REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak założyć lodziarnię? Najłatwiej w sieci franczyzowej

Jak założyć lodziarnię? Najprościej w sieci franczyzowej
Jak założyć lodziarnię? Najprościej w sieci franczyzowej
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Jeśli zastanawiasz się nad otworzeniem lodziarni franczyzowej, zima to najlepszy czas na rozpoczęcie działań. Dlaczego? Ponieważ zyskujemy kilka cennych miesięcy na przygotowania. Niektóre sieci oferują także specjalne promocje, które pozwalają zaoszczędzić środki na inwestycję. Od czego więc zacząć?

Lodziarnia w sieci franczyzowej

Pierwszym krokiem, jaki należy poczynić, jest wybór sieci franczyzowej. Nie warto jednak, aby decyzja zapadła wyłącznie na podstawie ofert, które znajdziemy w internecie. Nic nie zastąpi bowiem osobistego kontaktu z przedstawicielem sieci. Jak przebiega taka rozmowa?

REKLAMA

REKLAMA

 – Na początku przyszli franczyzobiorcy zwykle kontaktują się z nami telefonicznie. Podczas pierwszej rozmowy jesteśmy w stanie omówić najważniejsze założenia, przewidywane opłaty oraz wymagania. Wstępnie rozeznajemy się także w planowanej lokalizacji czy szacowanych kosztach inwestycji. W miarę możliwości w krótkim terminie umawiamy się na spotkanie, aby doprecyzować resztę szczegółów – mówi Monika Zalewska, manager rozwoju LodyBonano, największej franczyzy lodowej w Polsce.

Podczas takiego spotkania mamy szansę dokładnie zapoznać się z ofertą franczyzową i krok po kroku przeanalizować wszystkie jej punkty. Dowiemy się ponadto, jak przebiega adaptacja lokalu, co zapewnia franczyzodawca, a o co musimy zadbać sami. Możemy także poznać specyfikę poszczególnych konceptów i wybrać ten, który najlepiej spełnia nasze oczekiwania.

– W naszej sieci proces otwarcia nowego punktu zamyka się w 5 krokach, które hasłowo można streścić jako: lokalizacja, umowa, adaptacja lokalu, szkolenie franczyzowe oraz akcja promocyjna. Na wszystkich tych etapach służymy franczyzobiorcom pełnym wsparciem – od przygotowania indywidualnego planu zagospodarowania lodziarni oraz jej reklamy zewnętrznej, przez atrakcyjne formy finansowania maszyny do lodów, aż po zatowarowanie i szkolenie – tłumaczy przedstawicielka LodyBonano. – Już z pierwszego spotkania nasi przyszli partnerzy wychodzą z pełną wiedzą dotyczącą franczyzy oraz planem kolejnych działań, jakie powinni wdrożyć, jeśli zdecydują się na współpracę.

Jak wybrać najlepszego franczyzodawcę?

Kiedy zyskamy rozeznanie w ofertach franczyzowych, stajemy przed wyborem konkretnej sieci. Na co, oprócz dogodnych warunków finansowych, warto jeszcze zwrócić uwagę? Przede wszystkim na historię danej firmy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Dobrze jest, jeśli marka działa na rynku od kilku lat, posiada rozbudowaną siatkę punktów i prowadzi działania marketingowe. Zyskujemy w ten sposób pewność, że wchodzimy w sprawdzony biznes, a franczyzodawca posiada doświadczenie, które pozwoli nam uniknąć niepotrzebnych błędów.

Dokładnie przeanalizujmy także umowę oraz wszystkie jej warunki. Być może znajdą się w niej zapisy, które można negocjować. Wszelkie wątpliwości warto skonsultować z prawnikiem – umowa franczyzowa jest zwykle podpisywana na kilka lat, dlatego nie należy wchodzić w coś, do czego nie jesteśmy w stu procentach przekonani.    

Ile czasu zajmuje otwarcie własnej lodziarni?

Założenie punktu franczyzowego trwa zazwyczaj kilka tygodni. Czas ten obejmuje dopięcie wszystkich formalności, podpisanie umowy, prace remontowe, zakup wyposażenia, samodzielne przejście szkolenia oraz wdrożenie pracowników, a także zatowarowanie i zaplanowanie otwarcia.

– Pamiętajmy, że w branży lodowej najlepiej wystartować wraz z początkiem sezonu, który przypada na kwiecień lub maj. Wtedy jesteśmy w stanie maksymalnie wykorzystać wiosnę i lato. Jednak aby tak się stało, przygotowania warto rozpocząć dużo wcześniej, najlepiej jeszcze zimą – tłumaczy Monika Zalewska i dodaje: – Aby zachęcić franczyzobiorców do podejmowania decyzji już teraz, sieć LodyBonano przygotowała ciekawą ofertę promocyjną. Skorzystanie z niej pozwala nie tylko oszczędzić środki, ale także zyskać więcej czasu na wszelkie prace przed otwarciem.

Promocja dotyczy maszyny do lodów marki Hard-Ice, która do wyczerpania zapasów lub do końca marca 2020 r. będzie dostępna w cenie tylko 5900 zł netto. Więcej szczegółów można uzyskać u przedstawicieli sieci.  

NOWOŚĆ na Infor.pl: Prenumerata elektroniczna Dziennika Gazety Prawnej KUP TERAZ!

Polecamy: INFORLEX Biznes

Źródło: Newseria.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

REKLAMA

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

Jak założyć spółkę z o.o. przez S24?

Rejestracja spółki z o.o. przez system S24 w wielu przypadkach jest najlepszą metodą zakładania spółki, ze względu na ograniczenie kosztów, szybkość (np. nie ma konieczności umawiania spotkań z notariuszem) i możliwość działania zdalnego w wielu sytuacjach. Mimo tego, że funkcjonowanie systemu s24 wydaje się niezbyt skomplikowane, to jednak zakładanie spółki wymaga posiadania pewnej wiedzy prawnej.

REKLAMA

Ustawa wiatrakowa 2025 przyjęta: 500 metrów odległości wiatraków od zabudowań

Ustawa wiatrakowa 2025 została przyjęta przez rząd. Przedsiębiorcy, szczególnie województwa zachodniopomorskiego, nie kryją zadowolenia. Wymaganą odległość wiatraków od zabudowań zmniejsza się do 500 metrów.

Piękny umysł. Jakie możliwości poznania preferencji zachowań człowieka daje PRISM Brain Mapping?

Od wielu lat neuronauka znajduje zastosowanie nie tylko w medycynie, lecz także w pracy rozwojowej – indywidualnej i zespołowej. Doskonałym przykładem narzędzia diagnostycznego, którego metodologia jest zbudowana na wiedzy o mózgu, jest PRISM Brain Mapping. Uniwersalność i dokładność tego narzędzia pozwala na jego szerokie wykorzystanie w obszarze HR.

REKLAMA