REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Czy karta affinity to dobre rozwiązanie dla filantropa?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Sadrak
Niewielki procent transakcji, dokonanych kartą affinity, trafia do organizacji charytatywnych. Fot. Fotolia
Niewielki procent transakcji, dokonanych kartą affinity, trafia do organizacji charytatywnych. Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Czy korzystanie z karty affinity to dobry sposób na wsparcie potrzebujących? Nie wszystkie banki informują, jaki odsetek transakcji, dokonanych kartami, zostaje przeznaczony na cele charytatywne. Przyjrzyjmy się krytycznym okiem kartom affinity.

Używając karty kredytowej można wspierać działalność organizacji dobroczynnych. Wystarczy być właścicielem tzw. karty affinity, bowiem część dochodu z jej obsługi bank przekazuje na cele charytatywne. Najczęściej jest to darowizna, wyliczona na podstawie wartości wykonywanych przez użytkownika transakcji lub rocznej opłaty za kartę. Teoria wygląda nienagannie, wszak jest to bardzo łatwy i nieobciążający kieszeni właściciela karty sposób niesienia pomocy.

REKLAMA

REKLAMA

Niestety praktyka wygląda nieraz zupełnie inna; część banków nawet nie informuje klientów, ile dochodów z obsługi kart affinity trafia do organizacji dobroczynnych. Co prawda nie jest to powód, aby podważać wiarygodność działań charytatywnych, prowadzonych przez instytucje finansowe, ale z pewnością tego rodzaju zachowanie można odczytać jako wypaczenie idei kart affinity.

Klienci Banku BPH, którzy zechcą wesprzeć Fundację Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową, dowiedzą się tylko, iż pomoc jest przekazywana od każdej transakcji kartą, opatrzoną logo fundacji. O jakiej kwocie mowa? Nie wiadomo.

Dowiedz się także: W którym banku wyrobić kartę kredytową?

REKLAMA

Bank Zachodni WBK dopiero na prośbę Open Finance podał, że od każdej karty Visa Akcja Pajacyk 2,50 zł wędruje na konto Polskiej Akcji Humanitarnej. Wciąż jednak nie jest jasne, w jaki sposób posiadacze kart kredytowych BZ WBK z logo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Uniwersytetu Wrocławskiego lub Uniwersytetu Jagiellońskiego pomagają uczelniom wyższym. Bank podaje wyłącznie informację o części opłaty za wydanie i wznowienie plastiku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z kolei Bank Pekao informuje klientów o charakterze pomocy tylko przy kartach, wydawanych wspólnie z Fundacją Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Klienci, którzy poszukują na stronie internetowej banku wiadomości o karcie Pekao MasterCard Fundacja Na Ratunek Dzieciom, powinni zadowolić się informacją, że na konto fundacji trafia „część wpływów z karty”. Dopiero kontakt z bankiem pomaga określić, iż chodzi o 0,25 proc. wartości obrotu bezgotówkowego.

Nieprzejrzysty obraz rynku kart affinity osiągamy w bankach, które podają informacje o sposobie niesionej pomocy jak na dłoni.

Bank DnB Nord przeznacza 0,7 proc. wartości każdej transakcji bezgotówkowej dokonanej kartą kredytową MasterCard World Integracja na Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji. Z kolei Bank Millennium pomaga chronić środowisko – od każdej karty WWF Millennium MasterCard na konto WWF Polska trafia połowa rocznej opłaty, tj. 30 zł. Getin Bank, który wydaje kartę partnerską Visa Gold UNICEF, na konto organizacji przekazuje 0,65 proc. od każdej transakcji. Natomiast właściciele karty Polbank Dzieciom mogą wspierać Fundację Spełnionych Marzeń. Bank przekazuje 1 zł za każde wydane przez klienta 150 zł.

Polecamy serwis: Kredyty

Warto zwrócić uwagę na to, że kwoty przekazywane na rzecz organizacji dobroczynnych nie należą do szczególnie wysokich, zwłaszcza na tle popularnej ostatnio usługi money back (polega ona na zwrocie klientom części transakcji bezgotówkowych, dokonanych kartą).

Za transakcje zwykłą kartą płatniczą w supermarketach, na stacjach paliw czy w butikach z odzieżą instytucje finansowe zwracają konsumentom od 1 do 5 proc. poniesionych wydatków. Natomiast od płatności kartami affinity na cele charytatywne wędruje nie więcej niż 0,7 proc.

Różnica, która jest zauważalna gołym okiem, pozwala stwierdzić, że banki nie pokładają większej nadziei w klientach, którzy codziennymi zakupami chcieliby zasilać konta organizacji dobroczynnych. Statystyki tylko to potwierdzają. W większości instytucji odsetek tego rodzaju plastików nie przekracza 1-2 proc. całego portfela kart kredytowych (wyjątkiem jest BZ WBK).

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

REKLAMA