REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Które banki oddadzą pieniądze za zakupy dokonane kartą kredytową?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jarosław Sadowski
Główny analityk Expander Advisors
Płacąc kartą kredytową, możemy odzyskać część pieniędzy za zakupione produkty.
Płacąc kartą kredytową, możemy odzyskać część pieniędzy za zakupione produkty.

REKLAMA

REKLAMA

Żeby zaoszczędzić na świątecznych zakupach, warto sprawdzić, jaką kwotę odda nam bank, jeżeli zapłacimy kartą kredytową. Zakup produktów z konkretnej branży może pozwolić nam odzyskać nawet 5% wydanych środków. Z jakimi zakupami możemy liczyć na zwrot poniesionych wydatków?

Zwiększone wydatki przed świętami stają się impulsem do poszukiwania sposobu na obniżenie kosztów zakupów. Zaczynamy więc wybierać sklepy, w których jest taniej. W poszukiwaniu oszczędności warto jednak zwrócić uwagę nie tylko na to, gdzie kupujemy, lecz także to, czym płacimy. Część banków oddaje bowiem klientom od 0,5% do nawet 5% pieniędzy, wydanych kartą kredytową.

REKLAMA

REKLAMA

Najwyższą stawkę takich zwrotów, czyli 5% wartości płatności, można uzyskać, korzystając z karty kredytowej banku BGŻ lub Banku Millennium. W przypadku karty BGŻ trzeba jednak zaznaczyć, że tak wysoka stawka będzie obowiązywała jedynie w okresie  promocji, czyli do końca marca 2012 r. Później spadnie do 1%. Tymczasem posiadacze karty „Impresja” w Banku Millennium z tego przywileju mogą korzystać bezterminowo.

Zarówno BGŻ, jak i Millennium ograniczyły jednak maksymalną kwotę  zwrotów. W Millennium wynosi ona 760 zł w roku kalendarzowym. Oznacza to, że od stycznia ponownie będziemy mieli do dyspozycji nowy limit. Tymczasem w BGŻ  maksymalna kwota, jaką można otrzymać, wynosi 250 zł. Dodatkowo limit ten obowiązuje do końca marca 2012 r.

Przeczytaj również: Czy karta affinity to dobre rozwiązanie dla filantropa?

Zaletą oferty BGŻ jest jednak większa dostępność sklepów, w których można dokonać zakupu ze zniżką. Nie są to bowiem wybrane marki, lecz całe branże – markety z żywnością, artykułami dla zdrowia i urody, dla dzieci, salony z autami, oferujące podróże, rozrywkę, sport i prestiż.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W Millennium wygląda to mniej korzystnie. Otrzymamy od banku pieniądze, jeżeli dokonamy zakupu w sklepie jednego z partnerów programu. Są wśród nich co prawda tak znane marki, jak Carrefour, Piotr i Paweł, Zara, Apart, Sephora, Empik czy Smyk, trzeba jednak pamiętać, w jakich miejscach otrzymamy zwrot, a w jakich nie.

Polecamy serwis: Budżet domowy

Części wydatków oddają posiadaczom kart kredytowych również Toyota Bank, Bank BPH, Bank Pocztowy, Polbank i Alior Bank. W ich przypadku stawki zwrotów są jednak znacznie mniejsze niż w bankach, opisanych wcześniej.

Jedynie w Toyota Banku można otrzymać aż 4%. Ta opcja jest jednak dostępna jedynie dla zamożnych klientów, dysponujących oszczędnościami w kwocie 90 tys. zł i mogących zapewnić stały wpływ na konto w wysokości 3 500 zł.

Zaletą pozostałych ofert jest to, że dotyczą niemal wszystkich dokonanych płatności. Nie wprowadzono tu ograniczenia, dotyczącego branży czy marki. Dodatkowo w Alior Banki nie ustanowiono też maksymalnego limitu zwrotów. W przypadku bardzo dużych zakupów to jego karta może więc przynieść największe korzyści.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

REKLAMA

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

Świadczenia pozapłacowe są dziś standardem w sektorze MŚP

Blisko połowa firm z sektora MŚP przy wyborze benefitów kieruje się przede wszystkim ceną, a niemal tyle samo uwzględnia potrzeby i oczekiwania pracowników – wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jakie inne czynniki wpływają na decyzje pracodawców w tym zakresie?

REKLAMA

Hotele mocno podniosły ceny usług, ale i tak muszą ciąć koszty i redukować długi. Czy pomoże im lepszy niż zwykle sezon turystyczny

Hotele i inne firmy świadczące usługi noclegowe wchodzą w sezon majówkowy 2025 z wysoką niepewnością i rosnącym obciążeniem finansowym. Choć dane dotyczące aktywności turystycznej Polaków pozwalały dotąd patrzeć na przyszłość z umiarkowanym optymizmem, rzeczywistość finansowa branży rysuje się znacznie mniej korzystnie.

Każdy ma jakiś talent – jak go rozpoznać u siebie i pracowników?

Ludzie i ich talenty są jak elementy puzzli, dopiero gdy zostaną umieszczone we właściwym miejscu, ujawnia się pełny obraz potencjału jednostki i zespołu. W organizacji kluczową rolą menedżera jest identyfikacja i rozwój tych wyjątkowych predyspozycji, co wymaga zarówno obserwacji, jak i metodologicznego podejścia.

REKLAMA