REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jaką zniżkę na paliwo zaproponuje ci bank?

Jarosław Sadowski
Główny analityk Expander Advisors
Banki starają się przyciągnąć nowych klientów zniżkami na paliwo i zakupy.  Fot. Fotolia
Banki starają się przyciągnąć nowych klientów zniżkami na paliwo i zakupy. Fot. Fotolia
Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Bankom zależy na pozyskaniu nowych klientów, dlatego w zamian za otwarcie rachunku proponują zniżki na benzynę lub zakupy. Dzięki hojności niektórych banków jesteśmy w stanie zaoszczędzić na paliwie nawet 160 zł w skali roku. W nielicznych bankach odzyskamy nawet 30 zł miesięcznie poniesionych wydatków.

Polacy potrafią zrobić wiele, żeby kupić tańsze paliwo. Nierzadko jeżdżą do stacji na drugim końcu miasta, aby zaoszczędzić 10 groszy na litrze. Tą tendencję zauważyły banki i oferując zniżki na paliwo, próbują skłonić kierowców do skorzystania z ich propozycji.

REKLAMA

Wysokość rabatu nie jest oczywiście bardzo wysoka – nie przekracza 5%. Przy obecnych cenach paliwa daje to oszczędność nawet 27 groszy na litrze. Tankując 50 l miesięcznie, w ciągu roku można zaoszczędzić w ten sposób ok. 160 zł.

Obecnie najwyższą zniżkę na paliwo – 5% – przyznają mBank, Multibank i BGŻ. W dwóch pierwszych w ramach promocji można z takiej zniżki korzystać przez rok. Banki te ograniczyły jednak maksymalną kwotę uzyskanych oszczędności do 30 zł miesięcznie. Niestety oferta jest dostępna tylko dla tych, którzy ubezpieczą samochód (OC lub OC+AC) za pośrednictwem tych instytucji. Dodatkowo promocja jest skierowana jedynie do nowych klientów.

Dowiedz się również: Które banki oferują dostęp do konta przez telefon?

REKLAMA

Zniżkę otrzymają jedynie ci, którzy w ciągu ostatnich 10 miesięcy nie korzystali z ubezpieczeń samochodowych w danym banku. Aby otrzymać rabat, uczestnik promocji musi także zapewnić comiesięczny wpływ na konto kwoty nie mniejszej niż 1 000 zł.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Również 5% zniżki można otrzymać w BGŻ. W tym przypadku promocja jest związana z kartą kredytową. Co ważne, ten rabat obowiązuje nie tylko na stacjach benzynowych, ale także w części sklepów, np. marketach z żywnością, aptekach czy restauracjach.

Teoretycznie korzyści są więc jeszcze większe niż w mBanku czy Multibanku. Maksymalna kwota zniżek została jednak ograniczona. Do końca promocji, czyli  do 31 marca 2012 r., nie możne ona przekroczyć 250 zł. Wadą oferty jest to, że okres jej trwania kończy się za nieco ponad 3 miesiące. Tymczasem w opisanej wcześniej ofercie zniżki działają przez rok.

Polecamy serwis: Inwestycje

REKLAMA

Atrakcyjną zniżkę – 4% – można otrzymać, korzystając z „Konta zarabiającego” w Meritum Banku. W tym przypadku dotyczy ona wyłącznie zakupu paliwa. Łagodne są jednak warunki otrzymania rabatu. Wystarczy otwarcie wspomnianego konta i zapewnienie comiesięcznych wpływów w wysokości co najmniej 1 500 zł. Nie trzeba więc posiadać zdolności kredytowej, jak w BGŻ, ani przenosić ubezpieczenia samochodu. Także w tym przypadku obowiązuje limit maksymalnej sumy zniżek w wysokości 30 zł miesięcznie.

Od 1 do 4% rabatu mogą otrzymać klienci Toyota Banku. Podobnie jak w BGŻ, warunkiem jest skorzystanie z karty kredytowej. Również w tym przypadku zniżka nie dotyczy wyłącznie zakupów paliwa, ale większości zakupów, dokonywanych kartą. Problem polega jednak na tym, że na najwyższy rabat (4%) mogą liczyć tylko zamożni klienci, dysponujących oszczędnościami w kwocie 90 tys. zł i mogący zapewnić stały wpływ na konto w wysokości 3 500 zł.

Zniżki w wysokości od 0,5% do 3% możemy znaleźć też w innych bankach. Szukając dla siebie najlepszej oferty, warto jednak pamiętać, że nie sama wysokość rabatu jest istotna. Najważniejsze jest to, ile otrzymujemy od banku po uwzględnieniu kosztów korzystania z karty czy rachunku, potrzebnego do uzyskania zniżki.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA