Dlaczego warto korzystać z Google Analytics?
Na powyższe pytania odpowiedzi może nam udzielić narzędzie Google Analytics. Warto zaznaczyć że jest ono całkowicie darmowe. Google Analytics powstał w 2005 roku, a od roku 2016 jest najpopularniejszym i najczęściej używanym narzędziem analitycznym na rynku. Dzięki Google Analytics możemy uzyskać wgląd w ruch na witrynie i w konsekwencji poznać informacje, jak poprawić wydajność witryny i zyskać pewność , że współczynniki konwersji będą stale rosły.
Gdy wiesz, co działa, a co nie działa, będziesz mógł ocenić dokładnie, jakie kroki należy podjąć, aby zoptymalizować swoją witrynę oraz każdą treść na niej, tak aby przyciągnąć użytkowników i dostarczyć im informacji jakich potrzebują.
reklama
reklama
Google Analytics jest również dostępny w dwóch dodatkowych wersjach: opartej na subskrypcji Google Analytics 360 - przeznaczonej dla użytkowników korporacyjnych i Google Analytics dla aplikacji mobilnych, SDK, który umożliwia zbieranie danych o użytkownikach z aplikacji iOS i Android.
Jeśli dopiero zaczynasz pracę z Google Analytics, wszystko może wydawać się przytłaczające, ale ten artykuł podpowie Ci, jak zacząć korzystać z tego niezwykle przydatnego narzędzia do maksymalizacji wydajność witryny.
Jak skonfigurować konto Google Analytics?
Aby korzystać z tego narzędzia najpierw trzeba utworzyć konto Google, ponieważ tylko z jego pomocą możesz uzyskać dostęp do Google Analytics.
Po utworzeniu konta Google możesz przejść do Google Analytics, aby skonfigurować swoje pierwsze konto. Narzędzie dostępne jest pod linkiem http://analytics.google.com/.
Po kliknięciu w link ukaże się następujące okno:
Krok 1: Utwórz nowe konto w Google Analytics
Kliknij przycisk “Zarejestruj się”, a zostaniesz poproszony o wypełnienie danych niezbędnych dla nowego konta.
Po wprowadzeniu informacji, konieczne będzie również skonfigurowanie ustawień udostępniania danych, których opcje będą dostępne poniżej.
Po tym kroku kliknij niebieski przycisk “Pobierz identyfikator śledzenia”. Następną czynnością, którą musisz wykonać, jest zaakceptowanie warunków Google Analytics.
Po zaakceptowaniu warunków Google Analytics ukaże się następujące okno:
Widzimy tutaj dwa ważne elementy:
-
Identyfikator śledzenia - jest to unikalny kod, dzięki któremu możesz śledzić zachowania użytkowników w Twojej witrynie na koncie, które wcześniej utworzyłeś.
-
Kod śledzenia - jest to kod, który należy zainstalować na każdej stronie w witrynie, którą chcesz śledzić, aby Google Analytics mógł mierzyć i zgłaszać aktywność na stronie. Instalacja kodu zależy od typu posiadanej witryny oraz używanej platformy CMS.