REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Franczyza pomysłem na własny biznes

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Zakładając własny biznes warto zastanowić się, czy nie skorzystać z franczyzy. Przy wyborze franczyzy najistotniejszym elementem planowania jest umiejętny wybór marki, przy której wsparciu warto otworzyć własny biznes.

Poszukiwania należy rozpocząć od przyjrzenia się swoim umiejętnościom, predyspozycjom i zasobom. Równocześnie, brak odpowiednich kwalifikacji nie jest przeszkodą do nawiązania współpracy franczyzowej – np. brak doświadczenia w gastronomii, nie stoi na przeszkodzie by otworzyć pizzerię. Natomiast określenie własnych umiejętności i preferencji pozwoli na zawężenie obszaru poszukiwań i ułatwi start. Przed podjęciem decyzji o wyborze odpowiedniego franczyzodawcy, oprócz wszystkich działań sprawdzających jakość oferty, warto we własnym zakresie przeprowadzić lokalne badanie rynku.

REKLAMA

Wybór odpowiedniego partnera

Po podjęciu decyzji dotyczącej obszaru, którym chcielibyśmy się zająć stajemy przed wyborem brandu. Korzystanie z rozpoznawalnego znaku marki i działanie pod jej szyldem to jedna z największych korzyści płynąca ze współpracy franczyzowej. Nigdy, rozpoczynając własny biznes, nie będziemy mieli na starcie tak silnej pozycji rynkowej, jak przy otwarciu placówki franczyzowej pod znaną, dobrze funkcjonującą w świadomości społecznej marką.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM

Zobacz: Samochód w firmie - zmiany od 1 kwietnia 2014 roku

Skok na głęboką wodę z kołem ratunkowym

Istotnym jest także, czy franczyzodawca oferuje nam sprawdzony pomysł na zaistnienie na rynku, jakie posiada doświadczenie w prowadzeniu tego typu działalności i czy do tej pory proponowany system się sprawdzał. Tak, jak w przypadku wielu firm, o jakości może świadczyć długoletnia tradycja i model wypracowany na przestrzeni lat. Franczyzodawca, w zamian za przystąpienie do jego sieci, oferuje nam całą swoją wiedzę na temat danego rynku i skutecznych metod prowadzenia własnej firmy w branży. Pozwala to na sprawne otwarcie działalności i wejście na rynek z wiedzą i doświadczeniem, które normalnie musielibyśmy sami zdobywać latami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Składki ZUS przedsiębiorcy na etacie

Zasady współpracy

REKLAMA

Dobrze jest wymagać od potencjalnego franczyzodawcy określenia przejrzystych warunków współpracy. Świadomość zobowiązań, jakie po podpisaniu umowy mają obydwie strony wpłynie pozytywnie na jakość podjętej współpracy oraz ułatwi odpowiednie zarządzanie własnym biznesem. Warto zwrócić uwagę, nie tylko na to, jakie wymagania stawia franczyzodawca i jakie posiadamy wobec niego zobowiązania, ale także na to, co w zamian otrzymujemy.

Właściwie podjęta decyzja powoduje, że wejście na rynek, przy wsparciu sieci jest bezpieczniejsze. Natomiast odniesiony sukces będzie zależny od dobrego wyboru sieci franczyzowej i zaangażowania w prowadzenie biznesu.

Gwarancje de minimis dla przedsiębiorców

Źródło: DA GRASSO SP. Z O.O.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA

Świadczenia pozapłacowe są dziś standardem w sektorze MŚP

Blisko połowa firm z sektora MŚP przy wyborze benefitów kieruje się przede wszystkim ceną, a niemal tyle samo uwzględnia potrzeby i oczekiwania pracowników – wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jakie inne czynniki wpływają na decyzje pracodawców w tym zakresie?

Hotele mocno podniosły ceny usług, ale i tak muszą ciąć koszty i redukować długi. Czy pomoże im lepszy niż zwykle sezon turystyczny

Hotele i inne firmy świadczące usługi noclegowe wchodzą w sezon majówkowy 2025 z wysoką niepewnością i rosnącym obciążeniem finansowym. Choć dane dotyczące aktywności turystycznej Polaków pozwalały dotąd patrzeć na przyszłość z umiarkowanym optymizmem, rzeczywistość finansowa branży rysuje się znacznie mniej korzystnie.

REKLAMA