REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Franczyza w gastronomii

franczyza, gastronomia
franczyza, gastronomia

REKLAMA

REKLAMA

Rynek franczyzy w Polsce zdominowany jest przez sieci gastronomiczne. To one od lat cieszą się największą popularnością wśród przedsiębiorców. Fakt ten potwierdza najnowsza analiza Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych z której wynika, że koncepty gastronomiczne stanowią ponad 20 proc. wszystkich ofert franczyzowych w naszym kraju.

Franczyza pozwala na prowadzenie własnej działalności gospodarczej pod szyldem znanej marki. Licencjobiorcy otrzymują sprawdzony pomysł na biznes, dostęp do know-how firmy oraz bieżące wsparcie. W zamian za to właściciele sieci oczekują, że firma będzie rozwijać się poprzez koncept franczyzowy.

REKLAMA

Gastronomia nadal na topie

REKLAMA

Według najnowszych danych ARSS, gastronomia to wciąż najpopularniejsza branża wśród biznesów franczyzowych. Z badań ekspertów wynika, że koncepty gastronomiczne stanowią ponad 20 proc. wszystkich ofert franczyzowych w Polsce. Co więcej, w tej branży jest największy ruch i każdego roku powstają setki nowych restauracji, barów i kawiarni.

Duży „ruch w interesie” oznacza też, że wiele nowopowstałych lokali zostaje zamkniętych. Powodują to zmieniające się tendencje na rynku. Nowa moda sprawia, że jedne lokale rosną w siłę, a inne upadają. Gastronomia jest specyficzną branżą w biznesie. Wymaga ona od przedsiębiorcy przewidywania nadchodzących trendów i wykorzystywania ich na swoją korzyść.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

„Obecnie w Polsce można zaobserwować wzrost świadomości konsumentów w zakresie zdrowego odżywiania. Restauracje SUBWAY® świetnie wpisują się w owy trend i wyróżniają się na tle konkurencji oferując polskim konsumentom produkt świeży i przygotowywany na ich oczach. Nasi franczyzobiorcy obserwują rynek, a także potrafią słuchać swoich klientów oraz identyfikować ich potrzeby, ponieważ oprócz generowania zysków chcą odpowiadać na społeczne potrzeby Polaków i robią to” – stwierdza Irena Schlosserova, koordynator rozwoju sieci SUBWAY® w krajach Europy Środkowo-Wschodniej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Gastronomiczni franczyzobiorcy najbardziej lubią proste systemy, niewymagające dużych nakładów finansowych, a gwarantujące spory zysk. Zaledwie za 30-40tys. złotych można otworzyć fastfood, pizzerię, czy postawić punkt z lodami. Na otwarcie najtańszych kawiarni wystarczy już kilka czy kilkanaście tysięcy złotych.

Franczyza pomysłem na własny biznes

Dobry moment na własny biznes

REKLAMA

Rosnąca w siłę kultura jedzenia na mieście zdecydowanie sprzyja rozwojowi branży gastronomicznej. Najnowszy raport „Polska na talerzu 2014” ujawnia, że wśród najmłodszej grupy wiekowej (18-24 lata) aż 63,9 proc. osób co najmniej raz w tygodniu jada poza domem. Badania sugerują, że jest to nowa tendencja na polskim rynku. Starszym ludziom rzadziej zdarza się jeść posiłki poza domem, a wśród osób powyżej 65 roku życia, w lokalach jada zaledwie 7,6 proc. ankietowanych.

To wygoda sprawia, że młodzi ludzie coraz chętniej jedzą na mieście. Ponad 40 proc. ankietowanych wybiera właśnie wygodę, jako czynnik decydujący o ich nawykach żywieniowych. Oszczędność czasu również odgrywa dla młodych ważną rolę. Tę odpowiedź wybrała około 1/3 respondentów.

Jak zdobyć licencję/pakiet franczyzowy?

Franczyzobiorcy chętnie wykorzystują tę zmianę obyczajów. W Polsce wciąż przybywa lokali, w których można, za niewysoką cenę, zjeść posiłek na miejscu lub kupić go na wynos.

„Rynek restauracyjny w Polsce nabiera tempa i z roku na rok ma się coraz lepiej, co w naszym mniemaniu potwierdza na przykład fakt, że w przeciągu ostatnich 13 tygodni polscy przedsiębiorcy zakupili aż 4 licencje na prowadzenie lokali sieci SUBWAY®. W tym samym czasie zostały także podpisane 4 nowe umowy najmu oraz została otwarta kolejna restauracja naszej sieci”dodała Irena Schlosserova.

W najbliższym czasie nic nie zapowiada odwrócenia dotychczasowej tendencji wzrostowej spożywania posiłków poza domem, a to może oznaczać, że duża część polskich franczyzobiorców miała rację stawiając na branżę gastronomiczną.

Najczęstsze błędy franczyzodawców

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Firmy niechętnie upominają się o pieniądze u dłużników, a po upływie pół roku windykacja może być bezskuteczna

Dlaczego dłużnicy nie płacą na czas należności za faktury? Nie mam pieniędzy, zapomniałem o fakturze, klienci zalegają mi z zapłatą, więc i ja nie płacę – to najczęstsze usprawiedliwienia, jakie słyszą właściciele firm od swoich klientów, którzy nie regulują należności za dostarczone towary czy wykonane usługi.

10 pytań, jakie warto zadać freelancerowi przed rozpoczęciem współpracy

Outsourcing staje się coraz bardziej popularny w Polsce. Jednak dla wielu przedsiębiorców, którzy dotychczas nie korzystali z usług freelancerów, zlecanie im zadań może być wyzwaniem. Oto szczegółowy poradnik, który pomoże przygotować się do efektywnej współpracy z niezależnym specjalistom.

Korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową

Ulga badawczo-rozwojowa (B+R) to korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową, skierowane zarówno do podatników PIT (opodatkowanych skalą podatkową lub tzw. podatkiem liniowym) jak i do podatników CIT (którzy uzyskują przychody z działalności gospodarczej, inne niż zyski kapitałowe). Ulga ta stanowi istotne wsparcie dla firm inwestujących w innowacje, technologie i rozwój nowych produktów.

Budownictwo mocno wyhamowało, ale to wciąż najbardziej optymistyczna branża, bo liczy na wydatkowanie pieniędzy przez rząd

Optymizm w branży budowlanej utrzymuje się już od wielu miesięcy. Ponieważ jednak jego motorem napędowym są inwestycje ze środków Krajowego Planu Odbudowy oraz kredytu #naStart, entuzjazm słabnie. Wszystko przez ślamazarną pracę rządu.

REKLAMA

Szykują się milionowe kary. Kontrola stron internetowych: kogo dotyczy, kto kontroluje, jaka kara i za co

Nie tylko skarbówka kontroluje i nakłada kary za złamanie przepisów. I nie tylko Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Do akcji coraz częściej wkracza też Urząd Ochrony Danych Osobowych – UODO, a kontrole kończą się karami – nawet w milionach złotych.

Otwieranie dziś restauracji to samobójstwo? Pewniejsze jest pójść śladem Żabki do własnego sklepu z ofertą gotowych dań

Rewolucja dzieje się w całej branży fachowo określanej jako HoReCa. Ale największa w jej gastronomicznej części. Świadczą o tym dane gospodarcze dotyczące liczby otwieranych placówek, zawieszanych działalności, długów i kredytów oraz tempa ich spłaty. Restauracje tracą na popularności, zyskują sklepy oferujące gotowe dania - ciepłe lub do odgrzania w domu.

Jak odblokować innowacyjność małego biznesu?

Innowacyjność w małej firmie to wyzwanie. Małemu biznesowi jest trudniej na wielu płaszczyznach. Często jest to jedna osoba do podejmowania decyzji i brak jest kogoś kto spojrzałby obiektywnie na działania i krytycznie na trendy. Jak odblokować innowacyjność małej działalności podpowiada Zuzanna Mikołajczyk, innowatorka i strateg innowacji.

Kawa z INFORLEX. Wakacje składkowe - bezpłatne spotkanie online

Zapraszamy na bezpłatne spotkanie online z cyklu kawa z INFORLEX, które odbędzie się 3 września 2024 r. Tematem spotkania będą wakacje składkowe. 

REKLAMA

Firma spedycyjna. Jak założyć? Czy to się opłaca?

Branża TSL to jeden z najlepiej trzymających się sektorów gospodarki, nawet mimo kryzysu. Działalność spedycyjna daje wiele możliwości i ma ogromny potencjał. O czym trzeba wiedzieć zaczynając w tej branży na własny rachunek? 

Compliance a ochrona danych - co przedsiębiorcy muszą wiedzieć

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie prawnym, przedsiębiorcy muszą być na bieżąco z otoczeniem prawnym firmy, w tym regulacjami dotyczącymi ochrony danych osobowych. Compliance, czyli zgodność z przepisami prawa, staje się kluczowym elementem w działalności każdej firmy, niezależnie od jej wielkości. W obliczu surowych kar finansowych i rosnącej świadomości konsumentów, ochrona danych osobowych przestała być jedynie formalnością, a stała się fundamentem odpowiedzialnego prowadzenia biznesu.

REKLAMA