REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak założyć lodziarnię? Najłatwiej w sieci franczyzowej

Subskrybuj nas na Youtube
Jak założyć lodziarnię? Najprościej w sieci franczyzowej
Jak założyć lodziarnię? Najprościej w sieci franczyzowej
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Jeśli zastanawiasz się nad otworzeniem lodziarni franczyzowej, zima to najlepszy czas na rozpoczęcie działań. Dlaczego? Ponieważ zyskujemy kilka cennych miesięcy na przygotowania. Niektóre sieci oferują także specjalne promocje, które pozwalają zaoszczędzić środki na inwestycję. Od czego więc zacząć?

Lodziarnia w sieci franczyzowej

Pierwszym krokiem, jaki należy poczynić, jest wybór sieci franczyzowej. Nie warto jednak, aby decyzja zapadła wyłącznie na podstawie ofert, które znajdziemy w internecie. Nic nie zastąpi bowiem osobistego kontaktu z przedstawicielem sieci. Jak przebiega taka rozmowa?

REKLAMA

REKLAMA

 – Na początku przyszli franczyzobiorcy zwykle kontaktują się z nami telefonicznie. Podczas pierwszej rozmowy jesteśmy w stanie omówić najważniejsze założenia, przewidywane opłaty oraz wymagania. Wstępnie rozeznajemy się także w planowanej lokalizacji czy szacowanych kosztach inwestycji. W miarę możliwości w krótkim terminie umawiamy się na spotkanie, aby doprecyzować resztę szczegółów – mówi Monika Zalewska, manager rozwoju LodyBonano, największej franczyzy lodowej w Polsce.

Podczas takiego spotkania mamy szansę dokładnie zapoznać się z ofertą franczyzową i krok po kroku przeanalizować wszystkie jej punkty. Dowiemy się ponadto, jak przebiega adaptacja lokalu, co zapewnia franczyzodawca, a o co musimy zadbać sami. Możemy także poznać specyfikę poszczególnych konceptów i wybrać ten, który najlepiej spełnia nasze oczekiwania.

– W naszej sieci proces otwarcia nowego punktu zamyka się w 5 krokach, które hasłowo można streścić jako: lokalizacja, umowa, adaptacja lokalu, szkolenie franczyzowe oraz akcja promocyjna. Na wszystkich tych etapach służymy franczyzobiorcom pełnym wsparciem – od przygotowania indywidualnego planu zagospodarowania lodziarni oraz jej reklamy zewnętrznej, przez atrakcyjne formy finansowania maszyny do lodów, aż po zatowarowanie i szkolenie – tłumaczy przedstawicielka LodyBonano. – Już z pierwszego spotkania nasi przyszli partnerzy wychodzą z pełną wiedzą dotyczącą franczyzy oraz planem kolejnych działań, jakie powinni wdrożyć, jeśli zdecydują się na współpracę.

Jak wybrać najlepszego franczyzodawcę?

Kiedy zyskamy rozeznanie w ofertach franczyzowych, stajemy przed wyborem konkretnej sieci. Na co, oprócz dogodnych warunków finansowych, warto jeszcze zwrócić uwagę? Przede wszystkim na historię danej firmy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Dobrze jest, jeśli marka działa na rynku od kilku lat, posiada rozbudowaną siatkę punktów i prowadzi działania marketingowe. Zyskujemy w ten sposób pewność, że wchodzimy w sprawdzony biznes, a franczyzodawca posiada doświadczenie, które pozwoli nam uniknąć niepotrzebnych błędów.

Dokładnie przeanalizujmy także umowę oraz wszystkie jej warunki. Być może znajdą się w niej zapisy, które można negocjować. Wszelkie wątpliwości warto skonsultować z prawnikiem – umowa franczyzowa jest zwykle podpisywana na kilka lat, dlatego nie należy wchodzić w coś, do czego nie jesteśmy w stu procentach przekonani.    

Ile czasu zajmuje otwarcie własnej lodziarni?

Założenie punktu franczyzowego trwa zazwyczaj kilka tygodni. Czas ten obejmuje dopięcie wszystkich formalności, podpisanie umowy, prace remontowe, zakup wyposażenia, samodzielne przejście szkolenia oraz wdrożenie pracowników, a także zatowarowanie i zaplanowanie otwarcia.

– Pamiętajmy, że w branży lodowej najlepiej wystartować wraz z początkiem sezonu, który przypada na kwiecień lub maj. Wtedy jesteśmy w stanie maksymalnie wykorzystać wiosnę i lato. Jednak aby tak się stało, przygotowania warto rozpocząć dużo wcześniej, najlepiej jeszcze zimą – tłumaczy Monika Zalewska i dodaje: – Aby zachęcić franczyzobiorców do podejmowania decyzji już teraz, sieć LodyBonano przygotowała ciekawą ofertę promocyjną. Skorzystanie z niej pozwala nie tylko oszczędzić środki, ale także zyskać więcej czasu na wszelkie prace przed otwarciem.

Promocja dotyczy maszyny do lodów marki Hard-Ice, która do wyczerpania zapasów lub do końca marca 2020 r. będzie dostępna w cenie tylko 5900 zł netto. Więcej szczegółów można uzyskać u przedstawicieli sieci.  

NOWOŚĆ na Infor.pl: Prenumerata elektroniczna Dziennika Gazety Prawnej KUP TERAZ!

Polecamy: INFORLEX Biznes

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Newseria.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

REKLAMA