REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Strona internetowa kancelarii prawnej - jak powinna wyglądać?

Subskrybuj nas na Youtube
Strona internetowa kancelarii prawnej - jak powinna wyglądać? / fot. Fotolia
Strona internetowa kancelarii prawnej - jak powinna wyglądać? / fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Stworzenie strony www kancelarii prawnej może mieć kluczowe znaczenie w pozyskiwaniu klientów. Jak powinna wyglądać strona internetowa kancelarii prawnej?

Strona www kancelarii prawnej

Kancelarie prawne walczą nie tylko na sali rozpraw. Część klientów wybiera usługi prawne przez pryzmat strony internetowej. Strona kancelarii to pierwsza wizytówka, która zapada w pamięci potencjalnego klienta. Użytkownicy zwracają uwagę nie tylko na kwestie estetyczne, ale przede wszystkim na funkcjonalność i wygodę w wyszukiwaniu najistotniejszych informacji, tzw. web usability. Przedstawiamy 6 najważniejszych cech dobrze zaprojektowanej i skutecznej strony internetowej kancelarii prawnej.

REKLAMA

Nowoczesność

Prześledziliśmy strony największych kancelarii prawnych na świecie. Nikt lepiej od rynkowych liderów nie zna najnowszych trendów projektowania witryn reklamujących usługi prawne. Gdyby zakryć loga kancelarii, trudno odróżnić ich strony od stron najpopularniejszych firm consultingowych – oba rodzaje podmiotów jasno określają misję, wizję, wartości i zasady, które przyświecają ich działalności, wykorzystując popularne korporacyjne slogany. Treściowo serwisy największych kancelarii przypominają portale pokroju The Economist – podobnie jak one stawiają na newsy i analizy najważniejszych wydarzeń ze świata (np. konsekwencje Brexitu okiem prawników danej kancelarii). Ponadto wzrok przyciągają żywe kolory, duże ikony i sugestywne zdjęcia. W przeciwieństwie do monotonnych serwisów polskich kancelarii, zagraniczne starają się być jak najbliżej swojego klienta – użytkownika internetu. Wykorzystują najnowsze rozwiązania w dziedzinie projektowania stron, przełamując tym samym konserwatywny wizerunek prawnika.

Dopasowanie do klienta

REKLAMA

Kancelarie prawne można podzielić na te świadczące usługi dla biznesu oraz te działające na zlecenie osób prywatnych. Kancelarie B2B identyfikują się z branżą, dla której pracują. Na stronach internetowych znajdziemy nie tylko opis ich usług w podziale na branże, ale także bieżący dokładny wgląd w sytuację na danym rynku, osiągnięcia kancelarii w tej dziedzinie, a także wyszukiwarki prawników uwzględniające sektor, obszar działalności oraz lokalizację. Korzystając z najnowszych technologii, kancelarie oferują także aplikacje i narzędzia dopasowane do branży, np. osobne serwisy zawierające analizy prawne trendów na danym rynku.

Kancelarie B2C w centrum stawiają jednostkę i jej potrzeby, odwołując się jednocześnie do emocji potencjalnego klienta. Ważnym elementem każdej strony internetowej kancelarii B2C są, często bardzo osobiste, opinie poszczególnych klientów, a także blog. Zainteresowani kancelarią prawną specjalizującą się w prawie cywilnym znajdą tam porady dotyczące tego, o co zapytać swojego adwokata przed rozwodem, a także informacje o tym, co wpływa na koszt usługi prawnej.

Intuicyjność

By zaprojektować efektywną stronę internetową należy wczuć się w rolę jej użytkownika. Im mniej kliknięć i przekierowań, tym lepiej. Internauta, przyzwyczajony do klasycznej struktury informacji
– strona główna, o nas, oferta i kontakt, powinien w mgnieniu oka orientować się, gdzie znajdzie to, czego potrzebuje. Od pomocy w uzyskaniu odszkodowania, poprzez załatwienie formalności rozwodowych, aż po reprezentowanie w sprawach karnych. Mile widziane są wszelkie usprawnienia, które przyspieszą proces kontaktu z kancelarią. W rubryce kontakt zamiast suchego adresu e-mail, warto zastosować formularz kontaktowy. To pole do popisu dla projektanta strony. Witryna kontaktowa powinna informować internautę o błędach w wypełnianiu formularza, a także o polach obowiązkowych. Najnowszym trendem w zakresie obsługi klienta jest usługa wirtualnego asystenta, który czuwa m.in. nad umawianiem spotkań.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wiarygodność

Wybierając kancelarię prawną, klienci zwracają uwagę na jej wiarygodność. Doświadczeniem i profesjonalizmem chwali się każda kancelaria, ale nie każda wie, jak uwiarygodnić swoje mocne strony. Fotografie stockowe zastąp profesjonalną sesją zdjęciową zespołu i jego poszczególnych członków – klient chce wiedzieć, kto będzie dla niego pracował. Na stronie powinny znaleźć się krótkie biogramy każdego z prawników z zaznaczeniem jego specjalności. Zlecając wykonanie strony, nie zapomnij o wymienieniu wszelkich sukcesów kancelarii i podkreśleniu jej pozycji na rynku. W widocznym miejscu zaprezentuj zdobyte nagrody, zadbaj także o wyświetlanie opinii klientów, którzy są najlepszą reklamą kancelarii.  

Responsywność

Potencjalni klienci wyszukują informacji o kancelarii w dowolnym miejscu i czasie na różnych rodzajach urządzeń. Strona internetowa Twojej kancelarii powinna być stworzona w oparciu o technikę Responsive Web Design. Umożliwia ona prezentowanie treści automatycznie dopasowanych do rozmiaru danego wyświetlacza. Niezależnie od tego, czy użytkownik korzysta właśnie ze smartfona, laptopa czy tableta. Prezentacja oferowanych usług na każdym z tych urządzeń będzie atrakcyjna.

Szybkość

REKLAMA

Test szybkości ładowania strony możesz przeprowadzić w ciągu kilku chwil. Według analityków ponad połowa klientów opuszcza stronę, jeżeli ta ładuje się dłużej niż 3 sekundy. Krótki czas otwierania witryny wpływa na jej użyteczność oraz dostępność, przekładając się tym samym na wyższy współczynnik konwersji.

By zweryfikować, czy strona internetowa kancelarii prawnej zaprojektowana jest w oparciu o najnowsze trendy digital marketingu, czy spełnia oczekiwania jej użytkownika, a tym samym potencjalnego klienta, warto przeprowadzić jej audyt. Specjaliści digital marketingu dobiorą najlepsze rozwiązania, które ułatwią użytkownikowi poruszanie się po stronie, podniosą prestiż kancelarii, a w efekcie przełożą się na zwiększenie grona jej klientów – komentuje Rafał Tomczuk, ekspert Procontent Digital.

Źródło: Procontent Communication

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

REKLAMA

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA