

  • Facebook Insights pozwala przeanalizować to, w jaki sposób publiczność wchodzi w interakcje z Twoją stroną. Dzięki temu, możesz namierzyć preferencje fanów, sprawdzić, jak ich dane demograficzne odnoszą się do profilu przeciętnego użytkownika Facebooka. Insights podsunie również kilka przydatnych informacji, dotyczących tego, do jakiej grupy docelowej najłatwiej będzie Ci dotrzeć.
  • Jeśli używasz Google Analytics, warto skorzystać z nowego narzędzia o nazwie „Universal Analytics”, które pozwala na uzyskanie większej ilości informacji, na temat osób odwiedzających Twoją stronę. Dowiedz się, co najbardziej interesuje fanów oraz jaki rodzaj treści może zachęcić ich do podjęcia akcji. Dzięki uzyskanej wiedzy, będziesz w stanie tworzyć lepszy content i przeprowadzać kampanie reklamowe, o znacznie większej skuteczności.

Siedem mitów dotyczących landing page

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Oba wspomniane narzędzia są niezwykle przydatne, lecz w rzeczywistości, posiadasz już najlepszy możliwy zbiór informacji, na temat klientów B2B – aktualną bazę klientów zawartą w CRM. Przeanalizuj ją dokładnie i dowiedz się, jakie produkty najczęściej kupują oraz z jakich usług korzystają Twoi najbardziej lojalni odbiorcy. Często w bazie CRM znajdziesz również całą masę innych przydatnych informacji. Wszystko zależy od tego, jak często jest ona aktualizowana oraz od rodzaju prowadzonej przez Ciebie działalności.

Kiedy zbierzesz już wystarczającą ilość danych, stwórz obraz idealnego klienta, odpowiadając na następujące pytania:

  • Jakie problemy pragną rozwiązać?
  • Jaki rodzaj treści będzie najbardziej interesujący?
  • Jakie strony internetowe najczęściej odwiedzają?
  • Jaki rodzaj treści mogę zapewnić, aby zbudować lepsze relacje?

Obowiązki informacyjne e-przedsiębiorcy

Opracowanie profilu osobowości idealnego klienta, bardzo pomaga w skoncentrowaniu się na dotarciu wyłącznie do publiczności, o wysokiej wartości z marketingowego punktu widzenia. Pamiętaj – lepiej jest dotrzeć jedynie do osób, które mogą stać się potencjalnymi odbiorcami firmy, niż do kilkukrotnie większej publiczności, która nie jest zainteresowana Twoją ofertą!

#2: Twórz i promuj przemyślane treści

Zarówno ton wypowiedzi, jak i typ publikowanych treści oraz rodzaj stosowanych na Facebooku reklam, będzie znacznie różnił się od tego, który wykorzystujesz na innych platformach komunikacyjnych. Jak powszechnie wiadomo, Facebok jest wykorzystywany głównie do rozrywki i komunikacji ze znajomymi. Sekret polega więc na zachowaniu balansu, między podejściem biznesowym i mniej formalnym. Treści powinny być przydatne dla użytkowników, jak również wystarczająco zajmujące, aby wzbudzić zainteresowanie i interakcje z ich strony.

Szczególnie ważne jest to, aby na witrynie biznesowej unikać twardych taktyk sprzedażowych. Nie staraj się skonwertować fanów na potencjalnych klientów, ponieważ większość z nich nie jest gotowa do dokonania zakupu. Zamiast tego, stwórz wartościowy mix treści, który stopniowo przybliży obraz marki użytkownikom. Wszystko, co pomoże odbiorcom zabłysnąć wśród ich własnych kręgów społecznych, również może okazać się przydatne. Osoby działające na rynku B2B starają się zbudować odpowiedni wizerunek własnej osoby w Sieci. Pomóż im osiągnąć ten cel.

Kiedy już zrozumiesz, w jaki sposób publiczność B2B reaguje na informacje, umieszczane na Facebooku, będziesz w stanie stworzyć treści, którymi warto się podzielić – publikacje, które będą przydatne również dla przyjaciół i znajomych osób, znajdujących się w Twoich kręgach odbiorców.

Jak uodpornić się na utratę pozycji w rankingach Google?


#3: Publikuj aktualizacje w najlepszym możliwym czasie

Starając się poprawić skuteczność działań marketingu B2B na Facebooku, należy zwrócić szczególną uwagę na odpowiedni czas, w którym będą publikowane nowe treści. Być może jest to oczywiste, jednak większość administratorów stron zupełnie ignoruje możliwości dostępne w tym zakresie. Facebook Insights jest w stanie pokazać przedziały czasowe, w których największa część fanów jest akurat online. Jak dobrze wiesz, nowe wpisy mają największą szansę na zdobycie popularności, kiedy zostaną opublikowane właśnie w tym czasie.

Timing to jednak nie wszystko. Jeśli treści nie przyciągną uwagi fanów, nikt ich po prostu nie polubi (niezależnie od czasu publikacji). Upewnij się, że bierzesz to pod uwagę, podczas planowania kolejnych wpisów. Użyj Facebook Insights, aby zmierzyć efektywność wpisu, ze względu na czas publikacji, jej typ (tekst, link lub zdjęcie) oraz zaangażowanie. Jeśli dopiero zaczynasz, sprawdź po prostu, co dawało najlepsze rezultaty w poprzednim miesiącu. Planując przyszłe działania, przenieś dane z Insights do arkusza w Excelu i zacznij analizować trendy, związane z popularnością tematów i zaangażowaniem, aby lepiej zaplanować kolejne publikacje.

Jak uniknąć przerw w działaniu firmowej strony www?

W większości przypadków, strony B2B są w stanie osiągnąć najwyższe zaangażowanie od 12:30 do 14:00 oraz od 16:00 do 18:00. W tym czasie, wielu pracowników ma akurat przerwę na lunch lub przygotowuje się do zakończenia dnia pracy, beztrosko przeglądając najnowsze wpisy na Facebooku. Oczywiście te okresy mogą różnić się, w zależności od rodzaju prowadzonej działalności (są one jednak dobrym punktem startowym). W dłuższym terminie, informacje uzyskane z Insights nakierują Cię na właściwą ścieżkę.

#4: Wykorzystaj reklamę na Facebooku

Kiedy starasz się zwiększyć liczbę polubień strony, przekierować ruch na własną domenę lub zwiększyć zasięg, kampania reklamowa na Facebooku pomoże w osiągnięciu tego celu. Dzięki tej formie reklamy, wiele podmiotów osiąga aktualnie znakomite efekty, przyciągając jednocześnie określonych odbiorców na stronę i maksymalizując zwrot z inwestycji w kampanię marketingową.

Facebook ułatwia dotarcie do grupy docelowej, oferując rozbudowane narzędzie, pozwalające na segregację użytkowników, pod względem wielu różnorodnych czynników. Możesz namierzyć potencjalnych klientów, stosując szerokie kategorie, ogólne zainteresowania biznesowe, grupy docelowe Twoich konkurentów itd. Dla przykładu, jeśli pragniesz pozyskać klientów ze środowiska B2B, masz możliwość stworzyć kampanię, skierowaną do właścicieli małych biznesów (szeroka kategoria), którzy czytają Forbesa (ogólne zainteresowania biznesowe) oraz są aktualnie fanami strony firmowej Twojej konkurencji (specyficzna cecha).

Możesz dopasować swoje podejście jeszcze lepiej, namierzając osoby pracujące dla specyficznej firmy lub posiadające określone wykształcenie. Skorzystaj z tych możliwości i docieraj do swoich idealnych klientów, przy pomocy płatnych form reklamy na Facebooku.

Depozycjonowanie – internetowy „korektor”

Podsumowanie

Przeprowadzenie badań i odpowiednie zaplanowanie działań, pozwoli praktycznie każdej firmie B2B, znaleźć lojalną grupę fanów na Facebooku. Oczywiście, zanim zaczniesz pozyskiwać publiczność, musisz wiedzieć, kto dokładnie się na nią składa.

Użyj wszystkich dostępnych danych, które masz pod ręką – Facebook Insights, Google Analytics, bazy danych z CRM i dowiedz się, jaki rodzaj treści najlepiej wypłynie na fanów strony. Dzięki tym informacjom dowiesz się również, w jakich okresach najlepiej publikować nowe wpisy oraz jak przygotować skuteczne kampanie reklamowe.

Autor: Grupa Tense.pl

Co sądzisz na ten temat? Czy masz doświadczenie w marketingu B2B na Facebooku? Czy posiadasz jakieś wskazówki, którymi możesz się podzielić w tym zakresie? Zachęcam do komentowania.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA