Franczyza w gastronomii
REKLAMA
REKLAMA
Franczyza pozwala na prowadzenie własnej działalności gospodarczej pod szyldem znanej marki. Licencjobiorcy otrzymują sprawdzony pomysł na biznes, dostęp do know-how firmy oraz bieżące wsparcie. W zamian za to właściciele sieci oczekują, że firma będzie rozwijać się poprzez koncept franczyzowy.
REKLAMA
Gastronomia nadal na topie
REKLAMA
Według najnowszych danych ARSS, gastronomia to wciąż najpopularniejsza branża wśród biznesów franczyzowych. Z badań ekspertów wynika, że koncepty gastronomiczne stanowią ponad 20 proc. wszystkich ofert franczyzowych w Polsce. Co więcej, w tej branży jest największy ruch i każdego roku powstają setki nowych restauracji, barów i kawiarni.
Duży „ruch w interesie” oznacza też, że wiele nowopowstałych lokali zostaje zamkniętych. Powodują to zmieniające się tendencje na rynku. Nowa moda sprawia, że jedne lokale rosną w siłę, a inne upadają. Gastronomia jest specyficzną branżą w biznesie. Wymaga ona od przedsiębiorcy przewidywania nadchodzących trendów i wykorzystywania ich na swoją korzyść.
Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!
„Obecnie w Polsce można zaobserwować wzrost świadomości konsumentów w zakresie zdrowego odżywiania. Restauracje SUBWAY® świetnie wpisują się w owy trend i wyróżniają się na tle konkurencji oferując polskim konsumentom produkt świeży i przygotowywany na ich oczach. Nasi franczyzobiorcy obserwują rynek, a także potrafią słuchać swoich klientów oraz identyfikować ich potrzeby, ponieważ oprócz generowania zysków chcą odpowiadać na społeczne potrzeby Polaków i robią to” – stwierdza Irena Schlosserova, koordynator rozwoju sieci SUBWAY® w krajach Europy Środkowo-Wschodniej.
Gastronomiczni franczyzobiorcy najbardziej lubią proste systemy, niewymagające dużych nakładów finansowych, a gwarantujące spory zysk. Zaledwie za 30-40tys. złotych można otworzyć fastfood, pizzerię, czy postawić punkt z lodami. Na otwarcie najtańszych kawiarni wystarczy już kilka czy kilkanaście tysięcy złotych.
Franczyza pomysłem na własny biznes
Dobry moment na własny biznes
REKLAMA
Rosnąca w siłę kultura jedzenia na mieście zdecydowanie sprzyja rozwojowi branży gastronomicznej. Najnowszy raport „Polska na talerzu 2014” ujawnia, że wśród najmłodszej grupy wiekowej (18-24 lata) aż 63,9 proc. osób co najmniej raz w tygodniu jada poza domem. Badania sugerują, że jest to nowa tendencja na polskim rynku. Starszym ludziom rzadziej zdarza się jeść posiłki poza domem, a wśród osób powyżej 65 roku życia, w lokalach jada zaledwie 7,6 proc. ankietowanych.
To wygoda sprawia, że młodzi ludzie coraz chętniej jedzą na mieście. Ponad 40 proc. ankietowanych wybiera właśnie wygodę, jako czynnik decydujący o ich nawykach żywieniowych. Oszczędność czasu również odgrywa dla młodych ważną rolę. Tę odpowiedź wybrała około 1/3 respondentów.
Jak zdobyć licencję/pakiet franczyzowy?
Franczyzobiorcy chętnie wykorzystują tę zmianę obyczajów. W Polsce wciąż przybywa lokali, w których można, za niewysoką cenę, zjeść posiłek na miejscu lub kupić go na wynos.
„Rynek restauracyjny w Polsce nabiera tempa i z roku na rok ma się coraz lepiej, co w naszym mniemaniu potwierdza na przykład fakt, że w przeciągu ostatnich 13 tygodni polscy przedsiębiorcy zakupili aż 4 licencje na prowadzenie lokali sieci SUBWAY®. W tym samym czasie zostały także podpisane 4 nowe umowy najmu oraz została otwarta kolejna restauracja naszej sieci” – dodała Irena Schlosserova.
W najbliższym czasie nic nie zapowiada odwrócenia dotychczasowej tendencji wzrostowej spożywania posiłków poza domem, a to może oznaczać, że duża część polskich franczyzobiorców miała rację stawiając na branżę gastronomiczną.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.