Kategorie

Facebook w marketingu business-to-business

marketing B2B
Facebook może się okazać świetną platformą komunikacji w zakresie relacji B2B, jeśli tylko zostanie wykorzystany we właściwy sposób. W tym artykule, znajdziesz cztery wskazówki, które sprawią, że działania marketingowe na Facebooku staną się skuteczniejsze – szczególnie, jeśli działasz na rynku typowo biznesowym.

#1: Dokładnie zrozum potrzeby grupy docelowej

Wiedza na temat grupy docelowej oraz tego, jakie potencjalni klienci mają oczekiwania i potrzeby, zawsze jest pierwszym krokiem do sukcesu w mediach społecznościowych. Wiedząc czego chcą konsumenci, możesz łatwo zaspokoić ich pragnienia. I to znacznie szybciej oraz zdecydowanie niższym kosztem.

Warto również zwrócić uwagę na to, że publiczność na Facebooku może znacznie różnić się od tej na LinkedIn czy GoldenLine. W strategii komunikacji, należy więc uwzględnić różnice w zachowaniach użytkowników poszczególnych portali społecznościowych.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

W jaki sposób dowiedzieć się, kto należy do Twojej grupy docelowej na Facebooku? Na początku wykorzystaj dostępne aktualnie narzędzia analityki internetowej (w szczególności nowe raporty dostępne w Google Analytics) i spójrz na dane, jakie udało się zgromadzić do tej pory. Wykorzystaj też narzędzie Facebook Insights, jak również informacje z firmowej bazy danych, aby uzyskać jeszcze szerszy obraz idealnego klienta, do którego chcesz się zwrócić.

  • Facebook Insights pozwala przeanalizować to, w jaki sposób publiczność wchodzi w interakcje z Twoją stroną. Dzięki temu, możesz namierzyć preferencje fanów, sprawdzić, jak ich dane demograficzne odnoszą się do profilu przeciętnego użytkownika Facebooka. Insights podsunie również kilka przydatnych informacji, dotyczących tego, do jakiej grupy docelowej najłatwiej będzie Ci dotrzeć.
  • Jeśli używasz Google Analytics, warto skorzystać z nowego narzędzia o nazwie „Universal Analytics”, które pozwala na uzyskanie większej ilości informacji, na temat osób odwiedzających Twoją stronę. Dowiedz się, co najbardziej interesuje fanów oraz jaki rodzaj treści może zachęcić ich do podjęcia akcji. Dzięki uzyskanej wiedzy, będziesz w stanie tworzyć lepszy content i przeprowadzać kampanie reklamowe, o znacznie większej skuteczności.

Siedem mitów dotyczących landing page

Oba wspomniane narzędzia są niezwykle przydatne, lecz w rzeczywistości, posiadasz już najlepszy możliwy zbiór informacji, na temat klientów B2B – aktualną bazę klientów zawartą w CRM. Przeanalizuj ją dokładnie i dowiedz się, jakie produkty najczęściej kupują oraz z jakich usług korzystają Twoi najbardziej lojalni odbiorcy. Często w bazie CRM znajdziesz również całą masę innych przydatnych informacji. Wszystko zależy od tego, jak często jest ona aktualizowana oraz od rodzaju prowadzonej przez Ciebie działalności.

Kiedy zbierzesz już wystarczającą ilość danych, stwórz obraz idealnego klienta, odpowiadając na następujące pytania:

  • Jakie problemy pragną rozwiązać?
  • Jaki rodzaj treści będzie najbardziej interesujący?
  • Jakie strony internetowe najczęściej odwiedzają?
  • Jaki rodzaj treści mogę zapewnić, aby zbudować lepsze relacje?

Obowiązki informacyjne e-przedsiębiorcy

Opracowanie profilu osobowości idealnego klienta, bardzo pomaga w skoncentrowaniu się na dotarciu wyłącznie do publiczności, o wysokiej wartości z marketingowego punktu widzenia. Pamiętaj – lepiej jest dotrzeć jedynie do osób, które mogą stać się potencjalnymi odbiorcami firmy, niż do kilkukrotnie większej publiczności, która nie jest zainteresowana Twoją ofertą!

#2: Twórz i promuj przemyślane treści

Reklama

Zarówno ton wypowiedzi, jak i typ publikowanych treści oraz rodzaj stosowanych na Facebooku reklam, będzie znacznie różnił się od tego, który wykorzystujesz na innych platformach komunikacyjnych. Jak powszechnie wiadomo, Facebok jest wykorzystywany głównie do rozrywki i komunikacji ze znajomymi. Sekret polega więc na zachowaniu balansu, między podejściem biznesowym i mniej formalnym. Treści powinny być przydatne dla użytkowników, jak również wystarczająco zajmujące, aby wzbudzić zainteresowanie i interakcje z ich strony.

Szczególnie ważne jest to, aby na witrynie biznesowej unikać twardych taktyk sprzedażowych. Nie staraj się skonwertować fanów na potencjalnych klientów, ponieważ większość z nich nie jest gotowa do dokonania zakupu. Zamiast tego, stwórz wartościowy mix treści, który stopniowo przybliży obraz marki użytkownikom. Wszystko, co pomoże odbiorcom zabłysnąć wśród ich własnych kręgów społecznych, również może okazać się przydatne. Osoby działające na rynku B2B starają się zbudować odpowiedni wizerunek własnej osoby w Sieci. Pomóż im osiągnąć ten cel.

Kiedy już zrozumiesz, w jaki sposób publiczność B2B reaguje na informacje, umieszczane na Facebooku, będziesz w stanie stworzyć treści, którymi warto się podzielić – publikacje, które będą przydatne również dla przyjaciół i znajomych osób, znajdujących się w Twoich kręgach odbiorców.

Jak uodpornić się na utratę pozycji w rankingach Google?


#3: Publikuj aktualizacje w najlepszym możliwym czasie

Reklama

Starając się poprawić skuteczność działań marketingu B2B na Facebooku, należy zwrócić szczególną uwagę na odpowiedni czas, w którym będą publikowane nowe treści. Być może jest to oczywiste, jednak większość administratorów stron zupełnie ignoruje możliwości dostępne w tym zakresie. Facebook Insights jest w stanie pokazać przedziały czasowe, w których największa część fanów jest akurat online. Jak dobrze wiesz, nowe wpisy mają największą szansę na zdobycie popularności, kiedy zostaną opublikowane właśnie w tym czasie.

Timing to jednak nie wszystko. Jeśli treści nie przyciągną uwagi fanów, nikt ich po prostu nie polubi (niezależnie od czasu publikacji). Upewnij się, że bierzesz to pod uwagę, podczas planowania kolejnych wpisów. Użyj Facebook Insights, aby zmierzyć efektywność wpisu, ze względu na czas publikacji, jej typ (tekst, link lub zdjęcie) oraz zaangażowanie. Jeśli dopiero zaczynasz, sprawdź po prostu, co dawało najlepsze rezultaty w poprzednim miesiącu. Planując przyszłe działania, przenieś dane z Insights do arkusza w Excelu i zacznij analizować trendy, związane z popularnością tematów i zaangażowaniem, aby lepiej zaplanować kolejne publikacje.

Jak uniknąć przerw w działaniu firmowej strony www?

W większości przypadków, strony B2B są w stanie osiągnąć najwyższe zaangażowanie od 12:30 do 14:00 oraz od 16:00 do 18:00. W tym czasie, wielu pracowników ma akurat przerwę na lunch lub przygotowuje się do zakończenia dnia pracy, beztrosko przeglądając najnowsze wpisy na Facebooku. Oczywiście te okresy mogą różnić się, w zależności od rodzaju prowadzonej działalności (są one jednak dobrym punktem startowym). W dłuższym terminie, informacje uzyskane z Insights nakierują Cię na właściwą ścieżkę.

#4: Wykorzystaj reklamę na Facebooku

Kiedy starasz się zwiększyć liczbę polubień strony, przekierować ruch na własną domenę lub zwiększyć zasięg, kampania reklamowa na Facebooku pomoże w osiągnięciu tego celu. Dzięki tej formie reklamy, wiele podmiotów osiąga aktualnie znakomite efekty, przyciągając jednocześnie określonych odbiorców na stronę i maksymalizując zwrot z inwestycji w kampanię marketingową.

Facebook ułatwia dotarcie do grupy docelowej, oferując rozbudowane narzędzie, pozwalające na segregację użytkowników, pod względem wielu różnorodnych czynników. Możesz namierzyć potencjalnych klientów, stosując szerokie kategorie, ogólne zainteresowania biznesowe, grupy docelowe Twoich konkurentów itd. Dla przykładu, jeśli pragniesz pozyskać klientów ze środowiska B2B, masz możliwość stworzyć kampanię, skierowaną do właścicieli małych biznesów (szeroka kategoria), którzy czytają Forbesa (ogólne zainteresowania biznesowe) oraz są aktualnie fanami strony firmowej Twojej konkurencji (specyficzna cecha).

Możesz dopasować swoje podejście jeszcze lepiej, namierzając osoby pracujące dla specyficznej firmy lub posiadające określone wykształcenie. Skorzystaj z tych możliwości i docieraj do swoich idealnych klientów, przy pomocy płatnych form reklamy na Facebooku.

Depozycjonowanie – internetowy „korektor”

Podsumowanie

Przeprowadzenie badań i odpowiednie zaplanowanie działań, pozwoli praktycznie każdej firmie B2B, znaleźć lojalną grupę fanów na Facebooku. Oczywiście, zanim zaczniesz pozyskiwać publiczność, musisz wiedzieć, kto dokładnie się na nią składa.

Użyj wszystkich dostępnych danych, które masz pod ręką – Facebook Insights, Google Analytics, bazy danych z CRM i dowiedz się, jaki rodzaj treści najlepiej wypłynie na fanów strony. Dzięki tym informacjom dowiesz się również, w jakich okresach najlepiej publikować nowe wpisy oraz jak przygotować skuteczne kampanie reklamowe.

Autor: Grupa Tense.pl

Co sądzisz na ten temat? Czy masz doświadczenie w marketingu B2B na Facebooku? Czy posiadasz jakieś wskazówki, którymi możesz się podzielić w tym zakresie? Zachęcam do komentowania.

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    1 sty 2000
    12 cze 2021
    Zakres dat:

    Rzecznik MŚP wnioskuje o rekompensatę za ostatnie miesiące lockdownu

    Jest wniosek rzecznika MŚP o przedłużenie o miesiąc wypłaty rekompensat z tarczy branżowej dla branż, które nie mogły osiągać przychodów w maju, m.in. klubów nocnych i dyskotek.

    Program „Ciepła woda bez piecyka” - do 200 tys. zł dofinansowania

    Program „Ciepła woda bez piecyka”. Do 200 tys. zł dofinansowania mogą otrzymać zarządcy budynków wielorodzinnych, w tym wspólnot mieszkaniowych w Krakowie, którzy przystąpią do programu „Ciepła woda bez piecyka”. Zakłada on zastępowanie piecyków łazienkowych centralną instalacją ciepłej wody.

    Czy pracownik na home office naraża firmę na cyberataki?

    Blisko 80% organizacji doświadczyło cyberataków z powodu zwiększonej liczby pracowników pracujących z domu podczas pandemii. Niestety specjaliści ds. bezpieczeństwa bagatelizują prawdopodobieństwo wystąpienia istotnych incydentów.

    Od czego zależy bezpieczeństwo IT w firmie?

    Bezpieczeństwo IT to podstawa w firmie. Bez odpowiednich regulacji i polityk w tym zakresie, organizacje same narażają się na szereg zagrożeń związanych z bezpieczeństwem wrażliwych danych, ciągłością działania, utratą reputacji a co za tym idzie stratami finansowymi.

    Bieżąca prognoza ekonomiczna - bezrobocie, inflacja, PKB

    Spowolnienie gospodarcze w 2020 roku w Polsce okazało się łagodniejsze niż to na poziomie średniej unijnej. PKB Polski w 2020 roku spadło o zaledwie o 2,8%, podczas gdy PKB strefy euro skurczyło się o 6.6%. Jak wyglądają pozostałe wskaźniki ekonomiczne?

    Co piąta firma zamierza zatrudnić nowych pracowników

    Przedsiębiorcy myślą intensywnie o tym, jak najlepiej wykorzystać sytuację rosnącej konsumpcji. Blisko 18 proc. firm planuje inwestycje, głównie w sprzęt i maszyny. Równocześnie rośnie poziom zatrudnienia.

    Rejestr REGON. Przybyło nowych firm

    W maju w rejestrze REGON zarejestrowano 32,76 tys. firm, +5,0 proc. mdm - poinformował Główny Urząd Statystyczny. Ile firm zawiesiło swoją działalność?

    Czy deweloperzy będą budować na gruntach gminnych?

    Inwestycje mieszkaniowe. Czy będą powstawać osiedla na gruntach gminnych w ramach współpracy opartej o nowe przepisy dotyczące rozliczania lokali lub budynków w cenie nieruchomości zbywanych z gminnego zasobu nieruchomości, tzw. ustawy lokal za grunt? Jak deweloperzy oceniają możliwość realizacji projektów w nowym programie? Czy gminne grunty są dla nich interesujące?

    Luzowanie obostrzeń - większe limity w hotelach, otwarte dyskoteki

    Od 26 czerwca zwiększa się maksymalne obłożenie hoteli. Podniesiony zostanie też limit osób na targach, konferencjach i koncertach. Do limitów osób nie będą wliczały się osoby zaszczepione.

    Jacek Bisiński (Google): Agroturystyka wysoko w wyszukiwarkach [PODCAST]

    Jak podaje Google, w ostatnim miesiącu 7 na 10 wyszukiwań związanych z podróżami dotyczyło miejsc w Polsce, a 31% było związanych z zagranicą. Jakie kierunki najczęściej wpisujemy do wyszukiwarki? Zapraszamy do wysłuchania podcastu.

    Jak założyć PKK przez internet?

    Jak założyć PKK przez internet? Wystarczy że kandydat na kierowcę odwiedzi rządową stronę i po wypełnieniu zatwierdzi wniosek profilem zaufanym.

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu? Czy się da?

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu rejestracyjnego pojazdu? No i tu pojawia się pewien problem. Bo przepisy mówią nie o usunięciu, a raczej wykreśleniu.

    Gaz nie wbity w dowód: jak zalegalizować LPG w aucie?

    Gaz nie wbity w dowód? Jak zalegalizować obecność instalacji LPG w aucie? Błąd podczas montażu będzie kosztować kierowcę trochę... czasu!

    Łączenie w jednym oświadczeniu różnych zgód - wyrok NSA

    Czy łączenie zgody na przetwarzanie danych osobowych i zgody na telemarketing w jednym oświadczeniu klienta jest zgodne z prawem?

    Kredyt denominowany w walucie obcej - wyrok TSUE dot. przedawnienia zwrotu pieniędzy

    Kredyt denominowany w walucie obcej. Wobec konsumenta, który zawarł umowę kredytu denominowanego w walucie obcej i nie ma wiedzy w zakresie nieuczciwego charakteru warunku zawartego w umowie kredytu, nie może obowiązywać jakikolwiek termin przedawnienia w odniesieniu do zwrotu kwot zapłaconych na podstawie tego warunku - orzekł 10 czerwca 2021 r. Trybunał Sprawiedliwości UE w sprawach dotyczących kredytów denominowanych we franku szwajcarskim (CHF), gdzie walutą spłaty było euro (EUR). Zdaniem TSUE, informacje przekazane konsumentowi przez kredytodawcę dotyczące istnienia ryzyka kursowego nie spełniają wymogu przejrzystości, jeżeli opierają się na założeniu, że parytet między walutą rozliczeniową a walutą spłaty pozostanie stabilny przez cały okres obowiązywania tej umowy.

    Subskrypcyjny model sprzedaży - zagrożenia dla firm

    76 % internautów nie rozumie powodów, dla których należałoby płacić za dostęp do artykułów w sieci. Jest to poważna bariera dla rozwoju modelu subskrypcyjnego w polskich mediach.

    Konsultacje ws. uprawnień do połowów między UE a Wielką Brytanią

    Zakończyły się dwustronne konsultacje między UE a Zjednoczonym Królestwem w sprawie uprawnień do połowów na 2021 i 2022 r. Co dalej ze współpracą w dziedzinie rybołówstwa?

    Jak zainwestować z sukcesem w lokal pod wynajem?

    Wynajem nieruchomości. Najważniejsze czynniki decydujące o biznesowym sukcesie inwestowania w nieruchomości na wynajem to lokalizacja, która jest dobrze skomunikowana, bliskość terenów zielonych i elastyczność funkcji.

    50% przedsiębiorców boi się o płynność [BADANIE]

    Co drugi przedsiębiorca z sektora MŚP stoi przed wyzwaniem, jakim jest utrzymanie płynności finansowej. Jednocześnie 3/4 firm ma odłożone środki pieniężne, po które może sięgnąć w razie potrzeby.

    Sprzedaż nieruchomości w drodze e-licytacji

    Sprzedaż nieruchomości w drodze e-licytacji. Nowelizacja Kodeksu postępowania cywilnego, podpisana już przez prezydenta, umożliwi prowadzenie sprzedaży nieruchomości w drodze e-licytacji.

    Mandat za brak wbitego haka. Ile wynosi?

    Mandat za brak wbitego haka: czy policjant może ukarać kierowcę grzywną? Jakie jeszcze konsekwencje oznacza brak haka w dowodzie rejestracyjnym?

    Czy mądrzejsze kraje są bogatsze?

    Przez lata prowadzono szeroko zakrojone badania nad związkiem między bogactwem a IQ, które w znacznym stopniu potwierdziły tezę, że inteligencja osobista wpływa na status finansowy. Zgromadzone dane niekoniecznie jednak dają pełny obraz sytuacji.

    Inteligentny dom - czego oczekują Polacy?

    Inteligentny dom. Ponad 50% Polaków deklaruje, że bardziej niż jeszcze rok temu zwraca uwagę na oszczędności na rachunkach – wynika z badania przeprowadzonego przez SW Research dla Netatmo. Potrzeba oszczędności jest najczęstszą zachętą do zakupu urządzeń smart home. Polacy kupują też inteligentne rozwiązania aby ułatwić sobie życie, co ma szczególne znaczenie teraz, gdy więcej czasu spędzamy w domu. W ciągu ostatniego roku urządzenie smart home kupił już co dziesiąty z nas.

    Startupowcy muszą nauczyć się rozmów z funduszami venture capital

    Pierwszy dialog między reprezentantem funduszu venture capital a start-upem przypomina nieco rozmowę kwalifikacyjną. Jest to pewna utarta konwencja, w ramach której padają podobne pytania: o model biznesowy, konkurencję, plan rozwoju czy oczekiwania względem wartości spółki.

    Bartosz Bąbrych: Pogłoski o śmierci polskiej fotowoltaiki są mocno przesadzone

    Trend na niezależność energetyczną i wytwarzanie własnego prądu jest już nie do odwrócenia - uważa Bartosz Bąbrych.