REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Które firmy mogą bezpłatnie zmienić sprzedawcę energii?

Subskrybuj nas na Youtube
W wielu przypadkach przedsiębiorca nie ponosi kosztów, związanych z wymianą licznika.
W wielu przypadkach przedsiębiorca nie ponosi kosztów, związanych z wymianą licznika.

REKLAMA

REKLAMA

Światowy kryzys zmusił przedsiębiorców do większych oszczędności. Jak pozyskać datkowe pieniądze bez konieczności rezygnacji z zakupów? Eksperci radzą zmienić dostawcę prądu. Sprawdź, czy Twoja firma może zrobić to bezpłatnie.

Nie ważne, czy prowadzisz dużą czy małą firmę. Jako człowiek przedsiębiorczy powinieneś dokładniej przyjrzeć się wszystkim możliwościom, istniejącym na polskim rynku energii. Te zaś w przypadku klientów biznesowych są całkiem spore, ponieważ sprzedaż prądu małym i średnim firmom jest dla dostawców energii znacznie bardziej opłacalna niż w przypadku indywidualnego odbiorcy.

REKLAMA

REKLAMA

Warto przy tym pamiętać, iż na polskim rynku funkcjonuje już kilkaset podmiotów, uprawnionych do obrotu energią elektryczną, a tak wysoka konkurencja na każdym z nich wymusza konieczność walki o klienta biznesowego.

Zmień dostawcę lub negocjuj warunki umowy

Potencjalny, nowy sprzedawca z pewnością przedstawi nam tańszą lub atrakcyjniejszą ofertę od dotychczasowej, oferując np. gwarancję stałej ceny w okresie trwania umowy. Już samo podjęcie działań, zmierzających do zmiany sprzedawcy prądu, może okazać się opłacalne dla Twojej firmy. Dotychczasowy sprzedawca, zaniepokojony niebezpieczeństwem utraty klienta, jest w stanie zaproponować nowe, korzystniejsze warunki.

REKLAMA

Tania energia dla firm. Obniż rachunki za prąd. Sprawdź nas!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jakie konkretnie korzyści odniosą klienci? Wszystko zależy od firmy, z którą mamy podpisaną umowę. Często zmiany są korzystniejsze niż myślimy.

- Nasi Klienci biznesowi mogą liczyć na indywidualne dopasowanie oferty handlowej do swoich potrzeb i oczekiwań, ponieważ staramy się wyjść naprzeciw ich wymaganiom. Jesteśmy w pełni elastyczni. Proponujemy optymalizację kosztów zakupu energii elektrycznej, dzięki czemu klienci mogą realnie zaoszczędzić i mieć pełną kontrolę nad sposobem zużycia energii w przedsiębiorstwie – zapewnia Maciej Dolny, wiceprezes Tauron Sprzedaż.

Oferta Tauronu jest znacznie szersza od podstawowego doradztwa w kwestii taryfy, która byłaby dla nas najlepsza. Szerzej o tym mówi Maciej Dolny:

- Oferujemy pomoc specjalistów. Dedykowani doradcy proponują m.in. usługę bilansowania handlowego, gwarancję stałej ceny za energię elektryczną, elastyczność w kwestiach oczekiwanych okresów rozliczeniowych, różne warianty oferty handlowej, a dla mniejszego biznesu mamy atrakcyjne promocje sprzedażowe z szansą na obniżenie rachunków za prąd i wsparcie środowiska naturalnego w ramach produktu TAURON Eko. Jednakże atrakcyjne ceny, promocje i profesjonalni doradcy to tylko połowa sukcesu w optymalizacji energetycznych kosztów. Ważne jest, aby sprzedawca był w stanie zagwarantować klientom bezpieczeństwo dostaw energii elektrycznej. A taką gwarancję jest w stanie dać tylko doświadczony sprzedawca z odpowiednim zapleczem kapitałowym. W końcu mówimy tutaj o podstawowym medium, używanym w każdym przedsiębiorstwie, a jakże ważnym, bez którego trudno prowadzić działalność biznesową.

O korzyściach, płynących ze zmiany dotychczasowego sprzedawcy prądu, przekonuje również rosnąca w ostatnich latach liczba klientów biznesowych, którzy zdecydowali się na ten krok. Dane Urzędu Regulacji Energetyki wskazują na to, iż tylko w pierwszym półroczu 2010 r. sprzedawcę zmieniło blisko pół tysiąca przedsiębiorców, zaliczanych do grup taryfowych: A, B i C.

Zmień dostawcę energii! Możesz zaoszczędzić nawet do 30%! Sprawdź teraz!

Czy zmiana dostawcy prądu jest łatwa?

Możliwość zmiany sprzedawcy prądu istnieje w naszym kraju od połowy 2007 roku. W przypadku większości przedsiębiorców nie wiąże się z żadnymi kosztami, bowiem sama procedura zmiany jest bezpłatna. Niemniej jednak, w przypadku dużych zakładów produkcyjnych, rozliczanych w grupach taryfowych A i B, a więc takich firm, które zużywają znaczne ilości energii, zmiana sprzedawcy wymaga dostosowania układów pomiarowych do nowych parametrów. Jednorazowy koszt wymiany licznika niestety pokrywa sam klient.

Na szczęście nie dotyczy to średnich zakładów produkcyjnych i firm usługowych, rozliczanych w grupie taryfowej C. W tym przypadku dostosowanie liczników odbywa się na koszt firmy dystrybucyjnej. Z kolei wymiana układów pomiarowych w ogóle nie jest wymagana od małych firm usługowych!

Trzeba jednak powiedzieć, iż bez względu na to, czy przedsiębiorstwo zostanie zmuszone do poniesienia kosztu wymiany licznika czy też nie, zmiana sprzedawcy prądu naprawdę może się opłacić.

Specjaliści z TotalMoney.pl dowodzą, iż dzięki niej duże przedsiębiorstwa już po dwunastu miesiącach mogą zaoszczędzić co najmniej kilkadziesiąt tysięcy złotych. Korzyści będą zauważalne nawet w przypadku małej firmy, która na nowym sprzedawcy energii zaoszczędzi w skali roku średnio kilkaset złotych, a więc kwotę odpowiadającą przynajmniej jednemu rachunkowi za prąd u dotychczasowego dostawcy.

Wobec powyższego nawet najbardziej sceptyczni i ostrożni przedsiębiorcy muszą przyznać, iż propozycja zmiany sprzedawcy prądu rzeczywiście zasługuje na poważne rozważenie.

Eksperci TotalMoney.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

REKLAMA

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA