REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Którą ofertę sprzedaży ekologicznej energii wybrać dla firmy?

Korzystanie z zielonej energii nie tylko poprawia wizerunek firmy, ale także jest opłacalne.
Korzystanie z zielonej energii nie tylko poprawia wizerunek firmy, ale także jest opłacalne.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Obecnie ekologia jest modna, co przekłada się na ilość klientów, którzy wybierają usługi firm, dbających o środowisko naturalne. Jakie taryfy ekologiczne mają do zaproponowania krajowi dostawcy prądu? Eksperci podkreślają, że zielona energia podnosi prestiż firmy, pogłębia zaufanie klientów, ale także może zagwarantować stałe, a nawet niższe koszty energii.

TAURON EKO

REKLAMA

Jednym z producentów, który posiada w swojej ofercie zieloną energię, jest TAURON Polska Energia. W ramach promocji dla firm, rozliczanych w następujących grupach taryfowych C11, C12a, C12b, C21, C22a lub C22b, dostępny jest produkt TAURON EKO. Na czym polega atrakcyjność tej oferty? Energia w takim wariancie jest o co najmniej 10 procent tańsza aż do końca 2012 roku. Nie dość, że zapłacimy mniej za prąd, to jeszcze grupa TAURON Sprzedaż Sp. z o. o. z każdej 1MWh energii elektrycznej, zużytej w ramach promocji, przeznacza złotówkę na sadzenie drzew. Dzięki temu możemy w łatwy sposób wesprzeć środowisko naturalne. Aby cieszyć się tańszą energią, trzeba się spieszyć. Promocja trwa jedynie do 31 marca br.

TAURON EKO Premium

Godna odnotowania jest jeszcze jedna oferta, TAURON EKO Premium, która przeznaczona została dla najbardziej wymagających klientów. Ci, którzy zdecydują się na tę opcję, jako jedyni w Polsce otrzymają prawo do umieszczenia prestiżowego znaku gwarancji ekologicznej Polskiego Towarzystwa Certyfikacji Energii oraz loga TAURON Eko Premium na swoich produktach i materiałach promocyjnych.

Tania energia dla firm. Obniż rachunki za prąd. Sprawdź nas!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

TAURON EKO Premium oferuje energię, produkowaną głównie w elektrowniach wodnych, pozyskiwaną w 100 proc. z odnawialnych źródeł. Jej proces wytwarzania jest ściśle kontrolowany przez PTCE. W związku z pochodzeniem energii, jej podlegająca sprzedaży ilość jest ograniczona, a warunki umowy – uzgadniane indywidualnie z każdym klientem.

Produkt Zielony – Vattenfall

Kolejną ofertę dla klientów biznesowych przygotował Vattenfall. W proponowanym przez niego produkcie Zielonym, reklamowanym hasłem: „2 razy więcej energii, zużywanej przez Twoją firmę, pochodzi ze źródeł odnawialnych”, do 30 września 2012 r. klienci biznesowi mogą liczyć na gwarancję stałej ceny bez podatku VAT. Propozycja skierowana jest do wszystkich przedsiębiorców spoza regionu Górnego Śląska. Dla dużych firm, zużywających rocznie powyżej 20 MWh, przewidziano indywidualne warunki umowy. Wszyscy klienci biznesowi otrzymują Certyfikat Ekologicznego Klienta. Trzeba jednak mieć na uwadze, iż oferta Vattenfall’a przewiduje opłatę miesięczną za obsługę każdego licznika, zasilanego niskim napięciem w taryfie: C11, C12a, C12b, C13, G11, G11e, G12, G12e,G11k i G12k. Poza tym, ceny prądu nie zawierają kosztów dystrybucji. Na całkowite koszty składają się suma kosztu energii i kosztu jej transferu przez lokalnego dystrybutora.

Energia z Wiatraków – RWE Polska

Dla właściciele średnich i małych firm została przygotowana „Energia z Wiatraków”, czyli limitowany produkt ekologiczny RWE Polska. Obok stosownego certyfikatu, potwierdzającego korzystanie z zielonej energii wiatrowej, także w tym przypadku klienci biznesowi mogą liczyć na gwarancję stałej ceny w trakcie obowiązywania umowy sprzedaży, w dwóch wariantach czasowych. RWE proponuje jednocześnie ciekawe rozwiązania praktyczne w postaci comiesięcznej faktury oraz dostępu do e-boka, czyli Elektronicznego Biura Obsługi, za sprawą których klient może łatwo zorientować się, ile energii jego firma zużyła w danym miesiącu, co z kolei pozwala równomiernie rozłożyć opłaty.

Zmień dostawcę energii! Możesz zaoszczędzić nawet do 30%! Sprawdź teraz!

Pakiet Zielony – ENEA S.A.

Bez względu na to, czy prowadzisz niewielki, rodzinny biznes czy też dużą fabrykę, możesz przyjrzeć się produktowi „Pakiet Zielony”. Należy on do zespołu grup taryfowych Z, które oferuje ENEA S.A. Oferta skierowana jest do firm, zasilanych z niskiego, średniego lub wysokiego napięcia, rozliczających się całodobowo. Spółka oferuje dobór najkorzystniejszej grupy taryfowej do profilu zużycia energii w dwóch wariantach: Eko Partner 50 lub Eko Partner 100. W obu pakietach ilość zielonej energii w dostarczanym prądzie stanowi odpowiednio 50% lub 100%. W wymienionych taryfach przez całą dobę obowiązują stałe ceny energii, wynoszące odpowiednio 0,3908 zł/kWh lub 0,5202 zł/kWh, do których należy jednak doliczyć 23 proc. podatku VAT oraz jednakową dla obydwu taryf, miesięczną opłatę za obsługę handlową w kwocie 49 złotych.

Eko-Elektrownia – ENERGA

Natomiast w przypadku zielonej oferty koncernu ENERGA, klienci biznesowi, bez względu na rodzaj wybranej taryfy, mogą liczyć na „certyfikat potwierdzający, że kupują najbardziej ekologiczną energię na rynku”. Niemniej, uwagę przedsiębiorców, stawiających na nowoczesne rozwiązania, może przykuć oferta Smart Eco. W jej ramach ENERGA planuje stworzyć do końca roku 2014 rozproszoną „Eko-Elektrownię” o łącznej mocy cieplnej 9MW oraz łącznej mocy elektrycznej 2MW. W jej skład wejdą klienci biznesowi, którzy mają ambicje prokonsumenckie i są zainteresowani produkcją zielonej energii, również na cudze potrzeby, w mikro źródłach, takich jak: kolektory słoneczne, pompy ciepła oraz turbiny wiatrowe.

Ekologia to nic trudnego

Warto na koniec nadmienić, iż we wszystkich opisanych przez nas wariantach produktów ekologicznych dla firm, producenci energii elektrycznej oferują klientom biznesowym jeszcze jedną korzyść, w postaci minimum formalności związanych z zawarciem umowy.

Eksperci TotalMoney.pl

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

REKLAMA

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

REKLAMA