Kategorie

Transport drogowy, Adr

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czego klient nie może wymagać od operatora w obsłudze towarów niebezpiecznych a czego domagać się powinien?
Jest nowe rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie egzaminów dla kierowców przewożących towary niebezpieczne.
Od 21 lutego 2012 roku obowiązuje nowe rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie świadectwa dopuszczenia pojazdu ADR.
Jak ocenić czy towar albo transport przewożonych ładunków jest transportem typu ADR, a więc podlega szczególnym wymogom jeśli chodzi o ich wyładunek jak i załadunek?
Prezydent podpisał ustawę o przewozie towarów niebezpiecznych. Teraz polskie przepisy są zgodne z regulacjami unijnymi.
W praktyce okazuje się, że wielu przedsiębiorców dokonujących obrotu ładunkami zaliczanymi do kategorii ADR nadal popełnia błędy podczas ich załadunku i rozładunku.
Jakie firmy muszą stosować przepisy ADR. Kto może przeprowadzać kontrole i jak to, niestety wygląda w praktyce – pisze Marian Markiewicz, ekspert w zakresie bezpieczeństwa transportu.
Od 1 stycznia 2011 roku, na terytorium Unii Europejskiej, obowiązują nowe przepisy techniczne dotyczące przewozu towarów niebezpiecznych (ADR 2011).