REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Strona internetowa kancelarii prawnej - jak powinna wyglądać?

Strona internetowa kancelarii prawnej - jak powinna wyglądać? / fot. Fotolia
Strona internetowa kancelarii prawnej - jak powinna wyglądać? / fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Stworzenie strony www kancelarii prawnej może mieć kluczowe znaczenie w pozyskiwaniu klientów. Jak powinna wyglądać strona internetowa kancelarii prawnej?

Strona www kancelarii prawnej

Kancelarie prawne walczą nie tylko na sali rozpraw. Część klientów wybiera usługi prawne przez pryzmat strony internetowej. Strona kancelarii to pierwsza wizytówka, która zapada w pamięci potencjalnego klienta. Użytkownicy zwracają uwagę nie tylko na kwestie estetyczne, ale przede wszystkim na funkcjonalność i wygodę w wyszukiwaniu najistotniejszych informacji, tzw. web usability. Przedstawiamy 6 najważniejszych cech dobrze zaprojektowanej i skutecznej strony internetowej kancelarii prawnej.

REKLAMA

Nowoczesność

Prześledziliśmy strony największych kancelarii prawnych na świecie. Nikt lepiej od rynkowych liderów nie zna najnowszych trendów projektowania witryn reklamujących usługi prawne. Gdyby zakryć loga kancelarii, trudno odróżnić ich strony od stron najpopularniejszych firm consultingowych – oba rodzaje podmiotów jasno określają misję, wizję, wartości i zasady, które przyświecają ich działalności, wykorzystując popularne korporacyjne slogany. Treściowo serwisy największych kancelarii przypominają portale pokroju The Economist – podobnie jak one stawiają na newsy i analizy najważniejszych wydarzeń ze świata (np. konsekwencje Brexitu okiem prawników danej kancelarii). Ponadto wzrok przyciągają żywe kolory, duże ikony i sugestywne zdjęcia. W przeciwieństwie do monotonnych serwisów polskich kancelarii, zagraniczne starają się być jak najbliżej swojego klienta – użytkownika internetu. Wykorzystują najnowsze rozwiązania w dziedzinie projektowania stron, przełamując tym samym konserwatywny wizerunek prawnika.

Dopasowanie do klienta

REKLAMA

Kancelarie prawne można podzielić na te świadczące usługi dla biznesu oraz te działające na zlecenie osób prywatnych. Kancelarie B2B identyfikują się z branżą, dla której pracują. Na stronach internetowych znajdziemy nie tylko opis ich usług w podziale na branże, ale także bieżący dokładny wgląd w sytuację na danym rynku, osiągnięcia kancelarii w tej dziedzinie, a także wyszukiwarki prawników uwzględniające sektor, obszar działalności oraz lokalizację. Korzystając z najnowszych technologii, kancelarie oferują także aplikacje i narzędzia dopasowane do branży, np. osobne serwisy zawierające analizy prawne trendów na danym rynku.

Kancelarie B2C w centrum stawiają jednostkę i jej potrzeby, odwołując się jednocześnie do emocji potencjalnego klienta. Ważnym elementem każdej strony internetowej kancelarii B2C są, często bardzo osobiste, opinie poszczególnych klientów, a także blog. Zainteresowani kancelarią prawną specjalizującą się w prawie cywilnym znajdą tam porady dotyczące tego, o co zapytać swojego adwokata przed rozwodem, a także informacje o tym, co wpływa na koszt usługi prawnej.

Intuicyjność

By zaprojektować efektywną stronę internetową należy wczuć się w rolę jej użytkownika. Im mniej kliknięć i przekierowań, tym lepiej. Internauta, przyzwyczajony do klasycznej struktury informacji
– strona główna, o nas, oferta i kontakt, powinien w mgnieniu oka orientować się, gdzie znajdzie to, czego potrzebuje. Od pomocy w uzyskaniu odszkodowania, poprzez załatwienie formalności rozwodowych, aż po reprezentowanie w sprawach karnych. Mile widziane są wszelkie usprawnienia, które przyspieszą proces kontaktu z kancelarią. W rubryce kontakt zamiast suchego adresu e-mail, warto zastosować formularz kontaktowy. To pole do popisu dla projektanta strony. Witryna kontaktowa powinna informować internautę o błędach w wypełnianiu formularza, a także o polach obowiązkowych. Najnowszym trendem w zakresie obsługi klienta jest usługa wirtualnego asystenta, który czuwa m.in. nad umawianiem spotkań.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wiarygodność

Wybierając kancelarię prawną, klienci zwracają uwagę na jej wiarygodność. Doświadczeniem i profesjonalizmem chwali się każda kancelaria, ale nie każda wie, jak uwiarygodnić swoje mocne strony. Fotografie stockowe zastąp profesjonalną sesją zdjęciową zespołu i jego poszczególnych członków – klient chce wiedzieć, kto będzie dla niego pracował. Na stronie powinny znaleźć się krótkie biogramy każdego z prawników z zaznaczeniem jego specjalności. Zlecając wykonanie strony, nie zapomnij o wymienieniu wszelkich sukcesów kancelarii i podkreśleniu jej pozycji na rynku. W widocznym miejscu zaprezentuj zdobyte nagrody, zadbaj także o wyświetlanie opinii klientów, którzy są najlepszą reklamą kancelarii.  

Responsywność

Potencjalni klienci wyszukują informacji o kancelarii w dowolnym miejscu i czasie na różnych rodzajach urządzeń. Strona internetowa Twojej kancelarii powinna być stworzona w oparciu o technikę Responsive Web Design. Umożliwia ona prezentowanie treści automatycznie dopasowanych do rozmiaru danego wyświetlacza. Niezależnie od tego, czy użytkownik korzysta właśnie ze smartfona, laptopa czy tableta. Prezentacja oferowanych usług na każdym z tych urządzeń będzie atrakcyjna.

Szybkość

REKLAMA

Test szybkości ładowania strony możesz przeprowadzić w ciągu kilku chwil. Według analityków ponad połowa klientów opuszcza stronę, jeżeli ta ładuje się dłużej niż 3 sekundy. Krótki czas otwierania witryny wpływa na jej użyteczność oraz dostępność, przekładając się tym samym na wyższy współczynnik konwersji.

By zweryfikować, czy strona internetowa kancelarii prawnej zaprojektowana jest w oparciu o najnowsze trendy digital marketingu, czy spełnia oczekiwania jej użytkownika, a tym samym potencjalnego klienta, warto przeprowadzić jej audyt. Specjaliści digital marketingu dobiorą najlepsze rozwiązania, które ułatwią użytkownikowi poruszanie się po stronie, podniosą prestiż kancelarii, a w efekcie przełożą się na zwiększenie grona jej klientów – komentuje Rafał Tomczuk, ekspert Procontent Digital.

Źródło: Procontent Communication

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA