REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dlaczego fani na Facebooku nie widzą Twoich wpisów?

wpisy na FB
wpisy na FB

REKLAMA

REKLAMA

Praktycznie każdy, kto zarządza stroną na Facebooku słyszał o ograniczeniu zasięgu organicznych wpisów na tej platformie. Całe to zamieszanie powoduje fakt, iż treści publikowane przez marki są znacznie mniej widoczne w kanale wiadomości fanów, co z kolei oznacza mniej kliknięć, komentarzy i udostępnień treści.

Pomimo tego, iż całość spędza sen z powiek wszystkim menadżerom ds. social media, nie należy tracić nadziei. Poniżej znajduje się opis najważniejszych zmian, które wpłynęły na obecną sytuację i kilka sposobów pozwalających na przystosowanie się do nowych warunków, tak aby Twój biznes nie tracił na wspomnianych zmianach.

REKLAMA

REKLAMA

Dlaczego marketerzy są rozczarowani?

Przed rokiem 2012, specjaliści ds. marketingu radzili sobie na Facebooku całkiem dobrze (mimo częstych zmian w algorytmach i re-designie strony). Od momentu, w którym "Fan Pages" zostały utworzone po raz pierwszy w 2007 roku, każdy mógł stworzyć stronę dla własnej organizacji, zacząć przyciągać fanów i publikować nielimitowaną liczbę wiadomości skierowanych do bazy odbiorców (przypuszczając, że zostaną one dostrzeżone i docenione).

W drugiej połowie 2012 roku, menedżerowie stron zauważyli, że tylko ułamek bazy fanów - średnio 16% - był w stanie zobaczyć nowe wpisy w kanale wiadomości. Od tamtego czasu sytuacja uległa tylko pogorszeniu.

Facebook w marketingu business-to-business

REKLAMA

Z biznesowego punktu widzenia, Facebook przeszedł ewolucję, stając się coraz bardziej platformą reklamową, niż darmowym portalem, w którym można uzyskać szerokie wpływy tylko dzięki organicznym działaniom marketingowym. Menedżerowie stron zdają sobie sprawę z tego, że aktualnie muszą płacić nawet za dotarcie do istniejących już fanów marki (którzy przecież i tak często zostali pozyskani dzięki płatnym formom reklamy).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Menedżerowie ds. social media działający na Facebooku są sfrustrowani nie tylko dlatego, że za dotarcie do grupy fanów często muszą płacić dwukrotnie. Stają się oni również mniej ufni wobec całego pomysłu reklamy na Facebooku. Wielu ekspertów uważa, że fani pozyskani z Facebooka są warci (z marketingowego punktu widzenia) tak niewiele, że nie opłaca się inwestować w płatne formy reklamy na tej platformie.

Timeline na Facebooku i w biznesie

Kiedy baza danych zostaje zapełniona "sztucznymi" fanami, można zauważamy znaczny spadek ogólnej aktywności użytkowników na fanpage. W gruncie rzeczy, "sztuczni" fani nie lubią strony dlatego, że podobają się im publikowane na niej treści. Robią to tylko w celu uzyskania kilku złotych w zamian za kliknięcia.

Mimo tych negatywnych zjawisk, Facebook coraz bardziej zachęca menedżerów stron do inwestycji w reklamy.  Organiczny zasięg ulega zmniejszeniu, a praktyki reklamowe Facebooka budzą coraz więcej wątpliwości. Mimo wszystko, reklamy na Facebooku stają się coraz droższe. W czwartym kwartale 2013 roku, Nanigans (platforma do automatyzacji reklam na Facebooku), opublikowało dane świadczące o tym, że w ciągu ostatnich dwóch lat średnia cena reklam na Facebooku uległa potrojeniu, a koszt za kliknięcie (cost-per-click) wzrósł w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy wzrósł o 35%.

Zapisz się na nasz Newsletter!

Chcesz otrzymywać więcej aktualnych informacji? Zapisz się na nasz Newsletter!

Jest jeszcze nadzieja

Możliwości targetowania grupy docelowej i ogólne opcje reklamy na Facebooku uległy znacznej poprawie. W ciągu ostatnich dwóch lat, wielu menedżerów ds. social media osiągnęło znakomite wyniki i wysoki zwrot z inwestycji dzięki działalności reklamowej na Facebooku. Sekret sukcesu zdaje się tkwić w zastosowaniu najnowszych technologii analitycznych, wybraniu właściwej grupy docelowej, wykorzystaniu kreatywnego podejścia do promocji i przystosowaniu reklam zarówno do desktopów, jak i urządzeń mobilnych.

Wszystkie innowacje technologiczne doprowadziły do wzrostu sprzedaży reklam na Facebooku o 72% w ciągu ostatniego roku, zwiększenia udziału na rynku reklamy online oraz wzrostu przychodu na użytkownika średnio o 33%.  Facebook, jako istotna część tego systemy, stał się po prostu obowiązkową platformą reklamową w środowisku internetowym.

Czym jest licencja otwarta?

Jak więc odnieść sukces na Facebooku?

Jeśli nadal pragniesz korzystać z bezpłatnej strony na Facebooku i uniknąć płacenia za reklamy, jest jeszcze dla Ciebie nadzieja. Będzie trzeba obejść problem niskiego zasięgu treści organicznych i dotrzeć do jasno zdefiniowanej grupy fanów. Poniżej znajdziesz kilka kreatywnych sposobów, które można zastosować:

1. Przypomnij fanom, że mogą kliknąć na "aktualności ze stron" w lewym pasku bocznym i zobaczyć treści ze stron, które polubili w przeszłości.

2. Pokaż najlepszym fanom, że mogą otrzymywać powiadomienia, kiedy nowe treści pojawią się na Twojej stronie.

3. Zachęć fanów do częstszych interakcji z wpisami. Dzięki temu będą w stanie zobaczyć je nieco częściej.

Pionowe i poziome porozumienia w prawie konkurencji


Spędzaj więcej czasu na budowaniu własnych aktywów marketingowych

Jak wiadomo, platformy social media zmieniają się tak szybko, że czasami trudno za wszystkim nadążyć. Jedynym sposobem na uodpornienie się na zmiany w algorytmach jest zainwestowanie we własną stronę internetową i blog - aktywa, które należą wyłącznie do Ciebie.

Zachęcam do poświęcenia większej ilości czasu na tworzenie treści (artykułów na blogu, ebooków, studiów przypadków lub wideo) które przyciągną użytkowników oraz potencjalnych klientów jeszcze długo po tym jak zostały opublikowane. Jeśli posiadasz czas i budżet, podziel się tymi zasobami poprzez social media tak, aby uzyskać jeszcze szerszy zasięg.

Jak być bezpiecznym w sieci - najczęściej popełniane błędy

Zacznij patrzeć na Facebook jak na płatną platformę reklamową

Jeśli pragniesz wykorzystać płatne formy reklamy, najważniejszym czynnikiem sukcesu będzie określenie właściwej grupy odbiorców. Kiedy już zbudujesz bazę lojalnych fanów, skup się na reklamowaniu własnych treści (np. wpisów na blogu lub ebooków).

Pamiętaj; to tylko kwestia czasu zanim zasięg organiczny na Facebooku sięgnie dna. Weź to pod uwagę i przygotuj strategię reklamy na Facebooku zanim będzie za późno.

Jeśli masz pewność, że treści, które publikujesz zostaną docenione przez odbiorców, możesz je umieścić na stronie, sprawdzić reakcje fanów, a następnie wypromować dany wpis aby uzyskać jeszcze lepsze rezultaty.

Dlaczego warto dzielić się treściami na Twitterze?

Kolej na Ciebie! Jakie są Twoje doświadczenia związane ze spadkiem organicznego zasięgu na Facebooku? W jaki sposób zjawisko to wpłynęło na Twoją strategię marketingową?

Źródło: Grupa Tense

Źródło: Tense.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Rolnictwo precyzyjne jako element rolnictwa 4.0 - co to jest i od czego zacząć?

Rolnictwo precyzyjne elementem rolnictwa 4.0 - co to jest i jak zacząć? Wejście w świat rolnictwa precyzyjnego nie musi być gwałtowną rewolucją na zasadzie „wszystko albo nic”. Co wynika z najnowszego raportu John Deere?

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

REKLAMA

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

REKLAMA

5 wyzwań sektora energetycznego - przedsiębiorcy rozmawiali z ministrem

5 wyzwań sektora energetycznego to m.in. usprawnienie funkcjonowania NFOŚ w kontekście finansowania magazynów energii, energetyka rozproszona jako element bezpieczeństwa państwa, finansowanie energetyki rozproszonej przez uwolnienie potencjału kapitałowego banków spółdzielczych przy wsparciu merytorycznym BOŚ.

Sto lat po prawach wyborczych. Dlaczego kobiety wciąż rzadko trafiają do zarządów? [Gość Infor.pl]

107 lat temu Piłsudski podpisał dekret, który dał Polkom prawa wyborcze. Rok później powstała Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych. A dopiero w tym roku kobieta po raz pierwszy zasiadła w jej zarządzie. To mocny symbol. I dobry punkt wyjścia do rozmowy o tym, co wciąż blokuje kobiety w dojściu do najwyższych stanowisk i jak zmienia się kultura zgodności w firmach.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA