Kategorie

Franczyza

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jeśli zastanawiasz się nad otworzeniem lodziarni franczyzowej, zima to najlepszy czas na rozpoczęcie działań. Dlaczego? Ponieważ zyskujemy kilka cennych miesięcy na przygotowania. Niektóre sieci oferują także specjalne promocje, które pozwalają zaoszczędzić środki na inwestycję. Od czego więc zacząć?
Książka Macieja Makowskiego pt. "Pomysł na biznes. Własny StartUp czy sprawdzona franczyza?" skierowana jest do osób, które planują otworzyć firmę i szukają praktycznych porad biznesowych, aby zminimalizować ryzyko niepowodzenia. Patronat medialny nad publikacją objął portal Infor.pl.
Co roku przybywa zarówno systemów franczyzowych, jak i otwieranych placówek. W 2013 roku ponad 40 proc. firm zanotowało wzrost liczby placówek. Szacuje się, że w tym roku liczba firm działających na licencji znanych marek przekroczy 60 tys. Eksperci podkreślają, że popularność franczyzy wynika z siły marki, oferowanego wsparcia i pomocy w marketingu.
Rynek franczyzy w Polsce zdominowany jest przez sieci gastronomiczne. To one od lat cieszą się największą popularnością wśród przedsiębiorców. Fakt ten potwierdza najnowsza analiza Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych z której wynika, że koncepty gastronomiczne stanowią ponad 20 proc. wszystkich ofert franczyzowych w naszym kraju.
Przebicie się do klienta pod własną marką księgarni może być dla niektórych przedsiębiorców mniej opłacalne niż skorzystanie z już rozpoznawalnej i ugruntowanej na rynku marki . Dla nich idealnym rozwiązaniem jest franczyza.
Zgodnie z „Raportem o Franczyzie 2014”, liczba placówek partnerskich rośnie niezmiennie od ponad 10 lat. Pomimo korzystnych prognoz i ciągłego rozwoju tego sektora, na rynku wciąż istnieje wiele systemów, które nie gwarantują zabezpieczenia dla swoich partnerów biznesowych, a rozpoczęta współpraca kończy się fiaskiem. Czy franczyza to zawsze dobre rozwiązanie?
Mali przedsiębiorcy zajmujący się sprzedażą artykułów spożywczych tracą na rozwoju dyskontów spożywczych. Dobrym rozwiązaniem na utrzymanie odpowiednio wysokich obrotów jest franczyza lub specjalizacja. Małe sklepy będą mogły utrzymać się na rynku, dzięki dopasowaniu do potrzeb klientów.
Franczyza to sposób na sprawdzony biznes, który może otworzyć każdy, kto posiada kilkadziesiąt tysięcy złotych. Często do posiadania własnego biznesu wystarcza nawet kwota poniżej trzydziestu tysięcy złotych. Jakie są dochody z franszyzy? Kto może stać się franczyzobiorcą? Jakie są plusy i minusy franczyzy?
Sprzedaż zdrowej żywności to na świecie i również w Polsce jedna z lepiej rozwijających się branż. Ludzie są coraz bardziej świadomi szkodliwości chemii w żywieniu i pragną coraz lepiej i zdrowiej odżywiać się. Nie tylko wegetarianie chcą mieć na stole naturalne i ekologiczne produkty.