REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Którą ofertę sprzedaży ekologicznej energii wybrać dla firmy?

Subskrybuj nas na Youtube
Korzystanie z zielonej energii nie tylko poprawia wizerunek firmy, ale także jest opłacalne.
Korzystanie z zielonej energii nie tylko poprawia wizerunek firmy, ale także jest opłacalne.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Obecnie ekologia jest modna, co przekłada się na ilość klientów, którzy wybierają usługi firm, dbających o środowisko naturalne. Jakie taryfy ekologiczne mają do zaproponowania krajowi dostawcy prądu? Eksperci podkreślają, że zielona energia podnosi prestiż firmy, pogłębia zaufanie klientów, ale także może zagwarantować stałe, a nawet niższe koszty energii.

TAURON EKO

REKLAMA

Jednym z producentów, który posiada w swojej ofercie zieloną energię, jest TAURON Polska Energia. W ramach promocji dla firm, rozliczanych w następujących grupach taryfowych C11, C12a, C12b, C21, C22a lub C22b, dostępny jest produkt TAURON EKO. Na czym polega atrakcyjność tej oferty? Energia w takim wariancie jest o co najmniej 10 procent tańsza aż do końca 2012 roku. Nie dość, że zapłacimy mniej za prąd, to jeszcze grupa TAURON Sprzedaż Sp. z o. o. z każdej 1MWh energii elektrycznej, zużytej w ramach promocji, przeznacza złotówkę na sadzenie drzew. Dzięki temu możemy w łatwy sposób wesprzeć środowisko naturalne. Aby cieszyć się tańszą energią, trzeba się spieszyć. Promocja trwa jedynie do 31 marca br.

TAURON EKO Premium

Godna odnotowania jest jeszcze jedna oferta, TAURON EKO Premium, która przeznaczona została dla najbardziej wymagających klientów. Ci, którzy zdecydują się na tę opcję, jako jedyni w Polsce otrzymają prawo do umieszczenia prestiżowego znaku gwarancji ekologicznej Polskiego Towarzystwa Certyfikacji Energii oraz loga TAURON Eko Premium na swoich produktach i materiałach promocyjnych.

Tania energia dla firm. Obniż rachunki za prąd. Sprawdź nas!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

TAURON EKO Premium oferuje energię, produkowaną głównie w elektrowniach wodnych, pozyskiwaną w 100 proc. z odnawialnych źródeł. Jej proces wytwarzania jest ściśle kontrolowany przez PTCE. W związku z pochodzeniem energii, jej podlegająca sprzedaży ilość jest ograniczona, a warunki umowy – uzgadniane indywidualnie z każdym klientem.

Produkt Zielony – Vattenfall

Kolejną ofertę dla klientów biznesowych przygotował Vattenfall. W proponowanym przez niego produkcie Zielonym, reklamowanym hasłem: „2 razy więcej energii, zużywanej przez Twoją firmę, pochodzi ze źródeł odnawialnych”, do 30 września 2012 r. klienci biznesowi mogą liczyć na gwarancję stałej ceny bez podatku VAT. Propozycja skierowana jest do wszystkich przedsiębiorców spoza regionu Górnego Śląska. Dla dużych firm, zużywających rocznie powyżej 20 MWh, przewidziano indywidualne warunki umowy. Wszyscy klienci biznesowi otrzymują Certyfikat Ekologicznego Klienta. Trzeba jednak mieć na uwadze, iż oferta Vattenfall’a przewiduje opłatę miesięczną za obsługę każdego licznika, zasilanego niskim napięciem w taryfie: C11, C12a, C12b, C13, G11, G11e, G12, G12e,G11k i G12k. Poza tym, ceny prądu nie zawierają kosztów dystrybucji. Na całkowite koszty składają się suma kosztu energii i kosztu jej transferu przez lokalnego dystrybutora.

Energia z Wiatraków – RWE Polska

Dla właściciele średnich i małych firm została przygotowana „Energia z Wiatraków”, czyli limitowany produkt ekologiczny RWE Polska. Obok stosownego certyfikatu, potwierdzającego korzystanie z zielonej energii wiatrowej, także w tym przypadku klienci biznesowi mogą liczyć na gwarancję stałej ceny w trakcie obowiązywania umowy sprzedaży, w dwóch wariantach czasowych. RWE proponuje jednocześnie ciekawe rozwiązania praktyczne w postaci comiesięcznej faktury oraz dostępu do e-boka, czyli Elektronicznego Biura Obsługi, za sprawą których klient może łatwo zorientować się, ile energii jego firma zużyła w danym miesiącu, co z kolei pozwala równomiernie rozłożyć opłaty.

Zmień dostawcę energii! Możesz zaoszczędzić nawet do 30%! Sprawdź teraz!

Pakiet Zielony – ENEA S.A.

Bez względu na to, czy prowadzisz niewielki, rodzinny biznes czy też dużą fabrykę, możesz przyjrzeć się produktowi „Pakiet Zielony”. Należy on do zespołu grup taryfowych Z, które oferuje ENEA S.A. Oferta skierowana jest do firm, zasilanych z niskiego, średniego lub wysokiego napięcia, rozliczających się całodobowo. Spółka oferuje dobór najkorzystniejszej grupy taryfowej do profilu zużycia energii w dwóch wariantach: Eko Partner 50 lub Eko Partner 100. W obu pakietach ilość zielonej energii w dostarczanym prądzie stanowi odpowiednio 50% lub 100%. W wymienionych taryfach przez całą dobę obowiązują stałe ceny energii, wynoszące odpowiednio 0,3908 zł/kWh lub 0,5202 zł/kWh, do których należy jednak doliczyć 23 proc. podatku VAT oraz jednakową dla obydwu taryf, miesięczną opłatę za obsługę handlową w kwocie 49 złotych.

Eko-Elektrownia – ENERGA

Natomiast w przypadku zielonej oferty koncernu ENERGA, klienci biznesowi, bez względu na rodzaj wybranej taryfy, mogą liczyć na „certyfikat potwierdzający, że kupują najbardziej ekologiczną energię na rynku”. Niemniej, uwagę przedsiębiorców, stawiających na nowoczesne rozwiązania, może przykuć oferta Smart Eco. W jej ramach ENERGA planuje stworzyć do końca roku 2014 rozproszoną „Eko-Elektrownię” o łącznej mocy cieplnej 9MW oraz łącznej mocy elektrycznej 2MW. W jej skład wejdą klienci biznesowi, którzy mają ambicje prokonsumenckie i są zainteresowani produkcją zielonej energii, również na cudze potrzeby, w mikro źródłach, takich jak: kolektory słoneczne, pompy ciepła oraz turbiny wiatrowe.

Ekologia to nic trudnego

Warto na koniec nadmienić, iż we wszystkich opisanych przez nas wariantach produktów ekologicznych dla firm, producenci energii elektrycznej oferują klientom biznesowym jeszcze jedną korzyść, w postaci minimum formalności związanych z zawarciem umowy.

Eksperci TotalMoney.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

REKLAMA

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA