REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dlaczego fani na Facebooku nie widzą Twoich wpisów?

wpisy na FB
wpisy na FB

REKLAMA

REKLAMA

Praktycznie każdy, kto zarządza stroną na Facebooku słyszał o ograniczeniu zasięgu organicznych wpisów na tej platformie. Całe to zamieszanie powoduje fakt, iż treści publikowane przez marki są znacznie mniej widoczne w kanale wiadomości fanów, co z kolei oznacza mniej kliknięć, komentarzy i udostępnień treści.

Pomimo tego, iż całość spędza sen z powiek wszystkim menadżerom ds. social media, nie należy tracić nadziei. Poniżej znajduje się opis najważniejszych zmian, które wpłynęły na obecną sytuację i kilka sposobów pozwalających na przystosowanie się do nowych warunków, tak aby Twój biznes nie tracił na wspomnianych zmianach.

REKLAMA

Dlaczego marketerzy są rozczarowani?

REKLAMA

Przed rokiem 2012, specjaliści ds. marketingu radzili sobie na Facebooku całkiem dobrze (mimo częstych zmian w algorytmach i re-designie strony). Od momentu, w którym "Fan Pages" zostały utworzone po raz pierwszy w 2007 roku, każdy mógł stworzyć stronę dla własnej organizacji, zacząć przyciągać fanów i publikować nielimitowaną liczbę wiadomości skierowanych do bazy odbiorców (przypuszczając, że zostaną one dostrzeżone i docenione).

W drugiej połowie 2012 roku, menedżerowie stron zauważyli, że tylko ułamek bazy fanów - średnio 16% - był w stanie zobaczyć nowe wpisy w kanale wiadomości. Od tamtego czasu sytuacja uległa tylko pogorszeniu.

Facebook w marketingu business-to-business

Z biznesowego punktu widzenia, Facebook przeszedł ewolucję, stając się coraz bardziej platformą reklamową, niż darmowym portalem, w którym można uzyskać szerokie wpływy tylko dzięki organicznym działaniom marketingowym. Menedżerowie stron zdają sobie sprawę z tego, że aktualnie muszą płacić nawet za dotarcie do istniejących już fanów marki (którzy przecież i tak często zostali pozyskani dzięki płatnym formom reklamy).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Menedżerowie ds. social media działający na Facebooku są sfrustrowani nie tylko dlatego, że za dotarcie do grupy fanów często muszą płacić dwukrotnie. Stają się oni również mniej ufni wobec całego pomysłu reklamy na Facebooku. Wielu ekspertów uważa, że fani pozyskani z Facebooka są warci (z marketingowego punktu widzenia) tak niewiele, że nie opłaca się inwestować w płatne formy reklamy na tej platformie.

Timeline na Facebooku i w biznesie

REKLAMA

Kiedy baza danych zostaje zapełniona "sztucznymi" fanami, można zauważamy znaczny spadek ogólnej aktywności użytkowników na fanpage. W gruncie rzeczy, "sztuczni" fani nie lubią strony dlatego, że podobają się im publikowane na niej treści. Robią to tylko w celu uzyskania kilku złotych w zamian za kliknięcia.

Mimo tych negatywnych zjawisk, Facebook coraz bardziej zachęca menedżerów stron do inwestycji w reklamy.  Organiczny zasięg ulega zmniejszeniu, a praktyki reklamowe Facebooka budzą coraz więcej wątpliwości. Mimo wszystko, reklamy na Facebooku stają się coraz droższe. W czwartym kwartale 2013 roku, Nanigans (platforma do automatyzacji reklam na Facebooku), opublikowało dane świadczące o tym, że w ciągu ostatnich dwóch lat średnia cena reklam na Facebooku uległa potrojeniu, a koszt za kliknięcie (cost-per-click) wzrósł w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy wzrósł o 35%.

Zapisz się na nasz Newsletter!

Chcesz otrzymywać więcej aktualnych informacji? Zapisz się na nasz Newsletter!

Jest jeszcze nadzieja

Możliwości targetowania grupy docelowej i ogólne opcje reklamy na Facebooku uległy znacznej poprawie. W ciągu ostatnich dwóch lat, wielu menedżerów ds. social media osiągnęło znakomite wyniki i wysoki zwrot z inwestycji dzięki działalności reklamowej na Facebooku. Sekret sukcesu zdaje się tkwić w zastosowaniu najnowszych technologii analitycznych, wybraniu właściwej grupy docelowej, wykorzystaniu kreatywnego podejścia do promocji i przystosowaniu reklam zarówno do desktopów, jak i urządzeń mobilnych.

Wszystkie innowacje technologiczne doprowadziły do wzrostu sprzedaży reklam na Facebooku o 72% w ciągu ostatniego roku, zwiększenia udziału na rynku reklamy online oraz wzrostu przychodu na użytkownika średnio o 33%.  Facebook, jako istotna część tego systemy, stał się po prostu obowiązkową platformą reklamową w środowisku internetowym.

Czym jest licencja otwarta?

Jak więc odnieść sukces na Facebooku?

Jeśli nadal pragniesz korzystać z bezpłatnej strony na Facebooku i uniknąć płacenia za reklamy, jest jeszcze dla Ciebie nadzieja. Będzie trzeba obejść problem niskiego zasięgu treści organicznych i dotrzeć do jasno zdefiniowanej grupy fanów. Poniżej znajdziesz kilka kreatywnych sposobów, które można zastosować:

1. Przypomnij fanom, że mogą kliknąć na "aktualności ze stron" w lewym pasku bocznym i zobaczyć treści ze stron, które polubili w przeszłości.

2. Pokaż najlepszym fanom, że mogą otrzymywać powiadomienia, kiedy nowe treści pojawią się na Twojej stronie.

3. Zachęć fanów do częstszych interakcji z wpisami. Dzięki temu będą w stanie zobaczyć je nieco częściej.

Pionowe i poziome porozumienia w prawie konkurencji


Spędzaj więcej czasu na budowaniu własnych aktywów marketingowych

Jak wiadomo, platformy social media zmieniają się tak szybko, że czasami trudno za wszystkim nadążyć. Jedynym sposobem na uodpornienie się na zmiany w algorytmach jest zainwestowanie we własną stronę internetową i blog - aktywa, które należą wyłącznie do Ciebie.

Zachęcam do poświęcenia większej ilości czasu na tworzenie treści (artykułów na blogu, ebooków, studiów przypadków lub wideo) które przyciągną użytkowników oraz potencjalnych klientów jeszcze długo po tym jak zostały opublikowane. Jeśli posiadasz czas i budżet, podziel się tymi zasobami poprzez social media tak, aby uzyskać jeszcze szerszy zasięg.

Jak być bezpiecznym w sieci - najczęściej popełniane błędy

Zacznij patrzeć na Facebook jak na płatną platformę reklamową

Jeśli pragniesz wykorzystać płatne formy reklamy, najważniejszym czynnikiem sukcesu będzie określenie właściwej grupy odbiorców. Kiedy już zbudujesz bazę lojalnych fanów, skup się na reklamowaniu własnych treści (np. wpisów na blogu lub ebooków).

Pamiętaj; to tylko kwestia czasu zanim zasięg organiczny na Facebooku sięgnie dna. Weź to pod uwagę i przygotuj strategię reklamy na Facebooku zanim będzie za późno.

Jeśli masz pewność, że treści, które publikujesz zostaną docenione przez odbiorców, możesz je umieścić na stronie, sprawdzić reakcje fanów, a następnie wypromować dany wpis aby uzyskać jeszcze lepsze rezultaty.

Dlaczego warto dzielić się treściami na Twitterze?

Kolej na Ciebie! Jakie są Twoje doświadczenia związane ze spadkiem organicznego zasięgu na Facebooku? W jaki sposób zjawisko to wpłynęło na Twoją strategię marketingową?

Źródło: Grupa Tense

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Tense.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ogromne zmiany na rynku pracy w ciągu najbliższych 5 lat

Najbliższe 5 lat na rynku pracy ma przynieść ogromne zmiany. Według Adecco zniknie 83 miliony miejsc pracy, a na ich miejsce powstanie jedynie 69 milionów innych. Jakie posady są zagrożone? 

Nowa usługa finansowa dla prowadzących działalność gospodarczą: gotówka na niski procent

Teraz gotówka na niski procent lub przy spełnieniu dodatkowych warunków całkowicie nieoprocentowana, staje się nową usługą dla przedsiębiorców korzystających w mikrofaktoringu lub dopiero mających w planach skorzystanie z takiego instrumentu. W uproszczeniu ten nowy produkt przypomina zaliczkę tytułem wpływów z przyszłej faktury i pozwala na zachowanie płynności finansowej w okresie gdy jeszcze produkt nie został sprzedany a więc i faktura nie może być wystawiona.

Wartościowe środowisko pracy - czym jest, jak je stworzyć?

Dobra atmosfera w pracy przedkłada się na lojalność pracowników, ich motywację i zaangażowanie. Jak zapewnić pracownikom najlepsze employee journey? 

Jak Nvidia może zyskać na wartości dzięki inwestorom w akcje memy

Dzięki fantastycznemu rocznemu zwrotowi, przekraczającemu obecnie 220%, Nvidia stałą się jedną z najczęściej dyskutowanych spółek w ostatnim okresie i dowodem na to, że rynek technologiczny trzyma się dobrze. Czy spółka należy również do kategorii akcji memów, czy raczej jej wycena jest oparta o solidne podstawy?

REKLAMA

Drogi prąd będzie przyczyną zahamowania sztucznej inteligencji?

Wykorzystanie sztucznej inteligencji to duże koszty energetyczne. Czy bez inwestycji w strukturę centrodanową i energetyczną rozwój AI wyhamuje? 

Chmura obliczeniowa - bezpieczeństwo danych w erze cyfrowej transformacji, czyli dlaczego polskiego przedsiębiorcy nie stać na rezygnację z chmury [WYWIAD]

Czym jest chmura obliczeniowa? Czy przedsiębiorca korzystający z chmury może czuć się bezpiecznie? Czy to opłacalna inwestycja? O tym wszystkim rozmawiamy z Tomaszem Stachlewskim, Head of Technology CEE w AWS. 

OECD: Polska gospodarka zaczyna się powoli ożywiać. Inflacja będzie stopniowo zwalniać

Najnowsza prognoza makroekonomiczna OECD zawiera ocenę globalnej sytuacji gospodarczej oraz szczegółowy opis sytuacji gospodarczej państw członkowskich OECD, w tym Polski.

System kaucyjny do zmiany. Jest nowy projekt

Ministerstwo Klimatu i Środowiska przygotowało projekt nowelizacji ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi. Odnosi się on do funkcjonowania systemu kaucyjnego. Zgodnie z nim kaucja będzie pobierana w całym łańcuchu dystrybucji. Co jeszcze ma się zmienić?

REKLAMA

Rewizja KPO przyjęta przez rząd. Co z podatkiem od aut spalinowych?

Rewizja Krajowego Planu Odbudowy (KPO) została przyjęta przez Radę Ministrów - poinformowała na platformie X minister funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz.

Nie tylko majówka. W maju będą jeszcze dwa dni ustawowo wolne od pracy. Kiedy?

Dni wolne w maju. Ci, którym nie udało się zorganizować pięcio- czy nawet dziewięciodniowego długiego weekendu, mogą jeszcze spróbować w innym terminie w tym miesiącu. Kiedy jeszcze wypadają dni ustawowo wolne od pracy w najbliższym czasie? 

REKLAMA