REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Franczyza w gastronomii

franczyza, gastronomia
franczyza, gastronomia

REKLAMA

REKLAMA

Rynek franczyzy w Polsce zdominowany jest przez sieci gastronomiczne. To one od lat cieszą się największą popularnością wśród przedsiębiorców. Fakt ten potwierdza najnowsza analiza Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych z której wynika, że koncepty gastronomiczne stanowią ponad 20 proc. wszystkich ofert franczyzowych w naszym kraju.

Franczyza pozwala na prowadzenie własnej działalności gospodarczej pod szyldem znanej marki. Licencjobiorcy otrzymują sprawdzony pomysł na biznes, dostęp do know-how firmy oraz bieżące wsparcie. W zamian za to właściciele sieci oczekują, że firma będzie rozwijać się poprzez koncept franczyzowy.

REKLAMA

Gastronomia nadal na topie

REKLAMA

Według najnowszych danych ARSS, gastronomia to wciąż najpopularniejsza branża wśród biznesów franczyzowych. Z badań ekspertów wynika, że koncepty gastronomiczne stanowią ponad 20 proc. wszystkich ofert franczyzowych w Polsce. Co więcej, w tej branży jest największy ruch i każdego roku powstają setki nowych restauracji, barów i kawiarni.

Duży „ruch w interesie” oznacza też, że wiele nowopowstałych lokali zostaje zamkniętych. Powodują to zmieniające się tendencje na rynku. Nowa moda sprawia, że jedne lokale rosną w siłę, a inne upadają. Gastronomia jest specyficzną branżą w biznesie. Wymaga ona od przedsiębiorcy przewidywania nadchodzących trendów i wykorzystywania ich na swoją korzyść.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

„Obecnie w Polsce można zaobserwować wzrost świadomości konsumentów w zakresie zdrowego odżywiania. Restauracje SUBWAY® świetnie wpisują się w owy trend i wyróżniają się na tle konkurencji oferując polskim konsumentom produkt świeży i przygotowywany na ich oczach. Nasi franczyzobiorcy obserwują rynek, a także potrafią słuchać swoich klientów oraz identyfikować ich potrzeby, ponieważ oprócz generowania zysków chcą odpowiadać na społeczne potrzeby Polaków i robią to” – stwierdza Irena Schlosserova, koordynator rozwoju sieci SUBWAY® w krajach Europy Środkowo-Wschodniej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Gastronomiczni franczyzobiorcy najbardziej lubią proste systemy, niewymagające dużych nakładów finansowych, a gwarantujące spory zysk. Zaledwie za 30-40tys. złotych można otworzyć fastfood, pizzerię, czy postawić punkt z lodami. Na otwarcie najtańszych kawiarni wystarczy już kilka czy kilkanaście tysięcy złotych.

Franczyza pomysłem na własny biznes

Dobry moment na własny biznes

REKLAMA

Rosnąca w siłę kultura jedzenia na mieście zdecydowanie sprzyja rozwojowi branży gastronomicznej. Najnowszy raport „Polska na talerzu 2014” ujawnia, że wśród najmłodszej grupy wiekowej (18-24 lata) aż 63,9 proc. osób co najmniej raz w tygodniu jada poza domem. Badania sugerują, że jest to nowa tendencja na polskim rynku. Starszym ludziom rzadziej zdarza się jeść posiłki poza domem, a wśród osób powyżej 65 roku życia, w lokalach jada zaledwie 7,6 proc. ankietowanych.

To wygoda sprawia, że młodzi ludzie coraz chętniej jedzą na mieście. Ponad 40 proc. ankietowanych wybiera właśnie wygodę, jako czynnik decydujący o ich nawykach żywieniowych. Oszczędność czasu również odgrywa dla młodych ważną rolę. Tę odpowiedź wybrała około 1/3 respondentów.

Jak zdobyć licencję/pakiet franczyzowy?

Franczyzobiorcy chętnie wykorzystują tę zmianę obyczajów. W Polsce wciąż przybywa lokali, w których można, za niewysoką cenę, zjeść posiłek na miejscu lub kupić go na wynos.

„Rynek restauracyjny w Polsce nabiera tempa i z roku na rok ma się coraz lepiej, co w naszym mniemaniu potwierdza na przykład fakt, że w przeciągu ostatnich 13 tygodni polscy przedsiębiorcy zakupili aż 4 licencje na prowadzenie lokali sieci SUBWAY®. W tym samym czasie zostały także podpisane 4 nowe umowy najmu oraz została otwarta kolejna restauracja naszej sieci”dodała Irena Schlosserova.

W najbliższym czasie nic nie zapowiada odwrócenia dotychczasowej tendencji wzrostowej spożywania posiłków poza domem, a to może oznaczać, że duża część polskich franczyzobiorców miała rację stawiając na branżę gastronomiczną.

Najczęstsze błędy franczyzodawców

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA